Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663471#p663471:3op8x7gf je napisao(la):
marone » Uto Sep 24, 2019 3:30 pm[/url]":3op8x7gf]Neke od "okrenutih" kocki su vidno ostecene

Ni granit nije vise sto je nekada bio...

Mala analiza ''dogadjanja'' na Trgu Republike :gobb:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=quhW6_cGDeg[/youtube]
 
astrodule":38320w1i je napisao(la):
Na prvi pogled je sve OK, ali onda shvatimo šta je rađeno.
Ovako nešto sam video u jednom ulazu u P. Toljatija i kad sam pitao :Šta je ovo?
Jedan od stanara reče:
Kad smo shvatili da smo kupili visoko glazirane sjane pločice, shvatili smo da ćemo od klizanja glavu da izgubimo i to je jedino što smo mogli da uradimo...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663471#p663471:570p41m1 je napisao(la):
marone » 24 Sep 2019 02:30 pm[/url]":570p41m1]Neke od "okrenutih" kocki su vidno ostecene
Verovatno su tokom prvih radova mislili su da niko neće videti :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663500#p663500:38tkoabu je napisao(la):
SerbPacker » 37 minutes ago[/url]":38tkoabu]
astrodule":38tkoabu je napisao(la):
Na prvi pogled je sve OK, ali onda shvatimo šta je rađeno.
Ovako nešto sam video u jednom ulazu u P. Toljatija i kad sam pitao :Šta je ovo?
Jedan od stanara reče:
Kad smo shvatili da smo kupili visoko glazirane sjane pločice, shvatili smo da ćemo od klizanja glavu da izgubimo i to je jedino što smo mogli da uradimo...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk

To se i ovde desilo, samo suprotno. Ali oni su shvatili odmah da su pogrešili, a ovi su postavili, shvatili, neke kocke uništili i okrenuli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660616#p660616:2h88u0x1 je napisao(la):
Zuma » Pon Sep 16, 2019 3:15 am[/url]":2h88u0x1]Imam jedan praktičan predlog koji bi nam mogao uštedeti mnogo para i vremena.

Šta će biti kad se temperature spuste ispod nule i počne da se formira led? Nisam siguran da li će po ovako glatkoj površini prekrivenoj ledom biti moguće i hodati, a kamoli da se odvija normalan saobraćaj. Ali to se ne može sigurno tvrditi ovako napamet. Sumnjam da u svetu ima baš puno ovakvih puteva kakav se ovde sada pravi, pa su i iskustva manjkava.

Pa, čisto da bi bili sigurni da li je tako, da izmerimo trag kočenja vozila nekoliko različitih težina kad ovo prevrtanje kocki stigne do raskrsnice sa Francuskom. Prvo na suvom "prevrnutom" kolovozu, a zatim na mokrom. Pa onda da na vreme vidimo ima li smisla nastavljati sa tim i iza raskrsnice, ili ćemo opet napraviti ogromnu štetu. To bi bilo moguće uraditi lako i brzo.

Da li pri brzini od 10 km/h ostaje trag kocenja?
 
To se samo tako zove. Ne mora da ostane pravi trag guma na kolovozu. Nego neko vozi određenom brzinom i počne da koči kada prođe neku unapred određenu liniju na kolovozu. Posle se izmeri koliko je vozilo prešlo od te linije do mesta konačnog zaustavljanja. To može svako sam da proba na raznim kolovoznim podlogama, kada je on suv ili mokar, itd. Jedino što traži malu prethodnu vežbu je učenje kako da se na svim kolovozima koči istim pritiskom na kočnicu, zbog uporedivosti rezultata. Prosto se na nekom zabačenom putu proba više puta na istom mestu, sve dok ne dobijete osećaj kako da se isti pritisak na kočnicu ponovi više puta na jednak način.
 
To se zove "put kočenja", "trag" ostvljaju gume, koji se uzima za merenje puta kočenja - od trenutka kada se guma točka koji kliza (ne okreće se) usled trenja počne da se topi i ostavlja trag na putu.
 
Sad će svi da misle da sam ironičan, ali uveravam vas da nisam.

Danas se nešto mislim, možda je stara kaldrma bila ostavljena toliko gruba iz bezbednosnih razloga, ali u u smislu da ne može neko da se zaleti kamionom ili automobilom na pešake na platou. To jest, da ako se i zaleti, na primer iz pravca Makedonske, da ga ona onda uspori na dovoljno malu brzinu da stubići na početku samog platoa mogu da ga zaustave u mestu. Sve mi se više čini da je to bila zamisao.
 
^
Pre će biti da je prva ideja bila da se Trg proširi tako da pešaci slobodno šetaju po ulici, a da ulica bude mešovita. Dakle da zajedno sa pešacima po kolovozu prolaze samo neka osnovna dostavna vozila i redukovani javni saobraćaj. Onda on ne sme da ide brže od pešaka, pa je namerno stavljena tako gruba kaldrma. Dakle u tome skoro da nema greške, tako je i trebalo da bude (možda tek za nijansu manje grubo, mada fali i bici staza). Posle su se potpuno izgubili u seriji glupavih, pre svega politički motivisanih izmena, jer nisu znali kako da reše veoma težak problem saobraćaja, a originalne projektrante koji znaju šta od čega zavisi i zašto je kolovoz tako grub, niko nije ništa pitao. Pa se ideja o saobraćaju na trgu najzad vratia na staro, dakle bez smanjenja intenziteta, a stepen neravnina vrhova kaldrme ostao isti kakav je bio projektovan za daleko sporiji i bitno ređi saobraćaj.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663541#p663541:2h6a484g je napisao(la):
relja » 24 Sep 2019 06:47 pm[/url]":2h6a484g]To se zove "put kočenja", "trag" ostvljaju gume, koji se uzima za merenje puta kočenja - od trenutka kada se guma točka koji kliza (ne okreće se) usled trenja počne da se topi i ostavlja trag na putu.
Često sam video da se oba tremina koriste na isti način, kao da imaju isto značenje kao i put kočenja (kad tačno guma počinje da se topi i da ostavlja trag na ulici zavisi od mnogo stvari, pa skoro da nije ni od kakve praktične koristi sem u uviđajima). Međutim svejedno, put kočenja jeste bolji termin.
 
Ova kiša može da se iskoristi za ispitivanje nagiba i vodonepropusnosti.

Vasina ulica ispred pozorišta ima nagib ka spomeniku. Pogledajte barice.

Pogledajte prilog 1
Dok plato ima nagib ka Vasinoj ulici i ka Kolačevoj (voda na ćošku ploče)


Oba nagiba zajedno znače da će voda tokom velikih pljuskova težiti da ide ka Makedonskoj.

Međutim ovo je interesantno. Desno je deo stare, još neizvađene kaldrme sa starim peskom koji je ispod nje. Pravo i levo je cev za drenažu, u betonu i sa gvozdenim nastavkom. Više od pola dana posle kiše, ovde i dalje stoji voda. Nije se kroz pesak, ispod kamena, a iznad asvalta, polako procedila i otišla ka Makedonskoj ulici i Domu Omladine. Nije čak otišla ni ka obližnjem manje vodom zasićenom pesku dalje od ove ivice (a nije otišla ni u ubetoniranu drenažnu cev iako je pored nje). Šta to znači? Da je drenaža samo za površinsku vodu, dok je ona IZNAD kaldrme, i da je stari sitan pesak sa dosta drugih sitnih primesa bio skoro potpuno vodonepropustan. Skoro sva voda koja propadne između blokova kaldrme je uglavnom ostajala tu gde je i propala, ispod i oko tog kamena. Zbog toga je i dugo vremena posle kiše osnova kaldrme bila samo kašasta mešavina vode i peska koja lako izlazi naviše, kroz razmak između blokova. Voda je odatle mogla samo vremenom da ispari i ništa drugo.

Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pesak u osnovi granitnog bloka ne proušta vodu da se procedi kroz njega na levo, ka Makedonskoj.

Pogledajte prilog 2
 
Jezero, a pala je kišica.
Sreća naša pa su razmaženi biciklisti podigli glas. A njihova se ne odbija.
 
Zašto su noćas preko dela kolovoza bile postavljene folije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663628#p663628:tg3w5zam je napisao(la):
Zuma » Wed Sep 25, 2019 3:09 am[/url]":tg3w5zam]Ova kiša može da se iskoristi za ispitivanje nagiba i vodonepropusnosti.

Vasina ulica ispred pozorišta ima nagib ka spomeniku. Pogledajte barice.


Dok plato ima nagib ka Vasinoj ulici i ka Kolačevoj (voda na ćošku ploče)


Oba nagiba zajedno znače da će voda tokom velikih pljuskova težiti da ide ka Makedonskoj.

Međutim ovo je interesantno. Desno je deo stare, još neizvađene kaldrme sa starim peskom koji je ispod nje. Pravo i levo je cev za drenažu, u betonu i sa gvozdenim nastavkom. Više od pola dana posle kiše, ovde i dalje stoji voda. Nije se kroz pesak, ispod kamena, a iznad asvalta, polako procedila i otišla ka Makedonskoj ulici i Domu Omladine. Nije čak otišla ni ka obližnjem manje vodom zasićenom pesku dalje od ove ivice (a nije otišla ni u ubetoniranu drenažnu cev iako je pored nje). Šta to znači? Da je drenaža samo za površinsku vodu, dok je ona IZNAD kaldrme, i da je stari sitan pesak sa dosta drugih sitnih primesa bio skoro potpuno vodonepropustan. Skoro sva voda koja propadne između blokova kaldrme je uglavnom ostajala tu gde je i propala, ispod i oko tog kamena. Zbog toga je i dugo vremena posle kiše osnova kaldrme bila samo kašasta mešavina vode i peska koja lako izlazi naviše, kroz razmak između blokova. Voda je odatle mogla samo vremenom da ispari i ništa drugo.


Pesak u osnovi granitnog bloka ne proušta vodu da se procedi kroz njega na levo, ka Makedonskoj.
Kada sumiramo izgleda da nivelacija nagiba trga i drenaza za kisne padavine nije bas najbolje resena.
Ostaje nam da sacekamo neki ozboljniji pljusak reda desetak litara po m2 i vidimo sta ce da se desi.
 
Dal je realno da pricamo o nagibu, pa ovi nisu sposobni da postave ni kocke kako treba a mi pricamo o nekom nagibu...
 
Nekoliko nas se u ranijim postovima pitalo da li ce i posle ove prepravke dolaziti do istog problema sa kockom i sta bi o tome imala da kaze struka?
Evo u video prilogu iz vesti u linku ovog posta mozete cuti sta na to kaze arhitekta Dragoljub Bakic.....njegovo misljenje je izneto pred kraj video priloga iz vesti sa linka:

http://rs.n1info.com/Vesti/a528654/Lazo ... acine.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663538#p663538:3oq4dncq je napisao(la):
Zuma » Uto Sep 24, 2019 8:40 pm[/url]":3oq4dncq]To se samo tako zove. Ne mora da ostane pravi trag guma na kolovozu. Nego neko vozi određenom brzinom i počne da koči kada prođe neku unapred određenu liniju na kolovozu. Posle se izmeri koliko je vozilo prešlo od te linije do mesta konačnog zaustavljanja. To može svako sam da proba na raznim kolovoznim podlogama, kada je on suv ili mokar, itd. Jedino što traži malu prethodnu vežbu je učenje kako da se na svim kolovozima koči istim pritiskom na kočnicu, zbog uporedivosti rezultata. Prosto se na nekom zabačenom putu proba više puta na istom mestu, sve dok ne dobijete osećaj kako da se isti pritisak na kočnicu ponovi više puta na jednak način.

To je zaustavni put, ali svejedno. Moje pitanje nije bilo bukvalno, nego vise ironicno. Zasto bi smo se brinuli oko zautsavnog puta tamo gde nije normalno voziti brze od 10 km/h? :) Ocekiao bih da ljudi kazu zelimo radare po gradu na svakom cosku i da se kaznjavanju svo koji voze brze od dozvoljene brzine. Medjutim savesni intelektualci umesto toga traze da se ugradjuje podloga koja ce bolje zaustavljati poludele vozace kada zakoce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663689#p663689:1m9j5kv3 je napisao(la):
DraganSt » Sre Sep 25, 2019 11:26 am[/url]":1m9j5kv3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663538#p663538:1m9j5kv3 je napisao(la):
Zuma » Uto Sep 24, 2019 8:40 pm[/url]":1m9j5kv3]To se samo tako zove. Ne mora da ostane pravi trag guma na kolovozu. Nego neko vozi određenom brzinom i počne da koči kada prođe neku unapred određenu liniju na kolovozu. Posle se izmeri koliko je vozilo prešlo od te linije do mesta konačnog zaustavljanja. To može svako sam da proba na raznim kolovoznim podlogama, kada je on suv ili mokar, itd. Jedino što traži malu prethodnu vežbu je učenje kako da se na svim kolovozima koči istim pritiskom na kočnicu, zbog uporedivosti rezultata. Prosto se na nekom zabačenom putu proba više puta na istom mestu, sve dok ne dobijete osećaj kako da se isti pritisak na kočnicu ponovi više puta na jednak način.

To je zaustavni put, ali svejedno. Moje pitanje nije bilo bukvalno, nego vise ironicno. Zasto bi smo se brinuli oko zautsavnog puta tamo gde nije normalno voziti brze od 10 km/h? :) Ocekivao bih da ljudi kazu zelimo radare po gradu na svakom cosku i da se kaznjavanju svo koji voze brze od dozvoljene brzine. Medjutim savesni intelektualci umesto toga traze da se ugradjuje podloga koja ce bolje zaustavljati poludele vozace kada zakoce.
 
Voleo bi da neko uradi posteno istrazivanje koliko je N1 sa svojim izvestavanjem pomogla a koliko odmogla opoziciji .Mislim da bi tas na vagi prevagnuo na stetu opozicije.Konstantno se nekoliko ljudi vrti ( intelektualaca) čiji rečnik ne odudara od vlasti .Jutros u studiju knjzevnik predsenika konstantno zove vrhovni gargamel a novinar voditelj suti sto je po meni kontraproduktivno .Pobedit vlast njihovim najacim oruzjem je smesno.Jedni drugim svesno ili nesvesno samo nabacuju lopticu.
 
Niko se ne buni/ne oglasava:
Pa ako vam smeta, sto se ne bunite?
Neko se pobuni/oglasi:
Sta se bunite!?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663698#p663698:2o7efhiq je napisao(la):
Darko78 » 25 Sep 2019 09:37 am[/url]":2o7efhiq]Voleo bi da neko uradi posteno istrazivanje koliko je N1 sa svojim izvestavanjem pomogla a koliko odmogla opoziciji .Mislim da bi tas na vagi prevagnuo na stetu opozicije.Konstantno se nekoliko ljudi vrti ( intelektualaca) čiji rečnik ne odudara od vlasti .Jutros u studiju knjzevnik predsenika konstantno zove vrhovni gargamel a novinar voditelj suti sto je po meni kontraproduktivno .Pobedit vlast njihovim najacim oruzjem je smesno.Jedni drugim svesno ili nesvesno samo nabacuju lopticu.

N1 je америчка телевизија, под уредништвом ЦНН, и једно време власничком контролом бившег директора ЦИА (Дејвид Петреуш), а не нека независна телевизија како се представља. Да ли је њима циљ нормализација ситуације Србије? Наравно да није. Па онда не можеш да очекујеш другачији програм.
 
I sta ako je americka televizija? Kakve veze to ima, pa ti gledas američke filmove, koristiš američki internet, toliko stvari koje koristiš su američke, a da ti nisi ni svestan. Srpska vojska ima više vežbi sa nato vojnicima nego sa ruskim. Na toj američkoj televiziji možeš da čuješ neke pametne ljude, za razliku od ostalih televizija na primer tv Pink gde dolaze sve sami mamlazi. Vučić se grli sa klintonom i ima blera za savetnika, a ti pričaš o N1 američkoj televiziji? Na toj televiziji dolaze pristojni ljudi, a kritike su im sve na mestu.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Politika i društvo uvek i svugde funkcionišu po principu klatna. Što ekstremnija vlast (u stavovima, nastupu, ideologiji, delima...) ekstremniji odgovor opozicije.

N1 u ovom sadašnjem obliku je samo posledica SNSovog fanatičnog nastojanja da sve u zemlji stavi pod svoju kontrolu.
Ne branim N1. Štaviše, ni ne gledam je. Uopšte ne gledam TV osim kad pustim svoj sadržaj. Čak sam par puta na forumu i rekao za N1 da je kao uglađeni Pink, samo okrenut na suprotnu stranu (tako nešto, stoji arhivirano). Ali kažem, sve je to samo posledica dosadašnjih akcija. Kauzalitet na delu.
Koliko povučeš klatno u jednu stranu, (približno) toliko će se ono pri puštanju zaleteti u drugu. Vazda bilo. Kako je u fizici, tako je u politici. I kako je u svetu, tako je i u Srbiji. Ništa novo i ništa čudno.
 
Vrh