Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Mora se priznati da će biti prilično lepo. Međutim dodatni prostor koji omogućuje ovu estetiku je "kupljen" na račun uklanjanja saobraćaja, koji istovremeno nije rešen ni koji način, i koji će zato u okolini biti DRASTIČNO pogoršan. Tako da je pitanje kakav će biti konačni bilans koristi i šteta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634637#p634637:10ukjo55 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 28 Jun 2019 11:38 pm[/url]":10ukjo55]Да ли неко од вас који примећујете сваку пукотину и сваки детаљ, а таквих има, да ли неко примећује другачији, свежији мирис очигледно много чистијег ваздуха, због чега се осећа и промена у нашим осећањима и то само после десетак пређених метара између Теразија и Коларчеве до Трга Републике. Слично стање је редовна појава током маратона, када ваздух на Теразијама и Зимзеленом венцу - мирише, као да смо на планини.

Али добро, од тога је битније како и куда провлачити саобраћај...

Slažem se :gobb:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634653#p634653:10ukjo55 je napisao(la):
Zuma » 29 Jun 2019 01:43 am[/url]":10ukjo55]Ja se sa tobom obično slažem u vezi zelenila. Nažalost postoje prioriteti. Saobraćaj je krvotok grada. Grad je kao biološki organizam kome taj krvotok bukvalno omogućuje život, jer napaja sve sto u njemu postoji. Zbog toga dobra povezanost i saobraćaj imaju prioritet. Može se ukinuti na jednom mestu tek kada se investira u altenativne kapacitete na drugom. Ne može se grad ulepšavati zbog političkih poena, ili čak zelenila i čistog vazduha, PRE nego što se reši saobraćaj koji će ta promena izazvati. Pošto organizam bez krvi umire, pa makar to bilo u lepoti i čistom vazduhu, svejedno će bez krvotoka opet biti mrtav. Izvinjavam se na simbolici, ali ovako je lakše preneti ideju. A ovde mi uopšte nije jasno kako će taj saobraćaj oko trga izgledati kad se on otvori, a da ne napravi opšti haos oko sebe.

Ne slažem se :bg4:

Legitimno je destimulisati individualni motorni saobraćaj, alternative realno postoje samo je malo manje convenient za vozače individualnih motornih vozila, ali ne i za sve ostale. Za mene kao biciklistu i pešaka perspektiva grada se menja na bolje, i to drastično. Ja sada imam ozbiljan koridor bez mnogo stresa i zagađenja kroz sam centar grada, kroz koji sada radije prolazim biciklom. Glas Prirode je naveo samo jedan od sijaset razloga.

Iskustvo sa javnim prevozom u centru grada je katastrofa - zbog auta. I normalno je onda da misliš da vozač auta nema alternativu, jer javni prevoz nikome ko ne mora da ga koristi ne pada na pamet kao bilo kakva alternativa, a ne mora biti tako. Da ima manje auta u tom centru u kojem je javni prevoz katastrofa, bilo bi više prostora, javni prevoz bi funkcionisao i sa novim vozilima možda ne bi bio toliki bauk koliki je trenutno.

I bilo metroa ili ne bilo, nadzemni saobraćaj se mora dovesti u red, zato što taj nadzemni saobraćaj treba da puni metro linije. Sistem javnih bicikala dopuna je za metro, a sistem javnih bicikala zahteva i infrastrukturu po kojoj će se voziti ti bicikli, zatim zdrav sistem motornog javnog prevoza na zemlji, koji takođe svojim linijama opskrbljuje prometne metro stanice. Ako ovi ostali podsistemi javnog prevoza ne rade, metro će utoliko biti manje isplativ once it's done.

A ove stvari poput destimulisanja individualnog motornog saobraćaja po mom mišljenju jeste nešto što može da se radi i sada, pre nego što je metro osposbljen. Jer izvinite, meni se žuri da živim u gradu u kome postoji makar malo manja šansa da ne dobijem rak pluća ili nešto od zagađenja...

Vozači auta obično traže parkinge baš tamo gde su ukinuti, ono što je u lako dostupnom okruženju pešaka ne dolazi u obzir, i alternativne trase koje su identične onima koje su ukinute, znači zahteva se status quo.

Realna alternativa koju bi trebalo zahtevati su Park&Ride garaže na obodu centra sa stimulativnim cenama parkiranja i besplatan, funkcionalan i kvalitetan javni prevoz u centru, tako da se svakome više isplati da se kroz centar tako preveze. Ta vrsta predloga bi se onda mogla nazvati zajedničkim interesom...
 
Bicikli mogu da zamene samo deo automobilskog saobraćaja. Nisu sve prilike za bicikl, ni svi ljudi, ni sva putovanja. U gradu koji je OVAKO daleko od normalnog saobraćajnog stanja to smanjenje automobila koje bi nastupilo zbog realno ostvarljivog povećanja korišćenja bicikala ni izdaleka ne bilo dovoljno da reši problem. Kompletan saobraćaj svejedno treba da se daleko bolje reši, a bicikli su samo mali deo tog rešenja. Mi nemamo ukrštenu mrežu osnovnih sabirnih magistrala, obilaznica, metro ... a bar osnove moraju postojati.
 
Ako mogu samo da prenesem iskustva iz Danske. Ako vam smeta sto je offtopic, napisite.

U pocetku kad sam dosao ovde smetalo mi je to sto nikada necu moci da priustim auto iako cak i za danske prilike imam dobar posao.

Razlog je porez na kupovinu automobila od 80% kao i ogromna cena osiguranja, goriva, itd.

Medjutim, vozim biciklo u prolece, leti i na jesen i mogu vam reci da mi je sad drago sto nikad necu moci da kupim auto.

Zimi idem metroom, autobusom, brodicima. Ipak nisam kao ovi Vikinzi koji i zimi voze u sorcevima i majicama.

Ali postoji jos jedno resenje koje ponekad koristim kada bas moram.

To su elektricni automobili koji stoje svugde po gradu i koji se otkljucavaju mobilnom aplikacijom. Placa se koriscenje po minutu. Kad zavrsite samo treba da ga parkirate bilo gde gde je parkiranje dozvoljeno.

Na aplikaciji ima mapa i mozete lako naci gde vam je trenutno najblize parkirano vozilo. Nikad nije dalje od oko 200 metara. To funkcionise savrseno.

Forsiranje koriscenja bicikala ovde ima veliku korist po drustvo. Em sto je saobracaj bolji, vazduh cistiji, em ljudi su generalno zbog toga zdraviji pa su smanjeni i troskovi medicinskih usluga.

Zamislite sad kad bi situacija bila suprotna i kad bi sa ovim zivotnim standardom automobili bili jeftini. To bi bio apsolutni haos koji cak ni nordijski prakticni um ne bi mogao da resi.

Destimulacija uz odgovarajucu infrastrukturu za alternativne vidove saobracaja je jedino resenje.
 
^^ Zanimljivo iskustvo! Slično iskustvo sam imao ovde u Nemačkoj kad sam živeo u gradovima. Sada živim u provinciji pa kombinujem auto, biciklu, P+R i javni prevoz. A i ovaj auto što sada koristim da premostim 8 km do žel stanice mi više smeta i gledam da ga zamenim sa e-biciklom.

Mislim da je u BG najveći problem što nema smislenih povezanih biciklističkih koridora i to što je stari deo grada veoma brdovit. Ja sam za full destimulaciju saobraćaja ali samo ako se paralelno agresivno grade koridori za dvotočkaše i metro / tramvaj za hladnije dane i osobe koje ne mogu da voze biciklu.
 
@montezuma Samo ti prenosi iskustva iz Danske. Uživam čitajući. Bio sam par dana u Kopenhagenu u iznajmljenom stanu (Sommerstedgade) i bukvalno mi se sve svidelo.

Plus što sam bio u ovom periodu kada je dan dugačak :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635137#p635137:1vnbopyy je napisao(la):
Zuma » 30 Јун 2019 11:54 pm[/url]":1vnbopyy]Mora se priznati da će biti prilično lepo. Međutim dodatni prostor koji omogućuje ovu estetiku je "kupljen" na račun uklanjanja saobraćaja, koji istovremeno nije rešen ni koji način, i koji će zato u okolini biti DRASTIČNO pogoršan. Tako da je pitanje kakav će biti konačni bilans koristi i šteta.

Не видим како је то саобраћај драстично погоршан. Коларчева до Француске остаје 2+2, Узун Миркова се сужава на 1+1. Значи да ће индивидуални саобраћај да буде преусмерен на Француску, која је и до сад одвлачила најувећи проценат истог. Индивидуални саобраћај кроз Узун Миркову је драстично смањен када је Студентски трг затворен за индивидуални саобраћај. Од тада, Узун Мирковом саобраћа мали проценат возила до Добрачине а још мањи до Студењака.
 
Potez preko trga koji je bio veza između Francuske ulice i Kolarčeve je bio 2+2. Saobraćaj koji je dolazio sa jedne strane te veze je bio zbir saobraćaja iz Kralja Milana i saobraćaja sa Zelenog Venca, gde se takođe sustiče nekoliko velikih ulica. A sa druge strane trga su bile Francuska, Vase Čarapića i Makedonska. Sve široke ulice sa velikim saobraćajem koji je prolazio preko Trga Republike. Pošto se sada, koliko sam razumeo, skoro sav taj saobraćaj preko trga ukida sem taksija i GSP-a, sav taj preostali bivši saobraćaj mora da se prebaci negde drugde. Uglavnom da doda već postojećem saobraćaju na potezu od tunela preko Doma Omladine do kraja Doma Vojske, tj do bulevara Despota Stefana i Fracuske. A tu je i do sada bila ogromna gužva koja je standardno propagirala zastoje čak kroz tunel i do Brankovog mosta. Šta će se desti kada se sada u istu tu ulicu pored Doma Omladine doda i sav saobraćaj koji je ranije išao preko Trga Republike? To se već sada lepo vidi kad se ode do tog poteza. Skoro tokom čitavog radnog vremena je totalni haos. Teško da se to može računato kao "rešena" promena saobraćaja zbog novog projekta Trga. On će lepo izgledati. Ali šta je sa saobraćajem u okolnim ulicama i ljudima koji njime pokušavaju da prođu ovu oblast?

Ulice na trgu, precrtane žutim markerima, su praktično ukinute sem za taksi i GSP, iako su to ranije bilo veze velikog kapaciteta:

 
Ne vidim neku promenu saobraćaja na Trgu, a mislim da ne vredi pričati o nekakvom "uklanjanju saobraćaja" kad sa ovima ne znamo ništa sutra šta će biti, a ne kad se završe svi radovi. Par zapažanja:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635300#p635300:18osrsmc je napisao(la):
Zuma » 01 Jul 2019 02:25 pm[/url]":18osrsmc]Potez preko trga koji je bio veza između Francuske ulice i Kolarčeve je bio 2+2.
I dalje je. Jedino se sužava Vase Čarapića, ali u njoj odavno nema saobraćaja za četiri trake.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635300#p635300:18osrsmc je napisao(la):
Zuma » 01 Jul 2019 02:25 pm[/url]":18osrsmc]Pošto se sada, koliko sam razumeo, skoro sav taj saobraćaj preko trga ukida sem taksija...
Prvo, ništa ne znamo (a ni oni) konačno. Drugo, po projektu ostaje previše traka da bi se pustio samo javni prevoz, da su to hteli i Makedonska bi bila sužena, ne bi ostale četiri trake.
 
Lepo ce izgledati ovo. Ono povece parce kod spomenika kasni zbog obelezavanja Stambol kapije?
 
Verovatno je praktican razlog - privremeno skladiste/parking.
 
Ако се људи подстичу да користе ходање и бицикле, тротинете и јавни превоз уместо моторних возила, са углавном једним корисником, битно је да се најпре створе услови да се хода и вози бицикла у здравим условима, кроз вртне површине без буке, која на пример данас постоји у скоро свим вртовима због прометних саобраћајница ( Карађорђев врт, Дворски или Пионирски, Ташмајдан, вртови У Карађорђевој улици код Аутобуске станице ...), али и на главним уличним правцима попут Краља Милана ул.

Претварањем тих улица у пешачке са више растиња, СТВАРАЈУ СЕ УСЛОВИ ЗА БЕЗБЕДНИЈИ И ПРИЈАТНИЈИ ПРОЛАЗАК ХОДАЊЕМ ИЛИ БИЦИКЛАМА.

Решења за улазак и пролаз моторног саобраћаја у историјском језгру подразумевају гараже и коловозе испод тла, тунеле, употребу јавног електричног саобраћаја, али и неке могуће правце који се сада не користе. На пример Косовска улица може да се користи са 4 траке, а користи се највише као паркинг, иако је паралелна са прометном Дечанском.

Улаз у најуже језгро, што околина Трга Републике јесте, такође подразумева ограничену доступност возила, на приступ станарима, снадбевању и посебним потребама.

ПС. хвала на разумевању познанику из трамваја иако је његов превоз свуда и увек бајс !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635308#p635308:10hfn45l je napisao(la):
johnny_s » 01 Jul 2019 02:49 pm[/url]":10hfn45l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635300#p635300:10hfn45l je napisao(la):
Zuma » 01 Jul 2019 02:25 pm[/url]":10hfn45l]Pošto se sada, koliko sam razumeo, skoro sav taj saobraćaj preko trga ukida sem taksija...
Prvo, ništa ne znamo (a ni oni) konačno. Drugo, po projektu ostaje previše traka da bi se pustio samo javni prevoz, da su to hteli i Makedonska bi bila sužena, ne bi ostale četiri trake.
Pa dobro, hajde da sačekamo i vidimo. Međutim samo izvlačenje kolovoza u nivo pešačkog šetališta, ukidanje ivičnjaka, i brisanje jasnih granica između njih govori da su najave o samo taksiju i GSP-u po trgu ozbiljno razmatrane.
 
Uzun Mirkova mora i treba celom dužinom da bude 2+1 (kao što je sad od Kralja Petra do Pariske) zato što će biti potrebna za odliv dodatnog saobraćaja iz buduće garaže. Plus, ona je već logična ruta za sva putnička vozila koja bi od Trga da stignu do Pariske/TK, kao i za sve koji idu ka Rajićevoj. Tako da sve što treba da se uradi sa njom, pošto se St. Trg preuredi i napravi garaža, je da se izbaci onih 20 parking mesta kod Kinoteke i na njihovo mesto uvede tj. vrati traka u pravcu ka Trgu Republike.

Tako bi Vasina jednog dana (po trenutnim predviđanjima, što se možda i promeni) imala 1+1 sve do Studentskog Trga, a od Etnografskog muzeja pa nadalje bi bila Uzun Mirkova 2+1 sa po dve trake ka Kalemegdanu i jednom ka Trgu Republike.

Samo se nadam da će prilikom budućeg preuređenja Vasine biti pameti pa da će se ostaviti proširenja kolovoza tj. stajanke za kratka zaustavljanja kod: Marriotta, vrtića Majski cvet i možda jedno parče kod sadašnjeg KFCa (pošto će ionako sve to da se popločava, tako da biće mesta itekako).
Jer da se ne lažemo, sve i da sutra postanemo ko Švajcarska po pitanju discipline i reda, opet će se preksutra naći neki genijalac koji će da u (budućoj 1+1) Vasinoj ''samo na sekund'' i zablokira trolejbus iza sebe. Tako da 5 do 10 parking mesta za kratka zaustavljanja, izdvojena sa trasa trolejbusa, bi trajno rešila taj večiti problem dostavnih vozila i kratkih zaustavljanja u Vasinoj. Naravno, samo ako Saobraćajni bumbari budu patrolirali i potrudili se da ta privremena parkiranja zaista budu privremena, a ne dugoročna.

Kad smo kod toga, tu je i slučaj onog gospodina vlasnika pekare (Taze, ako se ne varam) što svaki drugi dan stane svojim sivim Poršeom na kolovoz dok ode da pokupi pazar. E ako Grad misli da buduća ulepšana Vasina profunkcioniše, on i njemu slični će takođe morati da prate nova pravila odnosno da plaćaju kazne ako ne prate. Inače džaba sve.
 
Zuma":1aejicft je napisao(la):
Pa dobro, hajde da sačekamo i vidimo. Međutim samo izvlačenje kolovoza u nivo pešačkog šetališta, ukidanje ivičnjaka, i brisanje jasnih granica između njih govori da su najave o samo taksiju i GSP-u po trgu ozbiljno razmatrane.

Iskreno imam dva toka razmisljanja:

1. Bilo bi super da se ukine saobracaj preko trga osim za tramvaje/jgp i da dobijemo trg sa parkom javnim povrsinama i sta ja znam sve jos.

2. Saobracaj u trenutnim uslovima ne moze da se izbaci sa trga. Prosto okolne ulice nemaju dovoljan kapacitet i nece ga ni imati osim ako se ne pristupi ozbiljnom planiranju grada kao celine, a ne pojedinacnih zona, sto na zalost trena vlast ne radi. Ne gledaju širu sliku.

Tako da meni se ovo cini ovako:

Napravili su projekat koji podrszumeva malo saobracaja preko trga (kolovoz u visini trotoara, podloga koja usporava kretanje i sl. ), a onda ipak odlucili da ne mogu da ukinu saobracaj preko trga jer bi to izazvalo preveliki dzumbus u gradu. I onda na kraju imamo ovo sto imamo. Malo me brine cinjenica sto mislim da ovo nije dovoljno bezbedno jer ce se pesaci osecati mnogo slobodnije da pretrcavaju ulicu ako je sve u ravni i poplocano i bice ubedjeni da imaju prednost sto ce sigurno kad tad dovesti do neke nezgode.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635341#p635341:1b6jhyp1 je napisao(la):
Captain » 01 Jul 2019 04:15 pm[/url]":1b6jhyp1]
Zuma":1b6jhyp1 je napisao(la):
. Malo me brine cinjenica sto mislim da ovo nije dovoljno bezbedno jer ce se pesaci osecati mnogo slobodnije da pretrcavaju ulicu ako je sve u ravni i poplocano i bice ubedjeni da imaju prednost sto ce sigurno kad tad dovesti do neke nezgode.



Sent from my iPhone using Tapatalk
nema razloga da te to brine, jer ce biti dosta usporen saobracaj. ne mozes sa 30km/h da pregazis nekog makar pa da i hoces namerno... :)
 
Granica između kolovoza punog automobila (ako budu dozvoljeni) i pešačke zone, će izgledati ovako, i vizuelno je skoro neprimetna. Možda će staviti metalne stubove koje spominje Direktor, ali to i dalje ne deluje previše bezbedno. Zamislite samo čopore male dece kojima je trčanje bez gledanju kuda idu prirodan i ustvari jedini način kretanja. ONI ovakvu granicu dve zone, bezbedne i opasne, sigurno neće prepoznati. Neće ni biti svesni da se levi i desni deo na slici po bilo čemu razlikuju. A da bi bilo gore, trg će izgledati kao jedna zaista velika i celovita pešačka zona, odnosno idealno mesto gde deca mogu da se puste.

file.php
 
Oni uopšte ne razmišljaju kada izvode neki projekat. Ovde je sasvim neophodno da kolovoz bude niže. Ovo sa ulicom u jedom nivou bi smelo samo u manjim ulicama da se uvodi gde je brzina max 30km/h, ili manje...
 
Неопходно раздвајање пешачког дела и коловоза може да се лепо и једноставно реши жардињерама, ионако већ месецима многи у причи и порукама показују незадовољство потпуним уклањањем фиксних жардињера, чак и оних које су постављене још пре стотинак година у складу са класичним стилом Музеја и споменика . Канделабри су враћени, а леје са ружама у класичном стилу и даље - нису.
 
Ja ovako vidim resenje trga republike:
967b1f7c31570093bd2f55228497ff9b.jpg

785249d2a7eea416aeb3be711844618b.jpg

2a5f44ccbf6116463d2c04640d06fa54.jpg


Napomena:
Francuska 3+1, Vasina 1+1, Dositejeva jednosmerna nizbrdo, Kolarčeva 2+2, Dečanska 2+2, Maledonska 1+1 (iz pravca kružnog toka odvojeno skretanje sa semaforom za Makedonsku. Iz pravca Maledonske moguce je samo desno skretanje. Da bi se skrenulo u Dečansku pravi se krug oko celog k.t.) , Skadarska - zona usporenog saobracaja jednosmerna kao i sada. Despota Stefana 2+2, Emilijana Josimovica - zona usporenog saobracaja dvosmerna i nova pristupna saobracajnica za prilaz Domu vojske - jednosmerna ka Brace Jugovića (isto z.u.s.)

Takodje skretanje iz pravca k.t. u Braće Jugovića ne bi bilo moguće već bi funkcionisalo na sledeći način: kt - Vasina - Dositejeva - BJugovica.

Spomenik Vasi Čarapiću bio bi postavljen na mali plato ispred Doma vojske, a na sredini kružnog toga bi se nalazio uredjen park sa fontanom u sredini.

*izlazi iz kt: (broj traka) 2- Francuska, Kolarceva, Despota Stefana, 1 - Vasina, E. J., Sladarska, 2+1- Dečanska(tj 1 za Makedonsku)

Šta mislite o ovakom rešenju?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635300#p635300:397vbnbz je napisao(la):
Zuma » 01 Јул 2019 02:25 pm[/url]":397vbnbz]Potez preko trga koji je bio veza između Francuske ulice i Kolarčeve je bio 2+2. Saobraćaj koji je dolazio sa jedne strane te veze je bio zbir saobraćaja iz Kralja Milana i saobraćaja sa Zelenog Venca, gde se takođe sustiče nekoliko velikih ulica. A sa druge strane trga su bile Francuska, Vase Čarapića i Makedonska. Sve široke ulice sa velikim saobraćajem koji je prolazio preko Trga Republike. Pošto se sada, koliko sam razumeo, skoro sav taj saobraćaj preko trga ukida sem taksija i GSP-a, sav taj preostali bivši saobraćaj mora da se prebaci negde drugde.

Лоше си исчитао тлоцрте и разумео планове. Сав друмски саобраћај остаје у профилу 2+2 од Коларчеве до Француске и даље. Француска је у најавама планирана за проширење на 2+2. Једино се сужава Узун Миркова на 1+1. А на самом тргу су укинуте зауставне траке за аутобусе које су појеле добар део простора ни због чега.
 
Vrh