Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pa sad... Mađarska je i sama turistička velesila (pogotovo u poređenju sa Srbijom), ima stanovnika koliko Srbija i još pola Hrvatske, i uz to je članica EU. Njeni državljani npr. mogu da od ponedeljka do petka rade u EU a vikendom da dolaze kući. Životni standard im je bolji nego u Srbiji i lakše mogu da priušte avionski prevoz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422988#p422988:1g0rnhi1 je napisao(la):
Urke » 15 Дец 2016, 11:49[/url]":1g0rnhi1]A u susedstvu 11 miliona putnika, bez Malev-a tj nacionalnog avioprevoznika i direktnog leta za NYC

не можеш да поредиш Мађарску и Будимпешту са нама. ипак су то, као што је БеСова рекао, туристички врло развијене дестинације. плус су у ЕУ. и они нису ратовали 90их. и ту је рат Рајана и Виза у пуном јеку
 
I HR je vrlo razvijena turistička destinacija, obuhvata stotine kilometara turistički atraktivne morske obale sa 6 aerodroma + ZAG, ima nacionalnog avio prevoznika Croatia Airlines , dolaze im letnji čarteri sa turistima i iz Azije tj iz Japana i J.Koreje(uglavnom leti B777 i za JAl i za KAl), SRB ima Air Serbia, direktne letove za NYC, a HU nema Malev, nema interkontinentalne letove(osim Emirates za Dubai) pa eto 11mil.putnika.
 
Да, али Хрватска је летња дестинација, у којој сезона траје неколико месеци, плус што велики број туриста долази колима (Италијани нпр.) или крузерима (Дубровник). Визер није класичан национални превозник, али као да јесте, а и лоукост је па ће многи Мађари пре да се одлуче на путовање авионом. Замисли да из БГД-а имаш онолико јефтиних летова па процени за колико би скочио број путника на аеродрому, иако смо сиромашнија земља.
 
A srb sa svojim aerodromima ce nagurati nekih 6.5 milona putnika bg ni pr jos kad bi proradila morava ili ponikve
 
Ако хоће да уреде леву обалу Дунава (а крајње је време, бзквално рупа у граду, тако близу центра а тако далеко) могли би и да прошире Лисичји Јарак
 
Направити карго аеродром са железничком везом и везом са СМТ, и аеродром користити за извозт производа ПКБ авионом.
 
не буди смешан. шта ће посебан карго аеродром, када садашњи аеродром има смешну искоришћеност карго капацитета
 
ene ga sad.... još jedan samo ... mladji boca-ica :lol:
nadrljaste ga ... samo nas dva da vas opkolimo
i pored NTa bice aktivirana u Bataja u dual ili quadro režimu za cargo i low coust
 
Tugo moja kad mala Ljubljana ima veci promet carga od Bgda
to samo znači da oni nude bolje jeftinije uslove a ne geostrateški položaj i vece tranzitne opcije
odgovor na to pitanje ma koliko kompleksno bilo krije se u najvljenom zakupu NTa
Aktiviranjem Bataje sve bi ih potukla do nogu u regionu
:sesir:

a za Pruger evo zaslužno i +1 :)
25.000-30.000 tona robe godišnje -nije mačiji kašalj
....Ukupan cargo promet regije je oko 50.000 tona godišnje. Ako bi jedan cargo terminal postao cargo centar regije, to i u najoptimističnijem scenariju ne bi ukinulo većinu sadašnjeg cargo promet ostalih zračnih luka. U tom slučaju taj jedan centar mogao bi u kratkom razdoblju maksimalno privući 25.000-30.000 tona robe godišnje, uz eventualno stvaranje još dodatnih 5.000 tona preuzimanjem od drugih prijevoznih sredstava (vlakovi, kamioni, brodovi)....
 
али то није могуће у овом региону. читав регион се ослања на камионски превоз, и док је такав менталитет, неће бити неког већег раста карга
 
Izvanredan cargo prijevoz koji se temelji na pojedinim isporukama svakako generira određeni cargo promet, no on nikako nije temelj potencijalnog regionalnog cargo centra obzirom da je isti neredovit, a samim time kompliciran i skup za operacije i potrebnu logistiku, logistički se mnogo koristi vanjska oprema i ljudstvo (posebno kod specijalnih tereta koji gotovo da i ne prođu preko cargo objekte aerodroma), te je poslovno nestabilan (velike oscilacije, teško je planirati i motivacijski odgovoriti na zahtjeve tržišta). Od ovakvih letova značajnije su isporuke Končara iz Zagreba, za koji je u Zagreb sletio i najveći zrakoplov na svijetu Antonov An-225 Mriya (postoji samo jedan primjerak Mriye u svijetu, a u regiji je do sada sletio samo u Zagreb), isporuka vojne tehnike u Zagreb, izvoz oružja iz Beograda, humanitarna pomoć tijekom poplava u Beograd i Zagreb. Najviše takvih letova svakako je u Beogradu gdje je nakon eskalacije ratnih sukoba na Bliskom Istoku dosta česta pojava ad hoc cargo letova širokotrupaca najvećih cargo kompanija koje odvoze oružje iz Srbije. Povećani cargo promet iz Beograda svakako je značajno pomognut i ovim izvanrednim cargo isporukama, no samim time za zaključiti je da je redovan cargo promet manji.

AN-225 je bio u ZAG u novembru 2013., znači pre više od 3 godine, al to je trebalo istaći u testu/analizi!
 
RTS,19.12.2016.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... droma.html

Највећи број путника у историји београдског аеродрома

На аеродрому "Никола Тесла" у Београду данас је оборен рекорд од 4.776.164 путника у 2015. години, а награду је добила млада Наталија Кузовић која је пошла на лет "Ер Србије" Београд-Амстердам. То је апсолутан рекорд, односно највећи број путника у историји београдског аеродрома.
 
Aerodrom ima da kazem pristojnu iskoriscenost kargo kapaciteta, ali robni promet definitvno nije toliki da bi opravdao stvaranja namenskog kargo aerodroma.
Do skoro smo imali dva veca redovna kargo leta, ponedeljkom i petkom, oba Turkish-eva. Ostao je samo let petkom, dok je ovaj drugi prebacen u Nis jer najveci deo njegovog tovara (preko 90%) cine cigarete iz niske fabrike duvana i isao je skoro dubke pun. Koliko sam cuo, u Nisu imaju ozbiljan problem sa ljudstvom i ono sto mi uradimo za popodne, oni rade ceo vikend. Najavili su nam dolazak nekoliko kolega na obuku.
Let petkom bude pristojno popunjen, kako kad, ali da kazemo da u proseku to bude oko 15-20 tona (zavisi i od mesta u avionu), jer on sad ide cini mi se Istambul-Helsinki-Beograd-Istambul, pa u zavisnosti koliko pun dodje. Desi se,istina ne tako cesto, da deo robe ostane.

Air Srbia za Ameriku u poslednje vreme vuce dosta robe,malo tranziti, malo preoteli od Turkisha od ranije (nabacen posao), dok su u pocetku su bili prilicno prazni.

DHL ima svaki dan let sa B-737, isina njihova roba ulazi kamionom, ne ide kros nas magacin,ali ima dosta tranzita, za Podgoricu prvenstveno
Od sitnijih tu su TNT i SWT koji leti za UPS.
Carter kargo letova, ima nesto manje ove godine, deo je takodje prebacen u Nis (Iljusini 76, cuvena polemika oko buke).
Ostala roba ide redovnim linijama i tu takodje ume da bude guzva, mada naravno, prostor u avionu nam zavisi od broja putnika.

E sad, mi u robnom smo uvek bili `zadnja posta ANT`, malo koga zanima kako,sta i koliko radimo, i nemaju bas neku viziju oko robnog prometa i ovakvog kakav jeste, a ne da grade novi kargo aerodrom. Sitnim organizacionim promenama moze se sve to lepo dovesti u red. Za pocetak da izmeste generalnu avijaciju i deo te platforme dodele za opslugu kargo aviona...a onda su provukli servisnu saobracajnicu tuda, solidan deo magacina i prostora za rad je dat je Er Srbiji zbog amerike, pa su nas sabili prilicno, i kad je malo popunjeniji dan, bude bas guzva unutra i narocito je nezgodno za rad zimi (kad po pravilu ima vise posla) i po losem vremenu.
Ima tu prostora i za prosirenje i za poboljsanje, ali rekao bih da nema bas neke zainteresovanosti.
 
Gosha hvala na odlicnom postu, nadamo se da cesh se ceshce javljati na ovoj temi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423807#p423807:t39kt8gn je napisao(la):
Urke » 19 Дец 2016 10:35 am[/url]":t39kt8gn]
Izvanredan cargo prijevoz koji se temelji na pojedinim isporukama svakako generira određeni cargo promet, no on nikako nije temelj potencijalnog regionalnog cargo centra obzirom da je isti neredovit, a samim time kompliciran i skup za operacije i potrebnu logistiku, logistički se mnogo koristi vanjska oprema i ljudstvo (posebno kod specijalnih tereta koji gotovo da i ne prođu preko cargo objekte aerodroma), te je poslovno nestabilan (velike oscilacije, teško je planirati i motivacijski odgovoriti na zahtjeve tržišta). Od ovakvih letova značajnije su isporuke Končara iz Zagreba, za koji je u Zagreb sletio i najveći zrakoplov na svijetu Antonov An-225 Mriya (postoji samo jedan primjerak Mriye u svijetu, a u regiji je do sada sletio samo u Zagreb), isporuka vojne tehnike u Zagreb, izvoz oružja iz Beograda, humanitarna pomoć tijekom poplava u Beograd i Zagreb. Najviše takvih letova svakako je u Beogradu gdje je nakon eskalacije ratnih sukoba na Bliskom Istoku dosta česta pojava ad hoc cargo letova širokotrupaca najvećih cargo kompanija koje odvoze oružje iz Srbije. Povećani cargo promet iz Beograda svakako je značajno pomognut i ovim izvanrednim cargo isporukama, no samim time za zaključiti je da je redovan cargo promet manji.

AN-225 je bio u ZAG u novembru 2013., znači pre više od 3 godine, al to je trebalo istaći u testu/analizi!
Антонов је превозио један од највећих генератора на свету, негде за Јужну Америку.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423726#p423726:154aizpq je napisao(la):
boca-ica » 18 Dec 2016 06:41 pm[/url]":154aizpq]
a za Pruger evo zaslužno i +1 :)

Da li mu i za ovaj deo analize (odgovor na pitanje o LCC+kargo centru u Batajnici) daješ +1:

Alen Šćuric Purger 19:54, 13. dec. 2016.

1. Beograd ima više nego dovoljno kapaciteta za LCC i cargo, te ogromne prostore za razvoj i širenje.

2. Takva disperzija prometa, nepotrebno povečanje troškova, kompliciraje operacija, potom potreba za komunikacijom između dva aerodroma krajnje je nepotebna i učinila bi Beograd kao destinaciju manje konkurentnom.

3. Koja bi svrha tako čega bila? Imati dva aerodroma na 5 milijuna putnika je ludost, a ne poslovni rezon. Ni sa 20 milijuna putnika ne bi imalo poslovnog smisla poskupljivati operacije i destinaciju činiti manje konkurentnom.
 
@Гага
Prevezao je na Filipine, ali pre 3 godine, bilo bi vredno pomena u analizi da su takve isporuke iz Končara bar par puta godišnje!
 
Koncesionar aerodroma "Franjo Tuđman" povećava cene, ovo je drugo povećanje cena od kad je koncesionar preuzeo aerodrom!

Povećanje pristojbi direktno će utjecati na rast cijena putničkih karata. Tako bi prema izračunima karta za domaćeg putnika trebala poskupjeti 1,7 eura, za međunarodnog putnika 3,2 eura, a za putnike u transferu 1,2 eura. Prema novom cjeniku, pristojba za domaćeg putnika povećava se sa 7 na 7 i pol eura, za međunarodnog putnika sa 15 na 17 eura. Povećava se naknada za manju pokretljivost sa 0,25 na 0,45 eura. Tu taksu plaćaju svi putnici, a ona se koristi za usluge nepokretnim osobama. Varijabilna taksa za slijetanje iznosit će 1 euro.
http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... i/5410979/
 
Исто ће и овде да буде кад дође концесионар. Развије ли се у Осијеку лоукост, а изгледа да се ствари крећу у том правцу, народ из северног дела Србије ће осим Пеште и Темишвара добити још једну алтернативу за јефтино путовање - уместо да му се она обезбеди у земљи. То је и одговор на један од постова изнад.
 
Osjek - low cost
Ljubljana - cargo cenar
O Batajo ubi se ,izvrši harakiri ....

Još samo Teslu da nam preuzme neki dr. centar pa da imamo u kompletu čime da se ponosimo :rant:
 
Usvojen Zakon o upravljanju aerodromima
... Skupština Srbije usvojila je danas Zakon o upravljanju aerodromima koji predvidja mogućnost davanja aerodroma u koncesiju kako bi se obezbedio novac za njegov razvoj i efikasnije komercijalno korišćenje.
U obrazloženju zakona se navodi da se očekuje ekspanzija u oblasti vazdušnog saobraćaja u regionu, te je stoga važno da se blagovremeno pripreme propisi koji će pomoći da aerodromi u Srbiji budu konkurentni...
izvor http://beta.rs/ekonomija/ekonomija-srbi ... erodromima
 
Vrh