Šta je novo?

Косанчићев венац - ревитализација

Licno jedan proglas :).

Mi, nestanovnici K venca, nemamo drugi slicni Venac da tamo odemo i zadovoljimo potrebu za onim sto ta ambijetalna celina nudi dok Vi stanovnici KV imate gde da parkirate u okolini ili da odlucite da radikalno promenite nacin zivota i kao ja, Nepopravljivi optimista, koristite prevoz, CarGo, voz itd.



Sent from my Ektra using Tapatalk
 
aman ljudi pričamo o nekim osnovnim stvarima ne o ne znam čemu. nema veze ko je šta prvi zauzeo. Ti gasiš jednu celu ulicu. Nekad me oduševe forumaši ovde sa skoro pa fašističkim izjavama. mada je bilo i čisto fašističkih na nekim temama.
Znači vaš pogled je ko te j što živiš tu, mi ti sad gasimo sve, a ekonomski nam se ne isplati da ti nadomestimo gubitak nekih sasvim normalnih stvari kao što je normalan pristup tvojoj nepokretnosti? ja znači ne verujem šta sam sve ovde pročitao od nekih ljudi, nekad čak i od onih koje baš poštujem i smatram da su veliki stručnjaci za neke teme.
U gradu koji sve više jedva da ima gsp, ti zatvaraš ulice po centru (ja inače podržavam tu ideju i nemam ništa protiv da je pešačka zona veća, ja šta više volim da pešačim, juče sam ubio 20 km po gradu). Ali ovo.. Onda su za ove ulice oko Kneza stavili i blokade da nikako ne možeš ući vozilom. PA valjda ću se nekada seliti? ili ću kupiti neki novi nameštaj u onoj IKEA :D to treba nekako dopremiti. Valjda će nekom nekada pozliti ili mu se nešto zapaliti, gde će ta vozila proći??? Možda ja odem do nekog većeg prodajnog mesta i kupim nešto, i onda treba da teglim sve na ruke jer jbg, odlučili gradski oci i vi takvi da ja ne mogu da dođem vozilom do svoje nepokretnosti radi utovara/istovara? i ko te j, nađi konjušnicu? :D e živote!

Koliko god da mrzite automobile, imaćemo mi sve veći problem sa istima upravo zbog takvog razmišljanja.
Ponoviću svoje razmišljanje koje sam ovde već izneo, početkom prošle godine sam počeo da tažim stan za kupovinu pa sam razmatrao neka mesta poput medaka, tamo jedino autom i možeš normalno da se krećeš, a to nije jedino mesto, ima jaku puno džepova po Beogradu gde te samo auto može spasiti. Tako sam se odlučio na kraju da kupim kola. Isto tako ta neka teorija da bi parkinzi pogoršali stvar, zapitajte se koliko automobila na ulici samo kruži u pokušaju da nađe neko mesto.

kad sam rekao sve to, kad nekome nešto uskratiš kao npr slobodu kretanja RED je ako ne i obaveza da mu to nekako nadomestiš, ta garaža bi služila mnogo kome ne samo lokalcima, eno vidi koliko rajićeva ima popunjenih mesta u toku dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601222#p601222:8f7jtqnp je napisao(la):
cloud041 » 10 Feb 2019 10:48 am[/url]":8f7jtqnp]
...Nekad je i u Kenzu bilo dozvoljeno parkiranje pa šta sad.

I zato je otvorena garaža na Obilićevom vencu....
 
Ovo je zaista jezivo, kao na Bubanj potoku, a ne na Kosancicu. Kosancicev venac po meni ima isti znacaj kao i Skadarlija, ni manje ni vise, e sad zamislite parkirane automobile po Skadarliji ovako.

Garaza mora hitno da se uradi za sve stanare i njihove goste u Pop Lukinoj, ali bojim se da se to kod ove garniture "izjalovilo", sto je ogromna greska jer to neminovno prati ovaj projekat.

Sta se desava sa EPS-om i zasto vise ne maknu ove raspadnute metalne stubove ?

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601249#p601249:3sg2qmj6 je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Феб 10, 2019 1:10 pm[/url]":3sg2qmj6]
U gradu koji sve više jedva da ima gsp, ti zatvaraš ulice po centru (ja inače podržavam tu ideju i nemam ništa protiv da je pešačka zona veća, ja šta više volim da pešačim, juče sam ubio 20 km po gradu). Ali ovo.. Onda su za ove ulice oko Kneza stavili i blokade da nikako ne možeš ući vozilom. PA valjda ću se nekada seliti? ili ću kupiti neki novi nameštaj u onoj IKEA :D to treba nekako dopremiti. Valjda će nekom nekada pozliti ili mu se nešto zapaliti, gde će ta vozila proći??? Možda ja odem do nekog većeg prodajnog mesta i kupim nešto, i onda treba da teglim sve na ruke jer jbg, odlučili gradski oci i vi takvi da ja ne mogu da dođem vozilom do svoje nepokretnosti radi utovara/istovara? i ko te j, nađi konjušnicu? :D e živote!

Постојаће "Врабац сервис 2" посвећен преносу фрижидера, машина и другог намештаја електричним возилима кроз пешачке зоне
 
Ok. Da ublažim malo stav. Grad bi mogao da izgradi garažu i da prodaje parking mesta stanarima po subvencionisanim cenama, sa popustom od recimo 30 posto od cene koja je neophodna za troškove izgradnje, zemljište i sve ostalo.

Poklanjanje parking mesta, čiji bi troškovi izgradnje iznosili najmanje 5, 6 hiljada evra iz gradske kase bi bilo sumanuto.
 
У вези са овде написаним, као и са актуелним сазнањима о постојању и функционисању нпр. бриселског кварта Моленбек, или о реалности "жутих прслука" у Француској, сматрам да је крајње дубиозно безглаво следити урбанистичку политику европских друштава-у-кризи и њихових истих таквих великих градова. Између осталог и зато што је и овакав, крљави Београд, од таквих градова - бољи град.

Уместо Милутина Фолића и његових политички коректних формула попут: 1) пешаци, 2) бициклисти, 3) јавни превоз, 4) аутомобили, које у стварности не значе ништа, нити могу да обезбеде такву хијерархију осим на папиру, урбанистичку политику треба да формулишу људи са релевантним знањем из области друштвених и техничких наука. Са своје стране, предложићу један њен постулат, који сматрам важним за очување социјалне хомогености и жељене структуре градских целина:

У насељима мора бити очувана могућност за одржив живот доминантне и традиционално укорењене форме домаћинства (у значењу: породица са децом), што укључује задовољавајући приступ објектима и службама друштвеног стандарда, несметано обављање свих уобичајених функција и друштвених улога, као и опслуженост инфраструктуром која све то омогућава, што се односи и на могућност употребе аутомобила.

Нити једна једина интервенција у градском ткиву Београда не би могла да буде изведена, а да се коси са овим полазиштем. Понајмање градња Дизниленда за стране туристе не би могла да има примат. И то бих цементирао законима на државном нивоу.

Тако - и верујем, само тако - густо насељене зоне Београда неће доживети судбину некадашњих западноевропских градских четврти, данас урбаних пустиња и развалина са популацијом без икаквих локалних културних корена, и са домицилним становништвом исељеним у околна места одакле путују на посао.

Кога брину саобраћајне последице, и мисли да је то важније од тога да Београд остане Београђанима, треба такође да зна да, у случају масовног померања становништва у села по ободу града, заправо следи много већи саобраћајни хаос, неупоредив са оним што данас имамо (када се на путу до посла прелази 5 км, направи се једно уско грло, када се прелази 20 км - бар три).
 
Ma vesic folic i kompanija imaju ideju da celu pesacku zonu starog grada pretvore u jedan veliki kupleraj po uzoru na amsterdamski De Wallen. Poodavno kaldrmisu ulicice kao sto je to u ulicama crvenih fenjera u amsterdamu.Tu su kafici i barovi. Automobili su proterani . Firme su proterane. Sledeci su stanari jer ce trebati stanovi za novu delatnost. Tu je i zicara za direktni prelazak sa savskih splavova (vazan deo turisticke ponude grada) u ovaj deo grada. Legalizacija prostitucije se sprema... Beograd pravi turisticki centar De Wallen tipa samo na istoku evrope...
 
Pa realno, metropola bez takvog kvarta i nije metropola :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
i taj vrabac je besplatan ili i to plaćam? ako je besplatan onda opet grad gubi, ako nije besplatan onda svakako ja gubim. cela poenta je što u centru ima starih porodica koje nisu neki bogatuni i koji su tu jako dugo, tradicionalno praktično. I sad ti njih teraš odatle da bi tu uvalio eto kupleraj? :D to je problem, garažu ti nikome ne poklanjaš, nije ni ovako parkiranje besplatno i nije poenta u tome koliko će da košta. mesečna karta je bila oko 5000 ranije u parking servisu, ne znam koliko je sada. dalje, takva garaža ne služi samo lokalnim meštanima i samim tim vrlo ima smisla da se napravi. a počinješ od toga da se tvojim promenama u gradu ne oštete građani. u suprotnom danas oštetiš te ljude, sutra oštetiš druge, na kraju nekome u sred noći srušiš poslovni prostor kupljen na licitaciji od suda.. oh wait! dakle bez fašizma i nekih komunističkih metoda iz 46. godine.

@Пантограф Svaka čast za post! Ja sam upravo za mek pritisak na to da se ne koristi automobil pošto poto. npr neki metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601418#p601418:3pjl9dz4 je napisao(la):
Gorstak89 » Пон Феб 11, 2019 12:16 am[/url]":3pjl9dz4]i taj vrabac je besplatan ili i to plaćam? ako je besplatan onda opet grad gubi, ako nije besplatan onda svakako ja gubim.

Био сам ироничан због већ постојећих предлога увођења бесплатног превоза "врабац сервис" у пешачке зоне да замене чињеницу да су уништили људима комшилуке и учинили их неживљивим ради поплочавања улица без икаквог садржаја или поенте

Центар треба да има макс 3-4 мале пешачке културно-историјске целине повезане једном пешачком улицом и то је то, од Косанчићевог венца преко Обилићевог и кроз Кнез до Калемегдана и доле до Скадарлије, све остало је силовање без икакве потребе. Грађење подземних гаража како би се ослободили и проширили тротоари је једина инвестиција која у таквом контексту има смисла али будући да је у питању стварна инвестиција (дакле не само поплочавање) од стране људи којима је пасарела изнад улице комплексан подухват мало је вероватно да ће се то десити.
 
Hvala na pojašnjenju i apsolutno se slažem. Ne vidim nikakvu potrebu za preterivanjem pa i sa pešačkim zonama, pogotovu što beograd ima dosta širokih trotoara plus knez mihajlovu i kalemegdan. A automobile bih voleo da manje gledam po centru i mislim da to nije tako strašna investicija da se jedno 2000 ili više vozila smesti negde uljudnije. pogotovu jer ima mesta za tako nešto!
 
Zex, izleda da te EPS cita, danas pripremali stare bandere za uklanjanje
 
Sad sam heteo da posaljem.Danas su poceli uklanjanje starog osvetljenja.
 
Mogli su to da odrade i tokom rekonstrukcije ulica.
 

René Magritte, "The Empire of Light, II", 1950, Oil on canvas, 78,8 x 99,1 cm, The Museum of Modern Art, New York

Podsetilo me na onaj red kuca ka mostu. :)
 
Trebalo bi ove nedelje da bude tehnicki prijem stubica.
(info od radnika koji su testirali podizanje)
 
Bolje ikad nego nikad . ...nadam se da. Ce onda stubici biti podignuti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601249#p601249:242tt7fq je napisao(la):
Gorstak89 » 10 Feb 2019 12:10 pm[/url]":242tt7fq]aman ljudi pričamo o nekim osnovnim stvarima ne o ne znam čemu. nema veze ko je šta prvi zauzeo. Ti gasiš jednu celu ulicu. Nekad me oduševe forumaši ovde sa skoro pa fašističkim izjavama. mada je bilo i čisto fašističkih na nekim temama.
Znači vaš pogled je ko te j što živiš tu, mi ti sad gasimo sve, a ekonomski nam se ne isplati da ti nadomestimo gubitak nekih sasvim normalnih stvari kao što je normalan pristup tvojoj nepokretnosti? ja znači ne verujem šta sam sve ovde pročitao od nekih ljudi, nekad čak i od onih koje baš poštujem i smatram da su veliki stručnjaci za neke teme.
U gradu koji sve više jedva da ima gsp, ti zatvaraš ulice po centru (ja inače podržavam tu ideju i nemam ništa protiv da je pešačka zona veća, ja šta više volim da pešačim, juče sam ubio 20 km po gradu). Ali ovo.. Onda su za ove ulice oko Kneza stavili i blokade da nikako ne možeš ući vozilom. PA valjda ću se nekada seliti? ili ću kupiti neki novi nameštaj u onoj IKEA :D to treba nekako dopremiti. Valjda će nekom nekada pozliti ili mu se nešto zapaliti, gde će ta vozila proći??? Možda ja odem do nekog većeg prodajnog mesta i kupim nešto, i onda treba da teglim sve na ruke jer jbg, odlučili gradski oci i vi takvi da ja ne mogu da dođem vozilom do svoje nepokretnosti radi utovara/istovara? i ko te j, nađi konjušnicu? :D e živote!

Koliko god da mrzite automobile, imaćemo mi sve veći problem sa istima upravo zbog takvog razmišljanja.
Ponoviću svoje razmišljanje koje sam ovde već izneo, početkom prošle godine sam počeo da tažim stan za kupovinu pa sam razmatrao neka mesta poput medaka, tamo jedino autom i možeš normalno da se krećeš, a to nije jedino mesto, ima jaku puno džepova po Beogradu gde te samo auto može spasiti. Tako sam se odlučio na kraju da kupim kola. Isto tako ta neka teorija da bi parkinzi pogoršali stvar, zapitajte se koliko automobila na ulici samo kruži u pokušaju da nađe neko mesto.

kad sam rekao sve to, kad nekome nešto uskratiš kao npr slobodu kretanja RED je ako ne i obaveza da mu to nekako nadomestiš, ta garaža bi služila mnogo kome ne samo lokalcima, eno vidi koliko rajićeva ima popunjenih mesta u toku dana.

Thus spoke stanovnici Ljubljane. Najdominantniji komentar pri zatvaranju centra ljubljane za saobraćaj bili su u svemu pozitivni, uz čest dodatak "ali nije dobro za moj automobil", što bukvalno prenosi gradonačelnik Ljubljane na jednoj konferenciji u njihovoj mestnoj občini, kojoj sam prisustvovao. Sa podsmehom to govori, i to sa pravom, uzimajući u obzir rezultate tog poteza koji je i u Ljubljanj, kao i svugde, imao smažnu opoziciju od strane lokalnog stanovništva koje isti taj gradonačelnik Ljubljane koji je tamo godinama na vlasti ima muda da da bukvalno predstavi kao razmažene na političkom nivou.

U Ljubljani su zatvorili površinu mnogo veću nego svi ovi patrljci pešačkih zona koje mi imamo. I to im je uradio gradonačelnik koji je Srbin. Ljubljana zatim dobija titulu Zelene prestonice, cela Evropa bruji o ovom uspehu grada, dolaze turisti, potrošnja skače, biznis cveta i život u centru bez auta se odvija kao bajka. I na fotkama i uživo. Sorry but pros outweigh the cons here. All those pros su bukvalno ono sto nadomescuje mogucnost stanovnika koji tu zive da parkiraju ispod prozora.

Uzeo sam Ljubljanu kao primer jer je najbliža, ali nemojmo likovati ni na osnovu veličine grada. Isto rade evropski gradovi koji su em veći, em sa većim problemom što se tiče auta (zapravo, problem sa autima je inicijalni argument za ovakve poteze).

Nepostojanje metroa takođe nije argument, s obzirom da se u Beogradu za auta zatvaraju tek delići grada, a mogućnosti za dolazak ajtomobilom i parkiranje postoje u neposrednoj blizini, a pre metroa će ih očito biti još više, na zgražavanje dežurnih gradskih environmentalista. :)

Propisivanje vremena za dostavu kada su stubići spušteni je, naravno, neophodnost i nadam se da nisu toliki imbecili da tako nešto ne isplaniraju sa uvođenjem potapajućih stubića. Ima li neko informacije kako će to biti rešeno u bg?
 
Lepo je to za centar Ljubljanu, ali svaki primer treba posmatrati zasebno. Ljubljana je i manji grad, ima i manje ljudi, a ima i onaj "ring" oko grada pa ako baš nećeš gradskim prevozom možeš da sedneš u kola i da budeš na drugom kraju grada za 10 min.
Dakle, i tamo postoji alternativa.
 
Kad ovo bude slovenija i kad beograd bude ljubljana važi druže, zabranjujemo automobile u potpunosti. i uvodimo 300 vrabaca, kobaca i ostalog. nemoj me z. na kraju krajeva i ako neko tako radi ne znači da je dobro. Slovenija je ispred nas daleko. ti imaš sve manje i manje vozila gsp, nemaš vozače za ono što ti je o stalo a meni braniš da vozim? u banatu ljudi voze bicikle, i u amsterdamu, ali većina srba ne bi mogla da vozi bajs po beogradu jer je brdovit i težak za vonju. a i j***š državu koja te tera nasilno da se znojiš u njoj. a ima i onih koji ne mogu na biciklu. amsterdam invalidima plati kurvu jednom mesečno ili godišnje ak ose dobro sećam i ako to nije bio fazon, ovde ne dobiješ ni štake (tako bilo kad sam slomio nogu) a davalac sam krvi!
ja hoću da mogu da stanem ispred moje kuće/zgrade i pokupim porodicu ili istovarim ili utovarim nešto što mi treba. dakle moje pravo na slobodu kretanja ustavom zagarantovano. ne moram parkirati tu, ako mi ukidaš neke stvari, napravi javni parking koji bi svima koristio, to će smanjiti i zagađenje. a kad gsp postane bolji dobar deo građana će sam, bez ikakvog pritiska, preći na njega. ili povećaj standard pa će svi preći na taxi i cargo i ostalo. ovako kako je mnogi voze auto kao nužno zlo. Meni je npr lakše da sednem u bus nego da vozim, ali to kad ima gsp-a, kod mene u krnjači je loš prevoz i preopterećen je dakle ne koristim ga sem kad moram.
vremenom možemo zabraniti centar za sve sem električna vozila, ili za početak dozvoliti ulaz samo uz naknadu. a pre toga treba rešiti gsp i druge stvari koje prethode takvoj odluci.

EDIT: Ako tako budemo preskakali dobićemo isto kao sa "bolonjom" na našim fakultetima gde se ceo sistem samo pogoršao, fakulteti mahom ne pružaju osnove sa studije a imaju drugačije zahteve. apsurd. srbija.
 
Mislim da su sve to samo lepe želje. Beograd nikada neće biti poput ljubljane već ostaje kasaba sa nabacanim krševima (em puno automobila, em puno onih koji uopšte ne bi smeli da budu u saobraćaju) po trotoarima.

Zatvori će ulicu ali će opet biti prepuna jer će gle čuda, preko burazerskih kombinacija, mnogi doći do daljinca za spustanje stubića.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Naravno da neće biti, mnogo toga treba da se popravi ovde da bi grad bio na mestu. Apsurdno mi je zatvarati ulice u gradu koji nema metro a bg voz ide na 1h i ne pokriva veći deo grada. i sa nekih hiljadu vozila na nekih 2 miliona ljudi u gradu (podatak varira ali recimo da je tu negde sa sve turistima, ljudima koji dolaze poslom, neprijavljenima i ostalo). to je 2000 ljudi po vozilu. ne računajući povratak, presedanja i sl. u jednom pravcu i na pola sata da vozi svakog to je 6 i po sati vožnje pod punim opterećenjem da preveze sve. toliko o održivosti tako nečega u Beogradu. prvo normalan metro, 4 linije pa možemo pričati o ovakvim stvarima. zapravo i jedna dobra normalna linija i par garaža pa možemo krenuti.
ekonomska isplativost, ja bih dao i besplatan parking ako nastaviš posle prevozom. isplativost je u ekologiji, zagađenju gasovima,bukom i ostalim stvarima. i bilo bi više mesta za zelenilo.

p.s. vozom sam takođe putovao dok mu je trebalo 2h i 15 minuta, sad mu treba 3 sata. i ide samo jednom dnevno. pa iako je dosta jeftiniji ne isplati mi se
 
Vrh