Нису више батерије нарочито скупе. Кад је о тролама реч, да ли стварно мислиш да имају икакву будућност, у свету у којем се чека целу ноћ да се наручи нови Теслин модел? А одржива решења за потпуно функционалан градски електрични аутобус већ постоје (као што можемо да видимо и у Београду), за разлику од потпуно електричних породичних аутомобила (који не одговарају дужим путовањима). Па и та белоруска фабрика чије троле смо купили сада се преоријентише на електричне аутобусе.
Уз то, троле уопште нису јефтине, већ у принципу веома скупе при набавци. Озбиљни зглобни модели западних произвођача коштају по милион евра и по набавној цени су ближи трамвајима, него аутобусима. Из макроекономских разлога, белоруски производи су јефтини, као некада совјетски, али, не могу бити скупи ни белоруски електробуси.
Мало ми је криво због толико израженог "погледа преко рамена" (тј. уназад) на овом форуму. Људи, Кина и Србија су тренутно једнако богате (сиромашне) земље, готово истог БДП-а по куповној моћи по глави становника, али Кинези разбијају са новим технологијама и баш због тога су међу најнапреднијим земљама света и уз Калифорнију један од полова технолошког прогреса.
Yet last week, Cleantechnica reported on a story that 115,700 electric buses were sold in China in 2016. This figure apparently represents a 20% market share of all new electric buses! Compare that to the 1,672 electric buses that were sold in 2013, just three years earlier, and you start to understand how rapidly the landscape is changing. Apparently, the city of Shenzhen is planning foran all electric fleet of 15,000 buses by the end of 2017!
Цареви.
А шта је то са Беобилдом? Где је пионирски дух Србије од пре 100 и више година? Па ми смо, са народом још у опанцима, прве хидроелектране саградили коју годину после прве у свету, на Нијагари - више ће времена протећи у доба данашње, од тренутка када је Тесла модел С постао најпродаванији аутомобил у Норвешкој, па док први не буде регистрован у Србији. Па то је - јадно!