Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500394#p500394:1w5m9526 je napisao(la):
roger34 » Сре Дец 13, 2017 1:33 am[/url]":1w5m9526]Sta je uopste formalni razlog da se trole izacuju, da li su skupe za odrzavanje, nabavku, mnogo trose struje, gubici u mrezi? Kako neko uopste dodje na ideju da ih ukida?

Идеја је произишла из плана претварања Теразија и Краља Милана до Славије у пешачко-зрамвајску улицу. Тим планом је предвиђено укидање врачарских трола и претварање њихових линија у електробуске, са трасом скраћеном до Славије.

Ја сам лично за ширење тролејбуске мреже и то пре свега преко Бранковог моста и у Деспота Стефана (15, 16, 77), па онда по врачарским аутобуским линијама (25, 25п, 26, 46 и 55, а 24 да постане електробус). Велика ствар по мом мишљењу би било и да се пола линија са Зеленог венца претвори у тролејбуске, посебно оне ка Брду (52, 53, 56, 56л), као и део линија за НБГ и Земун (15, 71, 75), а део у електробуске (60, 67 и 68), па да остану аутобуске само 72, 84 и 704, 706 и 707. Следећи терминус који би ваљало електризовати јесте Славија/Бирчанинова, где има ваљан кандидат за електробуску линију - 30, као и добрих кандидата за тролејбусе - 39, 42, 47 и 59. Уз њих такође би и 33 и 48 ваљало претворити у тролејбусе.
Ту би требало око 250+10 тролејбуса за ових 20 линија и 15+5 електробуса за 5 електробуских линија мада бих ја ту појачао такт. 24 би преименовао у Еко 2, 30 у Еко 3, 60 у Еко 6, 67 у Еко 7 и 68 у Еко 8. Цела ова електрификација би се извела фазно, за 10ак година, у првој години набавка 20+ електробуса и претварање пет набројаних линија у електробуске, следеће 2 године набавка 50 тролејбуса и ширење тролејбуске мреже прво на линије које већ имају поклапања са постојећом мрежом, и тако даље на сваке две године ширење мреже и набавка нових тролејбуса. Видети да се где год може пусте зглобни тролејбуси, и искрено волео бих да видим онај МАЗов модел са петоро врата.
 
Šta znam. Nije mi logično ulagati toliki novac u širenje mreže, a pogotovu ako taj novac može pokriti razliku u ceni između elektro buseva i trola. Šta je konkretno prednost trola u odnosu na elektro buseve, sem neograničene autonomije u korist trola, a i to se rešava punjačima? Tehnologija se ubrzano razvija iz godine u godinu, i zar ima smisla u periodu od deset godina ulagati u mrežu, a u međuvremenu elektro busevi potpuno potisnu trole? Verovatno će trole i dalje masovno raditi u Rusiji i nekim bivšim sovjetskim republikama, dok u Evropi sumnjam da imaju budućnost. Masovna proizvodnja električnih autobusa će spustiti i cenu, kao jedinu ozbiljnu manu u poređenju sa trolama. Mada, ni trole nisu jeftine. BKM jeste pristupačan, al je zato daleko od kvalitetnog proizvoda. Trule kao blesavi, pucale su im masovno šasije dok su još bili novi, izolacija elektro opereme na krovu je takva, da voda ulazi gde ne treba, pa se dogođalo da seckaju, a i dobijaju ubrzanje itd. Zato su dovezli MAZ na probu, mada ni on nije bog zna šta, pogotovu po pitanju završne obrade, al je gotovo sigurno bolji po pitanju konstrukcije. Doduše, to samo eksploatacija može pokazati. Sve u svemu, jesam za elektrifikaciju, ali ne dodatnim širenjem trolejbuske mreže. Neka trole rade na već postojećem sistemu, a električne autobuse uvoditi postepeno, ne bi li im se dalo dovoljno vremena da se dokažu u eksploataciji. Taman će proći nekoliko godina, a za to vreme ko zna dokle će se stići sa vozilima na električni pogon.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Све потписујем.
Квалитетне зглобне троле, иначе, коштају по милион евра па и више комад.

Даље, с обзиром да се у Србији налазе озбиљне резерве литијума, управо на том ресурсу, који се користи за производњу батерија, треба развијати економију земље. То подразумева и државне подстицаје за градњу фабрика батерија, високотехнолошких производа, али и друмских и осталих возила које их користе. Тренутно нема веће шансе за значајнији раст нашег сиротињског БДП-а, од те.

Дакле, као земља са резервама литијума, треба да радимо и да лобирамо на сузбијању тролејбуса свуда где можемо, а не да сами ширимо тролејбуску мрежу. У престоници Азербејџана, извозника нафте, имали су троле, па су их укинули.
 
На страну мој гломазни план за ширење тролејбуса, али мислим да би 24, 30, 60, 67 и 68, а можда и 66 требало претворити у електробуске линије уз појачање такта и евентуалну измену трасе (нпр . 60 да опслужи и 42. блок).
 
Što da ne Ni jedna od navedenih linija nije opterećena, a voze dosta po gradskom jezgru. Problem kod električnih autobusa jeste u dozvoljenom opterećenju, a zbog povećane mase praznog vozila, pa nisu još uvek pogodni za velike gužve, bar ovi koje trenutno imamo. Videćemo šta će nabavljati u budućnosti. Nadam se da će biti u planu i zglobni elektro busevi.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Можда има још нека слабије оптерећена линија погодна за електробус, ево пада ми на памет и 44, мада сам о њој увек размишљао као тролејбуској пошто јој је доста трасе под контактном мрежом, затим 38л ми изгледа као погодан кандидат, с тим што бих је ја продужио до Прокопа. Можда је и 35л погодна линија (а могла би и да се продужи до Вука где већ има пуњач), затим 34 и 38 такође.
 
44 baš i nije pogodna , jer kad se upadne u gužve u Kneza Miloša , zna da se baš putuje (po pola sata samo od Rudog do Beograđanke). Jedino ako bi se odmah kod Rudog nakačila na kontaktnu mrežu.
 
Trolejbusi su bolji od elektrobusa, brzi i jeftiniji pritom vec imamo razvijenu mrezu i puno trolejbusa. Samo pogledajte, ove trole su u Beogradu 7/8 godina mozda i vise i dalje rade solidno, ne kvare se tako cesto, radi grejanje i klima! Bas cemo videti ove elektrobuse za 8 godina da li ce uopste biti zivi. Pogledajte samo koliko ubrzanje trolejbus ima dok se penje uz Vojislava Ilica ( brze od automobila !). Umesto da se autobuske linije pretvaraju u trolejbuske ili elektrobuske mi cemo da se zatrpamo jos vise autobusima.

Svi vi koji hocete da ukinete trole, zapitajte se jos jednom. Nama trenutno na 21 radi 9 trolejbusa a dok su radovi bili ovi SNS nesposobnjakovici nisu bili u stanju da obezbede ni priblizan broj autobusa! Imali smo 5 autobusa ( laz, bilo je najvise 3) i vecina polazaka se nije odrzalo! Vrata su bukvalno skoro otpala, a ljudi je bilo toliko da se zglobni napuni na pocetnoj stanici jer ga nema po 20minuta u spicu.

Elektrobusi su druga prica, ali od trolejbusa nikako nisu bolji barem ja tako mislim. Za pare koje ce da puknu na 83 elektrobusa, bolje da se izlece deca, da se uradi nesto pametno a ne da zamenjujemo nesto sto je vec DOBRO sada, samo trazimo dlaku u jajetu i ugledamo se na EU. E pa ta EU ima para da baca pa da kupi neke fensi autobuse/elektrobuse a mi nemamo zato i ne vidim poentu poredjenja nas sa Evropom??!?. Moze neko da prica kako je to zastarelo, ali prosetajte se malo ovde u Uciteljskom naselju, kada se spusti maglustina NE VIDI se auto ispred, a vi biste autobuse da se ugusimo jos vise.

Neka mi objasni neko, ovih 5 elektrobusa koje imamo a vec se kvare. I kako ce oni uspeti da odrze spiceve na 29/41 i da se ispostuje red voznje? Nema teorije, pa to ima da se kvari stalno pogotovu sto je na Slaviji stalno kolaps sada zbog fontane.

Nama treba METRO i to je to. Ne vidim na koji nacin bi elektrobusi poboljsali uslugu na Vracarskim trolejbusima? Nista novo se ne dobija, na istu foru samo nema kontaknu mrezu vec bateriju. I sta smo dobili od toga? Nista, sve isto samo upakovano sa jos manjim kapacitetom i 'fensi' izgledom a puknucemo milione.. Vreme punjenja je 5/10 minuta alo pa u spicu jedva se odrze polasci na jedvite jade, vozaci dodju na okretnicu i odmah krecu jer ne mogu da stignu...
 
Надам се да се та сулуда идеја о замени врачарских тролејбуса електробусима никада неће реализовати. У супротном, џаба онда пројекат новог терминуса у Дунавској ако линије које треба ту да саобраћају скрате до Славије.
 
A nepratite garaza ide na medakovic depo dorcol se prodaje trole okrecu gdje sad 27
 
Ваљда се и та окретница 27 сели у Дунавску заједно са окретницом трола и 31?
 
Kako će trole da okreću na Trgu kad Studentski trg čak i mimo šihti ima više vozila nego Trg Republike u špicu...? Gde će da se smesta sva ta vozila?

Što se tiče širenja trolejbusa, ja sam protiv svakog širenja preko reke dokle god GSP ne nabavi vozila koja će imati autonomiju veću od 500 metara i dok ne počne da garantuje da kad se desi neki kvar ili zastoj, njegova vozila se neće ukopati u mestu i blokirati pola grada, nego uključiti baterije i zaobići prepreku. Poslednje što nam trenutno treba u Beogradu jeste nagomilavanje vozila na mostovima usled zastoja. Takođe, tu mrežu na mostu treba održavati. I mada se danas kvare i kidaju ređe nego ranije, opet njihove popravke umeju da budu veliki saobraćajni problem.

Moj je neki stav da treba sačekati još par godina i videti kako će ići razvoj elektrobuseva. To toliko brzo napreduje da može svašta da se desi i ponudi za to vreme. Mislim svašta nešto što bi bilo priuštivo a vrlo praktično i prikladno za naše potrebe.
 
Већ је развијено све што треба да буде развијено, цена батерија за неку годину биће још неколико пута нижа него сада (тренд смањења је константан) и то ће бити то.
Претпостављам да ће, у блиској будућности, електрични аутобус постати основно друмско средство јавног градског превоза.
 
Da li postoji informacija koja je autonomija (domet) ovih novih eletro buseva u uslovima spic saobracaja (kreni/stani guzva)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500564#p500564:10mf4tf3 je napisao(la):
solecar » Сре Дец 13, 2017 5:29 pm[/url]":10mf4tf3]44 baš i nije pogodna , jer kad se upadne u gužve u Kneza Miloša , zna da se baš putuje (po pola sata samo od Rudog do Beograđanke). Jedino ako bi se odmah kod Rudog nakačila na kontaktnu mrežu.
Зато сам и мислио да је боље 44 да постане тролејбус. Линије потеза 40 изузев 43 и 45 су као створене да буду тролејбуске, све су у брдовитим пределима.
 
Sto se tice trola - ima i nesto u zivotu sto se zove tradicija, to ovi tramofilicari stalno potenciraju. U prvim su redovima kad se pomene ukidanje trola, iako tram podsistem UBEDLJIVO najgore funkcionise.

Elektricni autobusi su jos daleko od isplative kategorije vozila, kada se uporede i sa trolama i sa dizel busevima, ocajna autonomija, ocajan kapacitet, nefleksibilna turaza, cena, zamena baterija...

Mnoge od tih antibiotik linija na kojima biste da vidite el buseve, su odavno zrele prvo za reviziju, jer najvise sto prevezu je promaja. Gradske linije sa intervalom 20+ su iz ugla putnika uglavnom za izbegavati.

PS: Te silne rezerve litijuma nece imati ama bas nikakve benefitne veze sa srbijom (osim preko mizerne rudne rente), da se ne lazemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500875#p500875:1ix0mkog je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Јуче, 21:04[/url]":1ix0mkog]Gradske linije sa intervalom 20+ su iz ugla putnika uglavnom za izbegavati.
Ово је тачно, линија 24 је раније имала баш мало путника јер је ишла на на 20-25 минута. Зато је 2009. године и постала минибус, па је и даље знало да се деси да бус буде полупразан. Од када је интервал смањен на 12 минута возила су доста попуњенија и више људи је сада чека.
Слободно се може рећи да је треба појачати са још возила или заменити ове комбије са мидибусом.
 
Slažem se sa idejom za pretvaranje u midibus liniju. Obzirom na današnju situaciju i profil pojedinih ulica , mislim da bi to bilo idealno rešenje. Nakon toga proveriti kakvo je stanje na liniji , pa ukoliko se ukaže potreba , pojačati je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500934#p500934:2zlt7isq je napisao(la):
Сенке » Pet Dec 15, 2017 2:15 am[/url]":2zlt7isq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500875#p500875:2zlt7isq je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Јуче, 21:04[/url]":2zlt7isq]Gradske linije sa intervalom 20+ su iz ugla putnika uglavnom za izbegavati.
Ово је тачно, линија 24 је раније имала баш мало путника јер је ишла на на 20-25 минута. Зато је 2009. године и постала минибус, па је и даље знало да се деси да бус буде полупразан. Од када је интервал смањен на 12 минута возила су доста попуњенија и више људи је сада чека.
Слободно се може рећи да је треба појачати са још возила или заменити ове комбије са мидибусом.
24 i 37 treba da zamene svoje severne terminuse i resen problem. U djure djakovica ima putnika taman za kombi, a u cara dusana je pretrpan.

Mada je i samo zavlacenje linije javnog prevoza po sporednim, usporenim i uskim vracarskim ulicama (kursulina, njegoseva, sv.markovica, kr.milutina) odavno postalo diskutabilno, iracionalno i nepotrebno, jer postoji gomila drugih linija za sve pravce u neposrednoj blizini.

Najbitnija svrha linije 24 je izvlacenje putnika iz neimarske rupe i dorcolski deo gde je kombi uvek prepun.
A taj deo od pejtona do tasmajdana deluje kao nekakva ekskluziva razmazeno-proteziranih vracaraca.
 
Grad od 11 mil. ljudi koristi samo električne autobuse
Tako je ceo grad Šenžen, koji ima oko 11 miliona stanovnika, pokriven isključivo mrežom električnih autobusa, njih skoro 16.500.
Prema tvrdnji gradske uprave, Šenžen je prvi grad u svetu koji ima flotu od isključivo električnih autobusa, a takođe i najveću.
Navodi se da Šenžen ima i najveću flotu električnih taksija (12.500), što je 62,5 odsto od ukupnog broja, a plan je da ih bude 100$ do 2020.
Kako bi podržao ogromnu flotu autobusa, grad je instalirao 501 stanicu za punjenje, uz još 8.000 jedinica širom celog grada, uključujući i autobuske stanice.

Računica je jasna – električni autobusi koriste 72,9 odsto manje energije nego oni sa dizel motorom. Godišnje će sačuvati energije ekvivalentne 366.000 tona uglja, odnosno 345.000 tona goriva, a emisiju karbon dioksida smanjiti za 1,34 miliona tona.
Taksisti će sačuvati energije ekvivaletno 119.000 tona uglja, odnosno 116.000 tona goriva.

izvor:https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2018&mm=01&nav_id=1344255
 
Lik na donjoj desnoj slici je direktro podsistema za elektro vuču u GSP-u. Imao sam prilike da ga upoznam i diskutujem s njim tokom jedne akademske posete GSP-u krajem 2015.

Nego, jesu ovo skuteri na struju? I kako li je HIGER izdržao do Topčidera?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509397#p509397:2mbbxmnq je napisao(la):
profa_chb » January 18th, 2018, 12:11 am[/url]":2mbbxmnq] I kako li je HIGER izdržao do Topčidera?
Od pogona Novi Beograd preko Mosta na ADI.
 
Vrh