Šta je novo?

Стајалишта

Када је била промена старих табли са цевастим носачима за нове са Г профилима као носачима?
 
Sledeće dizajn samog displeja:
  • Subjektivno mi je previše šaren. Ali to možda ima i veze s time da sam dve i po decenije u Nemačkoj pa sam navikao na veoma jednostavna rešenja koje nisu baš prepuna boja itd.

  • Grb Beograda na svakoj stanici? Lično mi je to devalvacija grba, najviše što bi trebalo da se zalepi tu je simbol prevoza koji se obavlja tu. Isto mi se čini da se po svaku cenu guraju boje iz trobojke, a nažalost pominjanje toga već kod određenih ljudi izaziva maltene automatski refleks da je neko onda "autošovinista", "drugosrbijanac" itd.

Pogledajte prilog 183555

Zmeravas "uguravanje" boja sa srpske trobojke, a ti si "ugurao" u dizajn dve boje sa nemacke trobojke. 🙂

Ovi paneli su bas masivni i uz beogradsku kosavu, sigurnije se osecam sa dva stuba.
 
Ова два стуба сасвим се добро уклапају тамо где ефективно не одузимају простор од тротоара, нпр. у Булевару где свакако постоји дрворед. По мени би требало да буду две варијанте, једна са два стуба а друга где би дисплеји били интегрисани у саму конструкцију стајалишта на оним местима где одузимају простор на тротоару. Свиђа ми се коришћење боја са српске тробојке.
 
Zmeravas "uguravanje" boja sa srpske trobojke, a ti si "ugurao" u dizajn dve boje sa nemacke trobojke. 🙂
Ovi paneli su bas masivni i uz beogradsku kosavu, sigurnije se osecam sa dva stuba.
Nema smisla voditi diskusiju u smeru trobojki ovo ono, žuta boja je tipična servisna boja i koristi se često za tekstove jel nudi odličan kontrast prema crnoj boji panela. Lično mislim da previše forsiranje boja sa trobojke ustvari umanjuje vrednost iste pošto umesto svečane stvari ona postaje jeftina dekoracija.

A što se tiče panela i košave, pa nije BG jedini grad sa jakim vetrom, puna je Evropa gradova posebno na atlantiku sa jakim vetrom i samo sa jednim stubom sa panelom.
 
Када је била промена старих табли са цевастим носачима за нове са Г профилима као носачима?
Bilo je to čini mi se 2015/16 u sklopu velike reorganizacije gradskog prevoza.
Tada je:
- uvedena obaveza da sva vozila budu crvena (prethodno je bila anketa);
- objedinjeni su ITS 1 (2 zone) i ITS 2 (dva paralelna sistema, jedan od tri i jedan od 10 zona) u ITS sa četiri zone u kojem ista karta važi i u gradskom i u Lasti nakon dosta godina;
- u skladu sa ovim iznad uvedene su nove oznake stajališta u boji zone;
- izmenjen interfejs validatora u znatno pregledniji i jednostavniji i uvedena glasovna najava promene zone;
- izrađena je nova mreža linija (ovo jedino nije primenjeno);
- izgrađene su okretnice Blok 20 i Ušće;
- uvedeni brojači putnika.

U sklopu ove promene:
- sva vozila moraju biti bez reklama;
- novi tarifni sistem (umesto četiri dve zone);
- novi sistem naplate, validatori, aplikacija;
- novi sistem za najavu stajališta;
- nove oznake stajališta.
 
Прочитах скоро негде да је план да се поставе канте за смеће на свим стајалиштима. Ово је нарочито битно за предграђе. Сада је тамо проблем решен тако што власник најближе куће импровизује неку канту да му се не би смеће гомилало испред куће.

Али ни канте нису свемоћне, гледам јутрос код Богословије, једна жена уредно прилази решетки за кишну канализацију и ту баца опушак иако био јој било ближе да га је бацила у канту на самој станици.
 
Да ли су дефинисали визуелни идентитет новог система две зоне?
 
Nema smisla voditi diskusiju u smeru trobojki ovo ono, žuta boja je tipična servisna boja i koristi se često za tekstove jel nudi odličan kontrast prema crnoj boji panela. Lično mislim da previše forsiranje boja sa trobojke ustvari umanjuje vrednost iste pošto umesto svečane stvari ona postaje jeftina dekoracija.

A što se tiče panela i košave, pa nije BG jedini grad sa jakim vetrom, puna je Evropa gradova posebno na atlantiku sa jakim vetrom i samo sa jednim stubom sa panelom.

Gde ti vidis diskusiju? Smajli na kraju moje recenice nije tu slucajno.

Kosavu na stranu, meni se licno vise svidja resenje sa dva stuba. Vizuelno su mi paneli preveliki za jedan stub.
 
Takođe je u planu da se postave nadstrešnice na SVIM stajalištima, čak i onim u Lazarevcu, u najdaljem mestu (Dudovica). Ove info table će navodno isto postaviti na svim stajalištima u naredne dve godine.

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Pogledajte prilog 183542

Evo nekih mojih subjektivnih zapažanja, uzeo sam sliku sa veoma informativnog youtube video snimka korisnika @sergio_spector.

Sveukupno gledano nisam baš oduševljen. To počinje već od samih stubova, bilo bi dosta elegantnije da samo jedan stub drži takav znak. Prepostavljam da su bili u žurbi da što pre postave što više tabli pa su dva stuba za to sigurica oko stabilnosti, veliko je razočarenje kako štrokavo izgleda to postavljanje stubova sa izrovarenim trotoarima, pločicama koje nisu lepo vraćene na mesto ili čisto malo betona oko stuba da deluje eto kolko tolko zakrpi rupa.

Rešenje sa jednim stubom je itekako izvodljivo, izgleda lepo, isto tako stabilno ali zahteva naravno više vremena, pažnje i motivacije da se posao završi od početka do kraja.

Uradio sam jednu montažu kako bi to izgledalo sa jednim stubom:
Pogledajte prilog 183546

Sledeće dizajn samog displeja:
  • Subjektivno mi je previše šaren. Ali to možda ima i veze s time da sam dve i po decenije u Nemačkoj pa sam navikao na veoma jednostavna rešenja koje nisu baš prepuna boja itd.
  • Vidi se da je dizajn podeljen otprilike u prvu trećinu gde je grb grada, zona, naziv stanica i broj linija i druge dve trećine gde je sam displej. Mislim da je greška što je to urađeno na taj način kako je urađeno, posebno to što su fiksno navedeni broj linija. Kladim se da ćemo za godinu dana da imamo tu nalepnice koje prekrivaju ukinute linije, nalepnice sa novim linijama i šta još svega ne.
  • Grb Beograda na svakoj stanici? Lično mi je to devalvacija grba, najviše što bi trebalo da se zalepi tu je simbol prevoza koji se obavlja tu. Isto mi se čini da se po svaku cenu guraju boje iz trobojke, a nažalost pominjanje toga već kod određenih ljudi izaziva maltene automatski refleks da je neko onda "autošovinista", "drugosrbijanac" itd.
  • Dobro je da je na ćirilici ali font je čisto pomodarstvo i danas možda moderno ali već će za koju godinu delovati zastarelo i kičasto.
  • Deo gde se ispisuju linije je začuđujuče nereaktivan, ko da ide sa 5 fremova po sekundi. Barem se tako čini na video snimcima na youtubu. Nadam se da je u pitanju softverski problem koji može da se ispravi pošto je to nedopustivo. Već decenijama imamo takve dot matrix sisteme u Srbiji koji su u stanju da fluidno prikažu poruke
  • Deo sa linijama i stanicama mi je nekako "nemiran" i neskladan. Sa jedne strane imamo crvenu boju pa onda malo plave pa bele boje. Lično mi to deluje dosta prenatrpano.
Da ne bude samo da kritikujem, ovo je recimo meni neka optimalna forma. Uradio sam dizajn na brzaka, nisam našao ćirilićni dot matrix font koji bi mogao da iskoristim za prikaz linija pa sam uzeo latinični - ali valjda znate našta mislim. Malo manje šarenila, malo više razumnih informacija.

Pogledajte prilog 183555
Odlično! Čak bi mogla i tabla iznad displeja da bude crna ili žuta ukoliko se od displeja odvoji žutom ili belom, ili crnom trakom na šutoj pozadini u slučaju žute (uz rotaciju ostalih boja). Pokazao si kako monotoniju nije uvek potrebno razbiti šarenilom.

Sve što rade dovoljno govori o nivou (ne)kreativnosti, mada to ne znači da živimo u zemlji bez kreativnih ljudi koji bi mogli da nas približe civilizaciji. Ako išta drugo, bolji dizajn bi učinio svakodnevnicu malo manje sumornom. Ja se recimo sećam onih kvalitetnih mapa i info nalepnica iz vozila JGP u doba komunizma. Po tom pitanju se nije mnogo zaostajalo za Zapadom iako su vozila uglavnom bila lošeg kvaliteta. Danas je druga priča. Hrli se ka pomenutom samo u predizbornim kampanjama, a ostatak mandata gubi u nekoj alternativnoj realnosti ispod najnižih kriterijuma čak i zemalja trećeg sveta.

U svakom slučaju mislim da su preterali sa usiljavanjem svih informacija primenom neoptimalnog dizajnerskog rešenja što dovodi do kontraefekta. Tim pre ako se uzmu u obzir lokacije sa previše linija i polazaka. Meni je statična plavo-bela tabla prikladnija za postavljanje unutar zaštićenog stajališta iznad klupe nego iznad displeja. Čak i kao takva mogla je biti bolje rešena npr. izuzimanjem grba i pomeranjem oznake zone i stajališta u plavo polje zajedno sa nazivom stajališta čime bi se oslobodio prostor u obe ose za krupnije oznake čak i velikog broja linija (ključna informacija bi bila čitljiva sa veće udaljenosti do trotoara). Ujedno bi noćne linije bile izolovane izbegavanjem pozicije između dnevnih linija i zone, uz šta ne bi bilo loše da su u crnom polju sa piktogramom sove ili meseca sa zvezdama umesto teksta na dva jezika.

Inače danas sam prošao pored istog stajališta (Dom zdravlja u Požeškoj u smeru ka gradu) čiju sam sliku okačio na temi o naplati, ali po sunčanom danu, i izgledalo je ovako:
20231212_121759_980px.jpg


Tako se vidi uživo i na telefonu u originalnoj rezoluciji, međutim morao sam da napravim isečak jer photoshop na resize potpuno markira jedva vidljive karaktere.

I to nije sve. Sam sistem je uglavnom neprecizan budući da sporo osvežava informacije za naše uslove (preticanja su najveći problem).

Recimo tramvaj 12 je stao na stajalište u momentu kad sam slikao, i sad na ovoj slici kao da se u prvom redu prve kolone nazire druga cifra 2, međutim u stvarnosti je nejasno ispisano Линија crvenom bojom. Pored je šetao ispis narednog polaska pa se u žurbi nije ni moglo videti da je u pitanju 12, posebno ne na suncu.

Tek sam posle video da u prvoj koloni piše 8', 16', 21' (inače totalno nerealno za "pokretnu traku" u Požeškoj) iako je prethodno pisalo 53 0', 85 2', 13 mislim 4', 37 8' (ostao samo 37, ostali nestali iako su neki ubrzo naišli). Na kraju su se pojavljivali sledećim redosledom: 85, 13, 58 (u koji sam i ušao). Na Mostaru ga je naravno sustigao 37.

Na drugim lokacijama, recimo na Autokomandi je pisalo 46 0', 17 2', 18, 4', 55 14' a redosled je bio 17, 46 da bi za par minuta na Mostaru stajalo 52 0', 56 0', 46, 0' a ustvari 2x56 (oba Solarisa prazna), 1x55 (prazan, sustigao moju 46-icu iako ga na Autokomandi nije bilo za 0' nego za 14'), 2x46 (oba prazna) i 1x52 (Solaris komotan ali ne prazan).
 
Takođe je u planu da se postave nadstrešnice na SVIM stajalištima, čak i onim u Lazarevcu, u najdaljem mestu (Dudovica). Ove info table će navodno isto postaviti na svim stajalištima u naredne dve godine.

Sent from my RMX3710 using Tapatalk

Gde li će ih ugurati na stajalištima na potezu 26 i sličnim ulicama gde je trotoar od metar-dva, ako se i može nazvati trotoarom, a koje su inače pravilo po periferiji. Tako će samo da prave nepotrebne barijere umesto da naprave i varijantu sa jednim stubom.

A podržavam da se nadstrešnice stave svuda, sramota je da to nije sprovedeno odavno, nema ih ni na mnogim veoma prometnim stajalištima.
 
Ima li bilo ko od njih osećaja za slepe, slabovide i invalide? Zaista umesto da olakšaju život tim ljudima oni im još komplikuju život. Svaka im čast!

90% grada je ova slika, a i kakvi slepi, pa ovo za zdrave ljude nije normalno stanje, ja sam pre 7 godina na sličan bezazleni trotoarski krater (od nekog antičkog provlačenja kabla koji niko nije zakrpio) izvrnuo zglob i imao sam manje naprsnuće. A i svuda samo neke prepreke izbegavaš i preskačeš po trotoarima.
 
Pogledajte prilog 183641

Ima li bilo ko od njih osećaja za slepe, slabovide i invalide? Zaista umesto da olakšaju život tim ljudima oni im još komplikuju život. Svaka im čast!
Sjajna fotka, bukvalno situacija u gradu u jednoj slici. Auto koji se raširio po trotoaru, baštica kafića do ulice, asfalt iz više epoha sa kanjonima između istih, random nabacana kanta za otpatke, rđav stubić, bandera koja se sastoji više od selotejpa nego od metala, zgrade u više stilova odjednom, displej naboden bez razmišljanja oko mobilnosti putnika… ali za divno čudo čisto i bez otpatka okolo :gobb:
 
Ово како је постављено....Код оних ружних црних тотема добродошлице на излазима/улазима у град треба дописати и:

"У овом граду нису добродошли инвалиди, пешаци и бициклисти".

И да, нисам могао ни да помислим да ћу икада ово написати али морало је на латиници кад већ нема места за двојезичне натписе или да се на екрану наизменично врте енглеска и српска тј ћирилична инфо табела.
 
Po rečima Šapića, suština je baš u praćenju autobusa na info tablama. Kada je koji autobus daleko, dal je isključio GPS, i služi da bi Prevoznici bili pod pritiskom i budnim okom javnosti, kako bi ljudi videli i prijavljivali sve to što dispečeri ne mogu uvek da primete zbog svoje malobrojnosti. I te nepravilnsti da prijave, kako bi se brzo reagovalo. Dakle rezon im je: transparentnost polazaka i informacija, kako bi se te greške u hodu ispravljale na dnevnom nivou. Ja sam tako razumeo njegovu izjavu
 
Vrh