Šta je novo?

Редови вожње

И занима ме јел се ово односи само на градске линије?
 
А да сви масовно ноћ пред следеће отварање биралишта посакривамо бабама, дедама и/или родитељима лична документа? Да ли би то било неко решење? :unsure:
 
:violina::violina::violina::violina::violina:

Nećemo više imati ni ovaj papirni red vožnje koji ne j...... niko živ a privatnici pogotovo, nego će sada i zvanično postojati samo očekivani interval nailaska vozila, i to u skladu sa bajnim uslovima saobraćaja u Beogradu. Nobelovac debilizma Gangula planira da uvede "dinamički red vožnje", da više niko ne bi ni primećivao koliko nam je celokupni javni prevoz raspadnut. Tipično naprdnjački metod, misle da "rešavaju" probleme tako što ih prikrivaju, guraju smeće pod tepih, parfemišu prljavštinu i šminkaju mrtvaca. Možda je ovo samo još jedna Gangulina glupost koju je bez ikakvog promišljanja lupio a onda od nje odustao kada je naišao na otpor, kao što je bilo ulaženje na prednja vrata i presedanje sa međugradskih autobusa kod Ikee. Ipak je CLS imao dobre informacije kada je još prošle jeseni alarmirao javnost da Gangula namešta tramvajski tender za Bozankaju.

Ako se ova bolest usvoji, to znači da se ubuduće neće znati čak ni prvi i poslednji dnevni polazak sa terminusa. Sve će biti igra na sreću, onaj ko usled neobaveštenosti propusti zadnji bus sa terminusa može da ide pešice, čeka 5-6 sati do prvog jutarnjeg ili da zove taksi koji je skuplji od aviona. Nikad prevoz u Beogradu nije bio sjajan, ali naprdnjačka bezrepa st*** ga je definitivno dokusurila.
 
Poslednja izmena:
Jedino ako misle na intevalski sled u vreme špica. To i nekako, al ako misle na ceo dan, onda su stvarno debili. Kasniji večernji i rani jutarnji polasci bez reda vožnje. Da vidim na šta bi to ličilo baš.
I sada je to takoreći u praksi u špicu. Ne znam jel moguće da bude fiksni red vožnje do podne, pa onda bez reda vožnje do 18h, a onda fiksni do kraja treće smene. Nešto mi ne deluje da ovi imaju kapacitet za tako nešto. Pre će biti da će da celodnevno legalizuju haos, ali u tom slučaju bolje da ukinu prevoz, jer ako ne znam prve jutarnje ili poslednje večernje polaske, prevoz mi i ne treba.
 
To je da ne bi mafija turs gubila prihod placajuci penale, a neka ce.
 
Динамичан ред вожње са обзиром на гужве, Београду би добро дошао, ако направе неки добар алгоритам који ће рачунати разлике између претходног поласка и доласка следећег на окретницу да се оптимизује интервал. Поред тога за свако одступање од тог (динамичног) реда вожње казнити превозника по минуту.

АЛИ, бус лоџик не зна да направи крштен алгоритам који каже за колико долази аутобус, тек не би знао да ово израчуна. Власт не би да квари посао својим приватницима који не зарезују ред вожње, да их казни и баш због тога ово отпада. Можда би и супер било да стање са приватницима није такво, али ако прође ово, што се надам да неће, биће некако???!!! још већи хаос.
 
Da, ukinu polaske, ali ne i placanje privatnim prevozinicima iako ne izadju na ulicu. Ne bi me iznenadilo da u celoj prici ima neki "privatni prevoznik" koji uzima pare, a nema ni jedan autobus.
 
АЛИ, бус лоџик не зна да направи крштен алгоритам који каже за колико долази аутобус, тек не би знао да ово израчуна.
BusLogic је помоћу GPS-а већ снимао путање којима се возила крећу, тако да на сваких 3-4 секунде имају једну тачку (координату). За нпр. трасу линије 95 ових тачака има око 950, те се множењем броја тачака са 4 добија број секунди потребан за прелазак целе трасе, а могуће је проценити и потребно време између два стајалишта, тако што се узме један интервал (нпр. од 325. до 489. тачке). Додуше постоје и неке мане код овог приступа. С обзиром на то да BusLogic има податке о кретањима возила 24/7/365, могло би се тачно проценити током ког доба дана или године превоз иде брже или спорије, те на основу њих израчунавати све ово. Међутим ја мислим да су њихове процене времена доласка увек исте.
 
BusLogic је помоћу GPS-а већ снимао путање којима се возила крећу, тако да на сваких 3-4 секунде имају једну тачку (координату). За нпр. трасу линије 95 ових тачака има око 950, те се множењем броја тачака са 4 добија број секунди потребан за прелазак целе трасе, а могуће је проценити и потребно време између два стајалишта, тако што се узме један интервал (нпр. од 325. до 489. тачке). Додуше постоје и неке мане код овог приступа. С обзиром на то да BusLogic има податке о кретањима возила 24/7/365, могло би се тачно проценити током ког доба дана или године превоз иде брже или спорије, те на основу њих израчунавати све ово. Међутим ја мислим да су њихове процене времена доласка увек исте.
To već postoji, samo nije toliko dinamično da se menja svakodnevno. Prilikom planiranja reda vožnje na jednoj liniji određuju se statički i dinamički elementi. Statički elementi su fiksni (jedino ako ne dođe do promene trase), a dinamički se menjaju zavisno od perioda stacionarnosti tokom dana (znači imamo poseban period tokom špica itd. gde se menjaju obrt, interval,...). Ovo važi i za zimski i za letnji RV.
Tako da, recimo, obrt se u stacionarnom periodu početka rada linije računa kao jedno (4-6), pa onda od 6-9 se računa kao drugo jer se dodaje vreme uticaja ostalog dinamičkog saobraćaja itd. Naravno da bi znali za koliko da povećavamo/smanjujemo moramo da imamo podatke sa terena.

Na Saobraćajnom fakultetu (smer drumski transport) je dobar deo gradiva vezan za optimizaciju rada linije, pa i ocena rada određene linije na osnovu GPS podataka.
 
Opet moram da pomenem 21. vek i svu tehnologiju koju imamo (GPS, kompjutere) i mi pricamo o tome kako ne mozemo da kontrolisemo red voznje i frekvenciju polazaka.

Red voznje MORA da postoji, kao i penali ako se taj red voznje ne postuje (ako nema guzve).

Ako ima guzve, a to se lako vidi pomocu GPS podataka i Google Mapa, onda se kasnjenja tolerisu. Ali i tada se mora definisati maksimalno vreme zadrzavanja na terminusu (potrebno za odmor vozaca), a verujem da je i to definisano po pravilniku.

Tipa, mora da bus krene u 13:45, ali na terminus bus dodje u 13:42. Naravno da u tom slucaju ne moze da krene bus na vreme jer vozac mora da odmori.

Ali to se svi vidi iz GPS podataka i lako se kontrolise.

Da li je neko mogao da pretpostavi pre 50 godina da cemo imati uredjaje koji stanu u dzep i koji mogu da rade nezamislive stvari za to vreme, ali da cemo da ih koristimo za igrice i gledanje smesnih klipova?

Pa sam tehnologijom iz druge polovine 20-og veka i normalnim ljudima, imali bismo tacniji i redovniji gradski prevoz nego danas.

edit: evo @Boki123 me pretece.
 
Нека укину ред вожње а затим и сам јавни превоз, ипак су возила јп-а највећи стваралац гужви у овом граду, ко хоће да се вози, нека седне у такси или нек купи кола 😃
 
Ta L skraćenja na 95 i ostalim linijama su super stvar, mnogo bolje nego kad su masovno išli prazni. Ovako, L pokupi sve putnike, pa 95 iza koji je u vremenu ne bude prepun i nije u riziku da opet ispadne iz vremena jer većina putnika ne ide do kraja
 
Jeste super, ali ne bih bio u koži vozača koji na pola trase treba da objašnjava putnicima da ne ide dalje. :D
 
Primera radi, koja je razlika izmežu vozila koje krene sa bloka 45 i ubrza do Trga republike, pa odatle počne da kupi putnike i vozila sa oznakom 95L koji od Trga republike ide za Borču i kupi putnike duž trase?​
 
Vrh