Šta je novo?

Стајалишта

Како волим што 10 година након увођења чувених стајалишних стубова ми још увек имамо ово
Ima mnooogo stajališta, koja nemaju ni ovo, i to je frapantno, s obzirom da je ovaj buđavi sistem integrisan još 2012. godine. Utabana zemlja je oznaka stajališta.
 
Има додуше чувено обележје Ласте по приградским местима, остало ништа
 
Iz prevoza pravo u bazen, Karađorđev park

1000295113.jpg
 
Има додуше чувено обележје Ласте по приградским местима, остало ништа
A ima još više stajališta na prigradu koje nemaju NIKAKVO obeležje već ljudi znaju da je kod bandere, kod nečije kapije, kod krivine i sl.
 
Треба гањати секретаријат због тога
 
A ima još više stajališta na prigradu koje nemaju NIKAKVO obeležje već ljudi znaju da je kod bandere, kod nečije kapije, kod krivine i sl.
Zato je na potezu 400 bio haos kad su privatnici počeli da rade, a vozaci nisu toliko poznavali teren. Obeleženo stajališta je čista 0, negde nema ni tabli, ni oznaka na kolovozu, ma užas jedan. Stajalište bude u sred nedođije, vozač prođe i onda se putnici deru na njega.
 
Pa vozač nije dužan da zna kod koje krivine je stajalište ako nema oznake. Naravno, to je problem u početku pa su i ti novi naučili, ali to nije rešenje.
Sa jedne strane grad je dobio LED toteme, a prigrad je barem mogao one stare stubove. Potez 400 je još i ok. Samo pogledajte lokalne linije Barajevo, Sopot, Mladenovac i sl.
 
Vozač je apsolutno dužan da poznaje trasu dodeljene mu linije, naravno i stajališta, a slažem da je potrebno i srediti ista. Nedopustivo je da se ne mogu elementarnim totemom obeležiti, kao i betonirati barem tri kvadratna metra platoa na stajalištu. Poželjno je i da plato bude dosta veći, al kažem šta bi minimalno trebalo uraditi. Niko prevoznike nije sprečavao da provozaju vozače nekoliko krugova na linijama koje će dobijati u rad. Nije to ne znam kakva nauka.
 
Пре свега на државним путевима би требало да је свако стајалиште прописно обележено вертикалном и хоризонталном сигнализацијом што није случај
Свакако овакве стубове би бар могли поставити
1000128972.jpg
 
Обратите пажњу на осмом минуту, ту је тај део где уме настати проблем мимоилажења, али далеко од тога да ово није решиво
Gde mi zivimo majko mila, moze se ovo malo srediti i da bude funkcionalno da moze da podrzi skretanje autobusa u obe strane za Nikole Grulovica, ali jednostavnije je baciti bombu na mokre lugove i kaludjericu.
 
Zato je na potezu 400 bio haos kad su privatnici počeli da rade, a vozaci nisu toliko poznavali teren. Obeleženo stajališta je čista 0, negde nema ni tabli, ni oznaka na kolovozu, ma užas jedan. Stajalište bude u sred nedođije, vozač prođe i onda se putnici deru na njega.
Gde su završili uklonjeni silini stubovi iz centra grada 100 displeja je stavljeno
Toliko su mogli staviti stubova na prigradskim linijama gde fali
 
Nisam razmišljao o ovome, ali da, preglupo rešenje. Danas sam sebe uhvatio kako čekam autobus, sedim na stanici i svaki put kad hocu da vidim za koliko mi stiže bus, moram da ustanem da pridjem tabli da bih video…
IMG_1639.jpeg
 
Ovo jeste malo iznudjeno rešenje, ali je bolje nego sa druge strane, jer bi onda reklama zaklanjala pogled na dolazeća vozila, i ako se parkira dva autobusa lako se desi da ne vidite koje je pozadi i tako propustite prevoz. Displej kao i oznake koja se vozila zaustavljaju oično idu na početku stajališta. Najidealnije bi bilo da nema reklame, ali onda bismo imali one pečurke oblepljene reklamama za potenciju i gatare, umesto ovakivh stajališta.
Moram dodati da je ovaj ceo posao sa stajalištima koja održava privatnik možda jedan od najboljih dilova koje je grad uradio.
 
Ovo je jedno od najglupljih rešenja, bez uvrede, najčešće su na uskim mestima ljudi silazili na kolovoz, a na prometnijim stajalištima su ljudi iz jedne prelazili u drugu kućicu da vide vreme. Kao dodatni displej ok, ali za sirotinju kao mi jedan displej je i luksuz.

U Londonu recimo su pozicirani displeji na manim stajalištima ovako:

a91b58c0-a90f-11ef-a659-5bb00cb05eae.jpg
 
Može i tako. Hteo sam da kažem da smo već imali nešto slično a onda se neko setio da ni to ne odgovara nego hajmo ovo:

info_table_javni_prevoz_beograd_101223_tw1024.jpg


Ovakve gluposti em što zauzimaju prostor i prave prepreke, nego ne mogu da se postave na onim stajaištima gde je trotoar uzak ili ga nema. A ima po Beogradu dosta takvih stajališta.
 
Generalno, da imamo zaposlene ljude koji znaju šta rade, moglo bi lako da se sve osposobi, medjutim, da, ovo rešenje sa hiljadu stubova je krajnje glupo, naročito što se iza nalazi i bandera i drvo ko zna šta sve nabacano.
 
I svako rešenje i pokušaj standardizacije se promeni u proseku na svakih 10 godina.

I onda posle kažu "a što mora politika da se upliće u sve teme..." Pa niko je ne upliće na silu, upliće se sama. Sve je u milosti i nemilosti političarskih izroda.
 
I šta ja sad kao treba da vidim ovde?
0263.jpg


A ranije lepo imaš displej u ćošku tik ispod nadstrešnice, u hladu i senci, pa priđeš i pogledaš kao dingospo...

stajaliste-displej-jpg.240423



Kažem, jedini način da se prevoz unormali u Beogradu je da se oni koji su zaduženi za njega nateraju, prisilom, da ga redovno koriste i da vide kako izgleda biti putnik.

Ili to ili motka. Drukčije im ne ulazi u glavu.
 
Poslednja izmena:
Pre mesec dana sam uslikao prostor stajališta prekoputa Hrama. Označio sam crvenim sve što služi kao prepreka na tom prostoru, pogotovu u onim momentima kada pristane neko vozilo pa ljudi žure da se ukrcaju ili kada izlazi reka ljudi iz vozila a ispred čeka druga, pa traže načine da se mimoiđu i rasporede.

Stajaliste Hram 1.jpg

Stajaliste Hram 2.jpg

Stajaliste Hram 3.jpg

Stajaliste Hram 5.jpg

Stajaliste Hram 4.jpg


Na ovim fotkama fale i divlje tezge koje se posade tu negde uza zid ili oko kioska.

Elem, ovo je sve još jedan dokaz da ovde javnim prevozom i stajalištima upravljaju ljudi koji sve to ni ne koriste. Na jednom od najprometnijih stajališta, presedačkom, gde staje 16 linija, nabijati ovoliko stvari i prepreka je stvarno nenormalno.

U sledećem postu ću okačiti kojim alternativama bih stremio umesto ovog nakaradnog rešenja.
 
Na stajalištima poput ovog gore (Sajam, Despota Stefana, Mostar...) koja su ili jako zauzeta ili ih koriste i prigradske linije bih uveo standardizovane široke nadstrešnice koje bi bile modularne tako da konstrukcija bude ista a samo se kroji dužina po potrebi. Nadstrešnica bi pokrivala i prostor stajališta gde čekaju ljudi i prostor iza, sa druge strane niza stubova. Znači pokrivala bi ceo trotoar.

Nešto nalik ovome, dorađeno i prilagođeno za par naših prometnih lokacija:
Streetlife_Green-Circular-BenchesSolid-Skirt-Bench_Gravesend_14.jpg

gravesend_bus_two.jpg


Stubovi bi bili samo u sredini, uz liniju sadašnjeg razgraničenja između biciklističke staze i trotoara na stajalištu prekoputa Hrama. Oko njih bi bilo par, ali samo par klupa, postavljenih tako da ne preprečuju put ljudima ni kada idu duž stajališta (iz jednog u drugi autobus) ni kada idu poprečno (sa trotoara pozadi ka ivičnjaku, u vozilo).

Sa uklanjanjem tih milion starih stubova, stakala, paravana i bilborda (sada ima čak 3 konstrukcije/nadstrešnice + sve okolo), oslobodilo bi se mnogo prostora pod velikom nadstrešnicom i kante bi mogle da stoje maltene bilo gde i ne bi toliko smetale, jer bi se lako zaobilazile.

Najveći izazov bi bilo drveće, a njih bih rešio tako što bih najpre ukinuo izdignute bašte o koje se svi sapliću, i zamenio ih ovim:
tree_grating_-_duke_univ_0.jpg


Gore, krov nadstrešnice bih probao da ukrojim oko krošnje drveta ili bih prosto izostavio onaj segment krova nadstrešnice gde treba da prođe krošnja.

Uz određene modifikacije zavisno od lokacije, potrebe i rasporeda, ovakve nadstrešnice bih daklel stavljao na sva stajališta gde ima mnogo presedanja, mnogo ljudi, gde staju i prigradske linije ili često ljudi izlaze i ulaze u kola. Jednomrečju - tamo gde ima mnogo ljudi i stalnih kretanja i jurnjave.
 
Vrh