Evo prikaza trenutnog stanja na Studentskom trgu, da mogu jasnije da se sagledaju sva kretanja na njemu ali i sve konfliktne situacije.
Za bolji pregled, otvoriti fajl u posebnom tabu (''Open image in new tab'').
Prvi i najveći problem koji upada u oči je konflikt između
stajališta EKO2 i
stajanke za turističke autobuse prekoputa Filološkog. Stajanka je iscrtana i uvedena pre više od 10 godina, a prošle jeseni, sa zbrzanim i aljkavim uvođenjem linije EKO2, stajalište je samo posađeno na prostor turističke stajanke bez ikakve reorganizacije. Rezultat je da turistički autobusi često blokiraju pristup EKO2 svom stajalištu a putnici EKO2 nemaju kako da uđu i izađu. Za to vreme, sam EKO2, dok stoji u sebi suprotnoj traci, ponekad blokira i trolejbus koji izlazi iz okretnice. Dakle, na 10 metara 1+1 kolovoza imamo gužvanje: trolejbusa, EKO2 i turističkog autobusa. To nije dobro.
Drugi najveći problem je konflikt između
stajanke za cisterne Gradske čistoće (narandžasto), koje se pune sa hidranta na St Trgu svake večeri, i
turističkih autobusa parkiranih pored ''donjeg'' ostrva, jer je stajanka kod gornjeg često prepuna.
Treći problem je
loša situacija na samom prostoru okretnice GSP, zato što se donji deo koristi za istovar putnika i parkiranje vozila na duže periode. Gornji deo je od jutra do večeri, često pun trolejbusa 28, 29 i 41 na pauzama. To onda vozačima 31 ne ostavlja drugi izbor nego da se uguraju na centralnim izlazima iz okretnice i čak štrče autobima preko glavnog kolovoza (da bi pozadi ostavili prostor trolejbusima da se provuku iza njih). To nije problem za automobile, ali za druga velika vozila - turističke autobuse, EKO2 i komunalna vozila (cisterne, ali i đubretare, dostave...) jeste.
Pored toga što okretnica u toku dana ume na periode da bude potpuno prazna (rezultat tzv. SM(A)RT optimizacije javnog prevoza, kad odu sva vozila a nema drugih da stignu od Slavije), zna često da se i napuni ili prosto ''začepi''. Gornja polovina trga i okretnice prazni, ali donja začepljena. Pa se trolejbusi i 31 naređaju i do polovine taksi stajanke kod KFC. Uz sve to,
na kolovozu ispred KFC je takođe svojevrsna okretnica za minibus liniju E9, na samom ''špicu'' ostrva, gde kombi okreće i kupi putnike.
Taxi stajanke(žuto, ali na forumu nije čitko pa koristim narandžasto) su takođe često pune. I ona ispred Etnografskog muzeja i ona kod KFC. Na prvoj se često nekako i zguraju taksisti jedan pored drugog, a na ovoj kod KFCa gotovo svakodnevno stoje po kolovozima Vasine i Kneginje Ljubice dok čekaju mesto u stajanci.
Za kraj treba imati u vidu (zbog potencijalnih planova koji uključuju i trotoare i pešačke tokove) pojedina pešačka uska grla na prostorima ispred Filološkog fakulteta, zatim kod Platoa gde staju 29 i 31, i definitivno najgore od svih - stajalište 28 i 41 sa nadstrešnicom koje remeti prolazak pešaka iza sebe.
Kad se sve to tako skupa pogleda, mogu da se vide i sadašnje i buduće potrebe svih navedenih grupa. I GSP, i turističkih autobusa, i komunalnih službi, i pešaka i taksista. I može da se uvidi da, iako je prostor trga prilično veliki, situacija je takva jedni druge često ometaju ili blokiraju. Zato je potrebno da se ceo prostor drugačije preuredi. Pogotovu što će ubuduće biti još više turista i pogotovu ako se ima u planu da se 29 i 31 produže do 25. maja. I za kraj - treba tu naći prostor i za pominjani spomenik Đinđiću i plato oko njega.