Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440056#p440056:1hztrq7y je napisao(la):
Пантограф » 15 Mar 2017 11:12 am[/url]":1hztrq7y]Мене помало одушевљава чињеница да толико људи мисли како се Аеродромом НТ заправо добро управља. Е, то је Србија: нема идеологије, јебу се мисли - пароле "Стоп партијском запошљавању" и "Стоп приватизацији", истовремено.
Ja (možda utopijski) težim baš tome: "Stop privatizaciji" i "Stop partijskom zapošljavanju". Čekaj pantografe, jel' tome ne treba težiti? Nemoguće da bar za nekoliko naših zlatnih koka ne nađemo relativno nezavistan i kvalitetan menadžment, bez upliva dnevne politike. Normalno je da vlada postavlja smernice razvoja i menadžment u ANT, Telekomu i EPS-u, i tu bi trebalo a bude tačka na dalji angažman vlade.

Ne dam da nas vaćare naši partijski poslušnici - ali ni belosvetske protuve. :grand:
 
Максималистички циљеви у друштву које је толико несавршено као српско... ја се тиме не бих бавио. Ефикасна државна управа за нас је појам, а камоли ефикасна државна предузећа, где у принципу на испиту падају све, осим најорганизованијих држава. Србија то тешко да може постати - посебно вишепартијска Србија.
 
GOJE":1l2co8pd je napisao(la):
Ja (možda utopijski) težim baš tome: "Stop privatizaciji" i "Stop partijskom zapošljavanju".

... jel' tome ne treba težiti? ...

Ne dam da nas vaćare naši partijski poslušnici - ali ni belosvetske protuve. :grand:

Bravo!!!
Izvukao sam ove delove tvog posta, ne zato sto se sa ostalim delom ne slazem, vec zato sto je po meni ovo sustina i odrazava i moj stav, ne samo po pitanju aerodroma, vec uopste!!!


E sad par hipotetickih pitanja poznavaocima, a posebno onima koji se zalazu za koncesiju i privatizaciju A NT.

1.
Dal mislite da bi u slucaju da je danas npr. Batajnica civilni aerodrom sa odredjenim prometom, za koncesiju ANT bilo ovoliko interesenata?

2.
Ako ne, zar to nije dokaz da bilo kom ulagacu osnovni argument jeste prirodni "monopol"?

3.
Ako uz takav prirodni monopol koncesionar duplira cene usluga, njegov profit ce biti veci, zar ne?

Pa ce nam zagovornici privatizacije ili koncesije mahati tim rezultatima kao pokazatelj uspesnosti.
No takva uspesnost je 'relativna' zar ne?
Ona je posledica monopola, a ne uspesnog vodjenja aerodroma.

4.
Pretpostavimo da ce aerodrom poslovati identicno ili nesto bolje nego danas.
Cinjenica jeste da se lova izlaci iz aerodroma i kroz budzet trosi na krpljenje 'rupa' na rashodnoj strani istog (budzeta).
Ali onoga trenutka kada se aerodrom da pod koncesiju, ti prihodi odlaze koncesionaru (privremenom vlasniku). On (koncesionar) svoji zaradu moze (i hoce) ulagati po sopstvenom nahodjenju i vrlo je verovatno da nece bespotrebno ulagati u aerodrom na kojem kao monopolista ima zagarantovan uspeh ni jednog centa vise nego sto mora.
Ostatak novca (veci deo) ce izvlaciti i plasirati na drugo mesto da bi zaradio (sto je i logicno sa gledista koncesionara).
No koji je tu nas (gradjana Srbije) interes?

Jer rekao bih da nama vise znaci dobit danasnjeg ANT koja je ulozena u obrazovanje nase dece, nego dobit koju ce (hipoteticki) Strabag ili bilo koji drugi koncesionar uloziti u neku njihovu investiciju bilo gde u svetu, zar ne?

5.
I konacno posto se kunemo u kapitalizam i privatni svojinu kao model domacinskog poslovanja, zar mnogo bolji model nije delimicna prodaja manjinskog dela aerodroma (30-40%) nekom strateskom ulagacu?
Jer ako smo sigurni (kao sto zagovornici prodaje ili koncesije tvrde) da bi se prihodi znacajno uvecali, za Srbiju bi to bio bolji model, a ni investitor ne bi imao razloga da bude nezadovoljan, jer bi opet pravio pare?


I za kraj!
Jako je bitno sta Srbija namerava sa novcem dobijenim od eventualne koncesije?
A namerava da ga potrosi na tekuce potrebe.
Narodski receno, na gluposti!
Jer ako prodate nasledjen stan ili privatnu firmu, da bi kupili drugi stan, poslovni prostor, da bi kupili proizvodne masine, to je opravdano i mudro.
Ali ako prodate nasledjen stan, da bi kupili patike, jaknu, otisli na godisnji odmor, kupili kola, presadili kosu, ugradili silikone (...), vi ste potrosili novac na gluposti.

Nemate ideju u sta pametno da ulozite novac? U nesto sto ce vam opet donositi novac?
Nemojte ni prodavati nasledjeno.
Ostavite potomcima, nece se istopiti na kisi.
Oni ce mozda imati neki bolji plan!

Posto ANT nismo 'juce' napravili, vec smo ga nasledili, ova paralela se moze direktno primeniti.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
...Nemojte ni prodavati nasledjeno. Ostavite potomcima, nece se istopiti na kisi.Oni ce mozda imati neki bolji plan!
Posto ANT nismo 'juce' napravili, vec smo ga nasledili, ova paralela se moze direktno primeniti...

Dozvolite malo drugacije vidjenje.... :)
Sta je u ANT... ?
Masina za pravljenje novca, koju i drugi žele
Ok, hajde da napravio jos koju takvu masinu a ovu prodati :kk:

Neko ce reci ,,al onda ne bi postigli tu cenu vec dosta manju ,, .... Tacno... al koliko manju ?
Sta je bolje prodati jednu jabuku za 10 dinara i vise jabuka po nizoj ceni ?
Svaki seljak na pijaci zna za ponudu, potraznju, konkurenciju i exluzivnost....
sto je to onda problem velikim ekonomistima :shok:

Ukratko
napavimo jos jednu masinu - otvorimo Batajnicu za pocetak u kombinovanom režimu civilno-vojni,
kao sto su mnogi dr. aerodromi, a ANT prodati tj dati u koncesiju
jer onda opet nam ostaje druga NAŠA masina za pravljenje para...
pa sledeci put za 100 god ako bude zaintersovanih novih koncesionara ... otvoriti Lisiciji Jarak a Bataju prodati... i tako redom..

Kome ne odgovara ovakav nacin gledanja ? Ne seljaku vec samo gramzivoj seljačini
Samo onom ko nece imati druge prilike za proizvodnju tj. prodaju .... pa šta ce mu onda dr. jabuke kad nece ih ON prodavati
te zato bolje da iskoristi priliku i ovu jednu ,proda sto skuplje i sto vise zgrabi... a posle ...
bas ga briga, vazno da se on napunio. :twisted:

Jedini ispravni put je otvoriti Bataju za civilno vojne letove i prodati ANT sto skuplje i sto brze
a to sto koncesionar uslovljava ... pa kad bi kolekcionar uslovljavao slikara da zbog ekskluzivnosti ne slika vise do te jedne slike
pa ne bi vise postojala ni jedana druga slika a ni slikara... Zato slikar odlucuje dal jos i sta još da slika a ne kolekcionar

Otvoriti Bataju (prvo pravno ozvaniciti) i dati ANT koncesionaru

:sesir:
 
Vučićeva politika je fiskalizam. Sve je podređeno optimizaciji državne kase, ovde koncesionar neće biti izabran po kriterijumu investicionog projekta već isključivo kolika je finansijska ponuda. Plate botovima i parazitima ne smeju da kasne ni jedan dan.
 
Tragac i ako moj post zvuci vrlo kriticki u mom postu ne samo sto nisam naveo nicije ime (narocito ne politickih vodja)
vec se pisanije odnosi na drugacije sagledavanje i zdraviji pozitivniji pristup davanja ANTa u koncesiju

Post se odnosi na sve nas i nase poimanje koncesionarstva narocito na ovaj zdrav sistem (masinui) ANTa
jeste da politika igra vaznu ulogu u svemu ali ne bih polupoliticario ovde jer imamo temu- izbori
te te molim kako ce izbori doci i proci, a ANT Bgdu ostaje ....da se drzimo teme :)
 
Jel ovde u toku kampanja za novog admina? Samo sam se držao teme. A pošto je broj prijavljenih na tender iznenadio svakoga samo izvodim zaključak na šta će to sve da liči. Biće trka slična onoj za Telenor kad je država uzela milijardu i po evra da bismo sad trpeli katastrofalno stanje u telekomunikacijama pošto investitor gleda kako da povrati te ogromne pare. Zato trpimo skupe i loše telekomunikacione usluge.

Isto bi moglo da se desi i sa aerodromom. Država zaslepljena ogromnim interesom ići će linijom „ko da više para“. Na kraju će pobediti ponuđač spreman da da najviše love i koji će kasnije gledati samo kako da izvuče tolike pare.

Rezultat će biti skupe usluge, skupe karte, minimalne razvojne investicije i loša usluga, bar neko duže vreme. Biće zanemaren razvojni aspekt i doprinos aerodroma privredi i razvoju zemlje. To je ono na šta sam upozorio. Nisam mislio na tvoj post, niti sam te napao, pa nemoj ni ti mene. A posebno nisam vodio kampanju, već ukazao na činjenično stanje. Ako se ne slažeš iznesi argumente, umesto što me optužuješ za oftopičarenje.
 
Aerodrom već sada ne doprinosi razvoju avio saobraćaja već samo i isključivo državnom budžetu. Drugačije neće biti sve dok se država pita. Koncesija može da najzad razvije aerodrom ako se dobro ispregovara i ugovori - ali to je jedno veliko "ako". Dobra vlast bi ovako veliko interesovanje koncesionara iskoristila da napravi povoljan ugovor po državu a šta će ovi da urade to se bojim i da pomislim. Početni uslovi koje su propisali deluju dobro i smisleno ali ne bi bio prvi put da sve počne lepo a završi se katastrofom.
 
Услед истека могућности едита, пишем пост за постом. Јесте оф, али и није баш:

Пољаци граде нови аеродром поред Варшаве
ВАРШАВА, 15. марта (Танјуг) - Пољска влада је данас усвојила план за изградњу новог аеродрома изван престонице, Варшаве, који би, како очекује, могао постати чвориште за путнички и теретни авио-саобраћај централне и источне Европе.

Пројектом је предвиђено да аеродром може да пружи услугу за до 50 милиона путника годишње, изјавио је пољски министар за развој и финансије Матеуш Моравјецки, што је четири пута већа цифра од промета путника на главном аеродрому у Варшави, преноси агенција Франс прес.

Нови аеродром би требало да буде изграђен између Варшаве и Лођа, а планирано је да буде отворен 2027/2028. године.

Иако влада није изнела цену пројекта, стручњаци процењују да би могао коштати око седам милијарди евра.

Пољска, као једна од најбрже растућих чланица ЕУ, последњих година је суочена са снажним растом, а 2015. године је регистровала 30 милиона путника у авио-саобраћају, што би, како очекују власти, требало да буде удвостручено на 60 милиона до 2030. године.

Варшава већ има два аеродрома.
 
To znam da već imaju dva, ali jedan od ta dva će sigurno zatvoriti. Šopen je toliko blizu centra da bi samom prodajom zemljišta povratili značajan deo troška neophodnog za gradnju novog.
 
RTS, 15.3.2017.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... anbul.html

Нова авио-линија до Истанбула, летови сваки дан

На београдски аеродром слетео је први авион турске компаније "Атлас глобал", која ће имати свакодневне летове до Истанбула.

atlas-globak.jpg


Авион, који је по слетању прошао традиционални свечани дочек воденим топовима, као и путнике који су дошли, дочекали су министар трговине, туризма и телекомуникација у Влади Србије Расим Љајић и турски амбасадор у Београду Танжу Биглик.

Љајић је пожелео "Атлас Глобалу" пуно пословног успеха и добру сарадњу са "Ер Србијом", са којим имају комерцијални уговор, и исказао наду да ће нова линија допринети унапређењу односа две земље, а свакако ће користити и фирмама и грађанима Србије и Турске.

Ово је показатељ добрих економских односа две земље и раста туриста, посебно турских, који долазе у Србију, а прошле године било их је 83.000 и остварили су 140.000 ноћења, оценио је Љајић.

"Надам се да ће се тај тренд наставити и да ће се број туриста и турских улагања у српску привреду знатно увећати", рекао је он.

Говорећи о унапређењу економских односа, Љајић је истакао да је прошле године регистровано 136 нових турских компанија у Србији, више него пет ранијих година заједно, а од почетка ове године још 23.

Велике су могућности које стоје пред нама у наредном периоду, констатовао је Љајић .

Амбасадор Биглик је нагласио да Турска и Србија имају врло добре политичке односе и оценио да се и економски побољшавају, јер се сваког дана јављају турски инвеститори који желе да улажу у Србију.

Очекује повећање броја турских туриста у Србији у овој години, и да је жеља да се има и лет из Истанбула за Ниш.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440134#p440134:3u8avwr9 je napisao(la):
beowl » Sre Mar 15, 2017 4:25 pm[/url]":3u8avwr9]Aerodrom već sada ne doprinosi razvoju avio saobraćaja već samo i isključivo državnom budžetu. Drugačije neće biti sve dok se država pita. Koncesija može da najzad razvije aerodrom ako se dobro ispregovara i ugovori - ali to je jedno veliko "ako". Dobra vlast bi ovako veliko interesovanje koncesionara iskoristila da napravi povoljan ugovor po državu a šta će ovi da urade to se bojim i da pomislim. Početni uslovi koje su propisali deluju dobro i smisleno ali ne bi bio prvi put da sve počne lepo a završi se katastrofom.

Slažem se sa većinom, ali aerodrom ne doprinosi trenutno državnom budžetu već budžetu jedne privatne arapske kompanije Air Srbije. To je bitna razlika, favorizuje se i monopolizira jedna privatna kompanija na ustrb razvoja avio saobraćaja, veće konkurentnosti, investicija i većeg broja linija.

Dobra vlast sa dobrim i profesionalnim menadžmentom itekako može da upravlja aerodromom! Pogotovo u slučaju kada je to jedini ozbiljan aerodrom u zemlji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440164#p440164:m771421b je napisao(la):
tragac » 15 Мар 2017, 19:07[/url]":m771421b]To znam da već imaju dva, ali jedan od ta dva će sigurno zatvoriti. Šopen je toliko blizu centra da bi samom prodajom zemljišta povratili značajan deo troška neophodnog za gradnju novog.

имају Модлин који су отворили 2012. нека њега прошире
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440184#p440184:23gxzj0b je napisao(la):
Stomatolog » 15 Мар 2017, 20:28[/url]":23gxzj0b]RTS, 15.3.2017.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... anbul.html

Нова авио-линија до Истанбула, летови сваки дан

На београдски аеродром слетео је први авион турске компаније "Атлас глобал", која ће имати свакодневне летове до Истанбула.

има на Т6 интервју са њиховим менаџером за Србију и Босну. каже да планирају шатл бус за све њихове путнике који ће повезивати аеродром са центром града

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kdNIxlght9U[/youtube]
 
To je logično, AtlasGlobal zna kako da radi sa turistima koji su mu glavna ciljna grupa. Povezani su sa najvećim turskim turoperaterom i vidi se da su dobro potkovani u tom segmentu, što nisam siguran da je bio slučaj kod Er Srbije. Zanimljivo je i ovo što je rekao za JFK, da hoće da feed-uju JU500. Opet, pošto se radi o prevozniku koji radi sa turistima i zna kako da ih privuče, njihov doprinos liniji za JFK bi mogao da bude više nego dragocen.
 
не само да су повезани, већ им је исти власник. тако да они имају планове и да продају аранжмане за Београд
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440201#p440201:2eu4iq81 je napisao(la):
Bulbulderac17 » 15 Mar 2017 10:37 pm[/url]":2eu4iq81]
Slažem se sa većinom, ali aerodrom ne doprinosi trenutno državnom budžetu već budžetu jedne privatne arapske kompanije Air Srbije. To je bitna razlika, favorizuje se i monopolizira jedna privatna kompanija na ustrb razvoja avio saobraćaja, veće konkurentnosti, investicija i većeg broja linija.

Ovo nije tačno.

Pre svega, BEG posle svih popusta koje je odobrio Er Srbiji završi godinu sa profitom od 25 miliona evra i vrati to u budžet. Prema tome, BEG prihoduje državnom budžetu.

Dalje, BEG favorizuje prevoznika koji je u većinskom državnom vlasništvu. To nije privatna kompanija, ona ima privatnog strateškog partnera ali je u većinskom vlasništvu države koja sa njom može da radi sve ono što inače mogu da rade vlasnici koji imaju 51% udela.

Ne postoje realni pokazatelji da su popusti koje Er Srbija uživa na Tesli sprečili bilo kog drugog prevoznika da otvori neku liniju. Nove linije se otvaraju svake godine a najveći prevoznici koji su napustili BEG to su učinili godinama pre nego što se Er Srbija uopšte pojavila. Jedan pokazatelj doduše postoji a to je puko postojanje Er Srbije. Kada bi ona prestala da postoji na njeno mesto bi naravno uskočili drugi prevoznici. Možda Srbija teba da se stidi što nije htela da ugasi svoju avio kompaniju kao sve drugo što je pogasila i predala tržište samarićanima iz inostranstva kojima je na pameti samo i jedino da srpskom potrošaču omoguće veću konkurentnost i niže cene.

Veća konkurentnost i broj linija prevashodno zavise od cenovnika na aerodromu (onog generalnog cenovnika koji važi za sve, nevezano za posebne popuste koje neko može da dobije). Opšti cenovnik na BEG je takav da odvraća jedan broj lowcost prevoznika, dok neki drugi imaju računicu pa su prisutni i šire mrežu. To je delom zbog ovdašnjeg mentaliteta koji osim surovog šišanja ne poznaje nijedan način za uvećanje prihoda, a delom i zbog toga što je država kao vlasnik i aerodroma i avio kompanije želela da što više olakša položaj avio kompaniji (što možda nije tržišno najbolja odluka ali je potpuno legitimna državna strategija u kojoj nema nikakve dijabolične zavere).

BEG praktično nikada nije ni pokušao da razvije neki model kojim bi privukao lowcostere, osim u onom jednom periodu kada su davali povlašćen cenovnik Wizzu ali začudo tada niko nije rekao da aerodrom doprinosi budžetu jedne privatne mađarske kompanije nego je to bilo nešto najbolje što je Srbiji moglo da se desi (iako danas vidimo da je Wizz savršeno sposoban da leti na dvocifren broj destinacija sa BEG, otvara nove linije i bazira nove letelice bez posebnog cenovnika usluga).

BEG treba da pronađe model za privlačenje lowcost prevoznika (svih bez razlike) i to je moguće uraditi ali to zahteva malo dumanja i sposobnosti što je u slučaju bilo kog partijskog rukovodstva misaona imenica. Oni su sposobni jedino da se utale sa odabranima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440256#p440256:2kh5g7jk je napisao(la):
beowl » 16 Mar 2017 09:23 am[/url]":2kh5g7jk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440201#p440201:2kh5g7jk je napisao(la):
Bulbulderac17 » 15 Mar 2017 10:37 pm[/url]":2kh5g7jk]
Slažem se sa većinom, ali aerodrom ne doprinosi trenutno državnom budžetu već budžetu jedne privatne arapske kompanije Air Srbije. To je bitna razlika, favorizuje se i monopolizira jedna privatna kompanija na ustrb razvoja avio saobraćaja, veće konkurentnosti, investicija i većeg broja linija.

Ovo nije tačno.

Pre svega, BEG posle svih popusta koje je odobrio Er Srbiji završi godinu sa profitom od 25 miliona evra i vrati to u budžet. Prema tome, BEG prihoduje državnom budžetu.

a državni budžet onda uplati ersrbiji 3-4 puta toliko, tako da...
 
... tako da aerodrom i dalje uplaćuje svoj profit državi a šta država sa njim radi to je druga stvar. Aerodrom je na isti način vraćao svoj profit u budžet i pre nego što je napravljena Er Srbija.

Uzgred, po ugovoru između Srbije i Etihada državna pomoć Er Srbiji je prestala 31.12.2016. godine.
 
Napokon, razrešeno pitanje vlasništva nad muzejom vazduhoplovstva i počelo je premeštanje starih aviona iz kruga aerodroma! :)

Muzej vazduhoplovstva prešao u državno vlasništvo
https://tangosix.rs/2017/15/03/muzej-va ... lasnistvo/


Započelo premeštanje starih aviona iz kruga Aerodroma „Nikola Tesla“ u Muzej vazduhoplovstva

Kako Tango Six saznaje, premeštanje aviona iz kruga Aerodroma „Nikola Tesla“ nastavljeno je u toku prethodne nedelje i planira se da će sve letelice uskoro fizički preći unutar prostora Muzeja vazduhoplovstva.

Kako smo izvestili u februaru prošle godine, DC-3, Lisunov Li-2, Konver i najverovatnije AN-2 više neće biti na „Tesli“.

Kako saznajemo, akcija premeštanja započela je u septembru 2016. pomeranjem prvog aviona. Sa DC-3 skinuta su krila radi njegovog lakšeg prolaska kroz kapiju Jat Tehnike ali je celokupan proces pauziran zbog zimske sezone. Prošle nedelje proces je nastavljen zahvaljujući zaposlenima Jat Tehnike i očekuje se da će DC-3 prvi stići u Muzej.
https://tangosix.rs/2017/17/03/zapocelo ... oplovstva/

Posebno me raduje što će se i B727 naći u muzeju! :sesir:

Pored navedenih, Boing 727 koji se nalazi iza najvećeg hangara Jat Tehnike će takođe biti prebačen u Muzej vazduhoplovstva
 
Jos da odrade podizanje ona dva hangara iz kumbora srede stepenice na ulazu eh
 
Vrh