Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Vox91 » 20 Dec 2017 21:55
Reče juče Vesić da će se raditi plan izgradnje zgrade Opere i baleta na mestu Staklenca....
:shock:

pristupačnost objekata :
da postoji odvojeni ekonomski pristup
da postoji odvojeni ulaz za službenike
da postoji odvojeni ulaz za učesnike predstava
da postoji odvojeni ulaz za posetioce

mirujući saobraćaj :
za autobuse
za automobile
za bicikle,
za ekonomska vozila


Tržni centar Staklenac ima 2.500 kvadrata i 40 lokala, u 4 nivoa
te mu to dodje 650 m2 po etazi

Pretpostavljam da orjetaciona podela kvadrature bi izgledala vako :roll:

prostor namenjenih scenskoj delatnosti oko 46%
kombinovani scensko-uslužno-komercijalni prostori 12%
prostor namenjenim pratećim uslužno-komercijalnim delatnostima 17%
tehničke prostorije 25%

Koliko posetilaca moze da stane u tako planiranu salu buduce Opere ?

Odgovori na sva postavljena pitanja evo vec su napisani :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497696#p497696:17pbecz8 je napisao(la):
Biciklistkinja » 02 Dec 2017 22:54[/url]":17pbecz8]Meni bi se svidelo proširenje trga na tom mestu kao na nekim montazama na forumu,
a filharmonija, galerija ili šta već mogu da nađu neko drugo mesto, na primer preko puta Hiltona gde su one kućice.
i
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502565#p502565:17pbecz8 je napisao(la):
neven_k » 21 Dec 2017 21:06[/url]":17pbecz8]mislim da je to greska i da tu treba da se radi prosirenje muzeja. To je jedina slobodna parcela u okolini muzeja.

Nisam siguran koliko je koncentracija narodnog pozorista i opere dobra. Zgrada opere na nekom drugom mestu bi podigla kvalitet nekih drugih urbanih sredina. Recimo zasto ne Miticeva Rupa....itd...ili neka parcela kod Savamale pored obale Save.

Naravno po +1 :)



:sesir:
 
Boco, kada je rekao "na mestu Staklenca" mislio je uopšteno na ceo taj prostor, a ne bukvalno samo na prostor koji sada zauzima Staklenac. Takodje, još pri rekonstrukciji Pozorišta krajem 80-ih je ostavljena tunelska veza ispod Francuske za novu zgradu u kojoj bi bila samo velika dvorana, a sve prateće službe bi ostale u sadašnjoj zgradi. Dakle tu ima sasvim dovoljno mesta za novu veliku salu. Problem je što umetnici, a i muzejski službenici nikako ne žele da se sele iz centra grada. Kustoskinja Narodnog muzeja mi je rekla, kada sam je pitao da li bi voleli da im se izgradi nova velika zgrada po svim modernim standardima na Ušću na primer, rekla nešto u smislu-ma znate li vi gde je Ušće, ko bi tamo uopšte išao..Kao da već nemamo na tom prostoru Muzej savremene. Ja bih recimo više voleo da na Ušću dobijemo jedan takav kompleks i veliku zgradu Narodnog muzeja, nego da se sadašnja zgrada beskonačno rekonstruiše, širi i skupim radovima pretvara u nekog mutanta. Ako je već tesna-neka je daju Istorijskom muzeju, a za Narodni da se počne sa planovima gradnje nove zgrade, pa da se za desetak godina dičimo takvim objektom..Ista je priča i sa Operom-većina glumaca i pevača bi verovatno poludela kada bi im dom sazidali van centra grada. Čini mi se da sam jednom čitao kako je neko izjavio da moraju biti u centru jer ih okruženje klasične arhitekture inspiriše!? Tako da je vrlo teško pomiriti potrebe obe strane..
 
Mnogo vaznije je sta je rekla buduca kustos, buduca glumica buduci reditelj ....
Neces verovati al svi buduci su na jednom mestu i lako dostupni... uce...

Pa to se za njih pravi ,te je njihovo misljenje jedino vazno....
:sesir:
 
Balet operu i filharmoniju u jednu zgradu na nbg i milina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502590#p502590:2n7kc65d je napisao(la):
direktor » 22 Dec 2017 07:42 am[/url]":2n7kc65d]Balet operu i filharmoniju u jednu zgradu na nbg i milina
Naravno da treba u jednu zgradu, namenjenu ne samo za ove tri grane umetnosti. Moderni koncept "opere" je multi- funkcionalnost i medijalnost, tako da prostor moze da se transformise u odnosu na potrebe.

Ne treba zaboraviti da bi ova ustanova trebala biti republicka, kao sto su narodni muzej, pozoriste i muzej savremene, a ne gradska ustanova.
Shodno s tim, Usce bi bilo prikladnije mesto, jer ciljna publika ne bi trebali biti samo beogradjani iz centra, vec iz cele Srbije, koji ne moraju da ulaze u centar grada, ako dolaze u BG samo zbog toga. To bi, ujedno, bio razlog vise za pesacki post preko Save.

Takodje, na Uscu ima mnogo vise prostora za razigravanje sa oblikom ove bitne ustanove, na mestu stanklenca mogucnosti su ogranicene.
 
Vox91 » 21 Dec 2017 23:11
Boco, kada je rekao "na mestu Staklenca" mislio je uopšteno na CEO taj prostor.....
EVE MU GA NA :twisted: :evil: :twisted:
Pa zamisli Trg Republike koliko bi se osakatio da nema tog malog parkica :bash:

Ma kojoj to bu**** moze pasti na pamet... nadam se da samo nismo mi dobro razumeli čoveka :roll:
 
Pa eno nekih ideja na prethodnoj strani (nisam siguran odakle su), deluje da parkic leti :(
 
Taj "parkić" je, kao i Mitićeva rupa na Slaviji - građevinsko zemljište privremeno uređeno u zelenu površinu do privođenja nameni. To je svakako bolje rešenje nego da ga ograde građevinskom ogradom i da to tako stoji decenijama.
 
opstanak parkica ispred staklenca tu, je jedno veliko sr...
to je trg ljudi, aman-zaman. treba da bude prostorno oivicen objektima, a ne parkovima.

Послато са Lenovo K53a48 уз помоћ Тапатока
 
...treba da bude prostorno oivicen objektima, a ne parkovima...

Pa su našli OVOLIKO da ga oivice sa vrlo umetnickim nadahnutim kubusom
pa bi dobili umesto širokog ne malo ,,stisnut ,, trg ... pa jest šta ce nama širina..... :lol: b

upotreba ,,lažiranih boja,, providnih ljudi i dr. trik prikaza iskrivljuje istinu
samo mala promena boje u prikazu drastično menja uvid baš kao ovo :
:sesir:
 
"Gradski prevoz tako više neće ići na Studentski trg, pošto će Vasina biti rezervisana samo za pešake. Pogled na skice i planove koje je objavio Grad Beograd ne ostavlja dileme: vozila koja sada iz Kolarčeve dolaze na Trg republike i zatim nastavljaju Vasinom ili Francuskom, ubuduće će biti upućivana na - Makedonsku." Filic

A iz Makedonske ce da ih "teleprontuju" na mesec. Svetogorska 2+1, Hilendarska 1, Cetinjska 1... ili ce mozda da okrecu u Makedonskoj i vracaju se prema Terazijama i Kralja Milana?
 
Osnovno pravilo foruma kad se nesto citira da se stavi link odakle je to preneseno
Vec je na predhodnim stranama razglabano sta i kako ce saobracaj da se reorganizuje
Tu treba dodati selidbu trol depoa na medakovic
 
U tom slučaj bi raskrsnica Makedonske i Braće Jugovića ušla u top3 najopterećenijih čvorišta u gradu.

Послато са Lenovo K53a48 уз помоћ Тапатока
 
Frekvencija saobracaja u svim mogucim slucajevima moze da se proveri u softveru za simulaciju saobracaja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502839#p502839:3s4wmmjw je napisao(la):
astrodule » 23 Dec 2017 01:46 pm[/url]":3s4wmmjw]Tunel Kolarčeva - Francuska bi mnogo značio u tom slučaju.

Mozda ne mora tunel, vec da saobracaj sa Terazija (iz Kolaceve) prolazi kroz buducu zgradu na mestu parkica i staklenca, do kruznog toka ispred Doma Vojske, i tako da se dalje odvaja u ostalim pravcima.
Nije ni ovo najidealnije resenje iz najmanje dva razloga - zato sto bi povrsina Trga bila za toliko smanjena (ako je to uopste problem) i zbog pesaka koji treba da predju na drugu stranu tog kolovoza (sto event. moze da se resi podzemnim prolazom za pesake), ali bi rasteretilo raskrsnicu Makedonska - Decanska.
 
Mislim da tunel uopšte nije toliko skupa i komplikovana investicija. Trg će ionako da se skroz raskopa, pa je potrebno da par bagera (ili rovokopač) iskopa kanal širine terazijskog tunela, dubine 5-6 metara, dužine oko 200m. Ako je to komplikovano u 21. veku, onda ništa.

Mnogi se zbog beogradskih brda zamlaćuju gondolama, a pravo rešenje za Beograd su automobilski tuneli.
 
Samo napred, Tunel pa da se napravi jos jedan Zeleni Venac. Ovaj portal je ko papir, sve trpi.
 
@neven_k Forum postoji za razmenu ideja i resenja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503007#p503007:3242ljt9 je napisao(la):
astrodule » 24 Dec 2017 11:34 am[/url]":3242ljt9]Mislim da tunel uopšte nije toliko skupa i komplikovana investicija. Trg će ionako da se skroz raskopa, pa je potrebno da par bagera (ili rovokopač) iskopa kanal širine terazijskog tunela, dubine 5-6 metara, dužine oko 200m. Ako je to komplikovano u 21. veku, onda ništa.

Mnogi se zbog beogradskih brda zamlaćuju gondolama, a pravo rešenje za Beograd su automobilski tuneli.

Tunel te sirine bi zahtevao celu kolovoznu Kolarcevu ulicu. Nije mi jasno gde bi tacno izlazio i kako bi kroz taj tunel dosli do Makedonske ulice.
 
Pa negde u Francuskoj ulici, oko Gospodar Jovanove - Strahinić bana. A može i Makedonska da kod Doma omladine ode pod zemlju pa se negde ispod platoa Z. Djindjica stopi sa tim tunelom.
U Štutgartu postoji raskrsnica u tunelu, tako da to nije ništa novo.

Naravno, ovo su samo na brzinu nabacane ideje, ali mislim da su tuneli odličba rešenja za centar grada. Zamislite grad bez Terazijskog tunela.

A na Zelenom vencu, tj. pravcu tunel - Brankov most ne vidim nikakav problem.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Sada imamo sledece linije koje prolaze Kolarcevom. trolebusi 19 21 22 29 i 26 31 37 autobuse, i plus 24 28 41 koji prelaze preko TrgaR. Verovatno jos neku liniju sam zaboravio. I sve to prebaciti u Makedonsku i u nastavku gde, mozda u Brace Jugovica ? Mogu Folic i ekipa da se zaje*******avaju praveci pesacke zone od ulicica oko Knez Mihajlove gde i onako nema javnog prevoza, ali praviti verovatni kolaps pretvarajuci Trg R i Vasinu u pesacku zonu, a daveci Kolarcevu, Makedonsku, Decansku, Brace Jugovica koje su i sada preopterecene je za stavljanje prsta na celo. Jedino da naprave okretnicu za trole isped palate Albanija. Mislim... papir i planovi Bgd trpe svasta. Neka prvo izmesti sav javni saobracaj po tim alternativnim pravcima na jedno par meseci, pa onda ako to pije vodu krene da "rekonstruise" Trg Republike.
 
Kako ne vidis problem na Zelenom Vencu, ono nije grad nego Auto-put. Trotoar 1.5 m sirine u Brankovoj. Mislim da ce to sa trolama biti reseno tako sto ce samo njima biti omogucen prolaz preko kaldrme. Dok ne stigne tramvaj :)
 
Vrh