Šta je novo?

Република Српска

Tegeltija: Do kraja godine početak gradnje auto-puta od Johovca do Modriče​

08.06.2022. / 16:39

OHRID – Predsjedavajući Savjeta ministara Zoran Tegeltija izjavio je da je tokom današnjeg razgovora sa evropskim komesarom za proširenje Oliverom Varheljijem dobio obećanje da će biti odblokirana grant sredstva za gradnju dionice auto-puta od Johovca do Modriče, te da očekuje da bi radovi mogli početi do kraja godine.

Izvor
 

Novi most na Savi biće privremeno u funkciji, a zvanično će biti otvoren za dvije godine​

Ministarka građevinarstva i ekologije RS Srebrenka Golić kazala je da će prekogranični most na Savi biti privremeno pušten u rad, ali samo za prevoz materijala kako bi se gradila druga faza ovog projekta, dok bi zvanično u promet mogao biti pušten za oko dvije godine.

 Most na Savi kod Gradiške biće pušten u rad za dvije godine
IZVOR: ANDOLIJA
Ona je pojasnila da je završena prva faza izgradnje prekograničnog mosta na rijeci Savi, a da druga faza, koja podrazumijeva brzu cestu od Gradiške do Okučana dužine oko četiri kilometra, treba da se izgradi za dvije godine.
„To je vrlo teška dionica koja će podrazumijevati izgradnju dva mosta dužine od oko 530 metara i 169 metara, i planiran je jedan nadvožnjak i čvorište od preko 70 metara. Tek nakon te izgradnje, biće sveobuhvatna upotrebna dozvola“, navela je Golić.

Rekla je da su ministarstva Vlade RS i Savjeta ministara BiH nedavno na sastanku u Zagrebu sa predstavnicima Vlade Hrvatske, dogovorila da se uradi tehnički prijem privremenog mosta koji bi koristio isključivo izvođač radova za prevoz materijala, jer bi preko milion metara kubnih materijala trebalo da se utroši u drugoj fazi.

„Dakle, biće privremeno pušten, a nakon dvije godine ćemo mi i resorno ministarstvo Hrvatske izdati sveobuhvatnu dozvolu“, rekla je Golić.

Izvor

 
 
Evo ga most kod Gradiške. Hrvatska je počela izgradnju deonice kojom će most biti povezan sa njihovom stranom. Ali nije počela izgradnju graničnog prelaza. Priča se da RS pokušava da izgura da granični prelaz bude zajednički na strani RS ali mislim da od toga nema ništa.

 
 
Išao sam za vikend do Jahorine i iznenađen sam brojem stacionarnih kamera od Zvornika do Pala. Zna li neko da li striktno mere brzinu po ograničenjima? Verovatno sam ponegde prekoračio.
 
Mislim da imaju toleranciju od 10 km/h, ali nisam 100% siguran. Ono što ti je olakšavajuća okolnost je da dobar dio tih kamera još uvijek nije u funkciji, jer nemaju interneta :D
 
Da li uopšte mogu stići kazne u Srbiju sa tih kamera?
 
Možda ne mogu stići ali mogu sačekati na granici sledeći put. Ima li neko iskustva sa tim?
 
Mislim da nemaju toleranciju, pogotovo ne od 10km/h.
Postavljen je veliki broj kamera na crnim stubovima širom Republike Srpske, recimo na deonici Modriča - autoput ih ima 2, a to je 20-30 km. Ima ih u Banja Luci, a čak i na Manjači.

Za sada ne stižu u Srbiju i tako će verovatno i ostati a na granici ne proveravaju, jer verovatno nemaju pristup. Jedini način da vas uhvate je da vas u roku od 2 godine policija zaustavi na teritoriji Republike Srpske i proveri u sistemu imate li prekršaje. Na teritoriji Federacije ne mogu proveravati kazne iz Srpske i obratno, pošto i Unsko-Sanski kanton ima kamera koliko hoćeš.
 
 
Ovo je vest od pre 10-15 dana kada su svečano predstavili ideju ski centra (nije bilo čak ni makete). Naravno, u pitanju je predizborna laž, začinjena sa uvek dobrodošlim mešanjem političara iz Sarajeva oko vlasništva nad zemljom. Win-Win za obe strane.

Koliko je ovo neozbiljno predstavljeno i planirano mi govori to što i pored svog truda nisam uspeo da vidim šta oni tu i kako planiraju. Kao neke 2 staze i šestosed.

Inače, pre desetak godina su obećavali Ski centar na Klekovači (video prilog ispod) i znate šta je uradjeno do sada? Ništa.

Sad je možda Manjača interesantnija, Vulin je često posećuje jer mu je porodica poreklom odatle.

Da se razumemo, ništa protiv projekta, samo manite me priča o svemu i svačemu 1-2 meseca pred izbore a svi znamo da ni prethodno nisu obećali.

 
Sutra potpisivanje ugovora za izgradnju autoputa Vukosavlje-Brčko. Stvarno velika vest. Uz to što će skratiti vremenski, dosta će skratiti kilometražu.

 

Moram da priznam da mi je zao zasto ovakva jedna petlja nije izgradjena na spoju Moravskog i Milosa u Preljini ili u Nisu na razdvajanju A4 od A1.
U RS samo na AP 9 Januar izgradjene su i na pocetku i na kraju. Lep je osecaj kad bez i najmanjeg smanjenja brzine se ukljucite ili iskljucite iz bilo kog pravca.
 
To je kad je u početku dobro planiranje. Biće još jedna slična petlja, Kuljani, na spoju AP Banjaluka-Gradiška i Banjaluka-Prijedor.

Inače, na petlji Mahovljani kad idete sa AP 9. januar prema Banjaluci, ipak mora da se smanji brzina, ograničenje na samoj petlji je čini mi se 70 ili 80 km/h. Ali opet i to je mnogo bolje nego da je petlja kao na Preljini gdje će, ako ostane ovako kao sada, ograničenje vjerovatno biti 40 ili 50 km/h.
 
Mislim da nije problem ograničenje brzine koliko prostor za isključivanje. Primer za to je isključenje BG-NS i NS-BG. Jednostavno prekratka je traka za isključenje. Morala bi da počne mnogo ranije. To se može odraditi u Preljini ali na žalost u Pojatama jako teško. Najširi autoput u Srbiji a najmanja petlja za uključenje na njega.
 
I radijus krivine takođe utiče na maksimalnu moguću brzinu. U Preljini i Pojatama su poluprečnici krivina pravljeni za brzine 40-50 km/h jer su originalno projektovani kao isključenja sa autoputa, a ne ukrštanja 2 autoputa.
 
Prema njegovim riječima, Srpska želi izgradnju auto-puta ili brze ceste Bijeljina-Zvornik, te prema Sokocu-Palama gdje bi se trebali spojiti sa trasom koja ide od Višegrada do Istočnog Sarajeva.

- Radimo studije da se od Višegrada okrenemo prema Rudom i Foči, te da preko Zelengore dođemo do Trebinja - istakao je Dodik.

On je rekao da očekuje da će iduće godine biti potpisan ugovor o izgradnji auto-puta Trebinje-Gacko.
Ne znam koliko je ovo realno.
 
Treba sve uzeti sa velikom dozom rezerve, ipak su izbori vrlo blizu :)
 
Nadam se da je prilikom projektovanja deonice Vukosavlje - Brčko planirana i paralelna trasa za železničku prugu. Na ovaj način se minimalizuju troškovi izgradnje pruge koja bi se morala graditi u narednom periodu prema Srbiji.

Nedostaje železnička deonica od Modriče ka Brčkom. Kroz Brčko postoji pruga kroz grad i ž. stanica. Zatim nedostaje pruga na deonici Brčko - Bijeljina. Od Bijeljine do granice sa Srbijom postoji trasa pruge (koja poslednjih oko 15 godina nije u upotrebi) i postoji železnički most preko Save. Za kompletiranje ove pruge, koja je po mom mišljenju, od vrhunskog nacionalnog interesa, nisu potrebna velika sredstva. Dovoljan je jedan elektrifikovani kolosek. Teren tj. reljef je pogodan za izgradnju. Potencijalno najteža gradska deonica kroz Brčko je već rešena. Most preko Save postoji. Kada bi se i veliki deo trase rešio zajedno sa trasiranjem autoputa to bi dodatno smanjilo troškove
 
Čisto sumnjam da je to planirano. Nigdje se ne spominje, a hvalili bi se na sva usta da su i to započeli. Nisam siguran čija bi bila nadležnost izgradnja pruge, vjerovatno ŽRS, a one su vjerovatno u skroz lošem stanju.
 
Vrh