[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792080#p792080:15dfjq14 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Nov 11, 2020 10:58 am[/url]":15dfjq14]Uzeo si uzorak koji navodi na pogrešan zaključak, jer na 97% od 1000km srpskih autoputeva je ogranicenje 130, a ti sa 3% gde je ogranicenje 100 ili 80 želiš to primeniti na svih 100%, što prosto nije tačno. Kao ni uporedivo sa nebezbednim smanjenjima ovde sa 100 na kruzni tok 20.
Ali još jednom, konkretno pitanje, molim te objasni kako autoput koji ima putarine može biti cenovno nepovoljniji od brzog puta koji nema prihode? Uzmi cenu gradnje oba i prihode npr 20 godina, uporedi oba slučaja.
Deonica autoputa Ljig-Cacak u svom velikom delu ima projektne elemente puta nizeg ranga, a samim tim i takvo ogranicenje.
Deonica autoputa Ljig-Cacak u celoj svojoj duzini ima cenu kostanja kao autoput, i shodno tome vreme gradnje i finansiranje.
Deonica autoputa Ljig-Cacak na nezanemarljivim duzinama ima apsurd zvani traka za spora vozila. Ova traka u svojoj duzini, sirini i tipu kolovozne konstrukcije, sama po sebi, a sire, u smislu sirine celog puta, predstavlja trosak koji je potpuno neopravdan a ogroman.
Deonica autoputa Ljig-Cacak u trasi u kojoj je izgradjena je mogla da kosta 30% manje a da ponudi 90% upotrebljivosti u projektnom periodu.
Deonica autoputa Ljig-Cacak je samim tim, osim puke cifre, mogla biti izgradjena brze, lakse i jeftinije, i u smislu lakseg dolaska do finansiranja. Samim tim i RANIJE.
Jel sada jasnije ili treba da merimo koliko km je pod kojim ogranicenjem i koja je vremenska usteda ili neusteda na planinskoj deonici autoputa koji bas i nije autoput, na 40 km od kojih je pola u problemu?
Autoput nije rent-a-car koji zaradjuje samo kad ga neko plati. Autoput se NE GRADI radi naplate putarine.
Poenta gradnje bilo kog puta, u ovom slucaju autoputa je njegova upotrebnu vrednost u smislu brzeg i bezbednijeg daljinskog povezivanja-transporta robe i putnika, uz smanjenje potrosnje goriva, zagadjenja od buke, cvrstih cestica ostatka izduvnih gasova i drugih, kapaciteta za isti transport itd. Istovremeno se rasterecuje postojeca infrastruktura koja ponovo dobija na smislu, koji je izgubila kad se na nju gurnulo 12000 vozila i izgradilo 500 kuca oko iste.
Tek na kraju dolazi do ciljane kontrole pristupa i naplate radi preciznijeg usmeravanja sredstava, zvane putarina. I odluke da li neki put ide pod naplatu ili ne. Direktna naplata je jedan od nacina da se skupe sredstva za odrzavanje tog istog puta, ima ih mali milion. Pokazala se kao prakticnom pa se koristi nasiroko, iako je sama po sebi vec neefikasna i skupa, bilo koji metod da se koristi.
I za kraj, ono u sta nisam hteo da ulazim jer nije u tome poenta, ali posto ti je jako bitno. Ako je iz nekog razloga neophodan taj vid naplate, iz bilo kod razloga...
Svaki put sa kontrolom pristupa moze biti pod direktnom naplatom, pa tako i "motoput".