Ne znam da li je pre bio predlog, ja nisam video za ovakvo resenje pruge ka aeodromu.
Moja ideja je bila da se napravi pruga, koja se moze koristiti, pored gradske i kao deo regionalne zeleznicke mreze. Dakle da se uklopi u novi Bg zeleznicki cvor, da mu bude samo nadogranja, ali koja ima smisla u celokupnom zeleznickom saobracaju.
Izgradnja pruge samo kao vid gradske zeleznice, po mom misljenju ne moze nikad da opravda potrebna ulaganja, u smislu malog broja putnika u odnosu na kapacitete zeleznice. Takodje sam Aeodrom, pogotovu sa planovima za veci rast putnika, mora da se nametne kao dominantni u regionu, pa samim tim da putnicima domacim i iz regiona, bude sto pristupacniji. Gradnjom samo gradske zeleznice do aeodroma, izostavlja sve ostale gradove u drzavi ali i regionu bez direktnog pristupa, kao najkomfornijeg.
veliki broj primera iz inostranstva, pokazuje da je najbolje ukoliko je zeleznicka stanica na aeodromu direktno povezana i uvezana na glavne zeleznicke koridore, pa je samim tim pristup velikom broju gradjana ne samo u gradu vec i u drzavi, pristup daleko laksi ali ujedno i ekonomicniji bez opterecivanja dodatno gradske ili neke druge infrastrukture.
Stoga je moja ideja, da se od stanice Zemun, uradi krak ka aeodromu duzine oko 12km, sa prlazom stanici Surcin sa
juzne strane, tako da se od stanice Surcin do Batajnice koristi postojeca zeleznicka obilaznica, koju je naravno potrebno remontovati oko 9km.
Pogledajte prilog 1
Na taj nacin, vozovi koji dolaze iz pravca severa, posle stanice Batajnica skrecu ka stanici Surcin, posle koje je direktna veza sa aeodromom Beograd, i dalje ka stanici Zemun, Novi Beograd, Prokop i Rakovica. Za vozove sa juga, ali i iz pravca Banata, posle stanice Prokop, nastavljaju ka Nbgd, Zemun, dalje skrecu i imaju direktnu vezu sa aeodromom, Surcin i Batajnica. Na taj nacin apsoutno svi najvazniji magistralni zeleznicki pravci u zemlj su povezani sa stanicom na aeodromu Beograd, omogucavajuci lak i jednostavan pristup velikom broju gradjana.
Recimo, ako bi postojala zel veza izmedju Panceva i Novog sada na svakih sat vremena, plus ostali medjunarodni, regionalni i lokalni vozovi, takva pruga bi donela veliku ekonomsku korist kako zeleznicama tako i samom aeodromu pa i drzavi.
Glavna razlika izmedju ovakvog resenja i resenja iz GUP-a, je u tome sto je u Gup-u predvidjeno da pruga bude udaljenija od aeodroma (osim ona za cargo terminal), kao i da se u stanicu Surcin ulazi sa
severne strane, cime automatski otpada mogucnost da pruga bude u funkciji regionalnih vozova, vec iskljucivo za gradsku zeleznicu. Cena investicije je prakticno na istom nivou, a iskoriscenost i funkconalnost bi bila daleko manja.