Šta je novo?

Aerodrom "Morava" Kraljevo


AERODROM MORAVA - važna tačka razvoja Centralne Srbije na sredini dva kraka Zapadno-pomoravske razvojne osovine

''Od Kruševca do aerodroma MORAVA (77,6km) 1 sat i 22 minuta, a od Užica do aerodroma MORAVA (82,4) 1sat i 14 minuta /google maps/
Kada se izgradi autoput 'Moravski koridor', od Kruševca do aerodroma MORAVA vreme putovanja opušteno do 35 minuta, a kada se izgradi deonica 'Miloš Veliki' od Pakovraća do Požege, i eventualno produžetak do Užica, od Užica do aerodroma MORAVA, vreme putovanja, bez prekoračenja brzine, do 40 minuta''

(izvor>fb AERODROMMORAVA/)
 

Prilozi

  • Krusevac - MORAVA - Uzice 1500 +.jpg
    Krusevac - MORAVA - Uzice 1500 +.jpg
    193,3 KB · Pregleda: 199
Ponavljam se i na ovoj temi ali moram, da li je moguće da na Moravskom koridoru neće biti napravljena petlja Katrga i da naši ”stručnjaci” smatraju da je nepotrebno isključenje za:
- saobraćaj u pravcu Kragujevca,
- aerodrom Morava,
- gradjane koji žive u Mrčajevcima i okolnim mestima?!?!?!
 
AERODROM MORAVA - AVIO BAZA RECEPTIVNOG TURIZMA ŠUMADIJE I JUGOZAPADNE SRBIJE
''Najveća koncentracija naših najatraktivnijih turističkih destinacija, potencijalno interesantnih ino turistima, nalazi se u gravitacionom području aerodroma MORAVA.
Međutim tu činjenicu ne prati primeren razvoj regionalnog avio saobraćaja, odnosno razvoj aerodroma MORAVA, koji je trebalo da bude (i) baza razvoja receptivnog turizma.''!!!
(izvor>FB AERODROMMORAVA)
 

Prilozi

  • SRBIJA CENTAR 1000.jpg
    SRBIJA CENTAR 1000.jpg
    159,1 KB · Pregleda: 113
Prijatelju, pratim te otkako si pre 6-7 godina pokrenuo FB stranu. Veruj mi, svi mi želimo da vidimo da je "Morava" barem na nivou "Konstantina Velikog", ali naš domet je ovde po tom pitanju slabašan.
 
Вероватно јер је писта таква каква јесте... А да се рекјнструише, проблем, и велика је цифра, а да Ниш још није дао пун капацитет...
 
Pista u nisu(2500m) je maksimalno 300 m duža, od morave, dok su ponikve oko 3000m... Zna li neko sta je problem pa ne krece izgradnja piste i kargo centra?
 
isplivao je podatak da u okviru koncesije za aerodrom NT, država se ovaezala da neće dalje ulagati i razvijati druge aerodrume u radijusu od 150km od aerodroma NT. Tako da neverujem da će se ići u dalji razvoj infrastrukture aerodroma Moava u odnosu na trenutno stanje.
 
Много је таквих испливалих података, али ниједан није проверен... И неверује да ће бити за нашега живота
 
Aerodrom Morava ima veći potencijal od Niškog i bolji položaj
 
Али тражи улагања. И тек после тога треба да тражи компаније.
 
Stvarno nije loše, skoro 100 putnuka dnevno u julu, ukupno 3 niskofrekventne linije, samo ATR-ovi. Pokazuje lep potencijal. Pošto nova pista neće skoro, uz manja ulaganja mogu da puste nešto loukostera na Ponikve, a turbopropovi (mogao bi, verujem, i pokoji Embraer ili CRJ) nek ostanu u Kraljevu.
 
Osnovno ogranicenje aerodrpma Morava je, koliko sam razumeo, nosivost piste, a ne njene dimenzije.

Da li neko zna tacno koliko je ogranicenje u ukupnoj masi aviona (maksimalni MTOW), kako bi znali sta moze, a sta ne da sleti / poleti sa Morave?

I koji bi sve tipovi aviona mogli komercionalno da koriste aerodrom?
Da li bi to mogao biti A220, E 190, SSJ 100,.....?
 
Ne znam, a moguće i da je vojna tajna.

ERJ 170/175 bi morao da može, a može li 100-seater...

Još mi ne ide u glavu da neka vojska sebi napravi dugačku pistu na koju ne može da sleti teži transportni avion (ako su Brozov DC-6 i Il-18 bili merilo, onda može i savremeni 100-seater).
 
PCN (Pavement Classification Number) piste na Moravi je 35, pa svi avioni koji slecu moraju imati ACN (Aircraft Classification Number) manji od toga. Avioni koji imaju manji ATC od 35 (kada su puni, posto je skroz irelevantno gledati za prazne avione) su: ATR42, ATR72, Q400, F100, F70, SAAB2000 i SAAB340. Od svih ovih aviona, jedini realni su ATR72 i Q400, dok se ostali jako malo koriste.

Licno bih uveo da Air Serbia nabavi jedan ATR42 koji bi leteo domace linije po Srbiji, dakle, BEG-INI, BEG-UZC i BEG-KVO ili da se UZC i KVO spoje u triangl liniju. Izmedju bi mogao da leti linije iz Nisa i Kraljeva koje se sada lete sa ATR72 ili da leti iz Beograda neke linije koje su slabe za ATR72, a da linije iz Nisa i Kraljeva ostanu na ATR72, koji bi leteo W rotacije. Dakle, time bi se eliminisali tehnicki letovi koji prze novac za Kraljevo, kao i sumanuti letovi za Nis sa A319. Za linije iz Nisa koje se lete sa A319 bi takodje trebalo da se napravi da se lete kao W rotacije.
 
Ja bih za taj A319 za Niš prodavao karte od 10€.

Da, Luka, slažem se za ATR-42, s tim što mislim da Beograd-Kraljevo nema smisla leteti bilo kako, pa bih taj aerodrom izbacio iz lokalnih rotacija. Al zato Beograd-Niš--Užice-Niš-Beograd, možda. Ili u kombinaciji sa drugim bližim destinacijama: Niš-Užice-Ljubljana (te bi tako iz Niša za Ljubljanu možda.mogao i dnevni let), Niš-Užice-Beč, Beograd-Užice-Split (-Pula) (za Tivat ima mnogo direktnih letova iz BEG, niko ne bi leteo preko Užica, mada je taj let i postojao devedesetih). Itd. Svašta može.

Al nije mi jasno da je Foker 100 lakši od Embraera sa 75 mesta? U svakom slučaju, rto prilike za famozni Trade Air;)
 
Ja bih za taj A319 za Niš prodavao karte od 10€.

Da, Luka, slažem se za ATR-42, s tim što mislim da Beograd-Kraljevo nema smisla leteti bilo kako, pa bih taj aerodrom izbacio iz lokalnih rotacija. Al zato Beograd-Niš--Užice-Niš-Beograd, možda. Ili u kombinaciji sa drugim bližim destinacijama: Niš-Užice-Ljubljana (te bi tako iz Niša za Ljubljanu možda.mogao i dnevni let), Niš-Užice-Beč, Beograd-Užice-Split (-Pula) (za Tivat ima mnogo direktnih letova iz BEG, niko ne bi leteo preko Užica, mada je taj let i postojao devedesetih). Itd. Svašta može.

Al nije mi jasno da je Foker 100 lakši od Embraera sa 75 mesta? U svakom slučaju, rto prilike za famozni Trade Air;)
Mislim da ni 10€ karta ne bi drasticno promenila broj putnika. Prvo, navika ljudi nije da putuju avionom BEG-INI, drugo brze se stigne kolima nego odlazak na aerodrom, let, odlazak sa aerodroma, itd… Kolima se stigne za 2 sata, dok avionom u najboljem slucaju treba 2.5h.

Verovatno si u pravu za BEG-KVO, pogotovo sto ce postojati autoput direktno od jednog do drugog aerodroma. Udaljenost BEG-UZC je ista kao BEG-KVO, 133km, pa bi let trajao oko 30-35 min, a tu nece biti autoputa.
 
Licno bih uveo da Air Serbia nabavi jedan ATR42 koji bi leteo domace linije po Srbiji, dakle, BEG-INI, BEG-UZC i BEG-KVO ili da se UZC i KVO spoje u triangl liniju.

тријангла не, а домаћи летови искључиво као трансферни

linije iz Nisa i Kraljeva ostanu na ATR72, koji bi leteo W rotacije.

то је изводљиво, али се мора водити рачуна да те линије нису даље од 2 сата

sumanuti letovi za Nis sa A319.

јбг, позициони лет. мада су могли да ураде као што си овде написао:

Za linije iz Nisa koje se lete sa A319 bi takodje trebalo da se napravi da se lete kao W rotacije.

Al nije mi jasno da je Foker 100 lakši od Embraera sa 75 mesta? U svakom slučaju, rto prilike za famozni Trade Air;)

није лакши, одакле ти то? Фокеров MTOW је 43-46 тона у зависности од мотора (празан је 24.5 тона), док је Е70 38.6/21.1 а Е75 40.3/21.9. уз то, Ембраери имају далеко већи долет од Фокера, 3.982/4.074 наспрам Фокерових максималних 3.167 км са Tay 650 мотором
 
Naravno da budu transferni, ali bilo bi tu i par direktnih putnika. Svakako, vecina su transferi.

Opet, mogli su da naprave neku kombinaciju za taj A319 da ne leti pozicioni let. Preko leta mogu da rade BEG-TIV-INI-...-INI-TIV-BEG, a preko zime mozda preko Istanbula. BEG-INI sa A319 moze samo da sprzi ogroman novac.

Faktori za ACN su tezina, tockovi, pritisak u gumama i ICAO kategorija. Iako je Embraer laksi, Fokker 100 ima malo manji ACN zbog drugih faktora.
 
Mislim da ni 10€ karta ne bi drasticno promenila broj putnika. Prvo, navika ljudi nije da putuju avionom BEG-INI, drugo brze se stigne kolima nego odlazak na aerodrom, let, odlazak sa aerodroma, itd… Kolima se stigne za 2 sata, dok avionom u najboljem slucaju treba 2.5h.
Ma bilo bi, išli bi ljudi i fore radi. Niti bi svako da ide kolima, niti je to jeftino - naprotiv, preskupo je ako ide čovek sam - niti je Beograd toliko mali da neki ljudi ne žive u Gornjem Zemunu, Batajnici, Dobanovcima, Surčinu... bogme i blokovima, pa da im je aerodrom ne znam kolko daleko.
 
ATR42 i nema mnogo smisla jer let kosta skoro kao i na 72, a ima manje mesta, ali bi svakako bilo interesantno probati i domacu liniju do Uzica i optimizovati ovo sto imamo do Nisa.
 
Vrh