Šta je novo?

Војводе Степе

Svi znaju da je ovo bila najgora ulica u gradu za voznju, da bi prosao kroz nju morao si da vozis slalom. I pre rekonstrukcije bilo je zabranjeno parkiranje i krstario je pauk, ali situacija se nikad nije promenila. Mislio sam da ce ovom rekonstrukcijom sine biti fizicki odvojene od ostatka kolovoza(izdignute), i da ce biti po jedna traka za oba smera. U takvoj situaciji kao sto Karlo kaze zaustavljanje bi izazvalo ogroman revolt, i ne verujem da bi nekom palo na pamet da se zaustavlja. Ovako kkada postoji mogucnost za obilazenje sa leve strane, cini mi se da nam slalom opet sleduje.
 
Biciklistkinja":28y9kflj je napisao(la):
Jel može neko da napiše u kojim su sve ulicama pramvaju pre rekonstrukcije išli sa strane a ne po sredini?

Bulevar i Vojvode Stepe su jedine dve ulice gde se šine sa strane rekonstrukcijom vraćaju u sredinu.

Inače, pre drugog svetskog rata tramvajske šine su skoro po pravilu postavljane sredinom ulice, zato što na krajevima trasa uglavnom nije bilo okretnica već je posada tramvaja okretala trolu da bi vozilo bez okretanja kretalo natrag. Takođe je i sama pruga na mnogim deonicama bila jednokolosečna, pa su postojala mesta sa mimoilaznicama za dva tramvaja, po pravilu na sredini ulice.

Posle rata su mnogi tramvajski koloseci povađeni iz sredine ulice, naročito jednosmerni, pa zamenjeni ili trolejbuskom mrežom ili šinama sa strane, uz obavezne okretnice na krajevima trase, tako da više nije bilo potrebe za tramvajima kojima su vrata i sa desne i sa leve strane. Rezon je verovatno bio da dolazi doba automobila, tako da je tramvaju mesto s desne strane puta, sa ulaženjem sa desne strane, uz pretpostavku da je sve drugo i nebezbedno.

Ukratko, i Bulevar i Vojvode Stepe su posle II svetskog rata imali rekonstrukciju sa premeštanjem šina iz sredine sa strane, da bi se današnjom rekonstrukcijom šine vraćale natrag u sredinu, samo ovaj put sa dodatkom stanica na sredini kolovoza koje su izdignute na ivičnjacima i ograđene.

Inače, u Savskoj su tramvajske šine uvedene sedamdesetih godina tako što su oba smera pruge položena sa iste strane ulice, nakon pomeranja železničke ograde. Posle dvehiljadite, šine su se bez ikakvog pomeranja našle u sredini ulice tako što je sa druge strane izgrađena druga kolovozna traka, nakon drugog pomeranja železničke ograde.
 
E još i ovo :) Jel postoji razlika u brzinama tramvaja u zavisnosti od položaja šina na ulici? ( znači čisto bez nepropisno parkiranih kola uz da zamislimo da su šine u istom stanju)
 
Када су у питању максималне брзине, тамо где постоји ризик истрчавања пешака и укључивања аутомобила, који имају лошу прегледност пута, из искуства возачи трамваја ретко дижу максималну брзину преко 35 км/с. Када постоји заштитна ограда, са све тим што су шине са десне стране трамвајџије су слободно развијале брзину 45км/с (испред Саобраћајног факултета, 12. гимназије). На средини ће трамвајџије повремено разгонити до 40-50км/с, али већи проблем су семафори, који се управо чичкају на свакој другој раскрсници. Правило канцеларијске аутомобилске секте из Секретаријата за саобраћај је да се сигнални планови праве искључиво за аутомобилски саобраћај занемарујући све остале видове саобраћаја, чиме се долази до црвених таласа за трамваје, као у Јурија Гагарина на Новом Београду.

Једна боља ствар је да су са овим доста бољи услови за бициклизам, са обзиром да је раније било врло непријатно угрожавање бициклисте са десна од стране трамваја. Такође, уз десну ивицу малтене да неће бити шахтова, а семафори и пешачка острва, испаркиравања, смирују дивљања аутомобилиста.
 
Karlo del Ponte":2vav1s1f je napisao(la):
...али већи проблем су семафори, који се управо чичкају на свакој другој раскрсници...

Duž postavljenih šina u Stepi, na nekih desetak metara pre raskrsnica u pravcu kretanja tramvaja, postavljeni su neki kablovi u petlji pravougaonog oblika, koji me neodoljivo podsećaju na detektore za prolaz tramvaja.

Drugim rečima, tramvaji će imati prioritet u prolasku kroz semaforizovane raskrsnice.
 
Od juče je blokirana ulica kod crkve tako da ni u Vitanovačku ne može da se skrene. Ne znam da li je privremeno, jer su na više mesta bili ispomerani kontejneri i iskopane neke rupe (oko šahtova valjda, nisam siguran).
 
Danasnja reportaza, nek nam ova nova godina bude bolja od prosle :grand:
20if7zk.jpg

2qko677.jpg

Gumena podloga za sine
fms392.jpg

2wp1e0o.jpg

2a6j96u.jpg

2messub.jpg

33dv80g.jpg

2a6vxb6.jpg

f4ntle.jpg

2epnhif.jpg

Poceli su i deonicu od Vitanovacke ka 12 gimnaziji, za sada je prohodna posto skidaju samo sine, ali iskljucenje iz V. Stepe u Vitanovacku vise nije prohodno a mislim da nece vise ni biti do kraja rekonstrukcije
akzrx4.jpg
 
Juče su započeli Bulevar Oslobođenja - šine od kružnog toka na Autokomandi u smeru ka Hramu. Dosta urađeno za jedan dan:

f0a4fc1fe8d92e5023c34cd23cf9f458.jpg


dc79161050ec4dcf97f36428c2a5db37.jpg


0fbb1d586dd0b3fd5109fb187815fe95.jpg


67e82662f33dfcbdc899ae944bb43cf8.jpg
 
Pa šta rade to, šine su skroz do samog kružnog toka nove, tj. rekonstruisane sa auto komandom. Vidite gumenu traku pored šina.
 
:(

Nastavlja se pljacka nasih para!!!
Ovo je vec vidjeno bezbroj puta po Beogradu!!!
I mi cutimo!? Mislim, trabunjamo po forumima, u svom drustvu, krugu prijatelja...
A pare odlaze na vec uradjeno...... po ko zna koji put ista prica...
 
To je tako uvek bilo a i biće i dalje, moraju pare da se peru :bash:
Mene samo interesuje po koji put će opet da odlože otvaranje prvog dela ulice od Trošarine pa do otp. VIŠER-a valjda. Prvo su rekli u novembru pa do nove godine, a ulica danas još nije ni asfaltirana. :evil:
 
Pa da li je moguće da nove šine čupaju?

Za ovo glave treba da lete u gradu.
 
Samo se nadam da rade samo ovaj mali deo kako bi napravili krivinu prema Vojvode Stepe kojom bi španac mogao da ide.
 
Mislim da se kruzni tok prepravlja za postavljanje semafora, pa i ovaj mali deo sina mora da se prepravi. Imaju oni vec dovoljno prilika za kradju para na ostalih 5 km radova.
 
Vidjeh juce bio sam u soku nadam se daje samo lupanje dijela za takozvano uklapanje , za novi kruzni tok ,A ko budu lupali dalje od daffa onda nevalja onda je cist lopovluk
 
Za sada je tačno do Duff-a. Tu su postavljene bankine. Od Duff-a do kružnog toka već je uklonjen asfalt (razbijen u parčiće), sad se uklanjaju šine.
 
arsa.arsa":e2nis2pl je napisao(la):
Mislim da se kruzni tok prepravlja za postavljanje semafora, pa i ovaj mali deo sina mora da se prepravi. Imaju oni vec dovoljno prilika za kradju para na ostalih 5 km radova.

Kružni tok sa semaforima? Kontradikcija samo po sebi!
 
Куда је најбрже доћи до насеља степа, идем са Новог Београда?
 
Kako kada. Ja uglavnom idem preko Gazele, pa onda na Dušanovac tj. Husova, pa Braće Jerković i onda opet u Kumodrašku. Najmanje semafora, a često bude najbrže.
 
Ne znam odakle sa Novog Beograda, ali najbolje ti je da negde uhvatis 18, sidjes na stajaliste Univerzitet Singidunum, pa sacekas 25, 25P ili 39. To ti je najbrze bez mnogo presedanja.
 
miki_ns":ryst6mg5 je napisao(la):
arsa.arsa":ryst6mg5 je napisao(la):
Mislim da se kruzni tok prepravlja za postavljanje semafora, pa i ovaj mali deo sina mora da se prepravi. Imaju oni vec dovoljno prilika za kradju para na ostalih 5 km radova.

Kružni tok sa semaforima? Kontradikcija samo po sebi!

Trenutno se uliva/izliva saobracaj iz 5 ulica, plus tramvaj, tako da nije kontradiktorno,vec neophodno...Semafor ce samo da zameni saobracajce koji svaki dan regulisu saobracaj tamo zbog guzvi. Ko tamo prolazi zna o cemu pricam, ja sam prolazio 5 godina svaki dan...
 
Vrh