Šta je novo?

Војводе Степе

laki72":3d5t6bma je napisao(la):
Iskreno ja nisam uopste zagovornik tramvaja kroz sredinu ulice u ovako uskim ulicama kakva je V. Stepe. Mislim da je to krajnje nefunkcionalno resenje. Veliki problem ce predstavljati upravo stajalista za putnike jer jednostavno ako se sire trotoari, nece ostati dovoljno prostora da se izmedju tramvajske trase i saobracajne trake udene jos i tramvajsko stajaliste.
Конкретне позиције стајалишта предлажем:
1) Бањица2
2) Врачарска (укинути оно безвезно стајалиште код надвожњака, евентуално Врачарску продужити до Белевара Ослобођења)
3) Трошарина, на истом месту
4) Љубе Вучковића, уместо Саобраћајног факултета и Капетана Завишића
5) Никшићка
6) Витановачка
7) Биоскоп Вождовац
8) Аутокоманда, само једно стајалиште, другачије решење Аутокоманде при којем трамвај иде или изнад кружног тока, или испод кружног тока, или по ободу кружног тока према стадионима и кроз парк у Војводе Степе.

У питању је 5 стајалишта мање у правцу Славије, и 6 мање у правцу Бањице. Али при томе, оставити 33 да и даље стаје на 300 метара, па кога мрзи да пешачи нек се зеза са аутобусом. А на свим овим локацијама има места да се направи трамвајско стајалишно острво ширине 3 метра.
 
@ Karlo

mislim da si izbacio sve bitne stanice, a zadrzao svaku manje bitnu koja se nalazi na pola puta izmedju dve vece stanice. Pogotovo Ljube Vuckovica gde nema nista osima par kafica i radnjica dok kod saobracajnog gde je ulica siroka postoji saobracajni fax i dom! a kod kapetana zavisica Visa elektrotehnicka, frizerska itd.

2) Врачарска (укинути оно безвезно стајалиште код надвожњака, евентуално Врачарску продужити до Белевара Ослобођења)
ova stanica takodje ne mora da se ukida jer kada niko tu ne silazi tramvaj ni ne staje...a kuda bi produzio Vracarsku do bulevara?

Trebalo bi ostaviti sva stajalista koja postoje i sad ali eventualno ih pomeriti gore dole 50m ako ima potrebe. Tramvaj kroz V Stepe ce ici dovoljno brzo od Banjice do AK kada bude imao svoju basticu.
 
I u bulevaru su ukinuli 1 stanicu ali su preostalih 6 drugacije rasporedili to je jako bitno da se ubrza saobracaj tako da podrzavam karla mozda uz crtez sa tackama gdje ce biti stanice
 
samo jedno zapazanje u vezi postavljanja sina na sredinu kolovoza.

Mislim da je to dobra opcija jer daje mogucnost da se u nekoj skorijoj buducnosti ulica prosili jer se sve nove zgrade podosta uvuceno u odnosu na ulicu, sto ce kada se sve stare zgrade poruse dati mogucnost da se ulica prosiri za jos jednu traku.

Naravno ostace problem, pocetka ulice gde su zgrade zidane uz ulicu, ali sve posle bioskopa vozdovac pa do trosarine ce moci da se prosiri.
 
Ozbiljnu rekonstrukciju V.Stepe ostavio bih za bolje vreme (kad bude vise novca u kasi)
a sada treba hitno postaviti samo dodatne nove sine od Autokomande pored Marakane ka Banjici
sto je dalekoooo manji izdatak a trajno se prosiruje tramvajska mreza
sto je i neophodno i u danasnjici i u buducnosti

Sminkerski radovi u V.Stepe mogu se uvek sprovoditi a i za male pare ali nece resiti probleme prohodnosti
 
JunkieBanjica":133c0ihs je napisao(la):
@ Karlo
mislim da si izbacio sve bitne stanice, a zadrzao svaku manje bitnu koja se nalazi na pola puta izmedju dve vece stanice.
...
Trebalo bi ostaviti sva stajalista koja postoje i sad ali eventualno ih pomeriti gore dole 50m ako ima potrebe. Tramvaj kroz V Stepe ce ici dovoljno brzo od Banjice do AK kada bude imao svoju basticu.
Хвала на овом питању и коментару, натерало ме је да обрадим податке, које сам скупио још на јесен 2008. године. Према тадашњим мерењима (а ништа се битно није променило од тада до 2013.) Просечно време путовања од Трошарине до Аутокоманде је било 11,5 минута, а просечна брзина 16,5км/с. Од тих 11,5минута, на 4 семафора се просечно губило око 2 минута, а чистим стављањем трамваја у средину са истим бројем стајалишта, просечно би се штедело по 6 секунди по станици, или непуни минут за целу деоницу Трошарина-Аутокоманда. Са само простим премештањем на средину и укидањем заустављања на семафорима би се од Трошарине до Аутокоманде стизало за око 8,5минута просечном брзином од 22км/с.

Са предложеним смањивањем броја стајалишта би се смањило време вожње за 1,5минут, и повећала брзина на 27км/с, а у зони од Аутокоманде до Трошарине би се пешачења повећало за по 1,5минут. Међутим, сви они који нити улазе, нити излазе у Војводе Степе би штедели по 1,5 минут. Економска оправданост варијанте решења које предлажем се огледа у:
1) Смањење потребног броја трамваја и особља (по путничком километру). Штеди се, према садашњем обиму саобраћаја, 1 трамвај у односу на начичкане станице. Сетимо се да смо једног КАФ-а плаћали 2,6милиона евра.
2) Уштеда електричне енергије око 30%. код аутобуса би убрзавањем уштеда енергије била знатно мања, док се код електричних шинских система итекако штеди енергија смањивањем броја заустављања.
3) Смањење трошкова у аутобуском и тролејбуском саобраћају, растерећењем линија 40, 41, 47, 48, 78. Преусмеравање путника на по град повољнији трамвај. Ту се мисли и на индиректне трошкове орања путева преоптерећеним друмским возилима. Тих 1,5 минут брже може бити пресудно, јер баш са тих последњих 1,5 минут уштеде трамвај постаје бржи од аутобуса 47 и 48 чак и када су улице најпроходније! :dil:
4) Са тим додатним убрзањем од 1,5минут се снажније дестимулише аутомобилски саобраћај, и даје већа атрактивност јавном превозу.
5) Захваљујући бржем и поузданијем превозу, цела зона јужно и југоисточно од Трошарине добија на квалитету живота и атрактивности, и утолико се смањује притисак на центар града.
6) Са проређивањем станица, "спашавамо" 60 паркинг места, што је врло значајно са обзиром на агресивност фанатичних аутомобилиста, и проблема који могу правити целом пројекту.
7) Уштеда у времену путовања за минимално 20.000 путника (вероватно двоструко више, потребно ми је бар 100 радних сати да бих имао тачан податак, одређивање таквог податка прелази границе моје несебичности, и не бих радио бесплатно) би била по 1,5 минут, или 30.000 путничких минута дневно, вредности минимално 4 динара (и за одређивање колико више од овога вреди један уштеђени путнички минут би требала обимна истраживања и много радних сати), што је преко 1000 евра дневно, или преко 350.000 евра годишње.

Не би ме чудило да, ако би ми неко платио да радим детаљна истраживања, добијем уштеде преко 3 милиона евра годишње, у односу на варијанту са начичканим стајалиштима. Опет, за ону мањину, којој је фетиш или здравствена потреба да им станица буде испред носа, сугеришем да аутобус 33 има чак и 2 стајалиште више него што их има данас од Трошарине до Аутокоманде :gobb:
 
Karlo del Ponte wrote :,,...Не би ме чудило да, ако би ми неко платио да радим детаљна истраживања.... ,,

evo placam :lool:
+1 :) :kk: :)

Da li bi mogao makar orjentaciono da napiseš kolika bi bila ušteda tj isplatljivost
dogradnje nezavisne tramvajsku trase kroz ulicu Bulevar Oslobodjenja (pored Marakane)
koju bi koristili putnici koj ,,preskaču ,, V. Stepe)
Naj ekonomičnija i naj brža deonica i jeste od Franša do V.Stepe)

a dobili bi ekspres od Franša do Banjice
na primer
-10- bi išla kroz V. Stepe a -9- kroz Bul Oslobodjenja
 
+ obojici :)

svidjaju mi se ideje! svaka cast za podatke karlo. podrzavam te izmene iako ranije nisam. mislim da kada se uradi ovako detaljno istrazivanje brojke govore same za sebe! bilo bi lepo kad bismo imali nacrt ovakve trase sa sve novom kroz bulevar. jedino ne znam kuda bi prosle sine u bulevaru...glupo bi bilo poseci drvored u sredini a jedina druga opcija je na strani banjicke sume.

i svidja mi se ova ideja:

na primer
-10- bi išla kroz V. Stepe a -9- kroz Bul Oslobodjenja
 
Današnja "Politika":

v-stepe.jpg
 
Semaforizacija kruznog toka to samo nama moze da padne na pamet
 
Bolje bi bilo, da kad već prebacuju šine na sredinu ulice naprave recimo tunel za tramvaje i podzemne prolaze, ispod Autokomande, umesto što je semaforizuju. Dobila bi se bolja protočnost kružnog toka i smanjila mogućnost sudara.
 
direktor":3smatyoy je napisao(la):
Semaforizacija kruznog toka to samo nama moze da padne na pamet

па и не баш. доста кружних токова у Енглеској је семафоризовано
 
Koja je onda poenta valjda radis kruzni tok da bi saobracaj isao , povecao protocnost itd
 
Ima i u Bukurestu dosta kruznih semaforizovanih raskrsnica, sa prolaskom kroz sredinu. Nisam bas shvatio u cemu je fazon i secam se da su nas stalno zbunjivale, jer nista slicno ranije nismo videli.
 
Koliko ja razumeh planiran je u srednjem roku tramvajski nadvoznjak preko autokomande.
 
Aha i sinhansen spojen sa prokopom duz autoputa
 
HM nema prostora ovo mogu da naprave jdeino ako hoce da naprave jos veci kolaps nego sto je trenutno,nevidim semafor ,postoji li dodatno uputstvo za koriscenje ovog cuda gore
 
dali je u planu pri sredjivanju Vojvode Stepe resavanje one uske ulicice na trosarini gore? Po meni to bi moralo da se prosiri pod hitno jer je apsolutni saobracajni haos u tom delu...
 
mislis na save maskovica i kruzni put vozdovac? u planu je prosirivanje save maskovica na 4 trake sa ostrvom u sredini. A kruzni put ce, isto prosiren na 4 trake, ici novom putanjom i skretace ispod naselja Stepe Stepanovic i dalje na ulicu Brace Jerkovic iznad Mol-ove pumpe. Naravno nista od ovoga se ne spominje tokom rekonstrukcije V. Stepe...
 
Da li je rekonstrukcijom zvanično obuhvaćen i BBov predlog
da raskrsnica Save Maskovca i V.Stepe bude kružna ?
 
@JunkieBanjica

bas save maskovica i kruzni put....dzaba bila rekonstrukcija ako ne mozes doci do vojvode stepe... stvarno kad bi resili to, sve bi mnogo bolje bilo...
 
@Lebanon

evo potrudio sam se da ti nadjem kako ce izgledati ta raskrsnica:
stepe.jpg


ovako trenutno izgleda:
stepe1.jpg


a ovako izgleda nova saobracajnica preko stare (nejasno je zbog previse detalja):
stepe2.jpg


@boca-ica
kao sto vidis raskrsnica nece biti kruzna.

Sad jedino sto meni za sad nije jasno je to sto po novom planu se ne vidi tramvajski kolosek. Kroz vojvode stepe znamo da ce sine ici po sredini, a sad da li ce se nastavljati trasa kuda trenutno prolazi ili ne? Na prvoj slici cete primetiti da je ostrvo izmedju Save Maskovica i Vojvode Stepe (ka kumodrazu) celo tj. nema prolaz za tramvaj. Do sad nisam cuo nikakve price da se trasa tramvaja menja tako da mislim da se tu nista nece menjati...
 
hvala puno, ovo je korisna informacija, pretpostavio sam na koju stranu ce se siriti ulica.

U sv slucaju ja ne znam sto cekaju, nek izbembaju taj put, makar to parce i oslobode narod muka...to bi ja cak i prvo uradio jer kad krene obnova VS gledaj cudo kad svi krenu da "beze" preko banjice...

zapravo prvo bi uradio taj ceo deo kruznog puta i zaobisao ono nespretno skretanje dole kod molove pumpe i aktivirao taj deo puta u punom kapacitetu...
 
Vrh