Šta je novo?

Косанчићев венац - ревитализација

Хајде да мало реалније сагледамо ову ситуацију са Косанчићевим венцем ... колико ту има некретнина, колико сталних становника а колико њих има аутомобил? Број аутомобила на плочнику је несрезмеран броју становника заједно са њиховим гостима. Поприлично несразмеран. Барем 50% аутомобила нема никакве везе са становницима Косанчићевог венца. Никакве.

Лјаки је у праву, овде се драми због затварања неких патрљака уличне матрице које нису толико битне са аспекта аутомобислког саобраћаја и више служе као паркиралиште за људе који из лењости и обичне бахатости долазе колима у центар. Не ради се овде о некој нужности аутомобила на чему инсистира Пантограф. Не у толикој мери какву он представља. Аутомобил јесте нужан за становнике краја који потпада под пешачку зону, али је то мањи проценат у укупном броју аутомобила у тој зони.
 
Gorštak i Pantograf sve lepo rekoše. Doduše pišem i ja isto ovde već godinama ali oni su to bolje i staloženije spakovali.

Drugo, umoran sam od situacija gde ljudi porede gradove koji su neuporedivi. Ne u smislu ''šta može da se nauči od drugih'' nego u smislu ''ako mogu oni tako, možemo i mi isto''. Reći ''ako može Ljubljana može i Beograd'' je kao kad bismo rekli ''ako može Jusein Bolt, moći će i Milorad Čavić''. Svaki grad je jednistven organizam. Sad naravno da postoje neka načela koja se mogu primenjivati u većini i neke ideje koje valja razmenjivati. Ali slepo kopiranje ili pozivanje na ''ali drugi su uradili tako i tako'' je promašaj od starta. I odraz kratkovidosti i povodljivosti.

I za kraj, Gorštak ne samo da je objasnio suštinu problema nego je potvrdio i ono o čemu sam pisao - da se ovakvim debilnim rešenjima ljudi polako isteruju iz centra. Da stavimo na stranu pokvarenštinu i licemerje koje se time radi, ostaje problem u tome što predgrađa već sama po sebi jedva opstaju urbanistički i infrastrukturno, a tek će sa isterivanjem dodatnih par desetina hiljada ljudi problemi narasti do granice kad više neće biti rešivi. A sve to zbog dve grupe ljudi: nesposobnih alavih vlasti koji umeju da prave pare jedino pretvaranjem svega u Las Vegas, i grupe ljudi koja bi da se igra tuđim životima i naseljima ko da igraju SimCity, pa stavljaju romantiku i fantazije ispred razuma i funkcionalnosti.
 
Pa ništa, hajde da i Knez Mihajlovu otvorimo za saobraćaj a na Trgu republike napravimo jedan veliki parking, kao u stara dobra vremena... A i ta Skdarlija, čemu zatvaranje, pustiti i tu automobile.

Beograd automobilima!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skakutanje u ekstreme, ironiju i sarkazam je najčešća metoda ''raspravljanja'' ljudi koji nemaju osnovane i konkretne argumente.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601930#p601930:2vnkj5g9 je napisao(la):
stf » 13 Феб 2019 01:19 pm[/url]":2vnkj5g9] Аутомобил јесте нужан за становнике краја који потпада под пешачку зону, али је то мањи проценат у укупном броју аутомобила у тој зони.

Живот у пешачкој зони не искључује могућност поседовања аутомобила, ни неко ко живи у блоковима иако има паркинг нема гаранцију да се неће морати паркирати у неком другом блоку.
Некоме ко нема аутомобил квалитет живота се сигурно повећа јер на 10 паркираних аутомобила долази 50 који генеришу саобраћај тражећи слободно паркинг место.
 
Baš zato napraviš lepo garažu i onda niti neko juri parking mesto niti je gužva ispred zgrade i još svi imaju mesta gde da ostave svoj automobil. Što je u startu moj predlog. Zatim uložiš malo u zelenilo pa svima bude još malo bolje. Ili sagradiš fontanu za 2 milke i udaljiš pešake od iste pomeranjem zebri.
@clout041 komentar ti je stvarno.. inače za knez je planirana još jedna garaža plus Rajićeva sada ima dosta dobar efekat. nešto u prilog mom stavu a protiv tvog. ;)
 
Апропо Љубљане, она је, у транспортном смислу, класичан СФРЈ град: део несврстане оазе неразвијености градског саобраћаја без пандана у Европи. Љубљана има смешан јавни превоз у поређењу са, рецимо, двоструко мањим мађарским градовима. На Сегедин би словеначка престоница у овом смислу могла да гледа као у велеград. Према томе, Љубљана није никакав пример за углед: град те величине морао би бити далеко развијенији.

То што су у Љубљани учинили, чини ми се, представља задовољавање сопствених потреба на поприлично ниском нивоу, што се, у ово наше маркетиншко доба, може лепо упаковати као врхунско постигнуће. Уједно, то је и добар повод за најгоре међу западним лицемерима да друштвима која ипак сматрају инфериорнијим од својих кажу: "Тако треба!" Вероватно им честита Јан Гел, онај исти дански геније који говори да му је "жао што се изгубила традиција бициклизма у Пекингу" (зна ли човек колико је Пекинг пута већи од Копенхагена, и мисли ли да очеви и дедови који су по њему морали да возе бицикл, желе да то раде и њихова деца и унуци?).

Све то у мудријим друштвима не пролази, док код нас идеологија Фолићизма може да добије снагу закона. Са којим циљем и за чије добро? Да би, сутра, ако случајно постанемо богатији, центар Београда постао нешто попут центра Марсеља? Да би сва улична храна која може да се купи била халал, јер ће се иселити и последња нормална, макар и малограђанска породица, јер јој је удобније да живи и у Прогару, а не ту? Мени је, рецимо, Беобилд сјајно место за уочавање наше интелектуалне недоследности: препун је типова који се грозе "Запада" (на пример, ја га се не грозим, једино бих на "Западу" и живео), а прихватају, оберучке, најгоре тековине његове политичке коректности, попут уништења традиционалног урбаног у градским језгрима, што је сада већ неповратан процес.

И, наравно, није нигде речено да се у некој улици не сме забранити паркирање на површини. Наравно да не, што мање кола треба да заузима плочник, али, онда се мора обезбедити реална алтернатива. И за приступ и за паркирање. А то није ни много тешко, осим ако не превладава идеологија коју не бих назвао ни санкилотском, већ, једноставно, самоубилачком.
 
Gorstak89":1v5e810f je napisao(la):
@clout041 komentar ti je stvarno.. inače za knez je planirana još jedna garaža plus Rajićeva sada ima dosta dobar efekat. nešto u prilog mom stavu a protiv tvog. ;)
Nemam ja ništa protiv izgradnje garaže ali da bar sa 50% kapitala učestvuju vlasnici stanova koji bi u toj garaži imali privatna mesta na 99 godina. Protiv sam toga da grad gradi garažu u kojoj će sat parkiranja biti 150 dinara a nekom mesečna karta 800 samo zato što ima stan tu.

Ovde se ljudi protive generalno zatvaranju ulice za saobraćaj. Pa nigde u svetu turističke mikro lokacije u centru nisu otvorene za saobraćaj. U svakom selu u Nemačkoj (da na pominjem veće gradove) imate pešačke zone u istorijskom gradu gde nema automobila iako ljudi žive tu. U Italiji je u nekim gradovima zabranjeno voziti po centru osim s posebnom dozvolom (zone ograničenog saobraćaja), kazne za onog ko prekrši su ozbiljne a kamera ima svuda.

Mi hoćemo milion turista ali ti ljudi osim Skadarlije i Kneza, nemaju gde da prošetaju opušteno, bez udisanja izduvnih gasova.

Drugo, ako su već hteli da ostave automobile u KV, zašto su ga onda sredili u izvornom obliku? Napraviš lepo modernu, asfaltiranu ulicu sa obeleženim parking mestima, staviš automate za plaćanje i rešen problem. Ovakva kakva je sad, nije nikakva turistička atrakcija iliti, džaba su krečili.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Druže debelo preteruješ i kriviš stvari, u tome je problem. 800 dinara po mestu? odakle ti to? Zašto bih ja lično finansirao javnu garažu? dakle ti meni oduzimaš nešto što sma imao i za to mi OMOGUĆAVAŠ a ne poklanjaš. Time sam ja i dalje u malo lošijem položaju ali ne u bitno lošijem.

izvoli cenovnik JKP Parking servisa druže https://parking-servis.co.rs/lat/garaze ... cev-venac/
obilićev venac je otprilike najbliža stvar.
ne bi me čudilo da na kraju kažeš i da im se treba oduzeti imovina jer je na ekstra lokaciji? Niko ovde nije protiv zatvaranja nego da se to uradi na valajn način, da se ne iživljavamo nad nekim ko tu živi. Imaj na umu da ti ljudi ne mogu ni garaže da prave jer je zabranjeno menjanje fasada. dakle, jedan deo tereta mora država da podnese. pri tome, ja ne živim tamo a to mi je omiljeni deo grada, da se razumemo da nemam lični interes.
a što se tiče turizma to je bajka za lenje nacije poput naše, grčke pa i i italijanske, a vidim i za hrvate. niko ne živi od turizma. dobro je da ga ima, ali to nije neki ultra bitan prihod a mi moramo mnogo toga rešiti pored pešačkih zona da bi bili stvarno raj za turiste. onda nas možda i poseti 200 miliona bugara ;)
 
Mnoge zemlje u svetu žive od turizma i imaju daleko bolji standard od Srbije.

Ujedno, turizam je najveća privredna grana u Srbiji već petnaestak godina, a od toga najviše prihoduje Bg. Ovo je i meni zvučalo nerealno.

Kad je reč o parkinzima, ponavljam po ko zna koji put, da niko od ljudi koji žive na Kosančićevom vencu nije imao, odn. nije bio vlasnik nikakvog parking mesta, tako da grad nije ni dužan to da im obezbedi. Do sad je postojala mogućnost zakupa parking mesta na ulici u vlasništvu grada po povlašćenoj ceni. Grad je sad ukinuo određeni broj svojih parkinga i to je to.
 
Grad kao grad ne parkira kola, sva gradska parking mesta su u službi građana, grad sam sebi nije svrha već je njegova svrha da meni bude bolje.
Kod nas je prihod od turizma takav jer ništa drugo ne radi. koje to mnoge zemlje žive od turizma?
 
Prvo, kad se radi o turizmu nije bitan samo kvantitet, nego i kvalitet. Šta je bolje? Da nas bije glas Evropskog Bangkoka gde se dolazi da se radi sve ono što se ne može kod kuće, ili da probamo da izgradimo svoju bazu i profil turista koji će doći ovde i da vide nešto, a ne samo da luduju i šenluče? Šta je vrednije, 10.000 klošar/rančuga - turista koji će da odsedaju u neregulisanim prostorima za 20e, hrane se za 10e i napiju za 30e... ili 5.000 turista u grupama koji će da dođu da vide i obiđu što više, da odsedaju u skupljim i regulisanim smeštajima, i da kupuju i plaćaju skuplje stvari i usluge?
U turizmu, slepci (poput ovih naših) idu na kvantitet. Oni malo promišljeniji računaju i na kvalitet.

Drugo, žalim ja taj milionski grad i prestonicu jedne osrednje evropske zemlje koji bi da mu turizam bude glavna, pa maltene i jedina privredna grana. Tu nema ništa za ponos, naprotiv, to je jedna velika sramota i pokazatelj nesposobnosti onog koji vode njega i državu. Grad i država takvog profila koji se uzdaju samo na turizam kao glavni prihod su u ozbiljnom problemu. To je neodrživo stanje.

Treće, iz brojnih komentara i rasprava ovde provejava tumačenje da ako je neko protiv ovog manitog nekontrolisanog širenja pešačkih zona i isterivanja ljudi iz centra, da je automatski protiv turizma, protiv progresa, promena, ekologije, i... dopisati po želji... :roll:
Ne, kao što je već više puta napisano, i ovde i na temi o pešačkim zonama, samo uvođenje i širenje pešačkih zona, kao koncept, je itekako na mestu. Ali je problem u načinu na koji se to radi. I u stavu kojim se sve to plasira i kasnije brani. Kao što rekoh već nekoliko puta, svako ko uredno izmiruje svoje dugove prema društvu ima prava da se pita o svemu što se njega tiče, pa tako i o ovim pitanjima pešačkih zona, parkiranja i turizma u njegovom kraju. Naravno, to pitanje mora da ima neku meru i da se gleda procentualno na nivou celog kolektiva. Ali dakle svako ima pravo, i treba, da iznese svoje mišljenje i svoje predloge. A obaveza je nadležnih da to čuju i razmotre. Jer sve to promene utiču na živote ljudi. Ne u smislu ''život ili smrt'' nego u smislu načina života i funkcionisanja.

To što ovde i u javnosti postoji korpus ljudi koji zaboravljaju definiciju grada, zaboravljaju kako su oni nastali i zbog čega, i misle da je rešavanje realnih problema kao igranje SimCityja im ne daje pravo da tek tako remete živote nekoliko hiljada ljudi i nameću nešto što nema smisla ni sa aspekta korektnosti a ni sa aspekta razuma i funkcionalnosti. Da su ti ljudi bili na licu mesta kad je gorela zgrada u Zmaj Jovinoj a vatrogasci čekali da se rasčisti pičvajz da priđu, ili da moraju da na paletarima i kolicima dovlače najbanalnije stvari kao što su namirnice iz prodavnice... drugu bi priču pričali. Nego kao i uvek, najlakše je tuđim... stubom... mlatiti gloginje.
 
Hrvatska, duplo veći BDP od Srbije. Ostatak privrede u još gorem stanju po raznim aspektima, nego Srbija. Priliv deviza sličan. Grčka, slična priča... Tajland i mnoge druge zemlje. Kad je reč o gradovima, recimo Barselona. Mislim da im je priliv od turizma godišnje 10 milijardi evra. Dakle, blizu celokupnog BDP-a Bg-a, koji inače čini 40 posto ukupne privrede Srbije.

Grad kao grad je bio vlasnik tih parking mesta, a ne stanari KV, tako da pojedincima nije ništa oteto.

Kad bismo išli logikom da svako treba da dobije od države sve ono što će njemu da poboljša život, brzo bismo došli do zaključka da je to nemoguće i da ne postoji nigde u svetu.

Druga stvar. Šta to turista iz Evrope ovde može da radi što ne može u večini evropskih država? Pa čak i ono što je ovde zvanično zabranjeno na zapadu je ugl. legalizovano, tipa prostitucija i tzv. lake droge, poput marihuane.

Turizam je ujedno veoma značajan i razvijan i u Beču recimo, koji je ujedno i prema Forbsovoj listi, tradicionalno najbolji grad za život na svetu.
 
Ta Hrvatska je u zadnjih 10 godina više puta bila pred bankrotom. Toliko su se bili zaleteli u snovima da je morala EU da ih spašava i dovodi u red.
Grci su veći blejači od nas. Već generacijama žive na cucli Evrope, daju sebi 13. plate, vaćare za poreze, grade autoputeve niotkuda za nigde... a kad god slavina smanji dotok ''rešavaju'' problem tako što izađu na ulice pa razbiju sebi grad pa onda još malo kukaju Evropi da ih obnovi i pomogne. A ovi im povlađuju. Ali da nema toga da ih vadi odavno bi oni potonuli, sa sve turizmom. Da se razumemo, nemam ništa protiv njih, ali realno, veliki su blejači.
Barselona jeste primer grada kome turizam mnogo znači i donosi, ali su čak i oni shvatili da je turizam u 21. veku postao mač sa dve oštrice. Jer su im sa povećanim turizmom došle i gužve, incidenti, više smeća, buke... I u poslednjih dve godine rade na tome da smanje taj priliv. Jel treba mi da čekamo da nas isto snađe pa da malo razmislimo? Ja radije ne bih. Ja već vidim negativne posledice toga što se ovde ide na kvantitet a ne na kvalitet.
Grad kao grad je bio vlasnik tih parking mesta, a ne stanari KV, tako da pojedincima nije ništa oteto.
Kad bismo išli logikom da svako treba da dobije od države sve ono što će njemu da poboljša život, brzo bismo došli do zaključka da je to nemoguće i da ne postoji nigde u svetu
Ako ćemo tako plastično da gledamo, mogu ja sad ovde da napravim spisak stvari koje po zakonima i propisima spadaju u ingerenciju Grada i države, a on ih ignoriše, pa da pokrenem jedno 20ak tužbi. Pa da motivišem još ljudi po gradu sa istim problemima da i oni urade isto i da preplavimo sudove sa par hiljada sudskih procesa, sve dok i poslednji oštećeni ne istera svoju pravdu. Pa da vidimo na šta bi to ličilo. Ako ćemo tako plastično da gledamo na to, onda džaba sve.

Ne radi se ovde o tome da neko treba nešto da dobije od države. Nego da ona treba da prekine da stalno uzima, a da ništa ne daje zauzvrat. Kao što sam pisao već, društvo se zasniva na principu ''nešto uzmeš, nešto daš''. Kad se to svede samo na davanje ili samo uzimanje, e onda tu nastaje problem. I onda to vodi u haos. Što se ovde upravo i dešava. Jer je ljudima preko glave svega.
Druga stvar. Šta to turista iz Evrope ovde može da radi što ne može u večini evropskih država? Pa čak i ono što je ovde zvanično zabranjeno na zapadu je ugl. legalizovano, tipa prostitucija i tzv. lake droge, poput marihuane.
Da se majmuniše na ulici, da piša i baca otpad gde stigne, da žvrlja grafite uključujući i policijska vozila, da za male pare privede šta god hoće, da parkira kako hoće, da izlomi nešto, da ukrade, da siluje, da divlja na kolovozu/putu...
Sad će neko reći ''pa dobro, ali to je naša krivica što im dopuštamo sve to''. Pa ne dopuštam im ja. Niti bi im dopustila većina ljudi ovde. Ali im dopuštaju slepčine i gangrene na vlasti i u nadležnim institucijama, a to je tako delom i zato što je usvojena nova politika da je ''turizam svetinja''. Opet, sa naglaskom na kvantitet umesto na kvalitet.
 
Hrvatska ima duplo veći BDP po glavi stanovnika nego Srbija i duplo veće plate u proseku. Grci stoje još i bolje po tim pitanjima. I jedni i drugi su pak u dužničkom ropstvu, kao i Srbi, jer je nama potreban rast privrede od 7 posto da bismo uopšte otplaćivali kamate na dug, a takav rast nemamo, niti ćemo imati. Dakle, u istom smo sosu, kao i Grci i Hrvati i mnogi drugi. Većina sveta uostalom. Tad više nije bitno da li duguješ 30 milijardi, kao Srbija ili 300, kao Grčka ili 17 000 milijardi kao SAD. U dužničkom si ropstvu i ne možeš da se iskoprcaš.

Elem, pozivaš na kvalitet u turizmu, a ne na kvantitet, pa samo objasni koja to turistička zemlja ide na kvalitet. Šta bi trebalo selekcionisati turiste na osnovu imovinskog statusa, fizičkog izgleda, zemlje porekla, načina oblačenja, tražiti im da donesu najmanje 5 hiljada evra sa potpisanom izjavom da će to ovde i potrošiti. Razvijati samo elitne lokacije i elitni turizam i usmeravati turiste samo u tom smeru. Ostaje samo pitanje šta to elitno Bg danas može da ponudi i da li treba odbiti onog koji ovde dođe da bi jeftino pio i jeo?

Što se tiče pisanja tužbi, ako veruješ da si povređen zakonski na bilo koji način, treba da ih pišeš i da podstičeš druge da se bore za svoja prava. Ali u ovom konkretno slučaju nisi oštećen i nigde u svetu nijedna država te zbog toga ne bi obeštetila.

Što se pak tiče uzimanja i davanja, svaka država u svetu ipak više uzima, nego što daje. Nigde nije uravnoteženo. ( Ne računajući neke zalivske zemlje koje eksploatišu naftu. Što naravno samo po sebi nije održivo ).
 
To što imaju veći BDP ne znači ništa. To je jedan u moru parametara kojim se meri ekonomski uspeh i stabilnost zemlje. Poenta je da se ta Hrvatska, u skorijoj istoriji, toliko fokusirala na turizam kao glavni izbor prihoda, da im je ekonomija postala nestabilna i da su nekoliko puta zbog toga bili na korak od bankrota. Grčka isto nije daleko od toga, jer su navikli da bleje i oslanjaju se na turizam i pomoć sa zapada, a nisu svesni da to neće doveka trajati.
Elem, pozivaš na kvalitet u turizmu, a ne na kvantitet, pa samo objasni koja to turistička zemlja ide na kvalitet. Šta bi trebalo selekcionisati turiste na osnovu imovinskog statusa, fizičkog izgleda, zemlje porekla, načina oblačenja, tražiti im da donesu najmanje 5 hiljada evra sa potpisanom izjavom da će to ovde i potrošiti. Razvijati samo elitne lokacije i elitni turizam i usmeravati turiste samo u tom smeru. Ostaje samo pitanje šta to elitno Bg danas može da ponudi i da li treba odbiti onog koji ovde dođe da bi jeftino pio i jeo?
Za početak, prekinuti imbecilnu i sramotnu praksu promovisanja Beograda kao prestonice ''jeftinog provoda''. Uvesti red u ugostiteljske objekte i definisati delove grada koji će biti prilagođeni turistima. Sankcionisati one koji krše propise i zakone, uz potpunu ravnodušnost da li se radi o bircuzu koji jedva opstaje ili o splavu koji okuplja stotine gostiju svake večeri. Sankcionisati neprimerena ponašanja, pogotovu ako počinilac pokazuje odsustvo bilo kakvog poštovanja prema domaćinu kod koga je došao. Naterati saobraćajne bumbare da kažnjavaju strane tablice u bahatim prekršajima (auto na kolovozu, divljanje, jurcanje...) Prekinuti sramotnu praksu da se strani državljani puštaju kući bez ikakvog procesuiranja samo zato što su... strani državljani... Uvesti red u hotelijerstvo, hostele i one koji bi da ulože 0 a svakog meseca zarade 500e i to na račun tuđeg mira, hodnika zgrade, kapije, parking mesta, ili nečeg drugog. Pojačati policijsko prisustvo i učestaliti organizovane akcije. Da policija povremeno prečešlja splavove i klubove, a ne da im budu portiri. :bash:

Eto, to je par mera za početak kojih sam ja kao laik mogao odmah da se setim i navedem. A siguran sam da bih našao još dosta kad bih se posvetio tome. A primera po svetu itekako ima. Nije Beograd jedini koji ima ovaj problem. Ali jeste među retkima koji odbija da ga reši.
Što se tiče pisanja tužbi, ako veruješ da si povređen zakonski na bilo koji način, treba da ih pišeš i da podstičeš druge da se bore za svoja prava. Ali u ovom konkretno slučaju nisi oštećen i nigde u svetu nijedna država te zbog toga ne bi obeštetila.
Prilično smela izjava, reći da bezosnovano uskraćivanje nekome prava da koristi automobil u 2019. godini, a bez obezbeđivanja alternativnog rešenja, nigde u svetu ne bi rezultiralo sudskim procesom i obeštećenjem...
A taj tvoj primer je samo vrh ledenog brega. O manama i problemima manitog širenja pešačkih zona sam već pisao na drugoj temi. Ne radi se tu samo o tome što auto neće moći da doveze namirnice.

Inače ne mora država da uzima u odnosu 50:50. U svakom društvu taj odnos se kreće od 40:60 do 60:40. Problem je samo što se ovde kreće od 90:10 do 100:0 (u korist države).
 
@propeler sa takvim razmišljanjem ide i naša država u strazbur i divno prolazi, rekao bih da nisi završio pravni fakultet?
 
Niko nikom ne zabranjuje da koristi automobil. Tu preteruješ.

Kad je reč o eventualnom definisanju delova grada za turiste, za šta nisam čuo da u nekoj ozbiljnijoj formi postoji bilo gde u svetu, šta misliš da li bi upravo centar grada bio prilagođen turistima ili bi se pak turizam pomerio na Konjarnik ili recimo Kumodraž?

Nisam završio pravni fakultet, ali tvrdim da država ne bi izgubila u Strazburu zato što je ukinula nekoliko parking mesta u sopstvenom vlasništvu :sesir: .
 
okej, evo ja ti posle par desetina hiljada stranica pravne literature tvrdim da bih mogao da dobijem grad tamo ;)
pa kako ne zabranjuje? blokiraš mi jedino mesto gde sam mogao da stanem, zabraniš mi prilaz autom do moje nepokretnosti, prvi slobodan parking mi staviš daleko da mi treba taxi do njega? ajde šta je to nego zabrana? evo ja tzi ne branim da kupiš vilu na dedinju, jel si je kupio? :D samo što je vila na dedinju luksuz, automobil nije. zamisli da nemcu npr tako nešto uradiš? Sloboda kretanja zajemčena je USTAVOM kao i međunarodnim aktima. Drugo, imaš invalide i razne ljude sa raznim potrebama kojima bi ovaj tvoj stav posebno smetao.

Na kraju krajeva, jedno je vaditi stavove iz guzice, drugo je biti u struci. Bender nije propagirao slanje turizma u pirot nego je dao par stvari koje su kod nas debelo nesređene. I jeste sramota da pored toliko druge industrije tebi bude glavni i bitni izvor para turizam. Drugo, nisi i dao konkretne podatke za prihode od turizma, izvoli. A ja ću ti reći da čak i izrael koji ima pregršt turizma zbog jerusalima i svojih prelepih plaža ne drži do toga da im je turizam GLAVNI izvor para.
Profesor zec je rekao da parafraziram zbog sovke j**** državu kojoj prihod zavisi od količine zrna u klipu. što će reći, to su sve stavke na koje se ne oslanjaš, fali nam proizvodnja i privreda. prinosi od turizma i roda pšenice ili kukuruza su nešto na šta se normalna država nikada ne bi oslonila.
 
Ima Beograd dovoljno veliki centar da se smesti sve što treba da niko ne ispašta. Uostalom, ne mora sve da se nabije u krug od 200 metara od Kneza, aman više...
Kad je reč o eventualnom definisanju delova grada za turiste, za šta nisam čuo da u nekoj ozbiljnijoj formi postoji bilo gde u svetu
Lično video u 90% stranih gradova koje sam posetio. Pogotovu u Evropi i Americi.
 
Izvini Bender a gde si to video? Kako je moguce da delis delove grada na one vise turisticke i one manje turisticke. Ljudi su razni i svako voli nesto drugacije da pogleda, sazna, poseti, proba, oseti...to je toliko individualno. Ajde definisi delove Rima na turisticke zone ili Pariz...to je nemoguce.

90% mladih stranaca ovde dolazi prvenstveno zbog cene, i to je kljucna stvar. Zagarntovano dobar provod, pice i klopa uz niske cene. Pijancenje 00-24, 7 dana u nedelji uz dozvoljeno pusenje u svim lokalima. Beograd je njima retro.Dolaze naravno i da vide nasu istoriju i kulturno nasledje, ali i to im nije presudna stvar, posebno Italijanima, Francuzima, Nemcima, Spancima i Britancima, oni toliko toga imaju i u svojim drzavama.
 
Gorštak, šta da ti kažem, ako si tako dobar advokat, onda svaka čast. Ako pak veruješ da si tako dobar, ipak budi oprezan.

Što se tiče pomenutih Nemaca, ja stvarno ne znam da li ima grada i gradića u Nemačkoj u kojem nema pešačkih zona koje su pre nego što su postale pešačke bile standardne ulice, pa niko od Nemaca nije išao na Strazbur zbog toga, niti sam ubeđen da bi dobio na sudu.

Po istoj logici bi svaki starosedelac poljoprivrednik na Karaburmi, Vračaru, Medaku, Zeumunu itd mogao da se žali da mu grad danas onemogućava i čak zabranjuje da on tovi prasiće i goveda, što je ranije mogao, jer su to nekad bila sela, a sada je deo grada, uz prenebregavanje činjenice da je njegovo zemljište tada bilo poljoprivredno i da je vredelo malo, a da je sada skupocenu građevinsko. Šta bi trebalo da ide na Strazbur zbog toga? Da li bi dobio?

A posebna priča je to vaše pljuvanje po parama koje mogu da se prihoduju od turizma, pa i od prinosa kukuruza i pšenice. Da li ste vi svesni da je strateška kultura u poljoprivredi upravo kukuruz i da mnogo toga zavisi od kukuruza? No dobro, ako je vama lično sve to jadno i bedno, vi lično uzmite i razvijajte nanotehnologije, električne automobile bolje od drugih, kosmodrome, šaljite strance u kosmos za milijarde dolara da ne bi blejali i pijančili po Bg-u, proizvodite mikročipove i šta god drugo. Ovi na vlasti to očito ne znaju, pa makar pokušavaju nešto da ućare od turizma i to im uopšte nije ni jadna, ni glupa ideja.
 
@ zexland
Znaci da bi smo zadovoljili ruksak turiste dobar deo centra treba iseliri i pretvoriti u hostele na spratovima i kafice u prizemlju i podrumu.?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602017#p602017:3u28xgu9 je napisao(la):
zexland » Sre Feb 13, 2019 7:49 pm[/url]":3u28xgu9]Izvini Bender a gde si to video? Kako je moguce da delis delove grada na one vise turisticke i one manje turisticke. Ljudi su razni i svako voli nesto drugacije da pogleda, sazna, poseti, proba, oseti...to je toliko individualno. Ajde definisi delove Rima na turisticke zone ili Pariz...to je nemoguce.

90% mladih stranaca ovde dolazi prvenstveno zbog cene, i to je kljucna stvar. Zagarntovano dobar provod, pice i klopa uz niske cene. Pijancenje 00-24, 7 dana u nedelji uz dozvoljeno pusenje u svim lokalima. Beograd je njima retro.Dolaze naravno i da vide nasu istoriju i kulturno nasledje, ali i to im nije presudna stvar, posebno Italijanima, Francuzima, Nemcima, Spancima i Britancima, oni toliko toga imaju i u svojim drzavama.
Budimpesta, Valeta, Nica, Barselona, Bratislava, Moskva, Petrograd, Nesvill, Memfis, Vasington, Antalija...
U svakom sam mogao da razaznam koji deo je podredjen i ogranicen na turizam, a gde je fokus na zivotu i funkcionisanju stanovnistva.
Samo ovde ne postoji apsolutno nikakvo razgranicenje izmedju celina odnosno namena, a kad se na to skrene paznja, odgovor nadleznih je "pa znate turizam this, turizam that..." I to ne ako zivis u Knezu, nego ako zivis bilo gde na potezu od Bezanije do Konjarnika.

Inace ne vide turisti Beograd kao retro nego kao rusticnu i haoticniju verziju Bratislave, Budimpeste i Praga. Retro je nesto drugo. Majami neon je retro. Malta je retro. Retro nije isto sto i raspad. Beograd nije retro, on je samo haoticna gomila i mesavina svega i svacega koja je njima simpaticna iz vise razloga (sto dobrih, sto losih) i koju dozivljavaju kao hibrid Las Vegasa, Amsterdama i Diznilenda.
A onda imamo i ture azijata pa cak i sredovecnih evropljana i starijih amera, koji dolaze ovde u velikim brojkama da bi obisli muzeje, lokalitete, spomenike i zaista saznali nesto o zemlji i narodu, i oni ne zale da ostave socne pare. Kao ni da ukazu postovanje prema domacinu. Tako da ne moze niko da mi prica da nema alternative i da treba da se ponosimo ovim brlogom i radujemo se klosar/pivcuga/rancuga turizmu koji donosi vise stete nego koristi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602007#p602007:1o2jxgkf je napisao(la):
Propeler » Wed Feb 13, 2019 7:01 pm[/url]":1o2jxgkf]Niko nikom ne zabranjuje da koristi automobil. Tu preteruješ.

Nisam završio pravni fakultet, ali tvrdim da država ne bi izgubila u Strazburu zato što je ukinula nekoliko parking mesta u sopstvenom vlasništvu :sesir: .
Da u pravu si da ne postoji formalna zabrana ali poostoji ona da kolima ne mozes da pridjes a kamoli da parkiras u razumnoj blizini mesta gde zivis. Niko ne trazi da parkira auto ispred ulaza u zgradu.
 
Vrh