Šta je novo?

Брза саобраћајница Крагујевац ↔ Баточина │ Brzа saobraćajnica Kragujevac ↔ Batočina

Na Dunavskom 16 kružnih tokova, na Batočina-Kragujevac 4 u 20 km... Svih tih 20 denivelisanih raskrsnica ne koštaju ko onaj "selfi mostić"... Mislite o tome.
Most u Petrovcu na Mlavi koštao oko milion i kusur,ovaj u Adranima što se srušio isto tako nešto koštao ali za brzu saobraćajnicu nema.

Screenshot_2024-05-11-23-02-54-633_com.android.chrome-edit.jpg

Screenshot_2024-05-11-23-05-18-327_com.android.chrome-edit.jpg


Juče su objavili detalje projekta obilaznice oko Kragujevca i srećom nema ukrštanja u nivou.
 
Poslednja izmena:
Koja 4 kružna toka?
Meni je trn u oku onaj kod Badnjevca.

Realno je oko 2 za običan nadvožnjak, a za običnu petlju 3.
Ove perverzije kakve sada rade koštaju 5 i više.
 
2 na ulazu u Kragujevac i jedan po sred Batočine.
Ne znam koji mi je zanimljiviji, ovaj u Batočini, ili taj kod Žirovnice/Badnjevca. Pre bih rekao ovaj u Batočini, jer mi je ipak fascinantniji mozak koji je odlučio da je skroz ok da se brzi put provuče po sred Batočine. Što bismo pravili obilaznicu, to je previše očigledno, popravlja život i stanovnicima i vozačima u tranzitu. Ovako možemo da puknemo kružni tok, ograničenje 50km/h i naravno radar.
 
1715697704621.jpeg

Slika sa izgradnje brze saobraćajnice Šabac-Loznica. Ovo je neverovatno, kružni tok (i to još trostrani) na brzoj saobraćajnici uz nadvožnjak koji je mogao da posluži za denivelisanu raskrsnicu. Kakav je to mozak koji je nacrtao ovo čudo?
 
e stvarno je mogao da se pretvori u denivelisanu raskrsnicu jbg
morao sam isto ponoviti sto i vi svi vidite
ali nesto smo preskocili sto znaju projektanti
 
2 na ulazu u Kragujevac i jedan po sred Batočine.
Ne znam koji mi je zanimljiviji, ovaj u Batočini, ili taj kod Žirovnice/Badnjevca. Pre bih rekao ovaj u Batočini, jer mi je ipak fascinantniji mozak koji je odlučio da je skroz ok da se brzi put provuče po sred Batočine. Što bismo pravili obilaznicu, to je previše očigledno, popravlja život i stanovnicima i vozačima u tranzitu. Ovako možemo da puknemo kružni tok, ograničenje 50km/h i naravno radar.
Ta dva u KG ne računam :)
Ok, nije u svetu neuobičajeno da autoput završi u nekom gradu kao obična ulica.

Ponavljam se, ali meni je ovaj kod Badnjevca kriminalan, jer se nalazi u sred ničega (da se izrazim kao šumadinci). Apsolutno nemam reči za to, kao ni za nedovršenu petlju "Batočina" kod Lapova/Brzana, a pogotovo na raskrsnicu sa regionalnim putem (IIA)
Uključenje na X ka Nišu i isključenje iz pravca Beograda je katastrofa. I dalje se dešava da ljudi čekaju na naplatnoj rampi tako što stoje u zaustavnoj traci, dok vozila idu 130 pored njih.

Inače, postojao je projekat po kome je ovaj put trebao da prođe severno od Batočine i da se uključi na X u Lapovu.
 
Ta dva u KG ne računam :)
Ok, nije u svetu neuobičajeno da autoput završi u nekom gradu kao obična ulica.

Ponavljam se, ali meni je ovaj kod Badnjevca kriminalan, jer se nalazi u sred ničega (da se izrazim kao šumadinci). Apsolutno nemam reči za to, kao ni za nedovršenu petlju "Batočina" kod Lapova/Brzana, a pogotovo na raskrsnicu sa regionalnim putem (IIA)
Uključenje na X ka Nišu i isključenje iz pravca Beograda je katastrofa. I dalje se dešava da ljudi čekaju na naplatnoj rampi tako što stoje u zaustavnoj traci, dok vozila idu 130 pored njih.

Inače, postojao je projekat po kome je ovaj put trebao da prođe severno od Batočine i da se uključi na X u Lapovu.
1715751071937.jpeg

Ovo je postojeće stanje na NS Batočina. Kao što vidite, već 45 godina postoji NELOGIČAN ulaz na auto-put u smeru ka Nišu, jer su vozila primorana da skreću polulevo da bi se uključili u desno. Novim projektom za izgradnju potpuno nove NS Batočina, ta nelogičnost bi se, konačno, ispravila, ali... Inače, kružni tok kod Enmona u Žirovnici je nešto najgore što uopšte postoji na toj deonici: prvo je bila započeta izgradnja pristupnih saobraćajnica za denivelisanu raskrsnicu, pa se odustalo i dobar deo toga je porušen. Onda je urađen kružni tok koji nije prošao tehnički prijem (pogrešan nagib) da bi na kraju bio urađen u sadašnjem obliku. Da ne pominjem činjenicu da se nalazi u podnožju brda, pa potpuno nepotrebnim usporavanjem saobraćaja na tom mestu doprinosi mnogostruko većoj zagađenosti, potrošnji goriva, trošenju kočnica itd...
 
Poslednja izmena:
Ali treba napomenuti da je čitav put Batočina-Kragujevac koštao kao par kilometara ovih sada što rade.
Petlja je bila projektovana isto kao ona u Jagodini (koja je odlična), ali isključenje ka Nišu je moralo kontra zbog motela. Pošto je u početku bila dole čeona n.r. na mestu projektovanim za naplatnu stanicu odavno je uvaljena benzinska i desno kafana.
Po broju vozila koja prođu, ova ns je uporediva sa Preljinom.
 
... ali, sam projekat naplatne rampe je sasvim korektan, sa predviđenih 9 traka (6 izlaznih i tri ulazne), međutim, sve ostalo oko same rampe, pristupne saobraćajnice i ukrštanja su, blago je reći, totalna katastrofa. Ovo je prvobitan projekat, za rani javni uvid:
1715758184101.jpeg
 
Posle mojih primedbi, usvojeno je nešto (prihvaćena je moja primedba za ukrštanje lokalnog puta sa prugom u nivou, kao i za radijuse uključenja i isključenja sa državnog puta br.24), dok je ostalo odbijeno (tiče se najrpre nepotrebnih kružnih tokova na putu br.158, kao i lokalnog puta za traktore itd.), te je konačno rešenje, blago je reći, još gore:
1715758674541.jpeg

1715758705172.jpeg

1715758735374.jpeg

1715758762599.jpeg
 
Ali treba napomenuti da je čitav put Batočina-Kragujevac koštao kao par kilometara ovih sada što rade.
Petlja je bila projektovana isto kao ona u Jagodini (koja je odlična), ali isključenje ka Nišu je moralo kontra zbog motela. Pošto je u početku bila dole čeona n.r. na mestu projektovanim za naplatnu stanicu odavno je uvaljena benzinska i desno kafana.
Po broju vozila koja prođu, ova ns je uporediva sa Preljinom.
Naprotiv, posle završetka auto-puta od Batočine do Ćuprije i ukidanja čeone naplatne rampe u Batočini 1983-će godine, napravljena je dvostrana bočna rampa Batočina (sa kabinama za naplatu sa obe strane auto-puta, a zbog korišćenja istih nadvožnjaka za prelazak traktora preko pruge i auto-puta), za razliku od jagodinske rampe, koja je napravljena kao ove moderne, u tkzv. obliku trube (nekad smo ih zvali "levak" rampre", gde se saobraćaj iz oba smera sliva na jedno naplatno mesto. U to vreme gradnje, sve je bilo državno, čak su se izvodile i radne akcije, tako da je neuporediva cena koštanja tad i sad. Upravo zbog toga, veliku zamerku imam i zbog toga što je zbog nadvožnjaka preko pruge prekinut put br.158, umesto da su ostavili propust u trupu nasipa za lokalni saobraćaj, a ne da se svi primoravaju na ukrštanje sa putem br.24, što je dovelo do nebrojenih saobraćajnih nesreća, često i sa smrtnim ishodima. A moglo je, bar je materijal (kamen) za taj tunelčić bio državni, odnosno POTPUNO BESPLATAN.
 
Znači mostovi preko pruge će biti dosta duži. Šteta za isključenje za KG što ga ne proširuju. Sama naplatna je mislim solidnog kapaciteta. Ja više volim kružne tokove nego T raskrsnice.
 
Znači mostovi preko pruge će biti dosta duži. Šteta za isključenje za KG što ga ne proširuju. Sama naplatna je mislim solidnog kapaciteta. Ja više volim kružne tokove nego T raskrsnice.
Da, konačno se i to ispravlja, predviđena su dva duža mosta preko pruge, sa po tri trake svaki. Takođe sam i to predlagao, da bude više traka za izlaz iz pravca Beograda, generalno, mogu još uvek da se dodaju. Što se tiče kružnih tokova, apsolutno sam ZA, ali na gradskim saobraćajnicama, većim raskrsnicama (sa 5 i više smerova koji se ukrštaju), na trgovima i slično, ali na brzoj saobraćajnici, odn. "putu rezervisanom za saobraćaj motornih vozila"NIKAKO, APSOLUTNO NE, NEZAMISLIVO (meni je to isto kao kad bi na autoputu bili kružni tokovi, iako je i na jednom i na drugom zabranjeno polukružno okretanje).
 
Vrh