relja":2myc14vv je napisao(la):
Ta zgrada nikada nije imala 4 sprata. OK, mozda je nekada, u jednom trenutku, i bilo planirano da se nadzida pa se nikada nije desilo, ali mislim da treba dobro razmisliti pre nego sto se krene u takav poduhvat.
U to doba su se tako gradile lučke zgrade, slična je u Zemunu-zgrada Carine,Z.Jovina
Đumurkana
Večernje Novosti 11.Maj 2005g.
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=70396&datum=2004-12-12#Scene_1
Moderan silazak na reke
KOSANČIĆEV venac, jedan od najstarijih ali i najzapuštenijih delova grada, uskoro će postati moderna i reprezentativna celina. Gradski zavod za urbanizam završio je program po kojem će se izraditi plan detaljne regulacije za ovu oblast. Obnova najznačajnijeg srpskog dela varoši mogla bi da počne već za šest meseci, koliko je potrebno da se plan završi.
Zbog objekata koji se u njemu nalaze, centralni deo Kosančićevog venca već decenijama ima status kulturnog dobra. Na ovoj celini nalaze se Saborna crkva, OŠ "Kralj Petar Prvi", Patrijaršija, Konak kneginje LJubice, kuća Mihaila Petrovića Alasa i hotel Nacional.
Istorijski gledano, Kosančićev venac je prostor na kojem su najduže živeli Srbi. Tu je nekada bila i čuvena Đumurkana, carinarnica od koje su ostali samo temelji, zatim prvi kulturni, duhovni i ekonomski centri, kao i teretno pristanište.
- Prioritet Generalnog urbanističkog plana jeste širenje centralne gradske zone i silazak na reke. Kosančićev venac je jedini deo prestonice u kojem je taj silazak moguć odmah - rekla nam je arhitekta Jovanka Đorđević, koja je zajedno sa Verom Mihaljević rukovodilac plana.
Na gornjem platou ove celine planirane su samo manje intervencije dok će se najviše graditi u donjoj zoni, odnosno Karađorđevoj ulici i okolini Beton hale. Sama hala biće rekonstruisana, a vratiće se i stari izgled Đumurkane.
- Plato i Karađorđevu ulicu povezivaće nove, monumentalne stepenice - objašnjava Đorđević. - Uz liticu će biti postavljeni specijalni liftovi, žičare ili pokretne stepenice. U samom priobalnom pojasu ostaće pristaništa za međunarodne i domaće brodove, koja će dobiti ponton sa svetlećim stubovima, a prostor oko Hale biće namenjen za kulturne sadržaje.
Osnovna namena projekta jeste rasterećenje Karađorđeve ulice, preko koje trenutno prelazi sav železnički saobraćaj. Regulacioni plan nudi jednostavno i brzo rešenje, jer se izgradnja obilaznice oko Beograda i izmeštanje pruge očekuju tek za 15 ili 20 godina.
BIBLIOTEKA
NA Kosančićevom vencu nekada se nalazila Narodna biblioteka, koja je nažalost uništena u bombardovanju 1941. godine. Od zdanja su ostale samo ruševine, a tom prilikom izgoreli su dragoceni srednjevekovni spisi. Stručnjaci su odlučili da se na tom mestu ne gradi nova biblioteka, već da se napravi memorijalni centar u kojem bi se nalazile kulturne tvorevine i biblioteka Patrijaršije.