Šta je novo?

Република Северна Македонија

"Grčka se uključuje u projekat izgradnje brze pruge od Budimpešte ka jugu Evrope."

1000005617.jpg
 
Dakle, ko je razumeo šta se ovde govori, vidi se najava potpisivanja ugovora za rekonstrukciju i izgradnju na "Koridoru 10". Pošto je to važno i za EU oni će učestvovati u finasiranju, pa i dati grantove u nekom procentu, kao nap za deonicu Beograd - Niš. Najavljen je i početak izgradnje brze pruge sledeće godine u S.Makedoniji i Grčkoj.
 
Poslednja izmena:
Све ок, јасно нам је, само што није реално да све од Будимпеште до Солуна буде брза пруга како се често у медијима наводи.
Зна се шта је брза пруга.
О томе је реч.
 
Poslednja izmena:
Зна се шта је брза пруга.
Možda za tebe to nije realno, a šta je po tebi "brza pruga"? Koliko km treba da omogući?
Ovde će biti 160 - 200km/h, a kako pišu mediji nije ni važno. Bitno je da taj projekat podržava EU. Naravno i Kina podržava ovaj projekat zbog njene luke u Grčkoj, pa je finasiranje obezbedjeno x2.
 
Poslednja izmena:
Није важно шта је по мени него шта је "брза пруга" по међународним стандардима и класификацији.
Када је реч о брзини пруга где је максимална брзина најмање 250km/h уколико је реч о новој прузи на новој траси или постојећа пруга која је унапређена до Vmax 200km/h.
За почетак, пруга од Будимпеште до државне границе то није јер је пројектована за Vmax 160km/h.
Између Ниша и Солуна налази се Грделичка клисура као и веома тежак терен за постизање већих брзина кроз већи део Македоније.
Зато кажем да није реално да све од Будимпеште до Солуна буде "брза пруга".
 
Poslednja izmena:
OK, evo biće "polu-brza pruga" :)

Bitno je da se izgradi nova pruga od Budimpešte do Soluna, pa makar bila i "polu-brza pruga".
 
Није ни нова пруга. Него модернизација старе пруге.
 
"Modernizovana" ili rekonstrujisana pruga za brzine min 160km je praktično "nova pruga" koja ide starom trasom, a negde i novom trasom. Bitno je da se počne izgradnja 2026. u S.Makedoniji i Grčkoj kako je najavljeno u gornjem snimku.
 
Грчка је најмањи проблем.

У Грчкој је пруга Атина - Солун одавно завршена, за брзине до 200 км/с. Од македонске границе ка Солуну, више од половине деонице је трасирана потпуно нова траса, урађен је доњи строј двоколосечне пруге и делимично горњи строј и ту се стало пре пар година. Треба то довршити. Остатак до Солуна је једноколосечан са брзином до 140 км/с.
 
Za ovu trasu "Solun - Skoplje - Niš - Beograd - Budimpešta" je vrlo zainteresovana i Kina. Pored njihove velike luke u Pireju brodovi koji dolaze iz Suetskog kanala mogli bi da koriste i luku Solun.
1000001910.jpg
 
Vrh