Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Imam utisak da je mirno, da bi @Zuma stavio da to nije selo u Sumadiji, i da treba bucno.U svakom slucaju, postujem svacije misljenje.Za mene licno, i kao pesaka kroz centar Bg-a, ili kao turistu kroz mnoge velike gradove koje sam posetio, definitivno nije mir, spokoj i sl. ono sto sam trazio na centralnim gradskim trgovima.Nekim gradovima taj konstantni zamor u centru grada daje i poseban smek .Stoji da u Cirihu i ostalim trgovima u Svici, imate osjecaj da ste van gradskog jezgra, ili na nekom selu.Ali ne mogu svi/mi biti Svajcarska, niti bi to bilo toliko interesantno.Ja vecinu svog odmora provodim mirno,ali biram banje, planine i sela...sto dalje u prirodu.
 
Јуче касно поподне, данас би коначно требало да заврше овај ћошак на ивици Трга:

















 
Свака част Саша...на последњој слици си успео да ухватиш радника како ради...то је реткост на овој теми...спада у ранг фотографија летећих тањира и великог стопала :mrgreen:

Шалим се мало..свака част радницима који раде на овим температурама :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634044#p634044:1yex67nk je napisao(la):
Zuma » 27 Јун 2019 19:04[/url]":1yex67nk]Rekao bih da je uobičajena i glavna ideja centralnog gradskog trga da na njemu bude najviše živih ljudi, onih koji nisu ni gluvi ni mrtvi, i da to bude vrhunski doživljaj u svakom smislu, ali sa tačke gledišta tih pešaka, a ne okolnih stanara. I zatim da je prvobitna ideja da bila da ili saobraćaja skoro nema uopšte, ili da prolazi tek povremeno, što bi omogućilo pešacima da slobodno šetaju ulicama zajedno sa retkim vozilima koja tuda ipak prolaze. Pa je zato i popločavanje na ulicama takvo da potseća na pločnik i pešačku zonu, čime se i vizuelno i stvarno povećava površina raspoloživa pešacima. Zbog toga je popločavanje ulica krajnje neravno, što je bilo zamišljeno da kao neki ležeći policajac smanji brzinu onih retkih vozila koja se tuda guraju zajedno sa pešacima. Međutim sada je, koliko sam ja shvatio, ispalo da se ni u intenzitetu saobraćaja ni u brzini prolazaka vozila ne menja ništa, a popločavanje ulica je ipak ostalo isto kakvo je bilo zamišljeno da bi odgovaralo malom i sporom saobraćaju i retkim vozilima. Tako da bi i zvuk koji će ti silni turisti i pešaci na najvažnijem trgu grada da slušaju, mogao biti pre nalik huku vodopada nego mirnom pešačkom trgu.
Искрено, нисам приметио да аута која пролазе калдрмом производе више звука. Не кажем да није тако какко кажете, али ја то просто нисам запазио. Знам да је бучније у самом возилу, али споља - нисам приметио.

Поменули сте све осим загађења. Исти број возила, која се кређу споље, значи и више издувних гасова.

Е, сад, да ли ће боз возила остати исти, ако услови за вожњу буду тако неповољни? Не мислим да ће.. али, видећемо.
 
Ma sa aspekta samog kolovoza sve ima svoje prednosti i mane. Prednost kaldrme pored meni licno lepote je ta sto se na njoj ne hvata poledica, daleko je sigurnija za voznju takodje bolje se koci po kisi. Onda, prilikom rekonstrukcije tj kopanja cevi one se vade i vrate tako da nemamo krpacine kao na sfaltu. Mane su kao ta neka buka ako je to uopste realno i donekle usporen saobracaj mada sa ovolikim kockama ovde lagano mogu da idu kao pre.

PS Ta buka moze da bude i korisna, da neki zaneseni kinez sa mapom grada u ruci ne produzi sa trga na ulicu i ne zagrli pun 31 ;)
 
Oni koji misle da preterujem verovatno nisu izbliza pogledali kocke kojima se popločava ulica. Problem je što je u hodu je drastično promenjen saobraćajni koncept trga, a nije promenjeno popločavanje koje bi od toga trebalo da zavisi. Što će imati posledice u vidu bitno (i sasvim nepotrebno) veće buke, ali i u sferi bezbednosti. Evo fotografija. Neravnomernost gornje površine kocki je između 1 i 2 cm. To je neravnije od mnogih makadama na putevima stare kraljevine Jugoslavije.

Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
Takođe, kolovoz i pešačka zona su u nivou, nema ivičnjaka. Između njih, sem tipa materjala, izgleda neće biti drugih markera koji treba da sugerišu da se dve površine koriste na različite načine.


Drugim rečima, osnovni koncept ovog rešenja je originalno bio da se pešaci slobodno kreću po kolovozu zajedno sa retkim vozilima (što se vidi i na prvim renderima) a da će se ta veoma retka vozila namerno usporiti krajnje neravnom podlogom. Kao neka vrsta ležećeg policajca. Time vozači već i samo po promenjenom zvuku znaju da su na mešovitim ulicama gde se pešaci slobodno kreću, pa imaju i sami interes da zbog udobnije vožnje veoma uspore kretanje.

Međutim to je moguće samo ako vozila ima veoma malo, jer se inače tako sporom vožnjom stvara zagušenje. Pošto je sada izgleda ispalo da intenzitet saobraćaja kroz Trg Republike neće biti smanjen, nego će biti isti kakav je bio i ranije, vozila neće MOĆI da voze sporo jer bi ovde nastao kompletan haos. Što znači da će morati da voze relativno brzo po podlozi koja je namenjena za izrazito sporu vožnju. Ja se prilično dobro sećam zvuka brze vožnje po grubom makadamu i to uopšte nije ni prijatno ni tiho. Ne razumem smisao zadržavanja ovako grube podloge na ulici ako se ipak zadržava isti intenzitet saobraćaja. A pogotovo je opasno uklanjanjem ivičnjaka i dovođenjem kolovoza i trotoara u isti nivo sugerisati pešacima da smeju slobodno da prelaze ulicu gde žele, pa čak i da se kreću po njoj na bilo koji način To je pitanje bezbednosti ljudi i njihovih života. Zašto nije promenjeno popločavanje ulica ako je već promenen originalni koncept saobraćaja po Trgu? Zašto praviti nepotrebnu buku provlačenjem ogromnog saobraćaja kroz neku vrstu grubog makadama? Kakvog to SADA ima smisla i koje je opravdanje za zadržavanje takvog rešenja ako je ukinuta osnovna pretpostavka na kojoj je ono počivalo, a to je drastično manji saobraćaj po Trgu i slobodno šetanje ljudi po celom trgu? Meni to ne izgleda kao sitnica kao što neki izgleda misle.

Polazni renderi iz kojih se vidi koncept saobraćaja i kretanja trgom. Ljudi slobodno šetaju ulicama pa se grubim kolovozom postiže da retka vozila idu VEOMA polako i između njih, što je sada odbačeno:

trg-republike.jpg

trg-republike-prikazi-rekonstrukcije-02.jpg
 
Zuma kola ce brzo uglacati kocku
Predvidjeno je da sve bude u nivou mislim da ce staviti stubice dramis bez potrebe ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634123#p634123:3ogifote je napisao(la):
milanobelgrade » 27 Jun 2019 02:26 pm[/url]":3ogifote]Свака част Саша...на последњој слици си успео да ухватиш радника како ради...то је реткост на овој теми...спада у ранг фотографија летећих тањира и великог стопала :mrgreen:

На последњој слици Саша је ухватио раднике како раде, а на претпоследњој је ухватио госпођу која неодољиво личи на Бојану Борић Брешковић, директорку Народног музеја :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634120#p634120:3ogifote je napisao(la):
Саша » 27 Jun 2019 02:17 pm[/url]":3ogifote]

 
Kako odvratno izgleda onih osam betonskih kočeva koji treba da nose stadionsko osvetljenje trga.
daleko primerenije bi bile replike nekadasnjih stubova.
 
Stim sto su na renderu stavili daleko vise stubove od onih u stvarnosti da je mogla replika mogla je ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634185#p634185:1xk4la5n je napisao(la):
direktor » 27 Jun 2019 06:27 pm[/url]":1xk4la5n]Zuma kola ce brzo uglacati kocku
Predvidjeno je da sve bude u nivou mislim da ce staviti stubice dramis bez potrebe ....
To nije običan kamen nego granit. Koliko decenija treba gumenim točkovima da skinu 1 do 2 cm granita? Granitne kocke iz Kraljevine Jugoslavije na nekim ulicama i danas izgledaju isto.

Čemu služi izjednačavanje nivoa ulice i trotoara ako ljudi ne smeju da silaze na ulicu gde hoće?

Zašto je granit ovako neravan i prema tome bučan, ako je to ipak obična ulica koja se sme prelaziti samo na pešačkim prelazima?

Čemu onda služi pokušaj usporavanja saobraćaja sporom podlogom, a time i povećavanje broja vozila i zagađenja na trgu? Šta se time dobija sem pogoršanja zagušenosti saobraćaja u centru i goreg vazduha?

Kakvog smisla ima sve zajedno??
 
Vožnja po kaldrmi je apsolutno bučnija nego po asfaltu. O tome nema šta da se polemiše. Čak i stare Beogradske kaldrme koje su kolko tolko uglačane posle više decenija, su i dalje vrlo bučne i iritantne za one koji moraju da žive pored njih. A tek ova ''sveža'' granitna će da bude pravi užitak za sve oko nje.

Naravno činjenica je da na samom Trgu nema stambenih objekata, pa time nema ni stanara kojima bi ta buka konstantno smetala. Ali recimo ako se jednom odluči da se i u Vasinoj uvede kaldrma po kolovozu, to neće biti baš lepe vesti za stanare 10ak stambenih zgrada koje se nalaze na potezu od Pozorišta do Platoa.

Naravno, ne sumnjam da će se sad javiti oni kojima se svi argumenti i poimanje sveta svode na ''pa nek se komunjare i udbaši iz Kruga dvojke sele ako im smeta ta kaldrma''. Na njihovu radost, to će se i desiti, pošto se uveliko (uspešno) radi na opustošivanju centra grada. Doduše, u Vasinoj to neće biti toliko izraženo, pogotovu ako bude zona usporenog saobraćaja, ako bude rezervisano za JGP, taksi i turistisčke autobuse i ako se kojim slučajem gradska vlast prevari pa posadi drvorede koji bi upili deo te buke. Ali kažem generalno, kaldrma itekako pravi više buke nego asfalt, pogotovu kad je ''sveža''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634166#p634166:32rfu271 je napisao(la):
Zuma » 27 Jun 2019 05:07 pm[/url]":32rfu271]

Drugim rečima, osnovni koncept ovog rešenja je originalno bio da se pešaci slobodno kreću po kolovozu zajedno sa retkim vozilima (što se vidi i na prvim renderima) a da će se ta veoma retka vozila namerno usporiti krajnje neravnom podlogom. Kao neka vrsta ležećeg policajca. Time vozači već i samo po promenjenom zvuku znaju da su na mešovitim ulicama gde se pešaci slobodno kreću, pa imaju i sami interes da zbog udobnije vožnje veoma uspore kretanje.

Međutim to je moguće samo ako vozila ima veoma malo, jer se inače tako sporom vožnjom stvara zagušenje. Pošto je sada izgleda ispalo da intenzitet saobraćaja kroz Trg Republike neće biti smanjen, nego će biti isti kakav je bio i ranije, vozila neće MOĆI da voze sporo jer bi ovde nastao kompletan haos. Što znači da će morati da voze relativno brzo po podlozi koja je namenjena za izrazito sporu vožnju. Ja se prilično dobro sećam zvuka brze vožnje po grubom makadamu i to uopšte nije ni prijatno ni tiho. Ne razumem smisao zadržavanja ovako grube podloge na ulici ako se ipak zadržava isti intenzitet saobraćaja. A pogotovo je opasno uklanjanjem ivičnjaka i dovođenjem kolovoza i trotoara u isti nivo sugerisati pešacima da smeju slobodno da prelaze ulicu gde žele, pa čak i da se kreću po njoj na bilo koji način To je pitanje bezbednosti ljudi i njihovih života. Zašto nije promenjeno popločavanje ulica ako je već promenen originalni koncept saobraćaja po Trgu? Zašto praviti nepotrebnu buku provlačenjem ogromnog saobraćaja kroz neku vrstu grubog makadama? Kakvog to SADA ima smisla i koje je opravdanje za zadržavanje takvog rešenja ako je ukinuta osnovna pretpostavka na kojoj je ono počivalo, a to je drastično manji saobraćaj po Trgu i slobodno šetanje ljudi po celom trgu? Meni to ne izgleda kao sitnica kao što neki izgleda misle.

Polazni renderi iz kojih se vidi koncept saobraćaja i kretanja trgom. Ljudi slobodno šetaju ulicama pa se grubim kolovozom postiže da retka vozila idu VEOMA polako i između njih, što je sada odbačeno:

pa iz aviona se vidi da ce tu biti zona usporenog saobracaja, kao i sto treba...
takodje, koja je svrha ici na trg ili pored- automobilom? jedino ako si malouman...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634228#p634228:807xt32w je napisao(la):
louderick » 27 Jun 2019 09:11 pm[/url]":807xt32w]
pa iz aviona se vidi da ce tu biti zona usporenog saobracaja, kao i sto treba...
takodje, koja je svrha ici na trg ili pored- automobilom? jedino ako si malouman...
Tuda je prolazila jedna reka automobila koju je uspevao da prekine jedino semafor. Hoćeš da kažeš da su svi ti vozači bili maloumni?

Na osnovu koje će to magije odjednom sa trga nestati potreba za dobrim delom tog saobraćaja, pa se na njemu MOŽE uvesti zona usporenog saobraćaja, a da se negde drugde ne napravi haos?
 
Tako sto ce staviti samo za jgp i taksi ko studentski ...
 
I onda pored Doma Omladine i na izlazu iz tunela dobijamo trajni kolaps, kao sad, tokom rekonstrukcije Trga?
 
Prevelika je to cena da bi nekoliko esteta moglo da kaže da je sada ceo trg u kamenu, i kako se dve njegove boje lepo uklapaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634242#p634242:3a9a3g5b je napisao(la):
Zuma » 27 Jun 2019 09:53 pm[/url]":3a9a3g5b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634228#p634228:3a9a3g5b je napisao(la):
louderick » 27 Jun 2019 09:11 pm[/url]":3a9a3g5b]
pa iz aviona se vidi da ce tu biti zona usporenog saobracaja, kao i sto treba...
takodje, koja je svrha ici na trg ili pored- automobilom? jedino ako si malouman...
Tuda je prolazila jedna reka automobila koju je uspevao da prekine jedino semafor. Hoćeš da kažeš da su svi ti vozači bili maloumni?

Na osnovu koje će to magije odjednom sa trga nestati potreba za dobrim delom tog saobraćaja, pa se na njemu MOŽE uvesti zona usporenog saobraćaja, a da se negde drugde ne napravi haos?

rezim usporenog saobracaja ce ukinuti magiju... takodje, kad uskoro budu nove podzemne garaze izgradjene- pored trga ce ici neko ko to zaista mora, a ne da se provoza nova limuzina kroz centar... postoji toliko drugih nacina da se stigne do francuske ulice, ne mora pored trga...
 
To su fantazije. Kakvo šetanje novih limuzina ... Sve te saobraćajne neracionalnosti koje zasta donekle postoje su ipak u statističkom smislu beznačajne. Ogromna većina vozača radi ono što mora, a ne ono što želi. Nema tu više skoro nikakvih rezervi. I to je zato što kompletna mreža ulica u centru skoro da više nema slobodnih kapaciteta, ma šta sa njom radili. Jedini stvarni način da se saobraćaj tu poboljša su tuneli ispod grada. Metro i automobilski. Pa je jedini pravi redosled PRVO napraviti neki tunel, pa se ONDA baviti estetikom i eliminisati saobraćaj na površini do mere tunelom dobijenih kapaciteta. Bez toga ovo je isto kao većina ostalih PR poteza, lepo za gledanje i mazanje očiju, tobože grad postaje "moderan" i "lep", a u stvari se ne rešavaju pravi problemi već se samo pomeraju unaokolo.
 
Zuma ljubitelj automobila ne izlazi iz svog limenka ....
 
Mene zanima kako će rešiti suženje kolovoza u Vasinoj kod Narodnog pozorišta?
Nadam se da neće stubove plastične sa peskom..
A ni one obične sive, koje rukom možeš da izvališ.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Па и Васину планирају да суже на по једну траку по смеру чини ми се, њена судбина је отприлике као Маршала Бирјузова до гараже на Обилићевом кад на Студентском направе подземну гаражу.
 
Al dok je ne suze?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Vrh