Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

stanislaw":e9q6ci6z je napisao(la):
Ako imaš terminus pored trolejbuskog depoa odakle ti polaze sve trolejbuske linije (šest komada), pa još i autobus 26 u pravcu Trga, to je jednostavno previše preklapanja. Ne bih ja na silu ukidao 26, već je poenta da je trolejbuski sistem loše (očajno) postavljen ako iz Dunavske bukvalno svaki minut imaš polazak prema Trgu (19/21/22/26/28/29/41). To je malo suludo.

Sada sa Studentskog Trga trolejbusi makar polaze u dve odvojene trake (jedna je za linije 28/41 a druga za ostale linije). Kad svi zajedno u koloni budu išli Dobračinom preko deset raskrsnica, onda će neko videti koliko se zeznuo.
Mada i tu postoji racionalno rešenje. Nakon što isteraju sve autobuse sa terminusa Trg Republike, može da postane trolejbuski terminus. Pa da pola trolejbusa okreće na Trgu a pola u Dunavskoj. A i ekološki je prihvatljivije rešenje u odnosu na autobusku okretnicu na Trgu.

(Uzgred budi rečeno, imam ideju oko prebacivanja 26 na trolejbus - radi optimizacije trolejbuskog sistema trasa bi bila Dunavska - Dobračina - Trg - Makedonska - Majora Ilića - 27. marta - Vukov Spomenik i dalje ka Kaleniću - nema šanse da ide sporije nego sad kroz Bulevar!)


Terminus Trg Republike se ukida zato sto ce tu da bude pesacka zona isto vazi i za Studenski trg kakva crna okretnica tolejbusa :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Polako, polako, prvo neko treba da pokuša da pusti stotinak trolejbusa na sat Dobračinom ulicom, pa ćemo onda videti da li će okretnica Trg republike definitivno biti ukinuta ili će nešto tu morati da okreće.

Inače mislim da je Trg Republike daleko opravdanija okretnica od Studentskog trga, jer sa Studentskog sva vozila kreću poluprazna. A kako Beograd nije na vreme planirao podzemnu okretnicu u centru grada (da je bilo pameti i ambicije mogla je biti urađena podzemna trolejbuska okretnica ispod tržnjaka u Rajićevoj), ako nešto nema gde da okreće pa mora na Trgu, ekološki je najprihvatljivije da to bude trolejbus.

Još jedna alternativa bi bila da višak trolejbuskih linija umesto u Dunavskoj okreće na Kalemegdanu ispred Cvijete Zuzorić (rešenje iz predratnog Beograda), sa prolaznim stanicama kod Rajićeve, Studentskog trga i Trga Republike. To je možda i idealan način da se Beograd oslobodi okretnica i na Studentskom i na Trgu Republike. Pri tom bi interesantna inovacija bila zadržati rampu na ulasku u Kalemegdan, ali tako da je aktivira svaki vozač trolejbusa (po istom principu kao što se pomera i skretnica).
 
Sto se tice 601, zaboravljate da je Surcin Opstina, i zaboravlja se, da ako npr radis na GZS, a zivis na Nbg, a 601 ti je najbrza veza odatle, ti ces morati da ides do Sava Centra, pa jednu stanicu 17 ili 18, pa na Mostar, i odatle 3, 12 i 13... Zasto na Dorcolu nema mesta za 601 da se okrene, to je totalno nebulozno, tramvaji su nepouzdani, i njima treba ostaviti alternativu u nekoj autobuskoj liniji, ako dodje do zastoja, onda ces ostaviti Dorcol bez najbrze veze sa GZS, a to nikome nije u interesu, ne treba na silu sklanjati 601 iz centra grada, treba ostaviti na Dorcolu mesto i za to, jer onda ce biti nedovrsena linija...
 
Ali ne shvataš poentu za 601... Ideja bi bila da se posle stanice Sava Centar 601 isključi sa autoputa, pa zatim ulicom Vladimira Popovića ulazi pravo na okretnicu u Bloku 20, a tu je bukvalno na par metara stajalište Staro Sajmište za 7,9,11,13,78,83, gde bukvalno svaki drugi minut nailazi veza u pravcu Glavne železničke stanice i Savske ulice.
Po tom rešenju broj stanica između Sava Centra i GŽS ostaje 3, između Sava Centra i Slavije ostaje 4 stanice (svejedno da li se preseda u Bloku 20 ili kod same GŽS)...
 
O vozilima na kalemegdanu nije mjesto kraj price
601 moze da okrece na buducoj okretnici ispod mostarske petlje .
 
Да се не лажемо, еколошки и по питању буке најбоље би било да су барем пола линија које крећу са Трга републике и са Зеленог венца претворили у тролејбуске линије. Само изгледа је некоме исплативије да се ради нов асфалт него нова контактна мрежа.

А што се тиче Студентског трга, ту би било најбоље пребацити 31 и још 2-3 тролејбуске линије на Дорћол, а 2-3 оставити да окрећу на Студентском тргу, или још боље, ова идеја о окретници испред Павиљона Цвијета Зузорић, с тим да се та пешачка зона прошири од Кнеза према Васиној, а да Васина буде уређена као зона ограниченог саобраћаја - дозвољен пролаз само тролејбусима и возилима станара околних зграда, коловоз да буде урађен као калдрма у нивоу са тротоаром, тротоари да буду поплочани као Кнез Михаилова и остале пешачке улице у пешачкој зони, а да граница тротоара и коловоза-калдрме буду стубићи.

Дишо, а како ће Сурчинци од испод Мостара даље ка граду кад им се ту заустави 601?
 
Pa tramvajem 3 12 13 jel se tesko popeti na teamvaj ili pak na 17 za konjarnik itd
 
Skracenjem i sklanjanjem 601 sa GZS, bice ogroman pritisak na 68, 71, 95, 78, 83 i ekipu, to ne znam kako ce resiti, jer na sve to dodas i tramvaje koji su spori, onda eto "uzitka".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402099#p402099:8sp97zf2 je napisao(la):
Gaspar18 » 25 Aug 2016 05:06 pm[/url]":8sp97zf2]Skracenjem i sklanjanjem 601 sa GZS, bice ogroman pritisak na 68, 71, 95, 78, 83 i ekipu, to ne znam kako ce resiti

Zaboravljaš da od 1. septembra u Bloku 20 okreću 27E i 35, pa kad bi se 601 usmerio na tu okretnicu (samo jedna stanica od Sava centra), to bi otvorilo još gomilu novih mogućnosti za presedanje (a ne bi se izgubili ni tramvaji, ni 78 i 83).

A što se tiče mostarske petlje, ja još uvek ne vidim gde bi to ispod mostarske petlje fizički mogla biti bilo kakva autobuska okretnica. Jeste, sa obe strane petlje postoje dosta široki parkinzi koji bi se mogli pretvoriti u autobuske perone, ali staze koje do njih vode nemaju potrebnu visinu u odnosu na rampe od Gazele, niti nagib koji zglobno vozilo može da savlada.

Postoji plan da se ona servisna saobraćajnica pored Gazele, veza iz pravca hitne pomoći sa sajmom, koja završava na semaforu ispod same Gazele, produži dalje sa obe strane stubova Gazele ka Savi i tako postane veza ka Beogradu na vodi... E, tu u produžetku bio bi sjajan prostor za autobusku okretnicu, ali to ne može da se napravi dok se potpuno ne ukine pruga - a to znači možda ćemo pre dočekati prvu liniju metroa nego okretnicu na Mostaru.
 
Мени се све чини да су умови планирали окретницу испод мостова између Газеле и Мостар петље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402112#p402112:30qv8daa je napisao(la):
stanislaw » August 25th, 2016, 7:48 pm[/url]":30qv8daa]Zaboravljaš da od 1. septembra u Bloku 20 okreću 27E i 35, pa kad bi se 601 usmerio na tu okretnicu (samo jedna stanica od Sava centra), to bi otvorilo još gomilu novih mogućnosti za presedanje (a ne bi se izgubili ni tramvaji, ni 78 i 83).
NIje poenta u vezi sa autobusima 78 i 83 i tramvajima , već u samoj GŽS i činjenici da je ona centar grada (doduše ne strogi) , i ujedno najbrža veza Surčina I dela NBG sa centrom , bez obzira na gužve na Gazeli , dok bi se preusmerenjem na blok 20 preko Vladimira Popovića , samo produžilo putovanje i ne bi se ništa značajnije bolji prevoz dobio , što bi moglo da opravda duže vreme putovanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402115#p402115:2x351xn2 je napisao(la):
Дошљак » August 25th, 2016, 8:52 pm[/url]":2x351xn2]Мени се све чини да су умови планирали окретницу испод мостова између Газеле и Мостар петље.
Ili tu , ili na dalu gde su sada železničke šine , a autobus 38L okreće pored.
 
А та окретница Бог свети зна кад ће бити и дал ће уопште.
 
Misljenja sam da linija 601 treba da ide do Slavije.Zasto i kako....autoputem do Autokomande i do kruznog toka.Prevashodno da se ne bi gubilo u vremenu nepotrebnim presedanjem na tramvaj ako bi se okretala u bloku 20.To je potpuno.nepotrebno.Drugo,ova linija je jedina veza Surcina i okoline sa gradom,a neko vidim ima potrebu ili opipava puls naroda da se linija negde skrati.Uskoro mada ne znamo tacno kada,izmestice se svi autobusi iz okoline Gl.Zeleznicke Stanice,te je samim tim potrebno vec sad naci adekvatno resenje za ovu liniju.Moze ona i iz Sarajevske desno u Nemanjinu pa na Slaviju,ali mislim da ako bi isla recimo preko Autokomande,i dalje bi bila blizu auto puta i ne treba joj sklanjati tu mogucnost da moze brzo da sidje na autoput i da pici ka Surcinu.Linija je dovoljno frekventna i puna i treba joj dati mogucnost da ne gubi na kvalitetu,a pritom moze da i dalje ima takt koji prati potrebe.Naravno,ovo je samo ideja,samo se nadam da nece biti skracena do Bloka 20,bila bi to potpuno nerazumna odluka.
 
Mogla bi linija 601 autoputem preko Autokomande do okretnice na Slaviji , mada mi se nekako taj predlog ne čini baš najsrećnijim rešenjem. Mnogo bolje rešenje mi se čini preko GŽS i Nemanjine. Kako živim u blizini Autokomande , često sam u prilici da vidim taj potez Mostar - Autokomanda. Problem je u tome što je taj deo autoputa jedan od najopterećenijih , i nekad zna linija 17 i po 5 do 7 minuta da ide od stanice kod Franša do stanice Južni bulevar , što je mnogo. Linija 18 je u prednosti što se toga tiče , jer se odmah posle Franša isključuje za Autokomandu , a ne kruži kao linija 17. Kako bi linija 601 koristila istu izlaznu rampu kao i linija 17 , to joj ne bi išlo u prilog. Ako bi se linija 601 okretala u Birčaninovoj , onda bi jedna linija (ne računam 30) morala da se izmesti odatle. U tom slučaju bi recimo linija 39 mogla da se produži do okretnice u bloku 20 preko GŽS i starog Savskog mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402116#p402116:bflira5d je napisao(la):
solecar » 25 Aug 2016 07:54 pm[/url]":bflira5d]
NIje poenta u vezi sa autobusima 78 i 83 i tramvajima , već u samoj GŽS i činjenici da je ona centar grada (doduše ne strogi) , i ujedno najbrža veza Surčina I dela NBG sa centrom , bez obzira na gužve na Gazeli , dok bi se preusmerenjem na blok 20 preko Vladimira Popovića , samo produžilo putovanje i ne bi se ništa značajnije bolji prevoz dobio , što bi moglo da opravda duže vreme putovanja.

Ja sam živeo u zabludi da je GŽS samo tačka presedanja, a ti uporno ponavljaš da je GŽS praktično centar grada i samim tim krajnja destinacija. Pa dobro, neka mi jedan korisnik linije 601, nebitno da li iz Surčina ili sa Novog Beograda, kaže šta to radi u rejonu GŽS kada izađe iz prevoza. Poznajem čoveka koji je radio u Pošti 2 u Savskoj, ali evo i ta zgrada je već najvećim delom iseljena u Zemun.
Svaki dan prolazim pored GŽS na putu za posao i ne vidim nikoga i ništa osim putnika u tranzitu i migranata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402122#p402122:2vv1tbao je napisao(la):
Дошљак » 25 Aug 2016 08:45 pm[/url]":2vv1tbao]А та окретница Бог свети зна кад ће бити и дал ће уопште.

Pa jedino da ukinemo železnicu u Srbiji i na mestu gde su poslednjih 130 godina međunarodni vozovi odlazili iz Beograda (jedinom mestu gde imamo nekakve stanične zgrade i objekte) sagradimo okretnicu gradskog saobraćaja i šoping mol. Eto u toj varijanti je moguće napraviti okretnicu autobusa ispod Mostara, ni u jednoj drugoj varijanti nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402152#p402152:1zyzotc6 je napisao(la):
stanislaw » August 26th, 2016, 1:01 am[/url]":1zyzotc6]Ja sam živeo u zabludi da je GŽS samo tačka presedanja, a ti uporno ponavljaš da je GŽS praktično centar grada i samim tim krajnja destinacija.
GŽS je i jedno i drugo. Ona nije strogi centar , ali spada u širi centar.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402152#p402152:1zyzotc6 je napisao(la):
stanislaw » August 26th, 2016, 1:01 am[/url]":1zyzotc6]Pa dobro, neka mi jedan korisnik linije 601, nebitno da li iz Surčina ili sa Novog Beograda, kaže šta to radi u rejonu GŽS kada izađe iz prevoza. Poznajem čoveka koji je radio u Pošti 2 u Savskoj, ali evo i ta zgrada je već najvećim delom iseljena u Zemun.
Svaki dan prolazim pored GŽS na putu za posao i ne vidim nikoga i ništa osim putnika u tranzitu i migranata.
Imam rođaka koji živi u blizini autoputa na NBG , a radi u neposrednoj blizini GŽS i na posao ide sa 601 , zato što mu je to najbrža veza. I druga rođaka , dok nije otišla u penziju , radila je u blizini GŽS , a živi na NBG , takođe blizu trase linije 601. Takođe , imam i dva drugara iz srednje koji su koristili 601 , pa odatle na 2. Jedan živi u Surčinu , a drugi na Ledinama.
Druga stvar , kod GŽS imaš mnogo više presedačkih opcija nego što je to slučaj sa blokom 20. Pogotovu ako se desi neki kolaps sa tramvajima , što se u poslednje vreme desi barem jednom mesečno , imaš samo 78 i 83 , koje nisu baš česte linije.
Jedino što bi bilo opravdano je da linija 601 zakači novu glavnu autobusku stanicu u bloku 42 , bilo da je preusmere da ide Bulevarom Milutina Milankovića , pa se preko pertlje kod Atifašističke borbe spusti na autoput , ili da je ostave da ide autoputem , a da se samo popne jednom petljom kod Arene do bloka 42 , a drugom vrati na autoput.
 
Pričamo vrlo konkretno o presedačkim opcijama, ali se opet ne razumemo.
Presedačke opcije na GŽS za putnike iz pravca Savske ulice su 2,3,7,9,12,13,78,83. Osam linija.
Presedačke opcije u Bloku 20 iz pravca Vladimira Popovića od 1. septembra su 7,9,11,13,27E,35,78,83. Osam linija.

Dakle nije tačno da je na GŽS više presedačkih opcija.
A ako se desi kolaps sa tramvajima, ostaju samo dve autobuske linije na GŽS i četiri autobuske linije u bloku 20.

Uostalom, već debelo mašimo smisao teme o kojoj pričamo, grad je krenuo sa postepenim isterivanjem svih autobusa sa okretnica u strogom centru (počev od Trga Republike do GŽS), a mi diskutujemo o tome da li 601 treba da ostane na GŽS. Pa grad je već definisao da ne može tu da ostane kao ni drugi autobusi koji tu okreću, tako da ima smisla samo diskutovati gde ga premestiti. A ako bi pitanje bilo koju liniju prvo skloniti sa GŽS, ja bih rekao upravo 601, zato što jedino ta linija do novog terminusa u bloku 20 može da dođe kraće i brže nego do GŽS i to bez gubitaka u kvalitetu presedačkih opcija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402166#p402166:osqi4cj9 je napisao(la):
stanislaw » August 26th, 2016, 3:38 am[/url]":osqi4cj9]Uostalom, već debelo mašimo smisao teme o kojoj pričamo, grad je krenuo sa postepenim isterivanjem svih autobusa sa okretnica u strogom centru (počev od Trga Republike do GŽS), a mi diskutujemo o tome da li 601 treba da ostane na GŽS. Pa grad je već definisao da ne može tu da ostane kao ni drugi autobusi koji tu okreću, tako da ima smisla samo diskutovati gde ga premestiti. A ako bi pitanje bilo koju liniju prvo skloniti sa GŽS, ja bih rekao upravo 601, zato što jedino ta linija do novog terminusa u bloku 20 može da dođe kraće i brže nego do GŽS i to bez gubitaka u kvalitetu presedačkih opcija.
Ja upravo mislim suprotno što se tiče presedanja i dužine putovanja ... , kao i što se tiče toga koju liniju treba prvu izmestiti sa GŽS.
A1 , 46 , 51 , 511 , 551 , 552 , 553 , E1 ...
To što su neki "stručnjaci" smislili da se ukine okretnica GŽS , ne znači da sad ni jedna autobuska linija (mislim na linije koje idu Savskom) ne treba više da ide tuda. Može to da se da izvede i bez bespotrebnog kruženja i mučenja naroda. Ono što sam čuo na više mesta je da samim Surčincima više odgovara GŽS od bloka 42 ili bloka 20. I da , ne možeš sav saobraćaj do GŽS prepustiti tramvajima i nepouzdanim (nisu česte) 78 i 83.
 
Razumem tvoje objasnjenje za Autokomandu,ali ja prosto razmisljam unapred.Da li ce linija negde tu da se zaglavi,to nikad ne moze da se predvidi,ali rekoh,sve se menja,okretnice se sklanjaju i treba ljudima iz Surcina omoguciti alternativu kada se ne bude okretao na GZS.Dakle,mozes ti nju da stavis da prolazi pored GZS,nije ni to problem,ali mora joj se naci nov terminus.Naravno da ces gledati da neke linije zbog toga sklonis sa Slavije.30 i 39 mogu ili ka Dorcolu ili ka Oml.Stadionu,svakako moze i to biti resenje,ili skrenuti 39 u Juzni Bulevar pa do Cvetka.Za Blok 20 po meni bi bila idealna linija 302 do Grocke autoputem,ili 38 do Velikog Mokrog Luga,govorim o pravcu ka Nisu.A iz pravca Surcina ne treba linije usmeravati linije u Blok 20,prosto treba maksimalno iskoristiti auto put i liniju 601 usmeriti ka gradu,nije bitno kojim putem.
 
Uostalom, već debelo mašimo smisao teme o kojoj pričamo, grad je krenuo sa postepenim isterivanjem svih autobusa sa okretnica u strogom centru (počev od Trga Republike do GŽS), a mi diskutujemo o tome da li 601 treba da ostane na GŽS. Pa grad je već definisao da ne može tu da ostane kao ni drugi autobusi koji tu okreću, tako da ima smisla samo diskutovati gde ga premestiti.

Nbg je skroz logican potez za 601. Gde ce okretati 511 i ekipa kad ih isteraju sa GZS? Na toj mostarskoj okretnici? U bloku 42, preko mosta na Adi?
 
Vrlo dobro pitanje. U bloku 42 ne vredi praviti nikakav terminus gradskog saobraćaja dok se BAS ne premesti tu. A ispod Mostara je nemoguće praviti terminus dok se ne ukine GŽS, koja se opet ne može ukinuti dok se infrastruktura ne izgradi na drugom mestu.
 
Reportaža sa Bir Festa. Policija je stajala uvučeno od raskrsnice Bulevara Nikole Tesle i Mihajla Pupina, pa su mogli autobusi da ulaze na novu okretnicu.

Što se tiče okretnica trostruki brojevi autobusa nemaju šta da traže u užem centru grada. 601 i ostali autobusi sa Glavne železničke stanice bi mogli da okreću na Mostaru, ili ako je teško izvodljivo onda na Prokopu.

Evo i vesti:

BG: 3 nove okretnice, 27 i 96 idu na NBG

Beograd -- Beograđane će prvog septembra na ulicama dočekati električni autobusi i tri nove okretnice. Uz zimski red vožnje na ulicama opet 1.300 autobusa.
Izvor: B92 četvrtak, 25.08.2016. | 10:43

Beograđani će od 1. septembra konačno moći da se voze i u električnim autobusima. Kako je prethodno najavljeno, elektroautobusi će saobraćati na potezu od Sava centra do Vukovog spomenika, čime Beograd postaje prva prestonica u okruženju koja će imati liniju javnog gradskog prevoza na kojoj saobraćaju elektroautobusi.

Novi terminusi biće kod Ušća, Starog Sajmišta i u “Belvilu”, dok okretnica na Trgu republike neće biti ukinuta sve do izgradnje buduće na Dorćolu.

Nove okretnice naćiće se u Ulici Vladimira Popovića u Bloku 20 i nedaleko od „Skejt parka” na Ušću. Najveća je preko puta zgrade „Rada” i u blizini Starog sajmišta, a ona će se prostirati na oko 4.300 kvadrata.

Prilaz terminusu u Bloku 20 planiran je iz Ulice Milentija Popovića i internom saobraćajnicom pored hotela „Hajat ridžensi”. Alternativni pravac biće veza terminusa sa Zemunskim putem. Na okretnici biće postavljeni objekti za otpravnike i toaleti, a na okretnici će biti uređena i prateća infrastruktura – javno osvetljenje i kišna kanalizacija.

Na terminus na Ušću vozila će dolaziti iz Bulevara Nikole Tesle. I na ovoj okretnici biće urađeno javno osvetljenje, kišna kanalizacija, šahtovi, kao i veza na postojeći kišni kolektor, vodovodna mreža i protivpožarni hidranti. U okviru radova na ovom potesu biće obnovljeni travnjaci i posađeno drveće uz trotoar.

Jedan od glavnih razloga za gradnju dva terminusa nedaleko od Brankovog mosta je rasterećenje postojećih okretnica na Trgu republike, koji treba da postane deo buduće velike centralne pešačke zone, ali i okretnice na Zelenom vencu, koja je trenutno jedna od najopterećenijih u gradu, pišu beogradski mediji.

Tako će linija 27E biti produžena do terminusa kod Ušća. Ono što je za sada izvesno jeste i da će na novu okretnicu, ali u Vladimira Popovića, imati i autobus 96 što znači da će zbog rasterećenja Trga republike njemu biti produžena trasa. Pored Brankovog mosta. Kod Ušća svoju vožnju će završavati linija 43.

Okretnica na Ušću je manja i obezbeđuje dobru vezu sa linijama 15 i 84, ali i sa tržnim centrom i parkom, dok je ona u Bloku 20 veća i omogućava presedanje na linije 7, 9, 11, 13, 78 i 83. Produženjem ovih linija Kotež, Višnjička banja i Mirijevo dobiće direktnu vezu sa Novim Beogradom.

Okretnica na Trgu republike biće znatno rasterećenija. Na njoj će se i dalje okretati autobusi sa linija 27, 32E i 96, sve dok prema planu Direkcije za javni prevoz, ne budu preusmerene na budući terminus u Dunavskoj ulici.

Otvaranjem novih okretnica rasteretiće se ona na Trgu republike, ali će se sa druge strane stvoriti veliko opterećenje kroz Terazijski tunel i Brankovu ulicu, jer je novim izmenama predviđeno da tuda prolaze autobusi na linijama 16, 27E, 35, 43, 65, 77‚ 95, EKO1, E4 i E6.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1169357
 
A da 601 pređe Gazelu, prođe pored Glavne železničke i preko Starog savskog mosta do okretnice u bloku 20?
 
Vrh