Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Prema aktuelnom vremenskom planu, ovu prugu bismo mogli da čekamo još DVADESET TRI godine. Pa sad, ko živ, ko mrtav.
 
Зато што они који одлучују имају погрешне приоритете. Много је популарније отворити 10 километара неисплативог аутопута него 10 километара неисплативе пруге (мада би можда чак била и исплатива).
 
Bila bi svakako isplativija od autoputeva, ali ovde nije pitanje prioriteta, već prijatelja. Auto-pilićari i taksisti su svakako skloniji prijateljstvu sa ovakvom vlašću od nekih drugih.

U međuvremenu, najavljeno je da će od sledeće godine ipak biti direktne linije do Pekinga, bez sletanja u Pragu.
 
....Друго, воз би у Батајници морао да мења смер....
Pa šta, Bataja mu je sada krajnja stanica pa tu i menja smer - tako što mašinovodja peške predje sa jednog na dr. kraj garniture
Bgvoz i ima sa obe strane svake garniture po ,,kopit,, - obostrane upravljacke kabine :D

I eto ponovljene istorije - mašinovodja bi nas svojim (malim dodatnim) trudom uveo u novo doba ali ovog puta u 21 vek
kako putnike tako i ANT :p

ili da čekamo metro da se gradi pa da se završi pa dok se nabave garniture ....
a dotele... pre njega moze da dodje i Godo al tad nam više ništa nece trebati ni ANT a ni prevoz :lol:
 
Требало је једноставно убацити тих десетак километара до аеродрома у кинески деоницу пруге Београд центар – Стара Пазова. Или поставити као услов за будућег концесионара.

Ево овде снимка уласка у станицу Батајница: https://youtu.be/N8GGCffvwcU?t=26m2s. Са леве стране се види обилазна теретна пруга ка Добановцима и даље ка Макишу. Пошто у Батајници постоје две групе колосека (путничка и теретна), а само из теретне се може на обилазну пругу, воз би морао да уђе у теретну групу (на снимку је са леве стране, може се препознати по посебним порталима за контактну мрежу), затим би машиновођа прешао у кабину са супротне стране и онда би могао да крене ка Добановцима и АНТ. У том случају би требало направити још један перон у Батајници.
 
Железничка веза сурчинског аеродрома са Земуном и теретном пругом кошта бар стотинак милиона евра. Ако се од концесије стварно добије 350-400 милиона, ето новца. Да се разумемо, то да се исплати не може никад, али ваља за развој аеродрома и београдског региона у целини. Треба имати у виду да се до софијског аеродрома нпр. може возом, метроом и градским аутобусом.

(Пруга до батајничког аеродрома већ постоји)
 
Пантограф ».... (Пруга до батајничког аеродрома већ постоји)

Tom prugom i Bgvozm sa ANTa preko Bataje i dalje po gradu
otvara i tu mogucnost da oba aerodroma budu povezana železnicom na obostranu i opštu korist

Samo povezivanje preko Dobanovaca ( 3.5 km )sigurno ne moze da košta stotinak miliona evra
to je cena za neku drugu trasu, a ne preko Dobanovaca

Bilo bi lepo od tebe da daš procenu za ovih 3.5 km za koj nema potrebe da se nadoknjadjuje ikome ikakvo zemljište
ako šine koriste postojeci prav javni zemljani put od ANTa do Dobanovaca ,radi povezivanja sa navedenom postojecom prugom
:sesir:
 
Та веза, преко Батајнице и постојеће теретне пруге, не може да служи за путовање из Београда до АНТ, јер се нико не би возио железницом 45 минута, ако аутобус стиже за 15.

Новосађани би, са друге стране, управо туда стизали возом на аеродром.
 
...ако аутобус стиже за 15.
tačnije ako se koristi samo taj jedan autobus onda jeste tačno to da se stuže na ANT skoro za 15 min
ali uglavnom
koristi se više od tog jednog autobusa do ANTa - najčešce se preseda

Pa kad sabereš iz raznih dr. delova grada sva presedanja i taj jedan sa cekanjem i povrh svega uračunaš koliko puta cimaš prtljag
unošenje - iznošenje iz buseva
Bgvozom bi stizao do ANTa isto ili i brze bez tolikog cimanja prtjaga :D
 
Не би, стизао би споро као 72-ком. Заборави то, нема смисла.
 
Ulazak u stanicu Batajnica kao normalan BG Voz bi zahtevao ulaz na putnicku grupu koloseka, da bi ljudi izasli u Batajnici (oni koji ne idu na aerodrom), onda bi voz morao da napusti stanicu Batajnica u smeru Nove pazove, prebaci se na koloseke za teretnu grupu, pa ode u pravcu Dobanovaca, a to je malo teško da se tako radi na izlazu iz stanice praktično vec na otvorenoj pruzi. A i previše vremena bi oduzimala takva operacija. Bolja varijanta je da se osim tih 3.5 km od ANT do Dobanovaca, napravi triangl u Batajnici tako da je moguce iz smera Zemun Polja odmah usmeriti voz ka Dobanovcima i obrnuto. "Nikola Tesla Express" (kad moze Malpensa Express sto ne bi mogao ovakav naziv) bi onda kretao inicijalno sa Prokopa (a da je pameti i sa Pančevačkog mosta, sa stajanjem kod Vuka i Karađorđevog Parka), stajao na NBG, Tošinom Bunaru, Zemunu, i Zemun Polju i sledeća stanica bi mu bio ANT. Uz pametno izabaran takt ovo ne može da traje predugo.
Prugu na Ant treba završiti u plitkom tunelu, ili na razini spustenog parkinga ispred aerodroma, pa kada bude vise love, nastaviti prugu ispod piste (ili pored C gateova ili ispod njih) prema "Radio Faru" i dalje ka Zemunu. Tako bi se omogućilo da u budućnosti postoje i prolazni vozovi iz smera Sr. Mitrovice, Novog Sada, koji dalje nastavljaju ka BG i obrnuto. Ali za početak bi i ova veza bila sasvim dobra. Za putnike sa severa bi mogao biti organizovan voz Nova Pazova - ANT, ili bi mogli presedati na "Nikola Tesla Express" u Zemun polju.
 
јој, опет о прузи... постоје само ДВА рационална правца, и то су као по Г(л)УП-у од ТПС Земун, па испод Радиофара до АНТ и даље у Сурчин (најреалније), или код Тошиног бунара одвајати тунел лево до АНТ-а, па да изађе иза Батајнице (за ово су могли да измузу Кинезе да имају пола грама мозга)

елем, ЛОТ повећава и фреквенције и капацитет. додати на то и SunExpress чартере за Измир (довозе Турке у Београд), па и претходно најављено повећање Катара и долазак Кинеза, велике су шансе да се приближи цифри од 5,5 милиона
 
Nije loše, zapravo (bez preterivanja) jedini segment saobraćaja u Srbiji koji ima objektivni rast, pošto su nam železnice u buli, rečni saobraćaj simbolično raste (zahvaljujući kruzerima), a drumski je tu gde je.
 
Danas oko 17h na aerodromu ludnica. Poceli su da crtaju ovaj "Etihad" mural, i pametnjakovici zatvorili stepenice, a pokretne ugasili da moze da se njima ide u oba smera. Radio je i lift u koji moze da stane 3 coveka i 2 kofera... Nenormalna guzva se stvorila, jer su sleteli avioni iz Londona, Tel Aviva, Geteborga, Rima... Ludnica na pokretnim stepenicama sa ljudima koji idu na gore, a isto tako neki pokusavaju da idu na dole.
 
To bi trebalo da je mural Nikole Tesla ako se ne varam, ne Etihadov
 
Naravno da jeste, ali izgleda da naprednim direktorima to nije logicno... Nisam mogao da verujem. Zao mi je sto nisam slikao tu kolicinu ljudi koja ceka na stepenice.
 
Inače, negde sam pročitao: da li je tačno da će novi transportni sistem/sortirnica na T1 za prtljag biti automatizovani?
 
....a new automated baggage sorting facility"....
Sjedne strane to jeste dobra zamisao a sa druge efektivne praksene strane je pod znakom pitanja :?
jer se zasniva na digitalnom očitavanju ,,priveska-nalepnice,, - tega na koferu radi sortiranja sa pokretne trake u sortinici
sto do sada su kod nas radili ljudi slazuci prtljag sa karusela na kolica prema destinaciji

zamisao automatizacije bi zapravo isključilo samo potrebnu obuku ljudstva -za čitanje čekiranih teg-ova
oduvek tegovi imaju slovima ispisanu destinaciju a imaju i bar kod za očitavanje

Skidanje svakog prtljaga sa karusela na kolica u vecini opcija i aerodroma ostaje neophodna ljudska ruka

U suštinni to je davanje silnih para samo za osetljivu optiku koju neprekidno udara prtljag i prekriva ne mala prašina
i jednu selektivnu pokretnu rampu za usmeravanje prtljaga sa trake na karusele

a kad se optika zaprlja ili ošteti u takvim ,,surovim,, uslovima
jopet treba čovek da očita teg i rukom na kolica da ga premesti

Da ne pominjem da svaki prtljag nije samo kofer nego razne torbe i skalamerije pa i skije
a one kad vire sa pokretne trake zakče i udare svašta okolo na tom putu

Sve u svemu velika tehnička preskupa stvar za gotovo nikakvu pomoć :lol:
 
Zavisi kako se gleda. Svakako, našem čoveku koji pokušava na lepe oči kod zemaljske posade da progura 35 kila prtljaga, sa sve hranom od kuće ovo predstavlja izvestan problem. :lool:
Karikiram malo, ali to je poenta. ;)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Pu9K8qCk0cY[/youtube]
 
To za prtjag ljudi ne mogu da shvate da nije seljak radnik sto nece da ih pusti, vec je takav sistem da nece da stampa nalepnicu ako je preko 23kg. U Sijetu ne mozes ni gram preko, bar kod Delte, nece sistem da pusti.
 
То зависи од лета, флексибилнији су кад дужина није на граници долета авиона, па не мора да полеће пун горива и претежак. Ту би овервејт могао да буде и фаталан. Ја сам досад на мерење сваког грама наишао само пред лет од 10,5 сати.
 
ma hoce da štampa
samo ima manu .... traži doplatu za višak prtljaga :lol:

Poenta je u nesvrsishodnom trošenju ogromnih para za nešto sto samo ko bajagi unapredjuje
deo prihvata i otpreme prtljaga
a instalirano na pokretnoj traci do karusela u sortirnici

I to predstavlja se
kao veliko osavremenjavanje Bgd aerodroma NT
:sesir:
 
Vrh