Za aerodrom 'Nikola Tesla' je odavno otvorena posebna tema !
Da se vratimo aerodromu Batajnica i nekim osnovnim podacima :
" Aerodrom Batajnica (IATA = BJY, ICAO = LYBT) je vojni aerodrom i nalazi se između
Batajnice i Nove Pazove, na otprilike 20 kilometara severozapadno od Beograda."
" Konstrukcija vojnog aerodroma započeta je 1947. godine a radovi su završeni 4 godine kasnije (1951)
kada je i zvanično otvoren. Svrha aerodroma je da štiti grad Beograd u slučaju vazdušnog napada.
Koriste se dve asfaltirane poletno-sletne staze (PSS) i jedna travnata.
Tokom agresije NATO nad SRJ 1999. godine ovaj aerodrom je bio redovno bombardovan.
Zabeleženo je da je bombardovan ukupno 25 puta."
krateri bombi
" Juna 2006. godine dva USAF lovca F-16 posetili su vazduhoplovnu bazu u Batajnici.
To je bio prvi put za više od 20 godina da je jedan borbeni avion Sjedinjenih Država sleteo na
jedan srpski aerodrom.Ujedno to je bilo označavanje početka nove saradnje između dve države.
Ovaj aerodrom je često korišćen kao mesto na kome su se odvijali vazduhoplovni mitinzi, trke automobila
i druga dešavanja.
Govorilo se o korišćenju ovog aerodroma u civilne svrhe, za prevoz putnika tzv. low-cost kompanijama
i kao kargo centar.
Air Berlin, EasyJet?, Jet2 and Thomsonfly su ranije iskazali interesovanje da lete sa ovog aerodroma.
Germanwings, je takođe izrazio interesovanje da koristi Batajnički aerodrom umesto međunarodnog
aerodroma Nikola Tesla.
Grupa zvaničnika Direktorata za civilnu plovidbu je posetila aerodrom Batajnica u cilju pravljenja plana
o rekonstrukciji koja je potrebna da bi se obavljao civilni vazdušni saobraćaj."
Opšti podaci : područje aerodroma se prostire na oko 750ha
* visina: 81 m (265 ft)
* koordinate: 44°56′07.19″N, 20°15′27.02″E
PSS 1 * pozicija: 12R/30L
* dužina: 2438 m (7999 ft)
* status: zatvorena
* tip: asfalt
PSS 2 * pozicija: 12L/30R
* dužina: 2494 m (8181 ft)
* tip: asfalt
PSS 3 * pozicija: 12/30
* dužina: 985 m (32321 ft)
* tip: travnata
Tokom rekonstrukcije aerodroma NT 1996god. za samo desetak dana
na Batajnicu je sletelo i poletelo oko 400 aviona.
Uz ulaganja moguce je taj aerodrom prilagoditi i civilnom avio-saobracaju, kako bi Beograd i Srbija
dobili jos jednu savremenu vazdusnu luku. Raznovrsne saobracajne komunikacije u blizini aerodroma, samo
su neke od pogodnosti - sa jedne strane u blizini je auto-put Beograd-Novi Sad, a sa druge strane najveca
evropska reka Dunav.
U neposrednoj blizini aerodroma nalazi se i zeleznicka pruga, a sve to upucuje na mogucnost koriscenja
aerodroma za transport robe. Aerodrom takodje ima drugaciju mikro klimu u odnosu na aerodrom Beograd, sa
manjim brojem maglovitih dana godisnje, tako da moze da bude i alternativna vazdusna luka. Kadrovi su tu a uz
neophodna ulaganja u rekonstrukciju objekata i tehniku aerodrom bi brzo mogo da prihvati deo putnickog,
transportnog, turistickog i poslovnog saobracaja, isticu u toj vazdusnoj luci.
Tanjug
Pored svega navedenog, trebalo bi ipak prvo izgraditi sve kapacitete za ANT - kargo i logistički centar.
Praktično treba prvo naći 'strateškog partnera' koji će da donese i 'posao', a ne samo novac.
Kada se iscrpe sve mogućnosti za A.N.Tesla, a to neće biti tako skoro, tek onda treba aktivirati
i kapacitete AB ... a do tada ga samo održavati za vojsku i kao rezervni civilni aerodrom.
Ako dozvolimo 'strancima' ili sami počnemo da radimo na dve strane, ne ćemo imati ni jednu
koja će biti konkurentna okolnim aerodromima u regionu.Treba napraviti jedan, ali dobar ili odličan.
To što imamo još jedan aerodrom u blizini može samo da poveća vrednost za ANT, ali
ne da mu u ovom trenutku konkuriše kao prioritet i planiranju i izgradnji.