Šta je novo?

Силазак Београда на Дунав

Дошљак

Professional
Učlanjen(a)
31.10.2014.
Poruke
30.730
Pohvaljen
48.180
Пошто је укинута приобална пруга, мислим да је време да се размишља о реурбанизацији Дунавског приобаља. Ево нека моја идеја, траса постојеће пруге најбоље би било да се искористи за широки висококапацитетни булевар (Дунавски булевар, уместо Дунавске улице) који би имао по три траке у смеру (једна жута), широко разделно острво са могућношћу постављања трамвајске пруге или метро система на стубовима, широке тротоаре и бициклистичке стазе одвојене од тротоара и коловоза са зеленим појасем и дрворедима дуж тих зелених појасева. Паркирање би било решено унутар нових блокова који би били формирани дуж булевара на ослобођеном простору. Дуж самог булевара би смо имали доста атрактивних садржаја, на његовом самом почетку, био би Доњи град Београдске тврђаве, фудбалски стадион ФК ГСП Полет, СРЦ Милан Гале Мушактировић, као и новопланирано насеље у бившој фабрици Беко. Даљим током булевар би спојио Доњи Дорћол са Дорћолским приобалним блоковима. На страни булевара до старог Доњег Дорћола би се изградио улични фронт док би са стране до приобалних блокова уредио парк. На крају приобалних блокова, пре старе електране је планирана градња Марине Дорћол, још једног новог стамбеног комплекса. Такође у самој старој електрани је планиран нови музеј Николе Тесле, још један врло атрактиван комплекс, поготову за туристе који би се налазио на траси новог булевара. Даље иза електране је топлана, која је мање атрактивна, а иза ње Лука Београд за коју од раније постоје планови реурбанизације и транформације у велики стамбено-пословни комплекс. Преко пута топлане је планиран нови велики терминус јавног превоза, локација која има потенцијал за окупљање великог броја људи, те су и околни блокови који би били формирани дуж булевара са добрим потенцијалом за трговачке центре. Даље би булевар ишао мало криво око а и кроз саму луку Београд, до раскрснице (најбоље кружног тока) са продужетком Цвијићеве, чиме се остварује саобраћајна повезаност Дорћола и Звездаре са заобилажењем центра града, као и преко Деспота Стефана и будућег тунела, веза са Новим Београдом и Савамалом. Даље од кружног тока би булевар наставио дуж (или кроз) комплекс изграђен на простору Луке Београд, отприлике паралелно са Деспота Стефана и Поенкареовом улицом до Панчевачког моста, тј. окретнице ЈГП и железничке станице, где би скретао како би прошао даље испод самог моста ка Ади Хуји. Завршетак самог булевара би требало урадити тако да пре самог рукавца направи кривину и хвала правац Миријевског булевара. Сам силазак на реку низводно од моста био би мало деликатнији због могућег крака градске железнице (некада планирана станица Карабурма), али би отприлике требало урадити исправљање споја Вишњичке и Булевара Деспота Стефана на делу низводно од моста до раскрснице са Мије Ковачевића, а саобраћајнице које би ишле ка Дунаву (наравно условљено железницом, да ли би то били надвожњаци или подвожњаци) биле би у продужетку улица Мије Ковачевића, Војводе Мицка Крстића и Диљске, ако и постојећи пут за Аду Хују. Ево и графички нека моја идеја за део од СРЦ до Дунав станице.
 
Dunavska ulica ima dovoljnu sirinu za sve sto si naveo. Ovaj projekat bi bio nekoliko puta veci od SA, ne secam se da sam ikad video neki ozbiljniji plan uredjenja ovog dela grada, a napusten je onoliko koliko skoro svaki prostor oko zeleznicke pruge u Srbiji.

Posto smo u radionici, iskoristicu priliku da postavim jednu moju stariju, nadrealnu foto montazu kanala koji bi tu prolazio :D
 
Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..
 
Ево ГУПа за тај део града, јасно се види широка Дунавска. У плану је приказана и железница (шерпа плава).

file.php


По мени, фали спајање Дунавске и Цвијићеве.

А ево и планова за саму луку са сајта исте.

slika10.jpg


slika13.jpg


Овде имамо приказ јавног превоза, црвено је трамвај у Новом дунавском булевару, плаво БГ воз а жуто су две аутобуске линије. (према овим старим плановима су планирани подвожњаци испод железничке пруге).
slika11.jpg


По мом мишљењу, план за луку је реалнији и боље осмишљен него план за БнВ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552502#p552502:sc42yd31 je napisao(la):
Vox91 » 18 Jul 2018 09:45 am[/url]":sc42yd31]Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..

Nadam se da si u pravu! To ako uspeju da dovedu onda cu stvarno reci da treba orden da im se da.
Mada iskreno ne verujem. Nisam po prirodi pesimista i hejter ali bilo bi mnogo da nadju investotira za takva dva mega giga projekta.
I za ovaj jedan nam je upala kasika u med.
 
Па нек прави Карић куле и градове на Дунавском приобаљу, не мора чак на Макишу, ово је реално шири центар града.
 
juče sam se prošetao tim krajem i od crvene linije ka gradu već ima dosta novih zgrada ili zgrada u izgradnji čak i zelena zona! e sad, ovaj prostor ka dunavu nije iskorišćen ali polako, mislim da će brzo buknuti i taj deo!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601202#p601202:25db0lf1 je napisao(la):
vradovic » Ned Feb 10, 2019 7:21 am[/url]":25db0lf1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552502#p552502:25db0lf1 je napisao(la):
Vox91 » 18 Jul 2018 09:45 am[/url]":25db0lf1]Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..

Nadam se da si u pravu! To ako uspeju da dovedu onda cu stvarno reci da treba orden da im se da.
Mada iskreno ne verujem. Nisam po prirodi pesimista i hejter ali bilo bi mnogo da nadju investotira za takva dva mega giga projekta.
I za ovaj jedan nam je upala kasika u med.


Auuu vradovicu sta ti je ovih dana, zafalilo poena?
Pokrenu covek temu od pre 6 meseci sa nadom da dodju novi arapi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601259#p601259:eu2k48tw je napisao(la):
srdjanprpa » 10 Feb 2019 12:30[/url]":eu2k48tw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601202#p601202:eu2k48tw je napisao(la):
vradovic » Ned Feb 10, 2019 7:21 am[/url]":eu2k48tw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552502#p552502:eu2k48tw je napisao(la):
Vox91 » 18 Jul 2018 09:45 am[/url]":eu2k48tw]Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..

Nadam se da si u pravu! To ako uspeju da dovedu onda cu stvarno reci da treba orden da im se da.
Mada iskreno ne verujem. Nisam po prirodi pesimista i hejter ali bilo bi mnogo da nadju investotira za takva dva mega giga projekta.
I za ovaj jedan nam je upala kasika u med.


Auuu vradovicu sta ti je ovih dana, zafalilo poena?
Pokrenu covek temu od pre 6 meseci sa nadom da dodju novi arapi...

Експериментише са мим магијом
 
Eво коначно и конкретних планова.

На делу од СРЦ Милан Гале Мушкатировић до тролејбуског депоа може се приметити ширење Дунавске улице
Pogledajte prilog 4
Овде можемо видети да је планиран продужетак одређених улица, Капетан-Мишине и Змај Јовине које су физички сада у оквиру ГСП депоа Дорћол. Такође су у плану и две нове улице пре Жоржа Клемансоа.
Pogledajte prilog 3
Овај део је по мом мишљењу најбитнија промена, исправљање Дунавске између Жоржа Клемансоа и Кнежепољске којим се заокружује овај део Дорћола који је увек некако аљкаво слепо завршавао и нагло прелазио у привредну зону са индустријом и магацинима. Такође се види и продужетак Цвијићеве преко бивше пруге до Дунавске. Овуда су требали у старту да планирају тролејбус, не би имали данашње проблеме код Гундулићевог венца.
Pogledajte prilog 2
Даље можемо видети препарцелизацију Вилиних вода и нови планирани кружни ток.
Pogledajte prilog 1
И за крај исто занимљива новина, укључења на Панчевачки мост из Дунавске и искључење са моста кановом кружном току на Вилиним водама који је спојен са Дунавском. Верујем да ће ова петља значајно растеретити гужве на Панчевачком мосту. Такође видимо и да ће Дунавска настављати и даље низводно од моста ка Ади Хуји.
dunav5.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830195#p830195:2uf6tuon je napisao(la):
Дошљак » 11 Mar 2021 15:29[/url]":2uf6tuon]Ваљда и тај ПДР може да се измени. Веза Цвијићеве са Дунавском ће значити за одвлачење свог саобраћаја из Дорћола до тунела Ботаничка-ЕКОФ. Ја бих искрено жртвовао тај део линијског парка и пресекао га саобраћјницом у нивоу.

Парк ће бити направљен, а онда када неко буде предлагао спајање биће очерупан од стране разних партија покрета удружења и пилићара.

наравно спојница ће бити урађена - али у даљпј будућности, у некој следећој диктаторској фази, ако Београд тад уопште буде постојао, јер је та веза једноставно логична, те систем постојања то захтева
 
Evo nekog mog vidjenja kako bih uredio ovaj moj kraj. Zelenom je prikazan linijski park koji je stvarno potreban, a kada ga vec prave mogao bi da bude siri na nekim mestima jer stvarno nedostaju parkovi u kraju, a dosta se zgrada gradi.
Plavom sam oznacio ulice. Nastavak Cvijiceve bi mogao da bude podvoznjak sto je dosta lepsa opcija, ali ako je skupo toliko moze biti i pesacki prelaz tu kao sto je i izmedju Kneza i Kalemegdana, stvarno nije smak sveta. Od Dunavske bih napravio 2+tramvaj+2 jer ce biti dole dosta novog saobracaja duz reke kad se izgradi sve. Kad Dunavska dodje do mesta gde je sad pruzni prelaz tu bi bio jako zgodan podvoznjak jer je ulica velika, a i nasip na kom je sada pruga je izdignut. Dajlje bih postavio jedan kruzni tok jer su ulice koje se ukrstaju razlicite sirine pa mislim da bi to olaksalo protok saobracaja u odnosu na semafor, a ovaj patrljak Dunavske iza novog dorcola bih ostavio kao manju dvosmernu ulicu.
Za kraj, odlicna bi bila jedna trolejbuska linija koja ide od 25. maja, Dunavskom, do Cvijiceve koja nastavlja do Zvezdare, ili jos bolje Vracara koji je realno lose povezan sa ovim krajem. Dodatno, ta trasa bi bila mnogo bolja od ove tehnicke linije koju sada prave na silu.
Imam vec i neki okviran plan za ceo potez od 25. maja do ade huje, ali moracu da pronadjem neki bolji nacin za skrabanje po mapi jer ova satelistka slika bas gubi detalje kada se odzumira.
 

Prilozi

  • cvijiceva_dunavska.jpg
    cvijiceva_dunavska.jpg
    785,6 KB · Pregleda: 1.901
Није лоше, али Дунавска опет беспотребно скреће уместо да се исправи иза Новог Дорћола.
 
Evo i te varijante. Malo sam detaljnije sada nacrtao pa su ulice i dalje plave boje i parkovi zelene. Zutom bojom sam obelezio ono sto bis ostavio kao javne prostore (setaliste, trgovi, skverovi :laugh: , itd.), ljubicastom su obelezene velike zgrade koje bi mogle da budu prenamenjene poput beton hale (mogli bi da malo srede i daju prostor umetnicima koje su isterali iz BIGZ-a). Konacno, crvenom bojom su obelezene povrsine za ciscenje i novu izgradnju, kako stanova tako i neceg korisnog nadam se (vrtici, osnovna skola, poneki poslovni prostor, a bilo bi lepo kada bi napravili i novu zgradu ETF-a o kojoj se godinama prica, a stara elektrana na Dorcolu da postane muzej Nikole Tesle).
Sto se tice gradskog prevoza tramvaj i trola ostaju, a duz linijskog parka i svih ulica bi bilo dobro da se naprave i biciklisticke staze koje bi bile sigurno iskoriscene jer je taj kraj ravan, a na neke srednje distance je brze ici biciklom nego prevozom ili cak kolima (iz mog iskustva).
 

Prilozi

  • cvijiceva_dunavska_2.jpg
    cvijiceva_dunavska_2.jpg
    848,4 KB · Pregleda: 1.871
Mного боље :) Мислим да би са продужетком Цвијићеве до Дунавске Кнежепољска постала сувишна, те бих је претворио у пешачку зону у оквиру линијског парка, има баш лепе пузавице дуж ње, а стари кривудави део Дунавске од Кнежепољске до Жоржа Клемансоа бих Пренаменио у грађевинско земљиште. Свиђа ми се што си предложио да линијски парк буде скроз до Поенкареове улице :) Ја бих чак дао цео тај блок Кнежепољска-Дунавска-Вилине воде-Понекареова да буде један велики парк, али сумњам да би се тек тако одрекли толиког грађевинског земљишта.
 
U pravu si za Knezopoljsku, nisam razmisljao o tome :) . Taj krivudavi deo sam ispravio i ostavio kao neku malu vezu ka onim zgradama na keju, a i novim koje bih postavio kod silosa. Mozda sam preterao malo sa zutom zonom ali ne bih bas gurao nove zgrade uz veliki hangar ako njega ostavljamo za prenamenu. Bilo bi lepo da park bude u celom tom bloku ali sam ja pokusao da budem realan jer svi znamo kako su alavi investitori. Sto se tice parka do Poenkareove, mislim da je to zapravo u planu i da se nastavi duz pancevca do reke. Iscrtacu sutra deo do silosa a posle toga i deo blizi mostu i reci. Mozda bi mogli da otvorimo temu za ovaj kraj da ne zatrpavamo trole :D
 
Eво и мог предлога, мало шира слика у грубо. Црвено су друмске саобраћајнице, црно трамвај, жуто тролејбус, наранџасто окретнице, љубичасто полацеви за новоградњу.
 

Prilozi

  • viline vode.jpg
    viline vode.jpg
    479,2 KB · Pregleda: 1.736
Ljudi, postoji PDR Dunavske star 35 godina koji se neće menjati. Samo je suštinsko pitanje da li će biti proboja Cvijićeve i još nekih ulica.
 
Значи ништа од трамваја? :( Ако не пробију Цвијићеву, имаће у будућности проблем са будућим насељем у луци и Вилиним водама, где ће сав саобраћај ићи на Жоржа Клемансоа што би могло да буде фатално по тај крај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830952#p830952:38lq1w5o je napisao(la):
vucko » Sub Mar 13, 2021 9:45 pm[/url]":38lq1w5o]Ljudi, postoji PDR Dunavske star 35 godina koji se neće menjati. Samo je suštinsko pitanje da li će biti proboja Cvijićeve i još nekih ulica.
Bas kao sto kazes, PDR je star 35 godina, a za to vreme se mnogo toga promeni. U Holandiji su za to vreme izmenili gradove koji su 70ih bili prilagodjeni automobilima kao sto se radi u Americi i dostigli da se skoro svi voze biciklom i prevozom.
 
Evo nastavka i dela oko toplane.
Boje imaju isto znacenje kao u prethodnom postu, a dodao sam:
Crno - toplana; Nije termoelektrana da zagadjuje cesticama, moze da se zivi blizu (kao na Konjarniku npr.), jos ako se nasminka i uredi okolina moze lepo da izgleda.
Roze - Muzej Nikole Tesle
Tamno plavo P - garaza za stanovnike koji vec zive na donjem Dorcolu. Tu se vec nalazi jedan parking, i bilo bi lepo da postoji garaza kao na Obilicevom Vencu da se sklone kola sa ulica. Mozda nije ocigledno ali kola zauzimaju ogroman deo javnog prostora koji se moze iskoristiti na mnogo bolji nacin sto doprinosi kvalitetu zivota (opet primer Holandski gradovi)
Narandzasta - Nastavak biciklisticke staze sve do Ade Huje
Ljubicasto - Ovom bojom sam oznacio zgrade koje bih prenamenio pa bih u ovom kraju silose prenamenio (ima bas lepih primera u evropskim gradovima gde su ih pretvorili u stambene zgrade ili galerije), a cuo sam da postoji ideja da se u skorije vreme napravi izlaz na krov silosa i da se gore odrzavaju zurke tokom leta.
Za ovu zgradu oznacenu sa ??? nisam bio siguran. Ili ostviti ili napraviti nesto novo nije ni bitno toliko.
Sto se tice depoa, ako se pravi nova garaza na Medaku, onda Dorcol gubi neki smisao kao depo, pa bi bilo odlicno da se ostavi bar deo sadasnjeg da bude muzej gradskog prevoza, a ostatak ce verovatno ugrabiti neki "investitor". Ipak blo bi lepo da se napravi nesto kao Foodhallen u Amsterdamu gde su hale nekadasnjeg tramvajskog depoa pretvorili u bioskop, galeriju, halu sa ulicnom hranom itd.
 

Prilozi

  • toplana.jpg
    toplana.jpg
    804 KB · Pregleda: 1.551
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830945#p830945:2b07xlgk je napisao(la):
Дошљак » Sub Mar 13, 2021 9:27 pm[/url]":2b07xlgk]Eво и мог предлога, мало шира слика у грубо. Црвено су друмске саобраћајнице, црно трамвај, жуто тролејбус, наранџасто окретнице, љубичасто полацеви за новоградњу.
file.php
Fino samo mi nije jasno zasto svi pricaju o okretnici u dunavskoj za trole kada bi mogle da se produze do okrentice kod bazena. To mi je nekako logican terminus za sve linije iz centra jer se tu i zavrsava grad, pa bih ja spustio tu 31 i trole sa studenskog trga pravo niz Tadeusa Koscuska, zajedno sa 27, 43 sa trga ako bas mora i trg da se ukida kao okretnica, onda i tramvaje koje okrecu kod Beka. Mesta ima i vise nego dovoljno, a mnogo je logicnije nego da se sakate linije do Slavije ili Pancevackog mosta. Tu bi mogao da ide i tramvaj od Tasmajdana, preko Terazija, trga, Studenskog trga i Beka, sto mislim da je idealan nacin da se produzi 6ica koja se nekako neprirodno zavrsava na Tasu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831253#p831253:1gpkp9pc je napisao(la):
lukander01 » Ned Mar 14, 2021 8:59 pm[/url]":1gpkp9pc]Evo nastavka i dela oko toplane.
Boje imaju isto znacenje kao u prethodnom postu, a dodao sam:
Crno - toplana; Nije termoelektrana da zagadjuje cesticama, moze da se zivi blizu (kao na Konjarniku npr.), jos ako se nasminka i uredi okolina moze lepo da izgleda.
Roze - Muzej Nikole Tesle
Tamno plavo P - garaza za stanovnike koji vec zive na donjem Dorcolu. Tu se vec nalazi jedan parking, i bilo bi lepo da postoji garaza kao na Obilicevom Vencu da se sklone kola sa ulica. Mozda nije ocigledno ali kola zauzimaju ogroman deo javnog prostora koji se moze iskoristiti na mnogo bolji nacin sto doprinosi kvalitetu zivota (opet primer Holandski gradovi)
Ljubicasto - Ovom bojom sam oznacio zgrade koje bih prenamenio pa bih u ovom kraju silose prenamenio (ima bas lepih primera u evropskim gradovima gde su ih pretvorili u stambene zgrade ili galerije), a cuo sam da postoji ideja da se u skorije vreme napravi izlaz na krov silosa i da se gore odrzavaju zurke tokom leta.
Za ovu zgradu oznacenu sa ??? nisam bio siguran. Ili ostviti ili napraviti nesto novo nije ni bitno toliko.
Sto se tice depoa, ako se pravi nova garaza na Medaku, onda Dorcol gubi neki smisao kao depo, pa bi bilo odlicno da se ostavi bar deo sadasnjeg da bude muzej gradskog prevoza, a ostatak ce verovatno ugrabiti neki "investitor". Ipak blo bi lepo da se napravi nesto kao Markthall u Amsterdamu gde su hale nekadasnjeg tramvajskog depoa pretvorili u bioskop, galeriju, halu sa ulicnom hranom itd.
file.php
Zaboravio sam da spomenem da bi trola mogla da ide i ovom manjom ulicom pored marine do bazena, jer su mi te zgrade do keja nekako bas odsecene od prevoza pa se ljudi oslanjaju na kola iako zive u centru grada.
 
Evo i slicice primera koje sam naveo. Bio bi red da Beograd dobije i neku kreativnu zgradu, a ne samo identicne stambene blokove sa fensi engleskim imenima.
 

Prilozi

  • foodhallen.jpg
    foodhallen.jpg
    12,6 KB · Pregleda: 1.514
  • silos spolja.jpg
    silos spolja.jpg
    289,6 KB · Pregleda: 1.519
  • silos unutra.jpg
    silos unutra.jpg
    108,4 KB · Pregleda: 1.508
  • silos kopenhagen.jpg
    silos kopenhagen.jpg
    304,8 KB · Pregleda: 1.517
Био је на теми о луци занимљив пројекат прерађивања силоса у стамбену зграду. Иначе, из угла силаска града на реку, мислим да је баш императив да се продужи Цвијићева скроз до саме луке, пошто бњз тога силазак на Дунав остаје само кроз два постојећа подвожњака и Жоржа Клемансоа, што је у суштини постојеће стање. Прави оков у припбаљу који спречава силазак Београда на Дунав јесте индустријска зна у Вилиним водама и туда мора да се пробије јача саобраћајница. Тако ће директан приступ Дунаву добити и Палилула али и Звездара.
 
Vrh