Žele da osnuju muzej javnog saobraćaja
Mada vozni park GSP „Beograd” s prosekom starosti od 13 godina sada više liči na Muzej javnog saobraćaja, Udruženje ljubitelja javnog prevoza već mesec dana zalaže se da Beograd dobije objekat u kojem će kao eksponati biti izloženi stari tramvaji, trolejbusi i autobusi. U GSP „Beograd” kažu da je potreban ogroman novac da bi se to ostvarilo.
EKSPONATI - Udruženje ljubitelja javnog prevoza zvanično postoji od 1. marta ove godine, a trenutno broji 18 članova.
- Želimo da sačuvamo najstariji zglobni autobus „ika 161”, sa četvorodelnim vratima kojeg je GSP „Beograd” nedavno stavio na rashod. Na liniji 403 i dalje saobraća crveni autobus makedonskog proizvođača „Sanos” iz 1987. dok se „mercedes” star 30 godina, koji je stigao 1997. iz Berlina, trenutno nalazi u pogonu Kosmaj. U hali za remont na Dorćolu parkiran je tramvaj marke „Đura Đaković” iz sedamdesetih godina, a planiramo da kontaktiramo i s ambasadom Rusije kako bismo pomogli remont trolejbusa „Zija” iz 1979. - kaže Ljubiša Trivanović, predsednik udruženja čiji su članovi mahom zaposleni u GSP „Beograd”.
U Udruženju kažu da vremešna vozila treba čuvati.
- Predlog je da se po uzoru na London osnuje pokretni muzej javnog saobraćaja. Recimo da turisti mogu da se prevezu od Studentskog trga do Slavije najstarijim trolejbusom. Takva vozila bi se sama izdržavala jer bi se plaćale ulaznice za vožnju i muzej. U muzeju bi bili i stare uniforme, karte ili automati za poništavanje - kaže Ljubiša.
U GSP „Beograd” ističu da nedostatak prostora i novca trenutno koči ovakvu ideju.
- Takav poduhvat trebalo bi da se finansira iz državnog budžeta. Kada je pre osam godina izbio požar u našoj garaži, uspeli smo da spasemo samo engleski autobus „lejland” i popularnog "čičicu", odnosno tramvaj iz dvadesetih godina prošlog veka - kažu u GSP „Beograd”.
Članovi udruženja su potpisivali i peticiju kako bi sprečili rashodovanje prvog trolejbusa koji je prebačen u Muzej nauke i tehnike. U udruženju kažu da bi u tom muzeju mogao da bude napravljen i Muzej javnog saobraćaja.
Линк: http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/zele-da-osnuju-muzej-javnog-saobracaja/35091.phtml
Ево Икар(б)уса са четвороделним вратима
А и ово би могло у музеј
Mada vozni park GSP „Beograd” s prosekom starosti od 13 godina sada više liči na Muzej javnog saobraćaja, Udruženje ljubitelja javnog prevoza već mesec dana zalaže se da Beograd dobije objekat u kojem će kao eksponati biti izloženi stari tramvaji, trolejbusi i autobusi. U GSP „Beograd” kažu da je potreban ogroman novac da bi se to ostvarilo.
EKSPONATI - Udruženje ljubitelja javnog prevoza zvanično postoji od 1. marta ove godine, a trenutno broji 18 članova.
- Želimo da sačuvamo najstariji zglobni autobus „ika 161”, sa četvorodelnim vratima kojeg je GSP „Beograd” nedavno stavio na rashod. Na liniji 403 i dalje saobraća crveni autobus makedonskog proizvođača „Sanos” iz 1987. dok se „mercedes” star 30 godina, koji je stigao 1997. iz Berlina, trenutno nalazi u pogonu Kosmaj. U hali za remont na Dorćolu parkiran je tramvaj marke „Đura Đaković” iz sedamdesetih godina, a planiramo da kontaktiramo i s ambasadom Rusije kako bismo pomogli remont trolejbusa „Zija” iz 1979. - kaže Ljubiša Trivanović, predsednik udruženja čiji su članovi mahom zaposleni u GSP „Beograd”.
U Udruženju kažu da vremešna vozila treba čuvati.
- Predlog je da se po uzoru na London osnuje pokretni muzej javnog saobraćaja. Recimo da turisti mogu da se prevezu od Studentskog trga do Slavije najstarijim trolejbusom. Takva vozila bi se sama izdržavala jer bi se plaćale ulaznice za vožnju i muzej. U muzeju bi bili i stare uniforme, karte ili automati za poništavanje - kaže Ljubiša.
U GSP „Beograd” ističu da nedostatak prostora i novca trenutno koči ovakvu ideju.
- Takav poduhvat trebalo bi da se finansira iz državnog budžeta. Kada je pre osam godina izbio požar u našoj garaži, uspeli smo da spasemo samo engleski autobus „lejland” i popularnog "čičicu", odnosno tramvaj iz dvadesetih godina prošlog veka - kažu u GSP „Beograd”.
Članovi udruženja su potpisivali i peticiju kako bi sprečili rashodovanje prvog trolejbusa koji je prebačen u Muzej nauke i tehnike. U udruženju kažu da bi u tom muzeju mogao da bude napravljen i Muzej javnog saobraćaja.
Линк: http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/zele-da-osnuju-muzej-javnog-saobracaja/35091.phtml
Ево Икар(б)уса са четвороделним вратима
А и ово би могло у музеј