Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

i ja se ne nadam sve se vise srozava nase lepo pismo :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Naš jezik se svakodnevno srozava i "zanimljivim" jezičkim konstrukcijama na ovom forumu. Pored toga, srozava se i svaki put kada je nekome teško da koristi slova ć, č, š, đ, isl.
 
Kome ih prijaviti pitanje je ko je nadlezan da im to nalozi
 
S obzirom da namera beogradskog aerodroma da bude tranzitni za ovaj deo regije, mislim da je pametno da zadrži latinicu, ako ništa drugo zbog ljudi koji možda ne znaju engleski, a ne čitaju ćirilicu.

A ako na nečemu treba da porade, to je da na putokazima napišu i naznaku za pasošku kontrolu a ne samo Preuzimanje prtljaga, jer dosta ljudi putuje samo sa ručnim (Wizzairaši itd..), i nekome može biti konfuzno.

Tako da mislim da je prebacivanje tabli na ćirilicu, samo bacanje para, a ne donosi nikakvu konkretnu korist, sem lične satisfakcije nekoliko ljudi (od kojih inače 2/3 piše ionako latinicom a 1/3 je nepismena).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439280#p439280:1ocrlrz2 je napisao(la):
direktor » 12 Mar 2017 01:41 am[/url]":1ocrlrz2]Sve nove table su na latinici i dok nepopiju prijavu nemislim da ce to da mjenjaju
А било би лепо да пре пријаве нестану ”непопију”, ”немислим”, ”мјењају” и да их замени латинично или ћирилићно ”не мислим” , ”не попију”, ”мењају (или мијењају)”.
 
Evo odjekuje medijskim nebom informacija da je čak 27 kompanija zainteresovano da budu koncesionari beogradskog aerodroma Nikola Tesla.

Jedino mi nismo zainteresovani. :bash: :bash: :bash:
 
Evo i premijer kaze da je tih 27 znatno veci broj zainteresovanih nego sto je bilo 10ak za ZG Aerodrom :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439602#p439602:i8igxlbb je napisao(la):
Pegasus » 13 Mar 2017 12:17 pm[/url]":i8igxlbb]Evo i premijer kaze da je tih 27 znatno veci broj zainteresovanih nego sto je bilo 10ak za ZG Aerodrom :)
Tako je, jer u Zagrebu su morali da investiraju puno u izgradnju novog terminala. Ovde nema potrebe za velikim investicijama, samo da se skine vrhnje (kad se već poredimo sa Zagrebom).
 
Kad imate toliko puno zainteresovanih mozete vise da se femkate i da ucarite. Neka pobedi onaj koji se istakne nekim novim predlozenim terminalom iako nije bilo zahtevano. Sto manje zaineresovanih, to manje dobijete, te zato i jesmo u boljoj poziciji od ZG.
 
Investiranje iz dodatnog zaduzivanja???!!! Sta mi sve dozvoljavamo to nije normalno. Go***vom motkom ih treba sve izudarati. Davati koncesiju da bi neki investitor ulagao sredstva od kredita a Aerodrom ima 20mil profita...? Ima li neki strucan novinar da stisne kohones i samo pita prostu stvar...?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja bih izbegao DE, UK, FR kompanije... valjda bi kod sebe prvo sredili stvari.

Navijam za ZRH, taj aerodrom funkcioniše odlično a ima i dve najbolje Visitors' terrace u Evropi. Ima odličnu uslugu i pregršt sadržaja za sve uzraste. Na njemu nikad nije dosadno.
 
Dakle ovima koji dadose 'neobavezujuce ponude' se cini da iako bi trebali da calnu neku lovu odmah, plus deo kasnije svake godine, plus ulaganje makar minimalno u odrzavanje (...)
mogu da naprave dovoljan profit i za povratak ulozenog i zaradu?!
Ali nasa vlast, kojoj poverismo upravljanje zemljom, pa i aerodromom ne vidi tu mogucnost, te im je aerodrom 'breme'???

Govori li nam to nesto o (ne)sposobnosti vlasti?
Ili o njihovoj (ne)dobronamernosti?
Ili ipak o obe osobine???
Obe osobine kombinovane sa idejom, daj sad dok mi vladamo da 'maznemo' koliko se moze, pokrpimo rupe, popunimo budzet, ko sisa potonje koji ce doci posle nas?

U Srbiji je sve sto valja na prodaju, bez obzira ima li opravdanosti.
Kao kada bi otac sve sto je stekao i sve sto je nasledio rasprodavao za tekucu potrosnju. Sto bi bilo sta ostavio potomstvu, osim dugova koji se svakako nagomilavaju!!!
 
:!: Tehnički problem
Lufthansin avion se pokvario juče prilikom sletanja na Teslu. Kvar je ozbiljan (nezvanično). Avion je odguran sa piste gde je zaustavljen na B platformu. Povratni let za FRA je otkazan, a danas je avion prebačen u Jat Tehniku gde bi trebalo da ga srede. U pitanju je D-AILI, avion koji je pre desetak godina leteo za Lufthansa Italia, ko se seća tog pokušaja. Lufthansa je sinoć u Beograd poslala A321 kako bi jutros mogla da pokupi putnike koji su juče ostali u Beogradu.
http://www.aviatica.rs/lufthansin-avion ... u-beograd/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438733#p438733:v5hxu5qu je napisao(la):
gosha » 09 Mar 2017 08:36 pm[/url]":v5hxu5qu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438572#p438572:v5hxu5qu je napisao(la):
Urke » 09 Mar 2017 02:08 am[/url]":v5hxu5qu]gosha i ekipa opet "zabušavaju", džambo ponovo grmi u sitne sate! :mrgreen:

CW 495 Kaduna (via Makurdi Air Force Base) Boeing 747-400 Freighter

bice `grmljavine` malo cesce u narednom periodu :D
Istina :D , "grmljavina" se nastavlja, Silk Way B747 veceras odlete za Kabul, bice zanimljivo videti brojke kargo prometa za mart!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439857#p439857:1oy1oh9c je napisao(la):
belgrey » 14 Mar 2017 12:24 pm[/url]":1oy1oh9c]:!: Tehnički problem
Lufthansin avion se pokvario juče prilikom sletanja na Teslu. Kvar je ozbiljan (nezvanično). Avion je odguran sa piste gde je zaustavljen na B platformu. Povratni let za FRA je otkazan, a danas je avion prebačen u Jat Tehniku gde bi trebalo da ga srede. U pitanju je D-AILI, avion koji je pre desetak godina leteo za Lufthansa Italia, ko se seća tog pokušaja. Lufthansa je sinoć u Beograd poslala A321 kako bi jutros mogla da pokupi putnike koji su juče ostali u Beogradu.
http://www.aviatica.rs/lufthansin-avion ... u-beograd/
Podleže ti pritisku javnosti :D

Ono što mi ovde nije jasno je zašto putnici nisu mogli biti iskrcani preko fingera. Jel bilo hitno odvući avion u hangar Tehnike?
 
Pa desi se svakom pa i Lufthansi :)
Kako sam čuo (nezvanično, pa nisam ni pisao), kvar je bio na upravljačkim komandama, a tehničari su procenili da bi se mogla napraviti dodatna šteta ako bi se avion samostalno kretao po zemlji pa je predloženo da bude "odšlepan". Avion je tek sutradan otišao u hangar. Nije bilo ništa opasno, ali je ipak veći kvar u smislu štete i vremena potrebnog da se otkloni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439835#p439835:zlri2rou je napisao(la):
laki72 » 14 Mar 2017 10:45 am[/url]":zlri2rou]
Ali nasa vlast, kojoj poverismo upravljanje zemljom, pa i aerodromom ne vidi tu mogucnost, te im je aerodrom 'breme'???

Govori li nam to nesto o (ne)sposobnosti vlasti?
Ili o njihovoj (ne)dobronamernosti?
Ili ipak o obe osobine???

U Srbiji je sve sto valja na prodaju, bez obzira ima li opravdanosti.

Kopiraću par postova sa drugih foruma koji pokazuju da se, paradoksalno, iza tog silnog profita koji BEG pravi zapravo krije nesposobnost države da njime upravlja na način koji je dugoročno održiv. Ono što se vidi je da država, zapravo, nije sposobna za bilo šta drugo osim da propiše i ubira visoke namete na svoje monopole. BEG je profitabilan ne zbog toga što ima sposobno rukovodstvo koje ume da privuče prevoznike i putnike, već zbog toga što postojeću potražnju šiša koliko god je u mogućnosti a sve druge opcije za pravljenje para ignoriše jer u Srbiji naprosto nema mozga koji je u stanju da iskoristi te druge opcije.

Vodi se rasprava da li je država dobar gazda ANT ili nije. To se lako može videti poredeći pokazatelje poslovanja ANT sa ostalim aerodromima (naravno prava analiza bi vodila računa o veličini, lokaciji itd, ali diskusije radi ovde i svetski proseci su dovoljni).
Globalni prosečan promet po putniku je u 2015. god. bio 21.22 USD/pax.
Prosečan promet ANT po putniku iste godine je bio cca. 21 USD/pax. Znači, ANT je svetska sredina, polovina aerodroma ostvaruje više po putniku, a ipak druga polovina i manje.
Problem je struktura prihoda gde je svetski prosek 55,5% (11,78 USD/pax) za prihode vezane za aviosaobraćaj, a 40,4% za ne-aviosaobraćajne prihode (8,58 usd/pax) i 4,1% za neoperativne prohode.
Kod ANT je situacija sledeća: prihodi vezani za saobraćaj su bar 68% , mada mislim da prelaze i 70%. To znači da su saobraćajne usluge ANT iznadprosečno skuplje.

Kod ne-aviosaobraćajnih prihoda to je kod ANT samo oko 27%. Pri tome svetski prosek kaže da aerodrom ostvaruje samo od prodavnica i poslovnog prostora 3,7 USD/pax a kod ANT je to samo 1,64 USD/pax.
Pri tome je rashodi ANT oko 13 usd/pax, a svetski prosek je skoro 17 usd/pax!
Kakav zaključak je moguće izvesti iz ovakve polu-analize. ANT posluje vrlo pristojno sa ogromnim prostorom za rast u oblasti dodatnih prihoda + dalja optimizacija troškova. To je verujem i recept da budućeg koncesionara: umerene cene aviosaobraćanih usluga + povećanje dodatnih prihoda + optimizacija troškova.

Iz prva tri kvartala se vidi da je prihod od zemaljskog opsluživanja bio na nivou 17.15% poslovnih prihoda; rashod zemaljskog opsluživanja je na nivou od 29% poslovnih rashoda, a poslovni rezultat je na pozitivnoj nuli (poslovna dobit zemaljskog opsluživanja je na nivou od 650k €, što sa sličnim razvojem u poslednjem kvartalu daje godišnji dobitak iz poslovne aktivnosti delatnosti zemaljskog opsluživanja od oko milion evra).

Sa druge strane, delatnost aerodromskog operatera je visokoprofitabilna, jer na ukupne poslovne prihode od 5,4mlrd uz rashode od 2,54mlrd generiše 2,85mlrd dinara poslovnog dobitka (23 mil € za tri kvartala, projektovano preko 30 miliona € za celu godinu).

Kada se dalje pogledaju razbijeni prihodi, vidi se da npr samo stavka "Putnički servis" pokriva 90% poslovnih rashoda, a sam taj prihod čini manje od 50% prihoda dfelatnosti aerodromskog operatera...


Dakle, ako pričamo o tome treba li aerodrom da drži takse na ovom nivou, održi visoku profitabilnost ali i isplaćuje visoke dividende po nalogu države, ili treba da utiče na smanjenje taksi i na taj način pokuša da poveća priliv putnika/turista, možemo iz ovog gornjeg pregleda da vidimo da je upravo putnička taksa ta koja puni kasu aerodroma, u odgovorna je za visoku profitabilnost.

Držati ovako visoke takse bi bilo opravdano kada bi se profit umesto u državni budžet iskoristio za poboljšanje aerodroma, dakle za izgradnju nove zgrade, hotela, tornja, svih pratećih sadržaja. Ovako, imamo sa jedne strane visoke takse i donekle restriktivnost u poslovanju i povećanju broja frekvencija, a sa druge visoku profitabilnost koristimo za punjenje državne kase, 14 plata i beskamatno finansiranje stambenih zajmova zaposlenih.

Navedeno ne znači da je koncesija bogom dano rešenje (naprotiv) ali situacija je takva kakva je. Država radi ono što najbolje (i jedino) ume ali to nije recept za dugoročan uspeh i razvoj. Sa druge strane tu su koncesionari koji bi da izvuku što više para za što manji ulog, i po mogućnosti da ostave aerodromu jedno 300 milki dugova (verovatno sa državnim garancijama) kada budu izlazili. Izbor je između lošeg i lošeg.
 
Pa svako ko je bar jednom putovao sa i ka BEG zna da se na aerodromu nemaju gde potrošiti pare osim ako ženi/ljubavnici ne kupiš lingerie u VS. Bukvalno, sadržaji su na nivou lokalne autobuske stanice u Ljigu (no offense).

Da aerodrom od 5m pax nema normalan restoran...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440040#p440040:35ug0v13 je napisao(la):
Kartograf » Sre Mar 15, 2017 9:52 am[/url]":35ug0v13]Pa svako ko je bar jednom putovao sa i ka BEG zna da se na aerodromu nemaju gde potrošiti pare osim ako ženi/ljubavnici ne kupiš lingerie u VS. Bukvalno, sadržaji su na nivou lokalne autobuske stanice u Ljigu (no offense).

Da aerodrom od 5m pax nema normalan restoran...
Letao sam i sa najvecih aerodroma na svetu i sa nekih vrlo malih i sa Beogradskog i mene nigde nisu odusevili restorani. Na O Hare smo sedeli u nekom bifeu koji nije nista bolji od onih satro restorancica na BEG. Samo sto smo turu od 5 piva platili 100 dolara :mrgreen: U istanbulu ima dosta nekih restorancica ali nista sto bi se stvarno moglo nazvati boljim od onoga sto ima BEG, vise su mi se svidele radnje sa tehnickom opremom, televizorima i to. Na Dalaman aerodromu isto u Turskoj nisam ni video da ima nesto osim Duty free zone gde sam kupovao nekih stvari jer je bilo prilicno jeftino... :mrgreen:
 
Мене помало одушевљава чињеница да толико људи мисли како се Аеродромом НТ заправо добро управља. Е, то је Србија: нема идеологије, јебу се мисли - пароле "Стоп партијском запошљавању" и "Стоп приватизацији", истовремено.
 
Vrh