JunkieBanjica":133c0ihs je napisao(la):
@ Karlo
mislim da si izbacio sve bitne stanice, a zadrzao svaku manje bitnu koja se nalazi na pola puta izmedju dve vece stanice.
...
Trebalo bi ostaviti sva stajalista koja postoje i sad ali eventualno ih pomeriti gore dole 50m ako ima potrebe. Tramvaj kroz V Stepe ce ici dovoljno brzo od Banjice do AK kada bude imao svoju basticu.
Хвала на овом питању и коментару, натерало ме је да обрадим податке, које сам скупио још на јесен 2008. године. Према тадашњим мерењима (а ништа се битно није променило од тада до 2013.) Просечно време путовања од Трошарине до Аутокоманде је било 11,5 минута, а просечна брзина 16,5км/с. Од тих 11,5минута, на 4 семафора се просечно губило око 2 минута, а чистим стављањем трамваја у средину са истим бројем стајалишта, просечно би се штедело по 6 секунди по станици, или непуни минут за целу деоницу Трошарина-Аутокоманда. Са само простим премештањем на средину и укидањем заустављања на семафорима би се од Трошарине до Аутокоманде стизало за око 8,5минута просечном брзином од 22км/с.
Са предложеним смањивањем броја стајалишта би се смањило време вожње за 1,5минут, и повећала брзина на 27км/с, а у зони од Аутокоманде до Трошарине би се пешачења повећало за по 1,5минут.
Међутим, сви они који нити улазе, нити излазе у Војводе Степе би штедели по 1,5 минут. Економска оправданост варијанте решења које предлажем се огледа у:
1) Смањење потребног броја трамваја и особља (по путничком километру). Штеди се, према садашњем обиму саобраћаја, 1 трамвај у односу на начичкане станице. Сетимо се да смо једног КАФ-а плаћали 2,6милиона евра.
2) Уштеда електричне енергије око 30%. код аутобуса би убрзавањем уштеда енергије била знатно мања, док се код електричних шинских система итекако штеди енергија смањивањем броја заустављања.
3) Смањење трошкова у аутобуском и тролејбуском саобраћају, растерећењем линија 40, 41, 47, 48, 78. Преусмеравање путника на по град повољнији трамвај. Ту се мисли и на индиректне трошкове орања путева преоптерећеним друмским возилима. Тих 1,5 минут брже може бити пресудно,
јер баш са тих последњих 1,5 минут уштеде трамвај постаје бржи од аутобуса 47 и 48 чак и када су улице најпроходније!
4) Са тим додатним убрзањем од 1,5минут се снажније дестимулише аутомобилски саобраћај, и даје већа атрактивност јавном превозу.
5) Захваљујући бржем и поузданијем превозу, цела зона јужно и југоисточно од Трошарине добија на квалитету живота и атрактивности, и утолико се смањује притисак на центар града.
6) Са проређивањем станица, "спашавамо" 60 паркинг места, што је врло значајно са обзиром на агресивност фанатичних аутомобилиста, и проблема који могу правити целом пројекту.
7) Уштеда у времену путовања за минимално 20.000 путника (вероватно двоструко више, потребно ми је бар 100 радних сати да бих имао тачан податак, одређивање таквог податка прелази границе моје несебичности, и не бих радио бесплатно) би била по 1,5 минут, или 30.000 путничких минута дневно, вредности минимално 4 динара (и за одређивање колико више од овога вреди један уштеђени путнички минут би требала обимна истраживања и много радних сати), што је преко 1000 евра дневно, или преко 350.000 евра годишње.
Не би ме чудило да, ако би ми неко платио да радим детаљна истраживања, добијем уштеде преко 3 милиона евра годишње, у односу на варијанту са начичканим стајалиштима. Опет, за ону мањину, којој је фетиш или здравствена потреба да им станица буде испред носа, сугеришем да аутобус 33 има чак и 2 стајалиште више него што их има данас од Трошарине до Аутокоманде