Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425326#p425326:12h6q0b1 je napisao(la):
kruuki » Wed Dec 28, 2016 12:42 pm[/url]":12h6q0b1]to je procena svih nas ovde ima jos neke stvari koje ce se desiti ali o tome bas i ne smem da pisem :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425290#p425290:12h6q0b1 je napisao(la):
kruuki » Wed Dec 28, 2016 9:31 am[/url]":12h6q0b1]ja kao radnik ab cu reci oko 6.000.000


Sent from my iPhone using Tapatalk


U pravno uređenim sistemima (zemljama) bi se za ovakve izjave moglo ići i u zatvor - a težimo (valjda) da budemo pravno uređena zemlja. Naime, hartijama od vrednosti (akcijama) aerodroma Beograd se trguje i na berzi, a tržišna vrednost akcija zavisi od niza faktora, uključujući i predviđanja o budućem poslovanju jedne firme. Samim time što neko raspolaže informacijama koje nisu dostupne javnosti (tzv insajder informacijama), i upotrebi te iste da bi stekao materijalnu prednost (nrp. kupi akciji po nižoj ceni, jer zna da će biti objavljeni rezultati koji prevazilaze očekivanja), dovodi do stavljanja tog investitora u neravnopravan položaj.

Ne kažem da neko to radi, ali treba imati na umu. Podjednaka priča sa pravovremenim (ne)objavljivanjem mesečnih rezultata aerodroma kada su oni u minusu.

Evo jedan poznat primer, ne toliko po iznosu, koliko po akteru, u Americi vrlo poznatoj Marti Stjuart: What Martha Stewart Did Wrong
 
VeniVidiVici":2ucj65gq je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425326#p425326 je napisao(la):
kruuki » Wed Dec 28, 2016 12:42 pm[/url]":2ucj65gq]to je procena svih nas ovde ima jos neke stvari koje ce se desiti ali o tome bas i ne smem da pisem :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425290#p425290 je napisao(la):
kruuki » Wed Dec 28, 2016 9:31 am[/url]":2ucj65gq]ja kao radnik ab cu reci oko 6.000.000


Sent from my iPhone using Tapatalk


U pravno uređenim sistemima (zemljama) bi se za ovakve izjave moglo ići i u zatvor - a težimo (valjda) da budemo pravno uređena zemlja. Naime, hartijama od vrednosti (akcijama) aerodroma Beograd se trguje i na berzi, a tržišna vrednost akcija zavisi od niza faktora, uključujući i predviđanja o budućem poslovanju jedne firme. Samim time što neko raspolaže informacijama koje nisu dostupne javnosti (tzv insajder informacijama), i upotrebi te iste da bi stekao materijalnu prednost (nrp. kupi akciji po nižoj ceni, jer zna da će biti objavljeni rezultati koji prevazilaze očekivanja), dovodi do stavljanja tog investitora u neravnopravan položaj.

Ne kažem da neko to radi, ali treba imati na umu. Podjednaka priča sa pravovremenim (ne)objavljivanjem mesečnih rezultata aerodroma kada su oni u minusu.

Evo jedan poznat primer, ne toliko po iznosu, koliko po akteru, u Americi vrlo poznatoj Marti Stjuart: What Martha Stewart Did Wrong
Niti imamo bilo kakve iformacije niti se o tome radi vec o tome rekla kazala uzimamo u obzir nove linije koje bi trebalo da se uvedu i ocekivanje veceg broja putnika iz okolnih zemalja za NY posto je linija uvedena sredinom godine i jos uvek nije u potpunosti zazivela ovo su ocekivanja i misljwna svih nas


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
u kojem to pravno uredjenom sistemu se zbog anonimnog predvidjanja broja putnika ide u zatvor ?

ti ocigledno nisi ni procitao link koji si ostavio, jer u prvoj recenici kaze "...Martha Stewart sold her stake...", i da je osudjena zbog insider tradinga, a google za insider trading kaze da je:

in·sid·er trad·ing
noun
the illegal practice of trading on the stock exchange to one's own advantage through having access to confidential information.

u ovom slucaju insider trading bi bio kada bi kruuki stvarno znao da se ocekuje 6 miliona sledece godine, sada kupio akcije aerodorma, i onda 2018. godine ih prodao kada izadju rezultati za 2017., i tako ostvario dobit na osnovu poverljivih informacija (ako je to uopste poverljiva informacija).

:violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425607#p425607:tvnuda5x je napisao(la):
dr strangelove » Thu Dec 29, 2016 2:46 pm[/url]":tvnuda5x]u kojem to pravno uredjenom sistemu se zbog anonimnog predvidjanja broja putnika ide u zatvor ?

ti ocigledno nisi ni procitao link koji si ostavio, jer u prvoj recenici kaze "...Martha Stewart sold her stake...", i da je osudjena zbog insider tradinga, a google za insider trading kaze da je:

in·sid·er trad·ing
noun
the illegal practice of trading on the stock exchange to one's own advantage through having access to confidential information.

u ovom slucaju insider trading bi bio kada bi kruuki stvarno znao da se ocekuje 6 miliona sledece godine, sada kupio akcije aerodorma, i onda 2018. godine ih prodao kada izadju rezultati za 2017., i tako ostvario dobit na osnovu poverljivih informacija (ako je to uopste poverljiva informacija).

:violina:


A ti očigledno nisi pročitao šta sam ja napisao. Pročitaj ponovo pa ćeš shvatiti da sam upravo to i napisao.
 
a ti mi nisi odgovorio na pitanje

"U pravno uređenim sistemima (zemljama) bi se za ovakve izjave moglo ići i u zatvor"

u kojim to zemljama se ide u zatvor zbog izjave o predvidjanju broja putnika na aerodromu.

evo i ja sam radnik AB-a pa predvidjam 5.1 miliona

a mozda sam i radnik policije pa necu sam sebe da hapsim :lol:
 
Dodjoh vidjeh pobjedih nisi u pravu prouci malo bolje kompanisko pravo
Svi ovi brojevi o mogucem broju putnika su puka nagadjsnja a ne insajderske informacije
 
Dodao sam sve u medjuvremenu pristigle prognoze ;) Prognoze cu od danas dodavati samo u okviru prvog posta na prvoj strani radi lakseg pracenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424566#p424566:3vzx2gt3 je napisao(la):
Barkley » 23 Dec 2016 12:59 pm[/url]":3vzx2gt3]

Да бацим и ја прогнозу: 5.300.000
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425603#p425603:owtayze6 je napisao(la):
VeniVidiVici » 29 Dec 2016 01:34 pm[/url]":owtayze6]
U pravno uređenim sistemima (zemljama) bi se za ovakve izjave moglo ići i u zatvor - a težimo (valjda) da budemo pravno uređena zemlja. Naime, hartijama od vrednosti (akcijama) aerodroma Beograd se trguje i na berzi, a tržišna vrednost akcija zavisi od niza faktora, uključujući i predviđanja o budućem poslovanju jedne firme. Samim time što neko raspolaže informacijama koje nisu dostupne javnosti (tzv insajder informacijama), i upotrebi te iste da bi stekao materijalnu prednost (nrp. kupi akciji po nižoj ceni, jer zna da će biti objavljeni rezultati koji prevazilaze očekivanja), dovodi do stavljanja tog investitora u neravnopravan položaj.

Ne kažem da neko to radi, ali treba imati na umu. Podjednaka priča sa pravovremenim (ne)objavljivanjem mesečnih rezultata aerodroma kada su oni u minusu.

U pravno uređenim sistemima (zemljama) nikom neće pasti na pamet da na osnovu javno iznetog nagađanja optuži zaposlenog u nekoj firmi da je manipulisao insajderskim informacijama.

Takođe, u nekim pravno uređenim sistemima (zemljama) je savršeno "normalna" i "pravno uređena" stvar da aerodrom krije podatke o svom poslovanju kao zmija noge i ne objavljuje ništa čak ni na godišnjem nivou a kamoli kvartalnom. U tom smislu BEG je svetionik transparentnosti i trebalo bi da im odaš priznanje umesto da ih uguravaš u teorije zavere.
 
Niko nikoga nije optužio za bilo šta. Ako pažljivo pročitate, što niste, to bi i primetili. Ako bi pročitali kako funkcioniše izveštavanje firmi koje su listirane na berzi, sve bi vam bilo jasno. Ali to treba pročitati. A već smo kod prve tačke shvatili da je to teško.

Da pogledamo šta sam ja rekao:
- čovek je izneo prognozu
- čovek je rekao da je zaposlen na aerodromu
- čovek je rekao da zna stvari koje ne može da napiše ovde (informacija koja nije javno dostupna)
- ja sam rekao da kada neko sve to zna, ukoliko bi na bazi takvih informacija došlo do trgovanja na berzi, to bi predstavljalo osnov za pravne posledice.

Takođe sam napomenuo da to što aerodrom nije uvek blagovremen sa informacijama o broju putnika (a koje utiču na vrednost akcija između ostalog), takođe unosi sumnju u transparentnost poslovanja istog.

Ako je vama teško da sve to pročitate, jbg, šta da vam kažem.

PS. Evo izveštaja bečkog aerodroma. Hitno neko da im javi da su preterano transparentni... čak su za svaki grad stvavili broj putnika... Aaaaaaaaaa

http://www.viennaairport.com/jart/prj3/ ... 015_en.pdf
 
имам и ја рођеке (и то блиске) који раде на аеродрому, и могу да ми дају инсајдерске информације. али проблем са њима је њихова веродостојност. јер реално, све што изађе са аеродрома је рекла-казала, осим ако особа која их је изнела није из средњег (мада је и то упитно) и вишег менаџмента. тако да, прекини више да тупиш
 
Kako neki ljudi vole da pametuju i prodaju mudrosti...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Прогноза за 2017.... 5.27 милиона
 
Azurirana je lista. Uneta je Horusova prognoza izmenjena Dzonijeva i unet je konacan prometa za 2016.

Kada je ANT- u pitanju nadam se samo da ga nece dati u koncesiju i da ce se samostalno investiranje nastaviti posto je ono sasvim dovoljno za kontinuiran razvoj svih delatnosti u okviru aerodroma.
 
Jedan kratak prikaz cisto za lakse poredjenje.

Broj putnika za poslednjih 11 godina:

2016 - 4.924.664
2015 - 4.776.164
2014 - 4.638.577
2013 - 3.543.194
2012 - 3.363.919
2011 - 3.124.633
2010 - 2.698.730
2009 - 2.384.077
2008 - 2.650.048
2007 - 2.512.890
2006 - 2.222.445

Da li se zna konacan podatak za prevezenu robu u 2016. godini?

Igore, mozes li da sortiras procene za 2017. godinu prema broju putnika? (od najmanje ka najvecoj, zarad bolje preglednosti) Hvala :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426050#p426050:3bu9ao0a je napisao(la):
Igor » 02 Jan 2017 03:37 pm[/url]":3bu9ao0a]
Kada je ANT- u pitanju nadam se samo da ga nece dati u koncesiju i da ce se samostalno investiranje nastaviti posto je ono sasvim dovoljno za kontinuiran razvoj svih delatnosti u okviru aerodroma.

Питам се, Игоре, чему противљење концесији, када је за Нову годину, у интервјуу за портал Танго сикс, директор АНТ Влаисављевић разоткрио степен стручности управљајућих људи у свом предузећу, казавши да ће расписати међународни тендер за процену тренутног капацитета аеродрома (?!) и још неколико сличних глупости. Па, ми данас имамо аеродром чији највећи инвестициони пројекат је - реконструкција Сава центра и изградња зграде на његовом паркингу (!!!).

Наша држава не треба да управља ниједном фирмом. Тачка.

А сад озбиљно - да је овај сајт ЈП "Беобилд", а не приватан бизнис, шта мислиш како би изгледао и колико би га људи посећивало?
 
Ako se lose ili nedovoljno dobro upravlja onda lepo zameniti upravu a ne davati u koncesiju. Oni koji ne znaju sa cime raspolazu od objekata u ANT-u hoce pride u konzorcijumu u kome se nece znati ko pije a ko placa da kupuju drugo javno preduzece :bash:

"Gencijalci" kojima ovakva ideja padne na pamet mogu sto se mene tice da lete ali samo van ANT-a.
 
Игоре, исто сам и ја размишљао - ако не ваља руководство, замените га - али сада сматрам такав став наивним. Ко да га замени? Откуд политичари уопште знају ко може добро да управља - аеродромом?

Ако се случајно, по принципу великих бројева, и догоди да нека власт постави професионалан менаџмент у неку фирму, треба имати у виду да се власт у Србији мења на изборима, и да оно што може бити добро у једнопартијским системима попут кинеског (државни капитализам) има мало шансе да успе у партијашкој држави овдашњој. Не постоји никаква гаранција да ће следећа екипа на власти испоштовати континуитет квалитетног управљања фирмом, и да неће заменити пословодство најгорим партијским кадровима - управо супротно, из искуства знамо да ће се у принципу управо то догодити. Прођу четири године (или знатно мање) - и дође Огњеновић у "Галенику"... По истом закону великих бројева, на крају ће у свако јавно предузеће доћи понеки Огњеновић, и ту `леба, једноставно, нема.

Србија једино може да успе као мали и неразгранат државни организам - што је већа моћ партија, земља нам је заправо слабија. И сиромашнија.
 
U ovakvoj zemlji ti ni to nije sigurno. Po toj logici, trebalo bi privatizovati i EPS i komunalne delatnosti pa bismo se suočili sa negativnim posledicama takvih aranžmana koje su se dešavale i u uređenijim državama. Zatim, tada stranke ne bi mogle da izvlače novac iz firmi ali bi na scenu stupila najklasičnija korupcija. Političari bi tada bili bukvalno na platnom spisku zainteresovanih kompanija. A i sada su, nažalost.

U suštini, mi smo u lošoj poziciji kako god okreneš. Samo je pitanje koji je kraći i manje loš put da svi mi zaista naučimo šta je to javni interes i zašto ga je važno zastupati. Tada će biti manje bitno da li se to radi direktnim upravljanjem ili kontrolom koncesije.
 
Slažem se Pantografe. Svakodnevno imam posla sa javnim preduzećima i po mom skromnom mišljenju treba ih sva privatizovati,a pogotovu EPS u kojem sam imao praksu. Jedini je izuetak vodovod i kanalizacija jer se radi o vodi koja je neophodna za život i koja je kod nas neosporno socijalna kategorija. Npr struja nije socijalna kategorija, cena struje u Bugarskoj je niža.

Privatno preduzeće makar mora da posluje tržišno dok državna ignorišu kazne, opomene i boli ih uvo da li će u stečaj jer će samo da ih zatvore i otovre novo, tako je recimo urađeno u Grockoj.
 
Vrh