Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Koliko sam ja uspeo da primetim, 'cika' iz follow me sluzbe, rogobatnog naziva `parker signalista`, samo kolima uvede avion u poziciju i prodje dalje, ne izlazeci iz kola, a visual docking system radi svoje. A masu reketima za stoni tenis (nocu `sargarepama`) na pozicijama gde nema VGDS (pozicije od C6 do C10, na B platformi kao i na platformi za generalnu avijaciju. Masu takodje kada `turbo propovi` izrulavaju u rikverc za pozicija svojim pogonom (bez pushback-a). Za signal da je agregat prikljucen i da su podmetaci pod tockovima cesto daje supervajzer na poziciji. Zao mi samo sto retko ko i retko kad daje kompletnu signalzaciju, narocito znak za iskljucivanje motora :D. Al kad sam pitao kolegu koji radi u toj sluzbi, rece `znaju oni i sami`.
 
Proslo je vise od mesec i nedelju dana, a nigde se nista ne prica o pregovorima sa Vincijem...

Jel ima nekih najava, informacija ili slicno ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516175#p516175:3hb2rg62 je napisao(la):
Pegasus » Uto Feb 13, 2018 11:39 am[/url]":3hb2rg62]Proslo je vise od mesec i nedelju dana, a nigde se nista ne prica o pregovorima sa Vincijem...

Jel ima nekih najava, informacija ili slicno ?

Rok je 60 dana.
 
Znam da je rok od 60dana i da istice 05.Marta, dan posle BG izbora.

Ali i dok je trajao rok za koncesiju , uvek je bilo nekih izjava, informacija, nagadjanja, a sada nista ovih skoro 40dana...
 
....'cika' iz follow me sluzbe, rogobatnog naziva `parker signalista...

Čini mi se da su službu ,,Folow me -parer signalista,, u počtku obavljali po neko iz iz redovne smene aerodromskih vatrogasaca
kao usputni posao u dugačkim periodima izmedju intervencija.
Jer pri svakoj ozbiljnijoj vatrogasnoj intervenciji na platformi , pisti, pa i bilo kom dr aerodromskom objektu avio saobracaj se obustavlja na kratko.
Verujem da se kasnije u poznijim godinama ta služba osamostalila
ako nije vec sada ,
onda ce pod koncesionarima biti sigurno samostalna , jer licenciranja nisu više tako jednostavna a ni jeftina za tu brojnost

Inace čika da bi mogao da licencirano maše reketima u toku rada sve vreme je u neposrednoj komunikaciji
sa tornjem, saob. dispečerom , puš-bekom, ira- avio meanicarima....

Takodje pri poredjenju funkcija ,,Docking,, sistema i našeg čike
treba imati na umu da ona čikina smešna žuto crna kola su u pokretu i kad ima i kad nema avina, jer je zadužen za uočavanje
svih sitnih prepreka na pistama i platformama a koje samo tako iz čista mira ,,sa neba,, umeju da se stvore a mogu da naprave haos
ne retko su i platformska taxi služba....

,,Docking,, sitem našem čiki moze biti samo ,,pomoćnik,, al nikada njegova zamena
...igrace on još dugo, dugo svoj nevidljivi stoni tenis .... :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516226#p516226:o8t8lkyr je napisao(la):
Pegasus » 13 Феб 2018, 12:40[/url]":o8t8lkyr]Znam da je rok od 60dana i da istice 05.Marta, dan posle BG izbora.

Ali i dok je trajao rok za koncesiju , uvek je bilo nekih izjava, informacija, nagadjanja, a sada nista ovih skoro 40dana...

мора да су се обавезали на неку тајност...
 
Da li su posebna ili su u sklopu druge, zaista ne znam, mogu da se raspitam., al pričaju o njima kao samostalnima (možda su služba u okviru sektora) A pominjala jednom žena iz školskog centra da tu licencu imaju i drugi (znam da reče vozači autobusa i agregatisti).
 
Da li su počeli ustupci koncesionaru Aerodroma „Nikola Tesla“?

Država će 9. marta na sednici Skupštine akcionara uneti u Aerodrom „Nikola Tesla“ 28 parcela oko aerodroma u vrednosti od 181,9 miliona dinara, za šta će dobiti 120.521 akciju ove kompanije.

Iako po vrednosti ne posebno značajna dokapitalizacija, povećanje kapitala iznosi 0,9 odsto, zanimljivo je da se ova odluka donosi nakon izbora koncesionara. Republika Srbija će na ime ove dokapitalizacije povećati učešće u vlasništvu Aerodroma na 83,2 odsto s obzirom da je jedna akcija vrednovana sa 1.509,21 dinara.

Već je tokom prošle godine država prenela u vlasništvo zemljište na kome se nalazi Aerodrom u vlasništvo kompanije koja je do sada samo imala pravo korišćenja.

Ono što je pitanje jeste da li su drugi učesnici u koncesiji znali da će Aerodrom dobiti ovo zemljište u vlasništvo i da li bi to možda uticalo na proces izbora koncesionara. Takođe, ovo može biti tek prvi od ustupaka koje država daje koncesionaru, francuskom građevinskom konglomeratu Vinči, s obzirom da se do kraja marta očekuje potpisivanje koncesionog ugovora. Prema mišljenju konsultanta za strane investicije Mahmuda Bušatlije, može biti sporno što se u firmu unosi nešto što nije bilo predstavljeno drugim kandidatima za koncesiju, čime se faktički menjaju uslovi koncesije.

„Ako je već izabran kandidat za koncesiju, ne bi trebalo da bude menjanja uslova koncesije. Meni ova promena ukazuje da će ponuda Vinčija da investira 732 miliona evra značiti da će ova pre svega građevinska kompanija ulagati u nešto što možda i nema veze sa aerodromskim poslom. Na primer, može da gradi industrijske komercijalne objekte u zoni između aerodroma i auto-puta koje će da rentira narednih 25 godina. To mi deluje realno s obzirom da ne vidim u šta bi mogli da ulože više od 700 miliona evra, pošto se za taj novac može izgraditi još jedan aerodrom veličine surčinskog“, objašnjava Bušatlija dodajući da je Vinči pre svega građevinska kompanija, a da upravljanje aerodroma čini tek tri odsto ukupnih prihoda ovog konglomerata.

Još pre obelodanjivanja najbolje ponude na koncesionom tenderu kao najveća investicija u aerodrom navodila se izgradnja druge piste, do čega po svoj prilici neće doći. Bušatlija ističe da je haotična izgradnja surčinskih naselja i Bežanijske kose onemogućila izgradnju druge piste za koju postoje projekti.

Početkom januara je objavljen pobednik na tenderu za dobijanje koncesije za Aerodrom „Nikola Tesla“ u narednih 25 godina nakon godinu dana od objave javnog poziva. Francuski Vinči je pobedio sa ponudom jednokratne koncesione naknade od 501 milion evra kao i godišnju koncesionu taksu, ali i investicije u aerodrom od 732 miliona evra. Stručnjaci su još ranije ukazivali na opasnosti koje vrebaju u pregovorima sa koncesionarom i raznoraznim garancijama i ustupcima koje su države u okruženju davale prilikom koncesija svojih aerodroma.

Recimo Albanija je prilikom davanja u koncesiju aerodroma u Tirani pristala da nijedan drugi aerodrom u Albaniji nema međunarodne letove. Ova klauzula je prošle godine izbrisana, ali je koncesionar u zamenu dobio produženje koncesije za još dve godine. Nešto slično sprema se i Srbiji pošto je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio ograničenje kapaciteta ostalih aerodroma u zemlji na milion mada bez preciziranja u kom periodu i na koje sve aerodrome se to odnosi.

Takođe, neke zemlje kao što su Mađarska i Hrvatska davalu su garancije koncesionarima da pod određenim okolnostima neće morati da plaćaju naknadu, pa da čak i imaju pravo na sredstva iz budžeta, recimo u slučaju pada prometa na aerodromu ili bankrota nacionalne avio-kompanije.

Ekonomista Milan Kovačević se pita da li ćemo uopšte dobiti na uvid ceo koncesioni odgovor i saznati šta je sve ugovoreno.

„Imali smo mi slučajeva da su ugovori kasnije postajali sporni i da se nije znalo ko šta kome duguje, pa se išlo i na sudove. Ovde je pitanje i da li je sve to zemljište trebalo dati aerodromu ili je možda trebalo zadržati u vlasništvu države“, sumnjičav je Kovačević ukazujući na to da akcionari Aerodroma nisu imali prilike da glasaju da li uopšte žele koncesiju i nisu dobili priliku da se izjasne kao nesaglasni i da većinski akcionar otkupi njihove akcije.

Inače na vanrednoj sednici skupštine akcionara zakazanoj za 9. mart nije na dnevnom redu glasanje akcionara o koncesiji.

U Aerodromu su nas uputili na Vladu RS za odgovor na pitanje da li su svi kandidati za koncesiju znali da će zemljište biti uloženo u kompaniju i za šta će se ono koristiti.

Izvor: https://www.danas.rs/ekonomija/da-li-su ... kola-tesla

Ulazimo u drugi čin privatizacije Aerodroma.
 
Ja mislio da biramo koncesjonara a ovdje svi govore o prodaji
 
Ostadoh i ja učudu šta se sve radi :shok:
.....Skupština akcionara će 28 parcela oko aerodroma uneti u njegovo vlasništvo, rekao je Borko Stefanović ispred liste "Dragan Đilas – Beograd odlučuje, ljudi pobeđuju".

To konkretno znači da država poklanja kompaniji "Vensi" zemljište u vrednosti od milion i po evra, pošto je koncesija dogovorena, naveo je Stefanović.

Samo od parkinga, koji je takođe predat na upravu kompaniji "Vensi", ta firma će zarađivati oko dva miliona evra godišnje, precizirao je ......
Izvor: http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... droma.html
 
Parking je uvjek bio u vlasnistvu aerodroma a parking servis bio operater
 
Država je za potrebe Aerodroma otkupljivala zemljište još od sedamdesetih do 2005/6, verovatno pripremajući se za njegovo dalje proširivanje, pogotovo po planu iz 1989 god koji je sa manjim izmenama i prezentovan javnosti pre par godina. Što nije ništa sporno.

Pomenuto zemljište se nalazi oko same ograde aerodroma, tih kako navode 28 parcela, a Ima još zemljišta koje je u državnom vlasništvu iza muzeja u pravcu ka Surčinu i ka obilaznici tj petlji Dobanovci, pitanje je šta će biti sa tim? jer je i ono predviđeno za neka proširenja, ok ima tu u manjoj meri i privatnog koji će verovatno država otkupiti ili Koncesionar ako tu reše da nešto grade.

Sporno je ovo sto su to uradili nakon objave ko je koncesionar.
 
Možda nije vest vezana direktno za ovu temu, ali nisam pronašao prikladniju pa je postavljam ovde:
Avio-gigant povlači avione iz Temišvara zbog lošeg učinka

Irska niskotarifna avio-kompanija Rajaner objavila je da će zatvoriti svoju bazu u Temišvaru, u Rumuniji zbog loših rezultata.
Kompanija je saopštila i da će ugasiti rute ka Briselu, Berlinu, Frankfurtu, Dizeldorfu i Londonu. Održavaće rute samo od Temišvara do Milana i Bukurešta.
Svi potencijalni putnici će biti obavešteni putem elektronske pošte i SMS-a i o njihovim opcijama - za potpuni povraćaj novca ili besplatni transfer do alternativne rute.
Ova odluka Rajanera, prenose mediji, rezultat je slabih komercijalnih rezultata, u vreme kada postoji rastuća potražnja za kartama Rajanera na drugim aerodromima širom Evrope.
Baza u Temišvaru bila je prva koju je Rajaner otvorio u Rumuniji, u januaru 2016, podseća B92.net
Ta avio-kompanija ima i bazu u Bukureštu, koja je osnovana prošle godine.

http://www.novosti.rs/vesti/planeta.299 ... seg-ucinka
 
Ako sam dobro razumeo, koncesionar ce izneti planove tek posle prve nedelje Marta?
 
"Država će 9. marta na sednici Skupštine akcionara uneti u Aerodrom „Nikola Tesla“
28 parcela oko aerodroma u vrednosti od 181,9mil. din. za šta će dobiti 120.521 akciju.."

Ovo je poznati postupak kod akcionarsih društava koji se zove
"dokapitalizacija" koja može biti novčana ili kao ovde u imovini.
Država je tako povećala za oko 1% suvlasništvo koji ima na ANT.
 
Ako je joj je stalo do svog čeda .... sto ga je dala drugome na usvajanje ?
čemu onda i taj 1 % :lol:

Kad istekne ugovor
da li nam se 100 % u svakoj opciji vraca i to zemljište ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519714#p519714:2yp7j4ta je napisao(la):
boca-ica » 25 Feb 2018 01:40 pm[/url]":2yp7j4ta] . . . da li nam se 100 % u svakoj opciji vraca i to zemljište ?
Te parcele su sada vlasništvo aerodroma

indirektno i države kao većinskog akcionara.

Koncesionar samo može da ga koristi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509459#p509459:1zscadmc je napisao(la):
beowl » Thu Jan 18, 2018 8:38 am[/url]":1zscadmc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509202#p509202:1zscadmc je napisao(la):
plećko » 17 Jan 2018 02:13 pm[/url]":1zscadmc]
Evo da dopunim ovaj tekst šta rade kad slete u Bgd, u početku kad su im ukinute vize su regularno ulazili u Srbiju, za tri-četiri dana su se vraćali nazad za Istanbul ali to im je bila fora za graničnu policiju, naime na izlazu iz zemlje pokazuju IRANSKI pasoš i kartu za Istanbul, granični policajac ga pušta da uđe u tranzit jel logično što da mu brani da se vrati odakle je došao... Kad uđu u tranzit taj svoj IRANSKI pasoš stavlja u džep a vadi drugi falš pasoš neke evropske zemlje (bilo je raznih pasoša) i avio kartu za recimo Rim, Beč, Cirih i sl. i putuje kao "evropejac". E onda ga ta Evropa vraća nazad za Bgd jer mu otkriju falš pasoš i što reče @Simba udaraju packe Srbiji kako ne radimo dobro graničnu kontrolu.. Eto to su radili dok ih granična policija nije provalila, onda se zbog te najezde pristupilo njihovom vraćanju bez obzira što im ne treba viza.... većina je zloupotrebljavala taj dolazak u Srbiju. E sad jel znate zašto su Irancima ukinute vize ? Ja znam odgovor ali da vidim dali još neko zna ?

Bez uvrede ali ideja foruma je da svoje informacije podeliš sa drugim učesnicima a ne da testiraš njihov insajderski nivo.

Postoji teorija o masovnom naseljavanju Iranaca i Indijaca u Srbiji samo meni nije baš najjasnije šta je to što bi ih privuklo u jednu siromašnu zemlju istočne Evrope. Njima čak ni Mađarska i Češka nisu zanimljive, iako daleko bolje stoje od Srbije. To što mogu da dođu u Srbiju bez vize neće im puno pomoći ako su se nameračili na Nemačku i Švedsku (kao što jesu). Eventualno podnošenje zahteva za azil u Srbiji će ih samo zaglaviti u Srbiji, što možda jeste bila "nečija" ideja ali azilanti nisu glupi pa da nasednu na nju. Onog trenutka kada dolasci i odlasci na BEG budu razdvojeni - što će verovatno biti na listi investicija francuskog koncesionara - problem će praktično nestati.

Imala je i Hrvatska svojevremeno (pre ulaska u EU) problem sa turskim državljanima koji su nakon sletanja u Zagreb ili Dubrovnik ulazili u zemlju bez vize a nakon toga nisu došli na povratni let i gubio im se trag. Ali to nije menjalo činjenicu da je 98% posetilaca iz Turske zaista dolazilo u turističke svrhe i uredno se vraćalo kući. Hrvatskoj uopšte nije bilo po volji kada je zbog ulaska u EU morala da im uvede vize ali to je naravno bila minorna žrtva u čitavom procesu. Tako će biti i u Srbiji ako ikada uđe u EU ili ako nekim čudom podigne životni standard do nivoa koji bi mogao da motiviše ekonomske migrante da trajno smeste ovde.

Da ne bude da je rekla-kazala, evo i zvanične potvrde:

"Apart from these two nationalities, the number of Iranians detected with fraudulent documents crossing the EU’s external borders started increasing. To a certain extent, this is caused by the visa-free regime granted to Iranian nationals by the Serbian authorities."

Izvor: Izveštaj Evropske agencije za graničnu i obalsku stražu - strana 22

Jeste off-topic, ali ima zanimljiv informacija i o Srbiji, broju građana vraćenih sa granice, onih sa trajnim zabranama, isl.
 
RTS, 1.3.2018.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... iniji.html

Li: Razgovaramo o novoj avionskoj liniji

Odnosi Kine i Srbije sada su na istorijski najvišem nivou, izjavio je ambasador Kine u Srbiji Li Mančang i dodao da se može reći da retko koja zemlja u Evropi i na svetu ima tako bliske odnose sa Kinom.

"Prijateljstvo dve zemlje je čelično", rekao je kineski diplomata na promociji Kinesko-srpskog privrednog udruženja i razgovoru na temu "Budućnost saradnje Kine i Srbije".

Rekao je da naši narodi jedan drugog vole, da bezvizni sistem od januara prošle godine sada naglo povećava broj kineskih turista koji dolaze u Srbiji i dodao:

"Koristim priliku da otkrijem tajnu, razgovaramo i o drugoj avionskoj liniji između Beograda i drugog kineskog grada, to je u toku", rekao je Li.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520238#p520238:k7pt66u2 je napisao(la):
VeniVidiVici » 26 Feb 2018, 23:12[/url]":k7pt66u2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509459#p509459:k7pt66u2 je napisao(la):
beowl » Thu Jan 18, 2018 8:38 am[/url]":k7pt66u2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509202#p509202:k7pt66u2 je napisao(la):
plećko » 17 Jan 2018 02:13 pm[/url]":k7pt66u2]
Evo da dopunim ovaj tekst šta rade kad slete u Bgd, u početku kad su im ukinute vize su regularno ulazili u Srbiju, za tri-četiri dana su se vraćali nazad za Istanbul ali to im je bila fora za graničnu policiju, naime na izlazu iz zemlje pokazuju IRANSKI pasoš i kartu za Istanbul, granični policajac ga pušta da uđe u tranzit jel logično što da mu brani da se vrati odakle je došao... Kad uđu u tranzit taj svoj IRANSKI pasoš stavlja u džep a vadi drugi falš pasoš neke evropske zemlje (bilo je raznih pasoša) i avio kartu za recimo Rim, Beč, Cirih i sl. i putuje kao "evropejac". E onda ga ta Evropa vraća nazad za Bgd jer mu otkriju falš pasoš i što reče @Simba udaraju packe Srbiji kako ne radimo dobro graničnu kontrolu.. Eto to su radili dok ih granična policija nije provalila, onda se zbog te najezde pristupilo njihovom vraćanju bez obzira što im ne treba viza.... većina je zloupotrebljavala taj dolazak u Srbiju. E sad jel znate zašto su Irancima ukinute vize ? Ja znam odgovor ali da vidim dali još neko zna ?

Bez uvrede ali ideja foruma je da svoje informacije podeliš sa drugim učesnicima a ne da testiraš njihov insajderski nivo.

Postoji teorija o masovnom naseljavanju Iranaca i Indijaca u Srbiji samo meni nije baš najjasnije šta je to što bi ih privuklo u jednu siromašnu zemlju istočne Evrope. Njima čak ni Mađarska i Češka nisu zanimljive, iako daleko bolje stoje od Srbije. To što mogu da dođu u Srbiju bez vize neće im puno pomoći ako su se nameračili na Nemačku i Švedsku (kao što jesu). Eventualno podnošenje zahteva za azil u Srbiji će ih samo zaglaviti u Srbiji, što možda jeste bila "nečija" ideja ali azilanti nisu glupi pa da nasednu na nju. Onog trenutka kada dolasci i odlasci na BEG budu razdvojeni - što će verovatno biti na listi investicija francuskog koncesionara - problem će praktično nestati.

Imala je i Hrvatska svojevremeno (pre ulaska u EU) problem sa turskim državljanima koji su nakon sletanja u Zagreb ili Dubrovnik ulazili u zemlju bez vize a nakon toga nisu došli na povratni let i gubio im se trag. Ali to nije menjalo činjenicu da je 98% posetilaca iz Turske zaista dolazilo u turističke svrhe i uredno se vraćalo kući. Hrvatskoj uopšte nije bilo po volji kada je zbog ulaska u EU morala da im uvede vize ali to je naravno bila minorna žrtva u čitavom procesu. Tako će biti i u Srbiji ako ikada uđe u EU ili ako nekim čudom podigne životni standard do nivoa koji bi mogao da motiviše ekonomske migrante da trajno smeste ovde.

Da ne bude da je rekla-kazala, evo i zvanične potvrde:

"Apart from these two nationalities, the number of Iranians detected with fraudulent documents crossing the EU’s external borders started increasing. To a certain extent, this is caused by the visa-free regime granted to Iranian nationals by the Serbian authorities."

Izvor: Izveštaj Evropske agencije za graničnu i obalsku stražu - strana 22

Jeste off-topic, ali ima zanimljiv informacija i o Srbiji, broju građana vraćenih sa granice, onih sa trajnim zabranama, isl.
Potencijalno ozbiljan problem. Ne bi me čudilo da naše EU natera da im vrate neku vrstu viza.
 
Već u martu bi mogao leteti milioniti putnik ako se na proslogodisnji broj doda oko 25 hiljada putnika, sto bi znacilo rast od nekih 7-8%. To naravno pod uslovom da rast u martu ove godine ne opadne previše u odnosu na prošlogodišnji koji je bio od oko 9%, što ne znam koliko je izvodljivo
 
мислим да је изводљиво минимум 4%, јер има нових летова у односу на прошлу годину
 
Vrh