Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652546#p652546:1wh6me5q je napisao(la):
Пантограф » 24 Aug 2019 07:02 pm[/url]":1wh6me5q]Hvala, znači, na 10 godina. 4.000 DM kvadrat?

Nema na cemu Pantograf :)
Ne, 4.000 DM prosecno po lokalu. Lokali su izdavani privremeno u zakup.
Mozda nam ta vremena danas povrsno razmisljajuci deluju "ruzicasto", ali to je period duboke ekonomske krize u SFRJ i poprilicno SR Srbiji. To su godine demonstracija i antibirokratske (tzv "jogurt") revolucije, govora na Gazimestanu, uvodjenje visestranacja, zajma za "preporod", velikih politickih potresa itd.

Da dodam da je dve decenije neresen status staklenca posledica izmedju ostalog neregulisanog detaljnog urbanistickog plana za trg.
 
69278175_2338075052979198_4083480911616671744_n.jpg


Ja sam ubeđen da su naknadno odlučili gde će biti stanica. Naravno, na najužem delu. Da su planirali na vreme, mogla je neka niša da se odradi, ili nekako drugačije.

Iskreno, ne bih video problem da je stanica ostala tamo gde je bila (u nivou bivše fontane)
 
Nije Astro, po planu je predvidjeno ukidanje stajalista na samom trgu. Stajalista su tamo gde su predvidjena planom rekonstrukcije. Ovde na planu mozes videti i ucrtane kucice na stanicama.

 
Aha, nisam primetio da je celom duzinom predvidjeno stajaliste. Hvala.

Nego, da li se samo meni čini da su klupe na glupom mestu (uz samu ulicu). Valjda će ih pomeriti više u dubinu Trga (među drveće)

 
Valjda ce pomeriti klupe. Mislim da su ih privremeno smestili. Tu gde jesu nije im bas mesto
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652550#p652550:gn4mqqnd je napisao(la):
marone » 24 Aug 2019 07:17 pm[/url]":gn4mqqnd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652546#p652546:gn4mqqnd je napisao(la):
Пантограф » 24 Aug 2019 07:02 pm[/url]":gn4mqqnd]Hvala, znači, na 10 godina. 4.000 DM kvadrat?

Nema na cemu Pantograf :)
Ne, 4.000 DM prosecno po lokalu. Lokali su izdavani privremeno u zakup.
Mozda nam ta vremena danas povrsno razmisljajuci deluju "ruzicasto", ali to je period duboke ekonomske krize u SFRJ i poprilicno SR Srbiji. To su godine demonstracija i antibirokratske (tzv "jogurt") revolucije, govora na Gazimestanu, uvodjenje visestranacja, zajma za "preporod", velikih politickih potresa itd.

Da dodam da je dve decenije neresen status staklenca posledica izmedju ostalog neregulisanog detaljnog urbanistickog plana za trg.
Pamtim ja to vreme, i ono baš i nije bilo tako siromašno da bi se delili lokali na Trgu za 4.000 DM. Jedva bi se stan iznajmio onomad za te pare, na godinu i po, i svi tražili tri meseca unapred. Opel kadet se prodavao za 27.000.
I, znači li to da su sadašnji korisnici tamo bespravno već 20 godina? Da se niko nije setio da im naplati narednih 10 godina zakupa, ili godinu?
 
Cena po kvadratu u prizemlju je bila oko 50€ 2015-te, ne znam danas ali mislim da nije mnogo odmakla). Na visim spratovima niza je cena. Ali je porez 370.000 dinara/m2 (toliko je bilo pre par godina i predstavlja osnovicu poreza za nekretninu na luksuznoj lokaciji). Uz to komunalije su skupe.
Koliko znam vlasnici lokala sve ovo vreme placaju taj porez. To im je osnovna karta na koju igraju kada traze legalizaciju objekta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652556#p652556:1bctvt5p je napisao(la):
marone » 24 Aug 2019 07:31 pm[/url]":1bctvt5p]Nije Astro, po planu je predvidjeno ukidanje stajalista na samom trgu. Stajalista su tamo gde su predvidjena planom rekonstrukcije. Ovde na planu mozes videti i ucrtane kucice na stanicama.
Drugim rečima, stanice GSPa su pomerene sa mesta gde je za njih bilo puno mesta, na trgu, tamo gde za njih nema mesta, ali se zato ne ruži trg i ne smanjuje prostor za izdavanje na njemu.

Ponovo, kriterujum je da masi nešto lepo izgleda, a ne ono što je funkcionalnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652557#p652557:qpjbijps je napisao(la):
astrodule » 24 Aug 2019 07:34 pm[/url]":qpjbijps]
file.php

Meni na trgu nije jasno ovakvo obelezavanje Stambol kapije. Vise deluje kao greska, poput neke senke. U stvari uopste se i ne vidi. Trebali su staviti jaci kontrast sto se normalno i radi ili da uopste ne obelezavaju. Vec smo stavljali primer iz Beca, evo jos jednog iz Kadiza. Ovde je samo u pitanju inverzija nijansi (svetlijim kamenom oznacena je pozicija stare katedrale). Kada se seta trgom nije upadljivo (poput primera iz Beca), ali kada se pogleda sa visine jasno se vidi, u cemu i jeste poenta.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652583#p652583:innetpr3 je napisao(la):
Zuma » 24 Aug 2019 09:14 pm[/url]":innetpr3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652556#p652556:innetpr3 je napisao(la):
marone » 24 Aug 2019 07:31 pm[/url]":innetpr3]Nije Astro, po planu je predvidjeno ukidanje stajalista na samom trgu. Stajalista su tamo gde su predvidjena planom rekonstrukcije. Ovde na planu mozes videti i ucrtane kucice na stanicama.
Drugim rečima, stanice GSPa su pomerene sa mesta gde je za njih bilo puno mesta, na trgu, tamo gde za njih nema mesta, ali se zato ne ruži trg i ne smanjuje prostor za izdavanje na njemu.

Ponovo, kriterujum je da masi nešto lepo izgleda, a ne ono što je funkcionalnije.

Tako nekako, ali je od starta bilo najavljeno i projektom predvidjeno da bi kako su naveli maksimalno prosirili trg. Meni samo ovo deluje kao da misle da ce se pri ponovnom uspostavljanju saobracaja obim istog u centru smanjiti. To su i najavili kao cilj, samo nisu objasnili kako.
 
Ako kao kriterijum intenziteta saobraćaja koristimo vizuelni utisak ljudi na trgu, neće se smanjiti. Utisak zakrčenosti saobraćajem će se povećati. I do sada je Kolarčevom ulicom priličan deo dana išla skoro neprekidna kolona vozila koju je prekidao samo semafor. Pošto isti broj vozila sada zbog veoma oštre i neravne kaldrme mora da ide sporije, kolona vozila će postati zaista neprekidna i to duže vreme nego ranije.
 
Atmosferu trga trenutno kreiraju svetiljke na vrhu ovih stubova, i one niže namenjene saobraćajnim rutama. Medjuti, oni silni reflektori u nizu uopšte nisu uključeni, ko zna šta oni sve mogu i čemu su namenjeni.

Uglavnom, ne uzgleda loše uživo.

Klik na sliku za veći prikaz
 
Već se osušila jedna sadnica na trgu. Potencijalna hladovina na trgu izgleda sve manje verovatna.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Изгледа нису успели да је залицају током ових врућина. Има доста нових садница које су се осушиле по граду, нпр. пар стабала на Зеленом венцу.
 
bg-Stajaliste--GSP-Makedonska-2_620x0.jpg


- Na stajalištu ispred pekare u Kolarčevoj, stajaće trolejbuske linije 19, 21, 22 i 29, kao i autobuske linije 24, 26, 31, 37, 44. Kod novootvorenog hotela stajaće trolejbusi 19, 21, 22 i 29, kao i autobusi 24, 26 i 31. Vozila na liniji 37 i 44 pristajaće na stanici kod "Staklenca". Na stajalištu ispred "Dunav osiguranja " u Makedonskoj zaustavljaće se trolejbusi 28 i 41.

Iz Sekretarijata za javni prevoz kažu da će na stajalištima u okviru terminusa "Trg republike" i dalje stajati linije 27, 32E, 43 i 96, a na stanicama u Vasinoj linija 31 i sve trolejbuske linije.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... stajalista

Znači u prvom slučaju, ono što su nekad radila tri stajališta, sada će obavljati samo jedno tj. jedan par stajališta. Sa jednom jedinom nadstrešnicom (ako ne grešim). Posađenom posred trotoara koji nije dovoljno velik da istovremeno primi i putnike i pešake u prolazu.

U drugom slučaju, uvedeno je stajalište koje apsolutno nema nikakvog smisla i poente. Prvo, zato što broj ljudi koji bi da uhvati prevoz na St. trgu i siđe na Trgu Republike je smešno mali, gotovo nepostojeći. A drugo, zato što svaki put kad u to stajalište stane trolejbus, zadržavaće kolonu vozila iz Kolarčeve na putu ka desnom skretanju u Dečansku. I konstantno će da se ''prepliće'' sa vozilima koje bi da se prestroje u desnu traku, dok bi trolejbus da se prestroji u levu, ''središnju''.

U trećem slučaju se vidi kompletan besmisao time što se ostavljaju stara stajališta u Vasinoj a onda vozila koja ih koriste dodatno usporavaju pristajući u nova stajališta udaljena svega 200 metara dalje, u Kolarčevoj. Ako neko hoće da proputuje preko Trga republike, od ćoška Muzeja do ćoška Kulturnog centra...


I vi ste znači raspisivali konkurs za ovakva rešenja???!!! Ovo je po vama rešenje...???!!!

giphy.gif
 
Bez brige, prilikom organizacije javnog prevoza na rekonstruisanom trgu primenjen je princip nuklearne fuzije

 
Sve mi se to mota po glavi, ali pošto ne koristim gradski prevoz često nisam hteo da "pametujem".

Za ovakva velika (dugačka) stajališta na uskom prostoru, trebalo bi koristiti neka minimalistička stajališta (bez bočnih prepreka, a i zadnja strana takođe smeta), jer zamislite da stojite na početku stajališta, a stajalište prima 3 vozila i da je vaše vozilo 3. u nizu i svi ti ljudi što ulaze i izlaze na tom uskom trotoaru.
 
@Marone - genijalno!!! :lool: :lool:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652656#p652656:32jg7q11 je napisao(la):
astrodule » Ned Avg 25, 2019 1:18 am[/url]":32jg7q11]jer zamislite da stojite na početku stajališta, a stajalište prima 3 vozila i da je vaše vozilo 3. u nizu i svi ti ljudi što ulaze i izlaze na tom uskom trotoaru.
Pa da, to je već dobro poznat prizor odnosno problem koji se može naći na desetinama lokacija širom grada. Sve što je bilo potrebno da se to ne ponovi je da gospoda koja stoje iza ovog ''rešenja'' u periodu od par meseci svog kretanja kroz grad obrate pažnju na stanja na stajalištima i vrlo brzo bi uz minimum razmišljanja shvatili zašto to sabijanje više linija na jedno stajalište (ako nema preke potrebe) nije dobro.

Ali ko će da se bavi takvim trivijalnostima. Bitno je da je render urađen tako da sve izgleda idilično i lepo na oči. Praktičnost i funkcionalnost su manje bitni...
 
astrodule":1wvwj08n je napisao(la):
Sve mi se to mota po glavi, ali pošto ne koristim gradski prevoz često nisam hteo da "pametujem".

Za ovakva velika (dugačka) stajališta na uskom prostoru, trebalo bi koristiti neka minimalistička stajališta (bez bočnih prepreka, a i zadnja strana takođe smeta), jer zamislite da stojite na početku stajališta, a stajalište prima 3 vozila i da je vaše vozilo 3. u nizu i svi ti ljudi što ulaze i izlaze na tom uskom trotoaru.
Treba da vrate pečurke iz 80-ih ali onda nema mesta za 4 reklamna panoa.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
tzoran1":1p8kgl0o je napisao(la):
Izgleda malo vise od jedne. I drvece treba da se zaliva samo to neki nisu obavesteni.
Ove dve su svakako krepale
Ovde nije mesto drveću jer je po sađeno paralelno sa parkom ali izvan njega. Prosto neverovatno da sve mora tačno kontra da se uradi.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Zuma":niic8iyk je napisao(la):
Ako kao kriterijum intenziteta saobraćaja koristimo vizuelni utisak ljudi na trgu, neće se smanjiti. Utisak zakrčenosti saobraćajem će se povećati. I do sada je Kolarčevom ulicom priličan deo dana išla skoro neprekidna kolona vozila koju je prekidao samo semafor. Pošto isti broj vozila sada zbog veoma oštre i neravne kaldrme mora da ide sporije, kolona vozila će postati zaista neprekidna i to duže vreme nego ranije.
Sada bi Kolarčevom trebali da prolaze autobusi i trolejbusi u sve 4 trake paralelno. To je jasno da je nemoguće (svakome ko je 2 puta prošao). Zato su i uveli da tu staju i trolejbusi jer trolejbus nema dovoljnu širinu da obiđe autobus koji tu stoji. To je jedini razlog zašto na istom mestu staju i jedni i drugi, a trole nikada nisu stajale na trgu.
Kolarčeva nije ni približno prava kao što je na crtežu iznad. Ceo pravac Kolarčeve je dužine jednog zglobnog autobusa.

Na stranu što je to od Terazija na manje od 100m. Potpuna besmislica.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Pasarela":coyi8zex je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652500#p652500 je napisao(la):
dejjan » Sub Avg 24, 2019 5:13 pm[/url]":coyi8zex]
Pasarela":coyi8zex je napisao(la):
Сад је прави моменат и да се реши случај "Стакленац" наравно опозиција би то искористила као жута патка фазон у вези дирљиве судбине Сава махале, тако би било и овде али су немоћни и неорганизовани па ето апелујем да се трг заокружи коначно то ће симболично утицати и на цео град и државу, да се нешто комплетира и дефинише КОНАЧНО.
Najpre da vidimo čije je to.
Ako u staklencu ima privatnih objekata i vlasnika koje treba obeštetiti...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Стакленац цео је објекат који се води као привремени, не знам тачно стручан назив за те објекте, али суштина је да нема власника за обештећење јер су "власници" локала купили свесно пословне просторе у објекту који ће се рушити пре или касније односно уклонити исто као и луна парк са зелене површине што добије привремену дозволу и после тога ћао здраво.
Luna park nije upisan u katastar. Besmisleno poređenje.
Ovde moramo da vidimo katastar šta kaže. Pri čemu treba imati u vidu da je pola Srbije naknadno legalizovano uz doplatu za probijanje gabarita i ostalo uz čuvenu rečenicu da Republika Srbija ne garantuje za stabilnost objekta i sl. Tako da moguće da su i ovi legalizovali uz doplatu. Ako nisu, onda imaju barem državinu.

Ako plaćaju porez na imovinu, stvar je jasna.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
@ Bender Rodriguez - Hvala :)

Sto se saobracaja tice uvek cemo u centru imati igranje tetrisa, moze ovako - moze onako. I svako resenje je lose ili malo manje lose. Jednostavno mora metro. Bez toga nikada necemo imati dobro resenje. A videcemo koliko ce ovo potrajati.
 
Пантограф":2h8qy63v je napisao(la):
Pamtim ja to vreme, i ono baš i nije bilo tako siromašno da bi se delili lokali na Trgu za 4.000 DM. Jedva bi se stan iznajmio onomad za te pare, na godinu i po, i svi tražili tri meseca unapred. Opel kadet se prodavao za 27.000.
I, znači li to da su sadašnji korisnici tamo bespravno već 20 godina? Da se niko nije setio da im naplati narednih 10 godina zakupa, ili godinu?

Delili su se i stanovi za 100DEM.
Ako tražiš reviziju i vraćanje u prvobitno stanje ja sam prvi za, ali neće moći da neko vrati, a neko zadrži to podeljeno.



Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Vrh