А било би лепо да пре пријаве нестану ”непопију”, ”немислим”, ”мјењају” и да их замени латинично или ћирилићно ”не мислим” , ”не попију”, ”мењају (или мијењају)”.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439280#p439280:1ocrlrz2 je napisao(la):direktor » 12 Mar 2017 01:41 am[/url]":1ocrlrz2]Sve nove table su na latinici i dok nepopiju prijavu nemislim da ce to da mjenjaju
Tako je, jer u Zagrebu su morali da investiraju puno u izgradnju novog terminala. Ovde nema potrebe za velikim investicijama, samo da se skine vrhnje (kad se već poredimo sa Zagrebom).[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439602#p439602:i8igxlbb je napisao(la):Pegasus » 13 Mar 2017 12:17 pm[/url]":i8igxlbb]Evo i premijer kaze da je tih 27 znatno veci broj zainteresovanih nego sto je bilo 10ak za ZG Aerodrom
Istina , "grmljavina" se nastavlja, Silk Way B747 veceras odlete za Kabul, bice zanimljivo videti brojke kargo prometa za mart![url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438733#p438733:v5hxu5qu je napisao(la):gosha » 09 Mar 2017 08:36 pm[/url]":v5hxu5qu][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438572#p438572:v5hxu5qu je napisao(la):Urke » 09 Mar 2017 02:08 am[/url]":v5hxu5qu]gosha i ekipa opet "zabušavaju", džambo ponovo grmi u sitne sate! :mrgreen:
CW 495 Kaduna (via Makurdi Air Force Base) Boeing 747-400 Freighter
bice `grmljavine` malo cesce u narednom periodu
Podleže ti pritisku javnosti[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439857#p439857:1oy1oh9c je napisao(la):belgrey » 14 Mar 2017 12:24 pm[/url]":1oy1oh9c]:!: Tehnički problem
Lufthansin avion se pokvario juče prilikom sletanja na Teslu. Kvar je ozbiljan (nezvanično). Avion je odguran sa piste gde je zaustavljen na B platformu. Povratni let za FRA je otkazan, a danas je avion prebačen u Jat Tehniku gde bi trebalo da ga srede. U pitanju je D-AILI, avion koji je pre desetak godina leteo za Lufthansa Italia, ko se seća tog pokušaja. Lufthansa je sinoć u Beograd poslala A321 kako bi jutros mogla da pokupi putnike koji su juče ostali u Beogradu.
http://www.aviatica.rs/lufthansin-avion ... u-beograd/
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439835#p439835:zlri2rou je napisao(la):laki72 » 14 Mar 2017 10:45 am[/url]":zlri2rou]
Ali nasa vlast, kojoj poverismo upravljanje zemljom, pa i aerodromom ne vidi tu mogucnost, te im je aerodrom 'breme'???
Govori li nam to nesto o (ne)sposobnosti vlasti?
Ili o njihovoj (ne)dobronamernosti?
Ili ipak o obe osobine???
U Srbiji je sve sto valja na prodaju, bez obzira ima li opravdanosti.
Vodi se rasprava da li je država dobar gazda ANT ili nije. To se lako može videti poredeći pokazatelje poslovanja ANT sa ostalim aerodromima (naravno prava analiza bi vodila računa o veličini, lokaciji itd, ali diskusije radi ovde i svetski proseci su dovoljni).
Globalni prosečan promet po putniku je u 2015. god. bio 21.22 USD/pax.
Prosečan promet ANT po putniku iste godine je bio cca. 21 USD/pax. Znači, ANT je svetska sredina, polovina aerodroma ostvaruje više po putniku, a ipak druga polovina i manje.
Problem je struktura prihoda gde je svetski prosek 55,5% (11,78 USD/pax) za prihode vezane za aviosaobraćaj, a 40,4% za ne-aviosaobraćajne prihode (8,58 usd/pax) i 4,1% za neoperativne prohode.
Kod ANT je situacija sledeća: prihodi vezani za saobraćaj su bar 68% , mada mislim da prelaze i 70%. To znači da su saobraćajne usluge ANT iznadprosečno skuplje.
Kod ne-aviosaobraćajnih prihoda to je kod ANT samo oko 27%. Pri tome svetski prosek kaže da aerodrom ostvaruje samo od prodavnica i poslovnog prostora 3,7 USD/pax a kod ANT je to samo 1,64 USD/pax.
Pri tome je rashodi ANT oko 13 usd/pax, a svetski prosek je skoro 17 usd/pax!
Kakav zaključak je moguće izvesti iz ovakve polu-analize. ANT posluje vrlo pristojno sa ogromnim prostorom za rast u oblasti dodatnih prihoda + dalja optimizacija troškova. To je verujem i recept da budućeg koncesionara: umerene cene aviosaobraćanih usluga + povećanje dodatnih prihoda + optimizacija troškova.
Iz prva tri kvartala se vidi da je prihod od zemaljskog opsluživanja bio na nivou 17.15% poslovnih prihoda; rashod zemaljskog opsluživanja je na nivou od 29% poslovnih rashoda, a poslovni rezultat je na pozitivnoj nuli (poslovna dobit zemaljskog opsluživanja je na nivou od 650k €, što sa sličnim razvojem u poslednjem kvartalu daje godišnji dobitak iz poslovne aktivnosti delatnosti zemaljskog opsluživanja od oko milion evra).
Sa druge strane, delatnost aerodromskog operatera je visokoprofitabilna, jer na ukupne poslovne prihode od 5,4mlrd uz rashode od 2,54mlrd generiše 2,85mlrd dinara poslovnog dobitka (23 mil € za tri kvartala, projektovano preko 30 miliona € za celu godinu).
Kada se dalje pogledaju razbijeni prihodi, vidi se da npr samo stavka "Putnički servis" pokriva 90% poslovnih rashoda, a sam taj prihod čini manje od 50% prihoda dfelatnosti aerodromskog operatera...
Dakle, ako pričamo o tome treba li aerodrom da drži takse na ovom nivou, održi visoku profitabilnost ali i isplaćuje visoke dividende po nalogu države, ili treba da utiče na smanjenje taksi i na taj način pokuša da poveća priliv putnika/turista, možemo iz ovog gornjeg pregleda da vidimo da je upravo putnička taksa ta koja puni kasu aerodroma, u odgovorna je za visoku profitabilnost.
Držati ovako visoke takse bi bilo opravdano kada bi se profit umesto u državni budžet iskoristio za poboljšanje aerodroma, dakle za izgradnju nove zgrade, hotela, tornja, svih pratećih sadržaja. Ovako, imamo sa jedne strane visoke takse i donekle restriktivnost u poslovanju i povećanju broja frekvencija, a sa druge visoku profitabilnost koristimo za punjenje državne kase, 14 plata i beskamatno finansiranje stambenih zajmova zaposlenih.
Letao sam i sa najvecih aerodroma na svetu i sa nekih vrlo malih i sa Beogradskog i mene nigde nisu odusevili restorani. Na O Hare smo sedeli u nekom bifeu koji nije nista bolji od onih satro restorancica na BEG. Samo sto smo turu od 5 piva platili 100 dolara :mrgreen: U istanbulu ima dosta nekih restorancica ali nista sto bi se stvarno moglo nazvati boljim od onoga sto ima BEG, vise su mi se svidele radnje sa tehnickom opremom, televizorima i to. Na Dalaman aerodromu isto u Turskoj nisam ni video da ima nesto osim Duty free zone gde sam kupovao nekih stvari jer je bilo prilicno jeftino... :mrgreen:[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440040#p440040:35ug0v13 je napisao(la):Kartograf » Sre Mar 15, 2017 9:52 am[/url]":35ug0v13]Pa svako ko je bar jednom putovao sa i ka BEG zna da se na aerodromu nemaju gde potrošiti pare osim ako ženi/ljubavnici ne kupiš lingerie u VS. Bukvalno, sadržaji su na nivou lokalne autobuske stanice u Ljigu (no offense).
Da aerodrom od 5m pax nema normalan restoran...