Šta je novo?

Република Српска

Most kod Doboja na koridoru 5C. Ko nije upućen ova deonica se nastavlja na taze pušten deo Johovac-Rudanka. Ide dalje južno ovim mostom preko reke Bosne i dalje trasa ide sa par tunela i vijaduktom i izlazi na teritoriji FBIH. Zanimljivost je da tunel počinje na teritoriji RS a izlazi na teritoriji FBIH u mestu Putnikovo brdo.

 
Poslednja izmena:
2022-10-26-00_00_2022-10-26-23_59_Sentinel-2_L2A_True_color -c.jpg
 
Od svih metoda gradnje mostova koje sam video prateći ovaj forum ova mi je najfascinantnija. Nešto što se kod nas ne viđa baš često. Na Savi je građen obom metodom ali je konstrukcija čelična. Mislim da je na BG obilaznici jedan most građen ovom metodom.

 
Integral je izgleda usavršio metodu naguravanja, sve duže mostove koje su radili, radili su ovom metodom.
 
Mnogo smo glupi narodi, tako da ćemo uspeti da napravimo 3 autoputovska mosta preko Save za deceniju zato uz potrebu za maksimum jednim. Federacija planira autoput preko Tuzle, Republika Srpska preko Brčkog, u blizini i Slavonski autoput, ako se izgradi dobijamo preizgrađenu mrežu za tako slabu naseljenost. A ako kojom greškom svi ti autoputevi budu uspešni, sve će se zabiti na sremske prilaze Beogradu.

I sada mnogo putnika ide za Republiku Srpsku kroz Hrvatsku zato što je tamo put bolji.

Neki logičan pravac za autoputeve kroz BiH su pravci Šamac-Mostar i Zvornik-Bihać. Ostalo, osim nekih bočnih segmenata pitanje da li je isplativo graditi u kategoriji autoputa, a autoput nije jedina infrastruktura.
 
Па неће више ићи кроз Хрватску кад се изгради кроз РС. Заправо, Додиков је план да преотме транзит од `рвацке аутоцесте, нижим ценама путарине.
 
А и показали су се као непоуздан партнер. Већ су једанпут бликорали теретни саобраћај 2015, ко гарантује да се неће поновити.
 
Nisam baš shvatio ovo za mostove preko Save.

Postoji onaj kod Odžaka/Modriče (GP Svilaj) koji je deo koridora Vc Budimpešta - Jadransko more. (već u upotrebi)

Drugi je onaj koji mi gradimo kod Sremske Rače (Kuzmin - Rača - Bijeljina). Oba puta, i onaj iz RS i iz FBiH se spajaju na ovaj most (po planovima).

Treći je deo linije Loznica - Šabac - Ruma - Novi Sad.

Četvrti je onaj kod Gradiške koji spaja Banja Luku sa autoputem BG - ZG.

Sva 4 su potrebna i rešavaju različite probleme. Ne znam jesam li nešto prpoustio ili pogrešno razumeo. Kod Brčkog jeste predvidjen autoput kao deo pravca Banja Luka - Doboj - Modriča - Bijeljina, ali nije predvidjeno da igde prelazi Savu i ulazi u Hrvatsku.

Ova gradnja mostova preko Save pokazuje i koliko je bila slava infrastruktura u SFRJ. Sava je najduža reka SFRJ i kompletno se nalazi na njenoj teritoriji ali su veze bile prilično slabe.
 
Тај пут је у катастрофалном стању и било је крајње време да се среди!
 
taj dio sto ga rade je odlican u odnosu na dalje gdje ce vjerovatno morati da se radi nova trasa
 
Да, мислио сам на целу трасу, кад идем на рафтинг из Реп.Србске, пут је као сеоски...
 
Banja Luka





Sve pokušavaju i rade na silu, kao i ovo:


Inače, na toj lokaciji, gdje se sada gradi teniska dvorana, je planirana izgradnja kongresnog centra i koncertne dvorane - https://www.gradnja.rs/pobednicko-resenje-kongresni-centar-banja-luka/
 
Poslednja izmena:
Nisam baš shvatio ovo za mostove preko Save.
Prvi je kod Obrenovca
Drugi je onaj koji mi gradimo kod Sremske Rače (Kuzmin - Rača - Bijeljina). Oba puta, i onaj iz RS i iz FBiH se spajaju na ovaj most (po planovima).

Treći je deo linije Loznica - Šabac - Ruma - Novi Sad.
Za prvi je logičan pravac bio po obaloutvrdi preko Umke, koja bi osim što dovodi ljude na obalu koja generiše 65% tražnje, predstavlja i najkraću vezu, i bolje pokriva prigradska kretanja, rešava pitanje uslova plovidbe, zaštite od prirodnih katastrofa, međugradski biciklistički koridor, uspostavljanje turističko-ugostiteljske zone, ubrzavanje železnice za zapad Srbije i Crnu goru kroz jedinu ravničarsku zonu gde je to moguće i isplativo, i omogućava najbrži i najpraktičniji regionalni metro.

Drugi je mogao biti rešen trećim, da se umesto velike Save premosti manja Drina.

Bolje pitanje je imaju li paralelni autoputevi na rastojanjima po 50km jedan od drugog stvarno potencijal za 12000+ vozila na sat dnevno srednje u toku godine?
Ploče-Sarajevo-Svilaj i Banja Luka-Doboj-Tuzla-Loznica mislim da bi imao, ostalo ne.

Kada bih još rekao da treba da tamo gde nema kritičan obim traže da se prave putevi na način da ili imaju široke bankine, ili paralelne atarske puteve sa tvrdom podlogom, da se rekonstruišu tako da se dvorištima i poslovnim sadržajima pristupa isključivo preko servisnih saobraćajnica, preusmere što više van naselja sa smanjenim brojem uključenja i isključenja, da na svakom isključenju imaju trake za levo i desno skretanje, da sva stajališta autobusa imaju niše sa dovoljno dugom trakom za uključivanje i isključivanje, da imaju punktove za proveru osovinskog opterećenja na određenim tačkama, optužili bi me da promvišem nenaprednu diktaturu, ili švedsko-norveški seksualni liberalizam, odnosno, svetogrđe prema zlatnom dobu.
 
Poslednja izmena:
Видећемо како ће се то одразити на ову прилично добру компанију!
 
Vrh