Šta je novo?

Република Српска

Šta bi sa aerdromom u Trebinju? Jel se gradnja otkazala?
 
Šta bi sa aerdromom u Trebinju? Jel se gradnja otkazala?
Која је перспектива аеродрома Требиње узимајући у обзир близину аеродрома у Дубровнику, Тивту, Мостару, Подгорици и то да ће се једном изградити и јадранско-јонски аутопут/брзи пут чиме ће ови аеродроми бити још ближи? Такође, цијела источна Херцеговина нема ни 100 000 становника?! Много би боље било да направе брзи пут од Требиња до Вишеграда.
 
Која је перспектива аеродрома Требиње узимајући у обзир близину аеродрома у Дубровнику, Тивту, Мостару, Подгорици и то да ће се једном изградити и јадранско-јонски аутопут/брзи пут чиме ће ови аеродроми бити још ближи? Такође, цијела источна Херцеговина нема ни 100 000 становника?! Много би боље било да направе брзи пут од Требиња до Вишеграда.
Po meni bi taj pravac trebalo produžiti do Bijeljine. Na taj način bi se dosta rasteretio i A2, pogotovo sa vozilima koji dolaze iz pravca NS/SU i dobio bi se alternativan pristup HN/Bokakotorskom zalivu.

Pošto shvatam da to nije u planu, onda se aerodrom nameće kao najkraća veza BG sa TB.
 
И ја сматрам да би требали направити брзу цесту Бијељина-Вишеград -Требиње... по мени је изузетно битна.
 
Da. Ozbiljna alternativa A2. Pogotovo ako dolazis sa severa i imao bi više alternativa do TB.

Prva bi išla novim autoputem, NS-RU, uključenje na A3, pa na Kuzmin na A8, i pravac Bijeljina.

Druga alternativa bi imala 2 kraka: preko Šapca ka Loznici ili od Šapca do Badovinaca pa na brzu saobraćajnicu/autoput.

Jednog dana će brzom spojiti saobraćajnicom Valjevo i Loznica. Onda bi se sa A2 hvatao krak od Lajkovca do Loznice. To bi bila treća alternativa.

I za kraj mašti, možda jednog lepog dana, ako bi se uradila brza saobraćajnica Šabac - Valjevo - Kosjerić- Požega, pa od Požege za Višegrad brzom saobraćajnicom/autoputem ili šta već tu planiraju.

Mada ne verujem da ćemo dočekati to 😂
 
Uh lepo maštate. Ali koliko je realno da se gradi brza saobraćajnica koja prolazi kroz retko naseljeni kraj kao što je Romanija. Koja bi koštala sigurno nekoliko milijardi. Kad god sam prolazio tim putem nije bilo nekog saobraćaja koji bi opravdao tako skup projekat. I kako savladati onaj uspon od Vlasenice do H. Pijeska. To je nekih 500m nadmorske visine na 10km vazdušnom linijom.
 
ili samo krak dole od kotromana za pocetak, prema trebinju?
 
Uh lepo maštate. Ali koliko je realno da se gradi brza saobraćajnica koja prolazi kroz retko naseljeni kraj kao što je Romanija. Koja bi koštala sigurno nekoliko milijardi. Kad god sam prolazio tim putem nije bilo nekog saobraćaja koji bi opravdao tako skup projekat. I kako savladati onaj uspon od Vlasenice do H. Pijeska. To je nekih 500m nadmorske visine na 10km vazdušnom linijom.

Slažem se, taj deo bi bio možda najzahtevniji ukoliko izuzmemo deo između Foče i Tjentišta, tj kanjon Sutjeske. Možda bi bilo izvodljivo ukoliko bi se našla alternativna ruta koja bi u nekom delu imala isključenje za Vlasenicu/Miliće i Han Pijesak sa jedne, i Žepu/Srebrenicu/Bratunac sa druge strane.

Znam da ovo maštanje spada u domen naučne fantastike, ali bi se na taj način cela Republika Srpska povezala mrežom autoputeva/moto puteva. Od Bijeljine preko Brčkog na Zapad bi se povezala Banjaluka što bi inače bio deo autoputa BG-BL sa jedne strane i BL i TB u pravcu sever-jug.

Takođe, ta veza bi se u nekoj dalekoj budućnosti mogla povezati na koridor Vc i to na nekoliko mesta: kod Doboja, na potezu SA-GŽ kao i Bileća-Nevesinje-Mostar.

Sa druge strane, ukoliko se ne varam, potez od Čapljine, Stoca, Ljubinja i Trebinja bi bio deo Jadransko-Jonskog autoputa.
 
Izrađen je generalni projekat trase brzog puta Bijeljina - Sokolac:
https://www.opstinasokolac.net/2020...-projekat-trase-brzog-puta-bijeljina-sokolac/
ali se prvo planira treća traka preko Romanije:
https://369portal.rs/treca-traka-preko-romanije/

Krak ka Lukavici (tunel Bogovići - Pale - Radonjići - tunel Udež - Miljevići):
https://www.biznisinfo.ba/predstavl...-za-tunel-od-istocnog-novog-sarajeva-do-pala/

Krak ka Goraždu (Brza cesta Prača):
https://www.ekapija.com/news/4674342/euro-asfaltu-144-mil-km-za-nastavak-gradnje-tunela-hranjen

Krak ka Rogatici, Višegradu, Vardištu. Ćorić sad pominje trasu preko Međeđe ( deonica brzog puta Sarajevo-Vardište, tačnije Sarajevo-Podromanija-Rogatica-Međeđa-Višegrad-Donje Vardište (granica sa Republikom Srbijom))
https://www.ekapija.com/news/465183...j-za-rs-i-srbiju-do-pocetka-turisticke-sezone

U Hercegovini, se gradi Foča - Tjentište (varijanta sa mostom preko Drine u Bastasima)
https://www.nezavisne.com/ekonomija...Foca-Gacko-krace-i-brze-do-Hercegovine/821030

I tu je negdje brza cesta Podogrica - Sarajevo, koju pominje ministar Forto, valjda je njega zapalo da raspoređuje evropske pare.
https://crna-hronika.info/edin-forto-brza-cesta-i-pruga-sarajevo-podgorica-su-prioritet-bih/512244
 
A uspon na Javor do Han Pijeska bio bi ovako:
tugovo zalukovik kraljevo polje 1070 .jpg

У мјесту Тугово пратећи конфигурацију терена траса почиње успон на планину Јавор. Проласком сјеверо-источним обронцима планине Јавор траса пролази кроз предјеле Горњег Залуковика те тунелом испод врха Жеженице излази у Краљево поље на коту 1070 m.n.m.м Успоном на планину Јавор, на стационажи km 100+000.00, траса долази на висораван Романију подручје са повољнијом конфигурацијом терена и мање насељеним подручјем, али са неповољнијим климатским условим.
 
Gornji Zalukovik je na oko 800 m n.v. Udaljenost vazdušnom linijom od Gornjeg Zalukovika do Kraljevog polja je oko 3 km. To znači da će nagib u tunelu biti skoro 10%. Da li je to realno i da li je izvodivo?
 
Kineski Šandong detaljno razrađuje projekat, koliko vidim predstavili su dio Bijeljina-Zvornik:

https://www.facebook.com/reel/2257462461110923

https://www.zvornikdanas.com/2024/0...ijante-trase-brze-saobracajnice-kroz-zvornik/

valjda će uskoro da predstave i trasu put predjela Zalukovika.

Ćorić pominje da je prioritet dionica Šepak - Karakaj, što je i logično jer se očekuje završetak brzog puta Loznica - Šabac.
sepak-karakaj.jpg


Jednom je i Vučić pominjao da bi trebalo produžiti brzi put Šabac-Loznica do Malog Zvornika.
Pored nastavka ka Milićima i Sokocu, krak dolinom Spreče je jako važan za Tuzlu i Doboj.
 
Da li ima negdje da se preuzme ovaj dokument sa trasama?

Ne sviđa mi se to parcijalno puštanje do Karakaja, tj. do Oraovca. To će većinu tranzita preusmjeriti da ide kroz sam grad Zvornik, gdje su ulice vrlo uske. I sada je gužva i sporo se vozi tranzitom pored Drine. Jedino ako do tada srede i regionalni put R 455 Caparde - Tišča, pa da se od Oraovca ide na Caparde, Šekoviće, Tišču, pa onda na Vlasenicu.
 
Valjda će dokument neko nekad postaviti na internet, pa ko prvi nađe da postavi i ovde.

Tokom sastanka, gradonačelnik Zvornika Bojan Ivanović uputio je molbu resornom ministru Čubriloviću da ovo ministarstvo finansira rekonstrukciju magistralnog puta Karakaj-Divič u dužini od 8 kilometara. Riječ je o prometnoj dionici kojom dnevno pređe više od 20 000 vozila, a koja je prilično oštećena i koja je posljednji put rekonstruisana prije 21 godinu. U cilju poboljšanja putne infrastukture i podizanja nivoa bezbjednosti saobraćaja na području Grada, u Zvorniku će ove godine biti realizovan projekat izgradnje puta Zvornik-Šćemlija-Oraovac, u dužini od 2,4 kilometra. Na ovaj način će se rasteretiti saobraćaj na dionici Zvornik – Karakaj i ujedno omogućiti da se iz centra grada u Oraovac stigne za manje od pet minuta.

Kroz Zvornik je očigledno već gužva, 20.000 vozila nije malo, dobra je ideja za Šekoviće, mene čudi da tuda nije bar magistralni put druge kategorije.
 
Vrh