Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Pa što ikarbusu kad sad pravi super ultra giga moderne mercedese? Postaće previeše konkurentan ima celo tržište autobusa u evropi da propadne zbog njih! Nego, punjač bi trebao da bude jedan vrlo prost sklop tako da će pre biti da otkazuje neki sistem na autobusu. A ideja da se centar izmeni tako je fantastična, ajde da svaka linija ima 2 stanicep a da stalno presedamo, zvuči sjajno!
Istini za volju, neki gradovi stvarno imaju kratke linije ali te linije su samo fideri za metro i ti gradovi mahom imaju više linija metroa, mi koliko ono beše imamo? I ovako me muka uhvati kad treba da idem negde, redovno kasnim ili stižem prevremeno. Juče sam čekao na nbg strani tramvaj 10 minuta (bilo koji mi je trebao!!!!) posle otkud toliko automobila, pa niko ne želi 3 sata da putuje 5 km! Dobar takt i pouzdanost su must have za dobar saobraćaj. O održavanju vozila neki drugi put ili nikad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450699#p450699:2iqozxfr je napisao(la):
Miroslaves » 11 May 2017 04:06 pm[/url]":2iqozxfr]
20170511_095238-1.jpg

Ovu kolor semu treba usvojiti za ceo gsp, a ne ona jeziva napadna crvena :gobb:
 
Ovi elektro-busevi su super stvar, ali umesto da neko razvija megalomanske planove poput gašenja trola, bolje bi bilo da za početak primenu nađu na nekim linijama gde bi objektivno mogli da budu potrebni. Hint: Prokop-Aerodrom kad pristupne saobraćajnice budu gotove.
 
Taman bi mogla jedna linija sa donje strane Prokopa (autoput) , pa preko Sava centra , blok 42 , Milutina Milankovića , autoput i Aerodrom. Tada bi se sve bitne transportne tačke povezale međusobno (Prokop /buduća GŽS/ - blok 42 /budući BAS i Lasta/ - Aerodrom). Pri tom linija ne bi imala puno stanica i bila bi neka vrsta ekspres linije.
 
Pa bogu hvala.
Taman bi bilo rešenje dok nas jednog lepog dana neko ne udostoji železničke veze sa aerodromom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454408#p454408:3exzdvda je napisao(la):
solecar » Нед Мај 28, 2017 5:44 pm[/url]":3exzdvda]Taman bi mogla jedna linija sa donje strane Prokopa (autoput) , pa preko Sava centra , blok 42 , Milutina Milankovića , autoput i Aerodrom. Tada bi se sve bitne transportne tačke povezale međusobno (Prokop /buduća GŽS/ - blok 42 /budući BAS i Lasta/ - Aerodrom). Pri tom linija ne bi imala puno stanica i bila bi neka vrsta ekspres linije.
Један предлог, није обавезујућ, да се можда та линија продужи и од Прокопа до Шумица.
 
Mislim da je Soletov predlog, objektivno gledano, najbolji u ovom trenutku.
Evo i zašto: u Prokopu će se ukrštati obe linije BG Voza, čime će se ova linija dosta lako feedovati. Konkretan primer: neko iz Rakovice, ko je osuđen na gradski prevoz, danas mora da ide 47icom, 59kom ili eventualno 48icom do Slavije i tu da hvata minibus. Naravno, pritom, treba da se moli svevišnjem kada ima neki rani let (čitaj: ja).
Još gore, ako hoće sve vreme da ide "običnim" gradskim prevozom, mora preko Slavije da hvata trolu do Terazija, pa na Zelenjak, pa 72, ili do Vidikovca, pa 53/56, pa tek onda 72.
Ovako, BG vozom do "Prokopa" za 15ak minuta iz Resnika, odnosno 10ak minuta iz Rakovice+(uz dobro usklađivanje) 20-30 minuta sa Prokopa busem. Em uštedi vreme, em uštedi živce. Slično je i sa naseljima na levoj obali Dunava.
 
Zar nije svrsishodnije da nam elektrobusevi saobracaju u najstrozem centru, gde su najvece guzve, pa posledicno i najvece zagadjenje, umesto po udaljenoj periferiji, autoputem?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I jeste i nije. Sa ekološke strane svakako jeste , ali sa praktične baš i nije , ustvari jeste delimično. Najveći problem je što imaju kapacitet koji ne dozvoljava veliku autonomiju , te tako ne možemo da ga mećemo na duže linije , već na one tipa 24 , 32 , 32E , 66... Za nešto duže relacije bi smo morali da imamo postavljenu kontaktnu mrežu , iz koje se takođe mogu napajati elektrobusevi.
 
Pa eto resenja za Ria :D
Linija, Trg Republike - Prokop - VMA, preko Slavije i Autokomande, topciderske zvezde pa uzickom pored ortopetske do VMA i instituta bezbednosti ;)
Bi li izgurali ovu trasu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Hello and welcome :) I have never hear about that type on test in Belgrade. Curently there is an MAZ trolleybus on testing in Belgrade, a lot of BKM trolleybuses in service, and from electrobuses only five Chinese-made Higer buses. But personaly my self, and I belive a lot of other people on this forum would like to see BKM articulated electrobuses in service here. Cheers :)
 
Yes, i know about MAZ's testing trolleybus and about BKM trolleybuses and i sometimes see and a little read your forum and know about Chinese electrobuses :)
Article says electrobus Belcommunmash will be officially presented at Minsk Days in Belgrad 5-7 June.
I'll be very glad to see a photo or link to photo if anybody take it.
Thanks you for your answer :)
 
Greetings, Siarhei!
Welcome to this forum.
I am pretty sure that everybody in Belgrade would be pleased with these electrobuses (of course, if our city authorities approve this purchase).
 
@Darko: dobro došao na forum. Posle 4 godine tišine, najzad si progovorio!
 
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2017&mm=06&nav_id=1267487
Hyundai električni autobus sa autonomijom do 290 km!
Korejski proizvođač predstavio je novi autobus na struju koji bi na ulicama trebalo da se nađe 2018. godine.

Pretentacija novog električnog autobusa Elec City upriličena je na manifestaciji Hyundai Truck & Bus Mega Fair održanoj u Južnoj Koreji.

Ovo je drugi pokušaj kompanije Hyundai da napravi komercijalni autobus na struju, s obzirom da prvi prototip iz 2010. nije dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju zbog visoke cene tadašnjih pogonskih baterija. Sedam godina kasnije, uz znatno jeftinije baterije, Hyundai očekuje da će uspeti da 2018. ponudi tržištu serijsku verziju ovog vozila.

Elec City za uskladištenje električne energije koristi litijum-jonske polimer baterije kapaciteta 256 kWh koje, kako tvrdi korejski proizvođač, obezbeđuju do 290 km vožnje sa jednim punjenjem.

Autobus je pogonjen elektromotorom snage 240 kW, a da bi se baterije u potpunosti napunile putem brzog punjača potrebno je nešto više od sat vremena.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l9Fl1IAmOoc[/youtube]
 
Nisam preterano u toku sa elektrobusevima, ali winwin bi bila kombinacija superkondenzatora i baterije.
U busu prostora za takvo resenje ima dovoljno, a ovakvom kombinacijom bi se mogli uporedo iskoristiti prednosti i vece autonomije i manjeg samopraznjenja, ali i vece autonomije.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
2104 u epizodi lako cukanje
ffe0035a148d238daca5dd7caa8d8053.jpg


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Uzdaj se u se i u svoje kljuse , što bi rekao narod. :) Dok sam ne sedneš i ne odradiš posao , nema ništa od toga. Čekao sam da se pojavi , i tražio po internetu danima , ali ništa od toga , te sam uzeo stvar u svoje ruke.

 
Zasto to ne pocinje smjer a od vukovog spomenika vec od teh faksova
 
Vrh