Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Ако је Београд неће, можда би неки град у Србији рад преузео жице, стацие и половне троле? Или више њих?
 
Meni trole imaju nekog smeka, ali to su u prinicpu samo autobusi, sa kapacititom autobusa.
Da li je tramvaj previse glomazno vozilo za Kralja Milana? Pa moguce, ali su mi elegntniji od autobusa zvanih trole.

Najnoviji "flexity" tramvaji su uzi od klasicnih "novih" tramvaja, ali za divno cudo vrlo su prostrani izunutra.
Ovaj je iz Beca, vozio se. Iskustvo bih ocenio visokom ocenom.
9789547960a4057fd1a84a3cc8d7fb3c.jpg

flexity-bim2-gr.jpg
 
Него, да ли се то овде наставља уређење и развој града по мери туриста, а не његових грађана? Корона није довољна да заустави безумну стихију урбанистичке "туризмократије"?
 
Апсолутно развој града а посебно саобраћајне инфраструктуре и јавног превоза мора да буде првенствено подређен потребама грађана.
 
Интереси туриста и обичних грађана Београда нису у сукобу, утолико пре што највећи проценат Београђана живи далеко од центра и посећује га малтене исто како би то радили и страни туристи. Мање више све критике развоја града тако да историјски центар буде туристички привлачан се своде на критике људи из њега који би да живе у њему као да је у питању стамбено предграђе а уживају у свим предностима живота у центру што нема нигде на свету и није реалистично ни оствариво

Београд треба подхитно децентрализовати и изместити све могуће бирократске испоставе ван центра, обесхрабрити саобраћај у њему и пустити да се вишемилионски град развија ван свог културно-историјског језгра које треба да буде сачувано а не упорно деградирано зарад интереса једне мањине која је залудела себе да полаже неко екслузивно право на њега

Центар не уништавају туристи него увређени житељи који не могу да среде сопствену терасу али ће на крв да се боре за своје "право" да паркирају кола испред улаза у своју зграду у центру где сваки дан десетине хиљада покушава да пролази
 
Па форсирана дизнилендизација баш не одговара грађанима целог Београда, а не само станарима центра.
 
Meni ta ideja o retro-tramaju, iskreno, nije nesto posebno zanimljiva. Ono sto je bitno jeste efikasan i logican gradski prevoz (sto je btw. jedna od zamerki koje imaju strani i domaci turisti, ako vec o tome pricamo), te da, po mogucnosti, postoji ekran na kom pise za koliko minuta dolazi sledeci prevoz i to da funkcionise.
 
Није проблем у туристима, већ у идеји да центар не треба да има становнике, и да буде сажет од туристичких атракција, хотела, хостела, кафића, ресторана и пешачких зона. Зграде су по центру већински грађене као стамбене, и даље имамо такво стање. А да се обесхрабри саобраћај у центру мора се прво урадити нормалан саобраћај у периферији, где га углавном нема. Нама је транзит кроз строги центар Бранковом, Дечанском, Деспота Стефана, Кнеза Милоша и Таковском. Те саобраћајнице немају никакву алтернативу, а то су кретања међу главним мостовима, од Газеле и Бранковог ка Панчевцу и обрнуто.

И слажем се, сваки део града заслужује да има животне погодности које има центар града - трговину, образовање, здравствену заштиту и разоноду. И добар јавни превоз. По неким критеријумима је и периферија у знатној предности. Зато сам против инвеститорског урбанизма који занемарује све те потребе и форсира само станоградњу.
 
...који нису гласали за СПС ни 1990.

Људи праве конструкције према својим "визијама", не према стварности. Једна од тих конструкција је да у центар више нико не иде, осим у туристичке сврхе (да попије кафу, клопа у Меку, полиже сладолед... посети Музеј), а нема ниједног факта који би то потврдио, напротив: иде се и у куповину, и на посао. А тамо се и живи - што је, у светским оквирима, веома пожељно и градови се хвале кад почне да им се враћа становништво у центар.
 
Pa cemu onda one silne pesacke zone kada niko nece da dolazi u centar?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761418#p761418:3sec1rv5 je napisao(la):
Kailan » Thu Jul 30, 2020 8:37 am[/url]":3sec1rv5]Интереси туриста и обичних грађана Београда нису у сукобу, утолико пре што највећи проценат Београђана живи далеко од центра и посећује га малтене исто како би то радили и страни туристи. Мање више све критике развоја града тако да историјски центар буде туристички привлачан се своде на критике људи из њега који би да живе у њему као да је у питању стамбено предграђе а уживају у свим предностима живота у центру што нема нигде на свету и није реалистично ни оствариво

Београд треба подхитно децентрализовати и изместити све могуће бирократске испоставе ван центра, обесхрабрити саобраћај у њему и пустити да се вишемилионски град развија ван свог културно-историјског језгра које треба да буде сачувано а не упорно деградирано зарад интереса једне мањине која је залудела себе да полаже неко екслузивно право на њега

Центар не уништавају туристи него увређени житељи који не могу да среде сопствену терасу али ће на крв да се боре за своје "право" да паркирају кола испред улаза у своју зграду у центру где сваки дан десетине хиљада покушава да пролази
Ma da, svake noci horde tih zitelja (povlascenih sranovnika centra) se okupljaju i krecu da unistavaju grad. Naoruzani macolama i sprejevima unistavaju mobilijere po parkovima, spomenike, cupaju cvece iz zardinjera, saraju sveze okrecene zidove zgrada, zapisavaju ulaze, vade kocke i ploce sa ulica, prevrcu i pale kontejnere, diluju...E pa nece to vise moci. Te stanovnike centra treba najuriti u Ralju, Kamendo, Kovilovo, Krcedin, Progar pa neka tamo parkiraju automobile, a stanove im pretvoriti u kancelarije, hostele i stan na dan. Onda ce turisti i obicni gradjani moci da nadju mesto da parkiraju auto.. da na miru popiju kapucino u nekom od bezbroj kafica i mozda nesto kresnu u nekom stanu na danu...
 
Sada videh ovu vest za tramvaj. Nadam se da neće gurati onu našu čuvenu kontaktnu mrežu, već neku prilagodjenu tom delu u estetskom smislu, u suprotnom će unakaziti još jedan deo grada gomilom šipki, žica, stubova itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761466#p761466:1rvrszxp je napisao(la):
tzoran1 » Čet Jul 30, 2020 10:42 am[/url]":1rvrszxp]
Ma da, svake noci horde tih zitelja (povlascenih sranovnika centra) se okupljaju i krecu da unistavaju grad. Naoruzani macolama i sprejevima unistavaju mobilijere po parkovima, spomenike, cupaju cvece iz zardinjera, saraju sveze okrecene zidove zgrada, zapisavaju ulaze, vade kocke i ploce sa ulica, prevrcu i pale kontejnere, diluju...E pa nece to vise moci. Te stanovnike centra treba najuriti u Ralju, Kamendo, Kovilovo, Krcedin, Progar pa neka tamo parkiraju automobile, a stanove im pretvoriti u kancelarije, hostele i stan na dan. Onda ce turisti i obicni gradjani moci da nadju mesto da parkiraju auto.. da na miru popiju kapucino u nekom od bezbroj kafica i mozda nesto kresnu u nekom stanu na danu...

Nisi daleko od istine...Ne mogu da kazem, mnogo lepse sada izgleda pesacka zona nego sto je nekad izgledala, ALI je mnogo neprakticnije za stanovnike...

Kao neko ko zivi u toj najzuoj pesackoj zoni, za mene ne postoji vise nikakva mogucnost da pridjem kolima blize ulazu i unesem u zgradu stvari kad npr. idem u neku vecu kupovinu zatrpan kesama, cegerima koje su zaista teske ili se npr. vracas sa puta i moras sa velikim koferima da ides peske od kola/taxi-a do ulaza...a od najblizeg mesta gde auto moze da se parkira do mog ulaza ima bar 150-200 metara, a isto toliko mi je i ukoliko se parkiram u garazi.

Naravno, ne daj Boze da mi zatreba, u "Vrabac" gde bi stanovnici trebalo da imaju prednost, ne bih mogao da udjem od dokolicara koji besplatno vrte krugove po centru i naravno nikad nema mesta.

A ne daj Boze da slomim nogu ili nesto slicno pa sa stakama moram taj put da predjem od kola do ulaza...pravi pakao.

Zbog svega toga se ozbiljno razmisljam da odem u drugi stan gde mi je prilaz ulazu sa ulice omogucen, a samim tim i lakse funkcionisanje kad su ove stvari u pitanju.

Ziveti u pesackoj zoni ima svojih prednosti, ali i svojih mana...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761931#p761931:2wmicim7 je napisao(la):
gishko » Пет Јул 31, 2020 11:05 pm[/url]":2wmicim7]Sada videh ovu vest za tramvaj. Nadam se da neće gurati onu našu čuvenu kontaktnu mrežu, već neku prilagodjenu tom delu u estetskom smislu, u suprotnom će unakaziti još jedan deo grada gomilom šipki, žica, stubova itd.
Могу да ураде реплике предратних носача контактне мреже и стубова јавне расвете.

maxresdefault.jpg
 
A mogu i da urade bez kontaktne mreže, jer se tako sad rade tramvaji u centralnim zonama. Onda tek ne bi bilo prepreka da istom trasom idu i trole, i autobusi
 
Може и тако, само да не буду трамваји само до Славије, већ да могу да наставе и до Вождовца.
 
Ne bi smetalo ni da urade viseću mrežu koja se razvlači sa zgrada, taman izbegnu stubove i ostale prepreke. Mada nije loš ni Došljakov predlog o starim stubovima koji su nekada bili. Sve sem ovih koje postavljaju svuda po gradu.
 
S obzirom da je centar Beograda i dalje prepun: stanara, studenata, radnika, lokala, poslovnih objekata (banke, poslovnice...) prioritet mora da bude na funkcionalnosti. Tek onda dolazi u obzir estetika.

Stoga je meni od starta smešna ideja Grada i DJP da Čiča i slične šklopocije saobraćaju tuda i menjaju 5 trolejbuskih i 1 autobusku liniju. Za to su potrebna ozbiljna vozila sa pristojnim brzinama i startnošću i solidnim kapacitetima. Ne neke turističke šklopocije koje primaju 20 ljudi.
 
Svakako da treba da bude prioritet funkcionalnost pre svega, ali i ovo gore pomenuto je funkcionalno, samo mnogo pristojnije izgleda od onoga vidjenog po našim ulicama.
 
У Москви имају један блуз тролејбус и један историјски трамвај који се возе по реду вожње праве круг и на почетну страницу. Тј, не учествују у превозу путника већ само користе исту трасу. И, по један само.
 
Vrh