Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569469#p569469:1tgpmu5e je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Sep 2018, 22:21[/url]":1tgpmu5e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569463#p569463:1tgpmu5e je napisao(la):
Runner » Ned Sep 23, 2018 10:12 pm[/url]":1tgpmu5e]Елем, нисам по струци ни архитекта, грађевинар, инжењер већ сам агажован у друштвеној сфери.
file.php

Nisam znao da se Black Mesa proširila i na civilni sektor. :lol:

Šalu na stranu, dobrodošao na forum. :D
HL FTW
Dobrodošao na forum.
 
Zanimljivo je koliko je glavni trg u državi mali. Čak ga ne mogu ni smatrati trgom. Da li bi neko mogao da uporedi trg sa onim u Subotici i Novom Sadu? Pa čak i onaj u Čačku je znatno veći.
 
Tek kolicki ce biti ako umesto staklenca naprave onu zgradurinu... :(
 
Da li sam dobro razumeo da će posle rekonstrukcije trga pešaci moći slobodno da se šetaju po SVIM kolovozima ulica u okviru zone trga Republike, pošto će SVE ulice postati mešovitog tipa, odnosno biće ISTOVREMENO i za pešački i za automobilski saobraćaj koji zbog toga neće smeti da ide brže od 10 km/h, pošto će se uvek probijati kroz pešake koji slobodno šetaju ulicama?

 
Nešto slično je urađeno na Ilici u Zagrebu, doduše, tamo idu samo tramvaji.
 
Покушао бих ставити на једно место још пар везаних тема за ову реконструкцију, ширење пешачких зона, тј. вишедеценијске планове уређења центра града:

- неопходност изградње гаража (Студентски трг, Косанчићев венац, па даље Косовска, Кнеза Милоша...)

- гаража Студентски трг подразумева затварање Васине улице на бар две године
- уређење Васине улице изнад гараже према Подрекином плану
- постављање споменика Ђинђићу, "сломљена стрела"

Да би изградња гараже почела неоходно је решити питање тролејбуса.

- изградња тролејбуског терминуса у Дунавској
- измештање траса тролејбуских линија
- проширење дела Француске улице на четири траке
- укидање тролјебуског саобраћаја кроз Српских владара (Краља Милана)

Даље:

- оцена успешности продужавања аутобуских линија које су терминирале на Тргу Републике до нових терминуса на Новом Београду
- наставак плана за укидање свих аутобуских терминуса на Тргу Републике.

- сређивање потеза Студентски трг - Браће Југовића - Француска - Дечанска

Стварно бих волео видети на једном месту како ће све ово изгледати.
 
Da ili Ne?

Ne sećam se da sam igde pročitao eksplicitnu tvrdnju da će pešaci svuda imati prednost koju obično imaju na ulicama mešovitog tipa, dakle da mogu slobodno da šetaju po dosadašnjem kolovozu, po bilo kom pravcu i bilo kada. A ipak tako izgleda na ovom renderu pošto su na njemu ovi ljudi na sred Francuske ulice. Dakle, da li će saobraćaj svuda morati da se probija kroz pešake i da ide njihovom brzinom?

Pošto, ako je tako, onda zaista ne vidim kako će uobičajeni broj vozila na sat i dalje moći da prolazi bez neke vrste bitne i formalne redukcije saobraćaja, drugim rečima bez zabrane za recimo privatna vozila bez posebne dozvole. Ali ni o tome nije ništa rečeno. Jer, ako NE BUDE drugih mera za smanjnje trenutnog intenziteta saobraćaja, nego se računa da će samo ograničenje maksimalne brzine i ometajući pešaci na mešovitom kolovozu usporiti saobraćaj, onda će rastuća dužina zastoja i kolona vozila verovatno brzo zatvoriti i semafor na Terazijama i semafore u Francuskoj ulici.

Međutim, možda je render pogrešan, pa sve ulice ostaju u istom režimu saobraćaja zabranjenog za pešake sem na semaforima, ali uz novo ograničenje brzine. Tako da mi nije baš jasno kako su zamislili budući saobraćaj pešaka i automobila.
 
Zaista deluje neverovatno da će više od godinu dana razvlačiti ovu rekonstrukciju trga. Da su angažovali još tri radnika, završili bi do kraja godine :)

Pogledajte prilog 1
 
Ovo pumpanje rokova u nedogled izmedju ostalog ima za cilj da se stvori utisak kako se nesto veliko radi za dobro gradjana.
Kada bi se trg uradio za par meseci, sto je realno vreme za pokrivanje plocama, bio bi problem sa cime zamlacivati i maltretirati ljude u BGD.
Ovako se sve razvlaci mesecima i godinama, od jedne pesacke staze Brankovog mosta, preko pesackih zona, platoa kod Doma omladine, Slavije, pasarele kod Kalemegdana, pa do savske promenade. Ma u stvari svako sminkanje se prikazuje kao ogromni radovi, masno naplaceni, i zacinjeni permanentnim tandrkanjem onog vesica po medijima .
 
Nadam se da ovaj rov predstavlja mesto kuda će se struja (i još neke instalacije) sprovesti do centralnih delova trga, a ne da viđamo kablove prilikom svakog dešavanja na Trgu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569783#p569783:1sn0k5ol je napisao(la):
tzoran1 » Pon Sep 24, 2018 10:49 pm[/url]":1sn0k5ol]Ovo pumpanje rokova u nedogled izmedju ostalog ima za cilj da se stvori utisak kako se nesto veliko radi za dobro gradjana.
Kada bi se trg uradio za par meseci, sto je realno vreme za pokrivanje plocama, bio bi problem sa cime zamlacivati i maltretirati ljude u BGD.
Ovako se sve razvlaci mesecima i godinama, od jedne pesacke staze Brankovog mosta, preko pesackih zona, platoa kod Doma omladine, Slavije, pasarele kod Kalemegdana, pa do savske promenade. Ma u stvari svako sminkanje se prikazuje kao ogromni radovi, masno naplaceni, i zacinjeni permanentnim tandrkanjem onog vesica po medijima .
plus su valjda naucili lekciju da je rizicno iznajmljivati gradj masine 25 sati dnevno.
sigurnije je da se to rastegne na par stotina dana vise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569524#p569524:2gnez9i5 je napisao(la):
Nurko7000 » Пон Сеп 24, 2018 7:13 am[/url]":2gnez9i5]Покушао бих ставити на једно место још пар везаних тема за ову реконструкцију, ширење пешачких зона, тј. вишедеценијске планове уређења центра града:

- неопходност изградње гаража (Студентски трг, Косанчићев венац, па даље Косовска, Кнеза Милоша...)

- гаража Студентски трг подразумева затварање Васине улице на бар две године
- уређење Васине улице изнад гараже према Подрекином плану
- постављање споменика Ђинђићу, "сломљена стрела"

Да би изградња гараже почела неоходно је решити питање тролејбуса.

- изградња тролејбуског терминуса у Дунавској
- измештање траса тролејбуских линија
- проширење дела Француске улице на четири траке
- укидање тролјебуског саобраћаја кроз Српских владара (Краља Милана)

Даље:

- оцена успешности продужавања аутобуских линија које су терминирале на Тргу Републике до нових терминуса на Новом Београду
- наставак плана за укидање свих аутобуских терминуса на Тргу Републике.

- сређивање потеза Студентски трг - Браће Југовића - Француска - Дечанска

Стварно бих волео видети на једном месту како ће све ово изгледати.
Гараже су тррнутно главни предуслов за било какво ширење пешачких зона.
Проблем тролејбуса би могао најједноставније да се реши тако да се линије које терминирају на Студентском тргу преместе да са Теразија скрећу у Македонску па даље како која, ка Звездари или Бањици.Истина прави се омча са пресеком код Београђанке али није то тако лоша ствар.
По мени најбоље решење на тргу било би продужавање Коларчеве право преко зелене површине испред Стакленца ка дому војске, да кажем дијагонално да се извуче правац ка Француској и Деспота Стефана. Ту би нажалост страдало неко дрвеће али би се убрзао саобраћај, смањио број прелаза и добио већи плато и то око позоришта. Том косином би ове 2-3 линије што су остале на тргу да окрећу и 31 могле да се продуже право до новог терминуса на Дорћолу у Дунавској, без ометања пешака на тргу. Кроз Васину дефинитивно да се провуче трамвај, и то продужена шестица (пруга у наставку Булевара па преко Теразија до трга) и линија ка Вождовцу (1) преко од Славије преко Краља Милана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569463#p569463:1w4huhr3 je napisao(la):
Runner » Нед Сеп 23, 2018 9:12 pm[/url]":1w4huhr3]Поздрав

Него, када већ расправљамо саобраћајна решења будућег трга. Моја замисао би била оваква:



У суштини направити везу Коларчева-Француска и Коларчева-29. Новембар
file.php
Е овако неко решење, чак би код дома војске могао и кружни ток да се направи (с фонтаном наравно :mrgreen: ) само бих ја ипак оперу на месту Стакленца, да не заклања дом војске са лепим часовником за који ми је увек криво што се не истиче на тргу.
 
Kakva suluda zgradurina opere ?
I ovako mali prostor pretvara ga u još skučeniji
Pa zašto trg da pretvaramo u malecni plato ? Svi se bore da imaju što vece i lepše trgove :shock:
Kvadrati ?
Ne mora baš sve na T.R. ima toliko drugih zapuštenih prostora po centru grada pa i šire za tu zgradu opere
sad ako smanjimo prostor trga Republike ... to nam je onda zanavek .... :(
 
Коларчева - Српских владара (Краља Милана) ће једног лепог дана бити пешачка зона, па не би било упутно градити Оперу као привремено решење.

@boca-ica
Опера је на том месту одавно, можда је боље рећи да се гради нова сцена и треба да је спојена са старом.
 
Опера или на месту стакленца или негде другде (НБГ, Дунавска обала и сл.).
 
Evo ga moj predlog za rešenje, ne samo Trga Republike nego celokupnog saobraćajnog problema Beograda

Takođe, ovde na slici mi nije stalo, ali znate onu ogromnu ravnu površinu sa nekoliko zgrada, onaj neki kompleks što leži između Ledina, Surčina i Autoputa? Epa u II fazi mog plana, i ta velika beskorisna površina asfalta bi se takođe pretvorila u pešačku zonu.
Štaviše, valjalo bi razmisliti da se ista možda proširi sve do Obilaznice, tako da sve unutar Obilaznice i Spoljne magistralne tangente bude jedna velika homogena pešačka zona. Zamislite kako bi kul to bilo. :) Ceo jedan grad kao pešačka zona. :)
 
Pretpostavljam da ovo treba da znači da se preteruje sa širenjem pešačkih zona. Ali to nije tačno. Njihovo širenje je jedna od retkih dobrih odluka ove vlasti. Najstariji deo grada je idealan baš za to. Posledica će biti veći problemi u sabraćaju, to se podrazumeva. Ali to se na duži rok može rešiti. Još odavno sam pisao o tome kako su tuneli jedino pravo i jedino dugoročno rešenje za saobraćaj u starom delu Beograda. Uz takođe podzemni metro i bicikle, naravno. Pošto upravo taj stari deo leži na grebenu iznad doline oko dve reke, to je i logično i relativno lako rešenje. Što se tiče cene, Elon Musk preti da izbuši čitavu Zemlju sa svojim podzemnim sistemom. Već je dobio i prvi ugovor. Može se naći i objašnjenje zašto je po njemu baš to budućnost gradskog i prigradskog transporta. Ali bez obzira da li će od njegovog sistema išta biti, sigurno je da će daleko veća automatizacija kopanja kao posledica veće potražnje, što je uostalom na zapadu ionako već maltene standardni način da se to radi, ubrzo bitno smanjiti cenu pravljenja tunela, pa ni cena neće biti veliki problem.
 
Da ne gubimo vreme na definicije koje sad nisu bitne. Pešačke zone se za sada šire samo na Kalemegdanskom i Terazijskom grebenu, a on je idealan za tunele kroz taj deo brda između dve reke. A šta će biti u ostatku grada ćemo videti kad se najzad fiksiraju trase metroa i kad se napravi most na Adi Huji i dva tunela za UMP i BNV.
 
Zuma":207zscem je napisao(la):
Pretpostavljam da ovo treba da znači da se preteruje sa širenjem pešačkih zona. Ali to nije tačno. Njihovo širenje je jedna od retkih dobrih odluka ove vlasti. Najstariji deo grada je idealan baš za to.

Zum0, tako je.
Širenje pešačkih zona je zaista jedna od retkih dobrih odluka ove gradske vlasti.
 
Po meni slobodno moze od Slavije do kalisa pesacka zona...... sa tramvajima u sredini naravno. ))
 
Vrh