Šta je novo?

Стајалишта

Trebalo bi uvesti da vozila koja se zaustavljaju na stajalištu osim što unutra najavljuju sledeće i trenutno stajalište i spolja emituju informacije o liniji i destinaciji. Kao što su u Berlinu vozovi emitovali "Zug nach _________. Einsteigen bitte!". Ne znam da li je to i dalje slučaj.

To veoma pomaže slabovidim osobama kojih ima i treba da bude u prevozu. Kod nas Isuzu autobusi i CAF tramvaji imaju zvučnike sa spoljne strane ali se mogu zahtevati i na svim ostalim vozilima zajedno sa unutrašnjim zvučnicima i displejima koji treba da postanu obavezan deo opreme i koji su mnogo važniji od wifi-a i brojača putnika.
Brojači putnika su ubedljivo najvažnija stvar od svega pobrojanog (kažem kao soon to be saobraćajni inženjer). Ali da, nije loša ideja. Mada mislim da ima mnogo drugih problema koje orvo treba da rešimo
 
Ne sporim ali ne bih rekao da od njih putnici imaju vajde kada se elementi linija (trase, broj vozila, broj stajališta, intervali) ne menjaju godinama.
 
20231108_155857.jpg
 
Ogroman minus za to što na pozadini ekrana, ne piše apsolutno ništa. Kod nas uvek mora polovično da se odradi posao. Prošle table su imale print na obe strane. Sad čovek mora da dođe ispred i vidi koja vozila staju tu.
Pozadi će da budu oglasi za kamagru, selidbe, otkup laptopova i drugo. Multifunkcionalno stajalište kakvog nema niđe na svetu.
 
Sve to imaš na nadstrešnicama. Predimenzionirani logo i preumanjeni kod za kontrolu dolaska vozila preko mobilnog telefona.​
 
A na ovim novim tablama ti trebaju merdevine da bi pročitao kod… I daje mislim da je ovo jedno od većih bacanja novca u gradu, sta mislite koliko kosta kopanje+instalacije + izrada tabli + montaza + zatrpavanje pa sve to x1000. A sve je moglo bezbolnije i 10 puta jeftinije samo ugradnjom istih displeja u okviru stajališta, em su atmosferski zaklonjeni, em su sve instalacije sprovedene i cena ugradnje je svedena na minimum, ali nee mora se i ovde uzeti koji milion vise..
 
Isto važi i za levu obalu Dunava, građani tamo ne zaslužuju displeje, a i šta će im nema kanalizacije, vlast uživa veliku podršku, pa veli, ne treba im ni neki glupi displej na stajalištima duž Zrenjaninskog puta.
 
Zanimljivo je da na ovom displeju piše bus stop za razliku od prošlog.

Što se tiče veličine koda stajališta on ne mora da bude istaknut s obzirom na to da kada postoji displej nije primaran način provere lokacije autobusa. Pre uvođenja USD servisa, kod stajališta je bio jedva primetan jer je služio samo za interne potrebe.
 
Ови тотеми су изгледа добра шема за узимање пара, а да испадне да се нешто ради. Могли су то да поједноставе и појефтине адаптирањем решења које већ користи Паркинг сервис, један стуб, и један знак на њему са цифрама испод натписа стајалишта.

1700046608581.png
 

Игром случаја јуче приметих да је на истом овом стајалишту само у супротном смеру постављена табла са називом “Стадион Партизан” где су означене линије 34, 40 и 41 да стају на њему уместо “Музеј Југославије” које би иначе требало, претпостављам да је то један од стубова са следећих стајалишта па је несретним околностима стуб завршио станицу пре своје праве позиције
 
Ovaj gornji deo je samo plastika *užas*!
A ovo je stajalište u Desanke Maksimović, jednosmerna ulica kojom prolazi samo minibus 24, stajalište je gotovo uvek prazno (često prolazim pa znam), ali ipak Vračar. Vidi se da su i ovo , kao i sve u Beogradu radili sistemski zbog birača.

Tabla ovde prosto nije potrebna.

Dobra stvar jeste to što su dva stuba koja deluju jako pa se svašta može dodati ukoliko postoji volja i ukoliko neko konsultuje stručne ljude.

Uzgred Beč ima jednostavnije table koje su vrlo korisne, nema ih u tom broju, a planiraju da unaprede taj sistem infotmisanja, pa ćemo videti kako će biti i da li je ovo "možda jedan od najboljih sistema u Evropi" kako kaže Š.
20231114_184012.jpg
 
Meni uopšne nije jasno što se ovo stavlja na sva stajališta... Verovatno da firma kojoj je namešten posao uzme lovu...

Displeje treba staviti na 20% najfrekventnijih i najbitnijih mesta. Na drugim mestima putnici se informišu preko aplikacije i smsa i to je to.
 
Ni ne meće se na sva stajališta, već na 1.000, kako je najavljeno, što se i da videti na terenu.
 
Игром случаја јуче приметих да је на истом овом стајалишту само у супротном смеру постављена табла са називом “Стадион Партизан” где су означене линије 34, 40 и 41 да стају на њему уместо “Музеј Југославије” које би иначе требало, претпостављам да је то један од стубова са следећих стајалишта па је несретним околностима стуб завршио станицу пре своје праве позиције
USSD kod stajališta je ispravan, a sve ostale informacije su sa narednog stajališta.

20231115_155757.jpg


20231115_155820.jpg


20231115_155949.jpg
 
Oduvek su prvo išli tramvaji / trolejbusi, pa onda autobuske linije. No, ovako kako izgleda, gde nema jasno odvojeno (označeno) da tu staju trolejbusi i autobusi, glupo je. I tako će biti na svim stajalištima gde staju 40 i 41, a budu bili postavljeni ovi novi stubovi. Na svim drugim mestima je sreća u nesreći to što su brojevi autobuskih linija veći od trolejbuskih / tramvajskih, pa to neće izgledati glupo.

P. S.
Propustih trasu duž Vojislava Ilića koju dele trolejbusi sa autobuskom linijom 20.​
 
Poslednja izmena:
Пре су засебно истицани трамваји и троле са посебним пиктограмима и бојама. Сад изгледа све исто.
 
Vrh