Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.491
- Pohvaljen
- 49.412
Разлог деловања:
Запостављеност трамваја и шинских система уопште у систему јавног градског превоза Београда, што утиче на нижи квалитет услуге и знатно повећање трошкова ЈГП.
Циљеви:
- Унапређење функционисања постојећег трамвајског подсистема ЈГП;
- Осмишљавање правца ширења мреже;
- Повећање удела електричног шинског превоза, као просторно штедљивијег, економичнијег и еколошки прихватљивијег од аутомобилског и аутобуског превоза;
- Повећање брзине и поузданости јавног превоза кроз унапређење трамваја и његово боље коришћење;
- Повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна;
- Унапређење постојећих и градња нових трамвајских пруга на оптерећеним транспортним правцима у Београду.
Могући правци ширења мреже:
0 Краткорочно/средњорочно:
- Пруга преко Моста на Ади;
- Приступница Мосту на Ади - Општина Нови Београд - Земун (Кеј или Карађорђев трг);
- Трошарина - Кумодраж;
- Трећи (Миланковићев) булевар - Војвођанска - Нехруова - Блок 44 (Сава);
- Устаничка - Мали Мокри Луг;
- Баново брдо - Видиковац;
0 Средњорочно/дугорочно:
- Калемегдан - Теразије - Славија;
- Трећи булевар - Тошин бунар - Горњи Земун;
- Крак за Бежанијску косу;
- Повезивање Прокопа (ако је могуће);
- Богословија - Вишњичка - Миријево (са депоом)
- Бањица - Баново Брдо, Борском (размотрити техничко решење са зупчаником).
0 Дугорочно:
- Хајат - Булевар Николе Тесле - Главна у Земуну (пешачко - трамвајска, као Илица у Загребу) - Цара душана - Нова Галеника;
- Петља "хиподром" - Аутокоманда (тунелом);
- Калемегдан - Котеж - Борча - Падинска скела (преко новог трамвајско - пешачко - бициклистичког моста на Дунаву);
- Приградска и регионална железница компатибилна са трамвајском мрежом (колосек од 1.000 мм), узор - нови Glattalbahn у Циришкој регији: Устаничка - Гроцка - Смедерево; Орловача (Сремчица) - Обреновац; Горњи Земун - Батајница - Нови Бановци; Блок 45 - Сурчин - Аеродром (- Јаково - Бољевци - Прогар, једноколосечно); Борча - Зрењанин (једноколосечно).
- Преметро: коси тунел Економски факултет - Вуков споменик са три подземне станице; тунелска веза Славија - Правни факултет - 27. марта, са две подземне станице), плус тунел Ветеринарски факултет - Славија (са или без подземне станице код Храма).
Сви су позвани да допсинесу својим сугестијама и предлозима!
Запостављеност трамваја и шинских система уопште у систему јавног градског превоза Београда, што утиче на нижи квалитет услуге и знатно повећање трошкова ЈГП.
Циљеви:
- Унапређење функционисања постојећег трамвајског подсистема ЈГП;
- Осмишљавање правца ширења мреже;
- Повећање удела електричног шинског превоза, као просторно штедљивијег, економичнијег и еколошки прихватљивијег од аутомобилског и аутобуског превоза;
- Повећање брзине и поузданости јавног превоза кроз унапређење трамваја и његово боље коришћење;
- Повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна;
- Унапређење постојећих и градња нових трамвајских пруга на оптерећеним транспортним правцима у Београду.
Могући правци ширења мреже:
0 Краткорочно/средњорочно:
- Пруга преко Моста на Ади;
- Приступница Мосту на Ади - Општина Нови Београд - Земун (Кеј или Карађорђев трг);
- Трошарина - Кумодраж;
- Трећи (Миланковићев) булевар - Војвођанска - Нехруова - Блок 44 (Сава);
- Устаничка - Мали Мокри Луг;
- Баново брдо - Видиковац;
0 Средњорочно/дугорочно:
- Калемегдан - Теразије - Славија;
- Трећи булевар - Тошин бунар - Горњи Земун;
- Крак за Бежанијску косу;
- Повезивање Прокопа (ако је могуће);
- Богословија - Вишњичка - Миријево (са депоом)
- Бањица - Баново Брдо, Борском (размотрити техничко решење са зупчаником).
0 Дугорочно:
- Хајат - Булевар Николе Тесле - Главна у Земуну (пешачко - трамвајска, као Илица у Загребу) - Цара душана - Нова Галеника;
- Петља "хиподром" - Аутокоманда (тунелом);
- Калемегдан - Котеж - Борча - Падинска скела (преко новог трамвајско - пешачко - бициклистичког моста на Дунаву);
- Приградска и регионална железница компатибилна са трамвајском мрежом (колосек од 1.000 мм), узор - нови Glattalbahn у Циришкој регији: Устаничка - Гроцка - Смедерево; Орловача (Сремчица) - Обреновац; Горњи Земун - Батајница - Нови Бановци; Блок 45 - Сурчин - Аеродром (- Јаково - Бољевци - Прогар, једноколосечно); Борча - Зрењанин (једноколосечно).
- Преметро: коси тунел Економски факултет - Вуков споменик са три подземне станице; тунелска веза Славија - Правни факултет - 27. марта, са две подземне станице), плус тунел Ветеринарски факултет - Славија (са или без подземне станице код Храма).
Сви су позвани да допсинесу својим сугестијама и предлозима!