Biciklistkinja":28y9kflj je napisao(la):
Jel može neko da napiše u kojim su sve ulicama pramvaju pre rekonstrukcije išli sa strane a ne po sredini?
Bulevar i Vojvode Stepe su jedine dve ulice gde se šine sa strane rekonstrukcijom vraćaju u sredinu.
Inače, pre drugog svetskog rata tramvajske šine su skoro po pravilu postavljane sredinom ulice, zato što na krajevima trasa uglavnom nije bilo okretnica već je posada tramvaja okretala trolu da bi vozilo bez okretanja kretalo natrag. Takođe je i sama pruga na mnogim deonicama bila jednokolosečna, pa su postojala mesta sa mimoilaznicama za dva tramvaja, po pravilu na sredini ulice.
Posle rata su mnogi tramvajski koloseci povađeni iz sredine ulice, naročito jednosmerni, pa zamenjeni ili trolejbuskom mrežom ili šinama sa strane, uz obavezne okretnice na krajevima trase, tako da više nije bilo potrebe za tramvajima kojima su vrata i sa desne i sa leve strane. Rezon je verovatno bio da dolazi doba automobila, tako da je tramvaju mesto s desne strane puta, sa ulaženjem sa desne strane, uz pretpostavku da je sve drugo i nebezbedno.
Ukratko, i Bulevar i Vojvode Stepe su posle II svetskog rata imali rekonstrukciju sa premeštanjem šina iz sredine sa strane, da bi se današnjom rekonstrukcijom šine vraćale natrag u sredinu, samo ovaj put sa dodatkom stanica na sredini kolovoza koje su izdignute na ivičnjacima i ograđene.
Inače, u Savskoj su tramvajske šine uvedene sedamdesetih godina tako što su oba smera pruge položena sa iste strane ulice, nakon pomeranja železničke ograde. Posle dvehiljadite, šine su se bez ikakvog pomeranja našle u sredini ulice tako što je sa druge strane izgrađena druga kolovozna traka, nakon drugog pomeranja železničke ograde.