Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Оно што нама треба јесте нека мешавина електричног аутобуса са пуњивим батеријама и тролејбуса и то зглобна по могућности. Па да нпр. склонимо контактну мрежу од Славије до Француске и свуда где она ружи поглед на стара здања, али да са друге стране развучемо мрежу на Новом Београду и онда да све линије које пролазе кроз тунел претворимо преоријентишемо на струју.
 
Šta fali električnoj mreži, ja bih svud na NBG razvukao trole i tramvaje, buseve na dizel u muzej. Da 16. opet bude trola, kao pre 40- 50 godina. Zamislite kako bi kul izgledalo da trole voze i kroz Zemun, kroz Cara Dušana sve do Gornjeg Grada, i kroz Ugrinovačku, i kroz Prvomajsku...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395235#p395235:3jitnacd je napisao(la):
gile » June 30th, 2016, 9:45 pm[/url]":3jitnacd]Šta fali električnoj mreži, ja bih svud na NBG razvukao trole i tramvaje, buseve na dizel u muzej.
Ako trolebuska mreža ruži izgled starog grada , kao što kaže Došljak , onda isto tako ruži i svugde drugde gde bi se postavila , pa i na NBG i Zemunu , te se kao rešenje nameće da bi trebalo da posklanjamo tramvajske šine , uklonimo trolebusku i tramvajsku kontaktnu mrežu , a uvedemo divne autobuse , kako ne bi smo ružili zgrade , i kako bi mogli da se divimo lepoti fasada ukrašenih produktima auspuha.
 
На НБГ постоји толика ширина у свим булеварима и улицама да контактна мрежа не би уопште ружила околкину и поглед ка зградама као што је то случај у старом делу града (мислим на централно градско језгро, потез Славија-Студентски трг и потез Студентски трг-27. марта) где се често контактна мрежа развлачи као жица за веш од зграде до зграде. На НБГ би контактна мрежа била развучена као што је и трамвајска на НБГ, са носачима мреже уз бандеру јавне расвете.

А са друге стране контактна мрежа не би толико кудила равне линије Новог Београда колико ружи фасаде у старом делу града.

Поента је да се тролејбуси напајају вожњом кроз НБГ, Звездару, Бањицу, али и остале делове града где би се развукла мрежа, а кроз центар да возе на батерије. Отприлике да само у оквиру "круга двојке" улице буду без контактне мреже куда би возила на батеријама, а у осталом делу града да имају контактну мрежу и да се преко ње напајају.
 
Ako izbaciš mrežu iz centra , slobodno možeš da ukineš i trolebuse , jer ćeš imati samo jednu funkcionalnu liniju (40) , a da imam trolu koja će ići po periferiji , a da pri tom nemam ka centru , je bespotrebno. Postojeću mrežu treba zadržati i proširiti je. Ovim bi na dobitku bili i elektrobusevi , jer bi se punili putem kontaktne mreže , umesto što sada moraju da koriste one skalamerije koje naši "stručnjaci" ne umeju da postave kako treba ni iz petog puta.
 
Мислим да би НБГ-у много више стајали трамваји! Какви вре тролејбуси! Њих треба чувати са брдишта ,уске улице , односно троле би требале ићи само кроз она места где трамваји не могу проћи. :)
 
I trole i tramvaji mogu da idu na NBG i Zemunu , i da to odlično funkcioniše , uz naravno širtenje trolebuske mreže i na brdovite delove i na Palilulu i Mirijevo, a tramvaja na Žarkovo , Čukaričku padinu i Vdidikovac (u kombinaciji sa trolom) , Višnjičku banju , Mali mokri lug ...
 
Četiri od pet E-autobusa dopremljeni u Beograd, u saobraćaju oko 20. jula

– Četiri od pet električnih autobusa koje je kupio Grad Beograd dopremljeni su i nalaze se na carini. Peti autobus biće dopremljen za nekoliko dana jer je bilo problema u transportu zbog štrajka u luci Pirej. Mi smo u međuvremenu postavili stanice za punjenje ovih autobusa, tako da čim prođe formalna procedura, prvi ekološki autobusi u ovom delu Evrope mogu da se nađu na ulici. Očekujemo da će putnici moći da ih koriste oko 20. jula – rekao je gradski menadžer Goran Vesić.

On je dodao da je Beograd izdvojio 2,6 miliona evra kojima je kupljeno pet električnih autobusa kineske kompanije „Hajger”.

– Ovi autobusi mogu da prime 80 putnika i saobraćaće u razmaku od 12 do 15 minuta na našoj „zelenoj” liniji od Belvila do Vukovog spomenika. Tako će Beograd biti prvi grad u ovom delu Evrope koji ima zelenu, ekološku liniju gradskog prevoza – rekao je Vesić.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395289#p395289:7hugg9ke je napisao(la):
solecar » Чет Јун 30, 2016 11:32 pm[/url]":7hugg9ke]Ako izbaciš mrežu iz centra , slobodno možeš da ukineš i trolebuse , jer ćeš imati samo jednu funkcionalnu liniju (40) , a da imam trolu koja će ići po periferiji , a da pri tom nemam ka centru , je bespotrebno. Postojeću mrežu treba zadržati i proširiti je. Ovim bi na dobitku bili i elektrobusevi , jer bi se punili putem kontaktne mreže , umesto što sada moraju da koriste one skalamerije koje naši "stručnjaci" ne umeju da postave kako treba ni iz petog puta.

Mислим да ме нисте разумели, нисам за избацивање тролејбуса већ за увођење тролејбуса који имају батерије и већу аутономију кретања без контактне мреже. Тако да бих онда све аутобуске линије које пролазе кроз центар града претворио у тролејбуске, а опет без ружења амбијента контактном мрежом.
 
Teško da tako nešto može da bude izvodljivo u našim uslovima , obzirom na to da obične punjače za elektrobus skoro dve nedelje ugrađujemo.
 
Све се може кад се хоће. Само треба да се донесе одлука о преласку на тролејбусе са батеријама, и да се уради проширење мреже.
 
Nije problem u donošenju odluke , već u realizaciji odluke. Šta vredi što smo doneli odluku da imamo elektrobus autobuse , kada ugradnju punjača nismo u stanju da odradimo kako treba , a zamisli tek kad takve punjače budemo instalirali za trole , pa dok razvučemo mrežu i postavimo nosače za istu (tamo gde su potrebni) , pa održavanje ...
 
Ако се не варам за садашње БКМ тролејбусе било је приче, када су дошли, да могу самостално де пређу пар стотина метара без напајања, са спуштеним тролама, у случају кидања мреже или сличних екстремних догађаја.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1387175
Чак су неки тврдили да има и мини СУС агрегат!
 
Tačno , ali to je mizerno koliko mogu da prođu samostalno. Kralja Milana od Slavije do Kneza Miloša je otprilike maksimum. Čak ni ovi elektrobusevi koji imaju neuporedivo veću autonomiju , nemaju dovoljno za neku normalnu liniju.
 
Зато треба гледати у будућност, у неки хибрид тролејбуса и електричног аутобуса са батеријама и то зглобног који ће део града ићи под мрежом, а део аутономно од мреже на батерије.
 
Vrh