[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398673#p398673:3mahuntm je napisao(la):
Čika Brana » Sat Jul 23, 2016 11:26 pm[/url]":3mahuntm] Овако ће се сваки час глодати асфалт и уклањати колотрази.
Koliko sam video u projektu, kolovoz je dimenzionisan za tesko saobracajno opterecenje (kao na autoputevima) i ako bude dobro izvedeno ne bi trebalo da bude kolotraga min sledećih 10-15 godina. Oko dileme beton vs asfalt, Direkcija za javni saobraćaj eksplicitno traži na novim stajalištima da bude asfalt. Naime, betonske ploče su povezane moždanicima (čeličnim šipkama), a zazor između ploča se popunjava bitumenom. Betonske ploče su odlične, ali moraju se održavati: bitumen propada i mora da se obnavlja, a moždanici korodiraju. Održavanje stajališta je u nadležnosti DJS, koji pare za to nemaju. Jasno je da je na mestima usporenja i ubrzanja bolji beton, ali su izračunali da bez održavanja asfalt duže traje od betona. Katastrofa, ali rade najbolje u ovim uslovima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398673#p398673:3mahuntm je napisao(la):
Čika Brana » Sat Jul 23, 2016 11:26 pm[/url]":3mahuntm]Очекивао сам да ће стајалишта бити армирано бетонска обзиром да је цела површина изложена сунцу од зоре до сумрака.
Za razliku od svih drugih asfaltnih puteva na svetu koji imaju suncobrane pa nisu po ceo dan na suncu
Šalim se, naravno, beton ima bolju refleksiju (albedo), i bolji je za mikroklimu, ali ima i gomilu nedostataka. Nadam se da će doći vreme kad će ovakve stvari ući u pravila planiranja gradova. Do tada se samo nadamo da će neko otkriti jeftin beli asfalt
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399469#p399469:3mahuntm je napisao(la):
direktor » Sun Jul 31, 2016 3:23 pm[/url]":3mahuntm]A gdje je tu cesma za putnike
Česma nije u uslovima nadležnih institucija (projektom zadatku) i tu je kraj priče. Mogao bi projektant da napravi Zahin paviljon umesto stajališta, ali sve preko projektnog zadatka izvođač ne izvodi (jer mu to nije plaćeno).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398681#p398681:3mahuntm je napisao(la):
direktor » Sun Jul 24, 2016 12:04 am[/url]":3mahuntm]Pitanje sto ivicnjaci nisu bjele bolje i model za nbg
Izvođač sarađuje sa betonjarom Čačak koja ima samo sive ivičnjake. Projektanti izbegavaju model za nbg jer je potpuna katastrofa od ivičnjaka, tzv lansirni ivičnjak. On ima ivicu pod 45 stepeni koja nema nikakvu drugu ulogu osim da lansira vozilo koje pređe preko nje. Kako ovde ivičnjak mora da zaštiti putnike od vozila, ivičnjak treba da odbije točak autobusa, a ne da mu dozvoli da se popne, zbog čega se koriste ovi ivičnjaci sa slike.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400117#p400117:3mahuntm je napisao(la):
11030 » Sat Aug 06, 2016 10:33 pm[/url]":3mahuntm]Hoce li neko drvo da zasade?
U projektu postoji vrlo ambiciozan plan hortikulture, vrednost zeleniša je oko 1/9 vrednosti celog terminusa, valjda će biti ispoštovano. Ovo zeleno ostrvo je ubačeno da se smanji površina asfalta i zasadi nešto. Videćemo kako će izgledati.