Šta je novo?

Београд 2000

Delija

Expert
Učlanjen(a)
03.01.2010.
Poruke
9.325
Pohvaljen
22.305
Отворићу нову тему јер имам обиље материјала.На први поглед ће вам вероватно деловати као погрешно место за ову тему али сачекајте и видите. ;) Унапред се радујем квалитетној дискусији. :vops:

spatiotecte":1mu3nrmo je napisao(la):
Totalno su bili nerealni i sa rokovima i sa brojem linija i stanica...
Zato se samo izgradio novi zeleznicki cvor od svega toga.

Па полако.Ниси га још ни видео.Планирали су градњу од 76 до 2000.У оно време сасвим реално.А о сам си рекао,изграђен је "само" чвор од тога ,који би увелико функционисао да нам 90те нису биле тако "веселе".Исто би било и са метроом да нам 82е није дошла анти метро,анти Бг екипа не чело свих политичко-планерских институција.

Елем...

За почетак,анализа и критика аутора из 2005е на основу плана из 76е


picture2s.jpg


picture3pa.jpg


picture4u.jpg


Обратите пажњу на последњу реченицу изнад табеле: Убрзање радова на првој фази са 9 на 6 година би поскупело реализацију за 50%. Упоредито то са овим најавама за нови трамвај и изградњу две линије за 5 година.

picture5rb.jpg


picture6j.jpg


Следи наставак...

picture7hj.jpg



ВАРИЈАНТА А1

picture8im.jpg



ВАРИЈАНТА А2
picture11o.jpg




ВАРИЈАНТА А3 - УСВОЈЕНА ВАРИЈАНТА


picture14il.jpg


picture18feu.jpg


picture1ji.jpg

ОПИС

picture17lq.jpg


picture13ry.jpg


picture2qj.jpg


picture12io.jpg


picture3nm.jpg


picture4do.jpg


Горе десно јако интересантна табела
 
Идемо даље



picture5gm.jpg


picture6ij.jpg


КАРЕКТАРИСТИКЕ ГАРНИТУРА

градски метро

picture19nv.jpg


регионални метро

picture20p.jpg




ПРВА ФАЗА

picture21zm.jpg


ИДЕЈНА РЕШЕЊА СТАНИЦА

СТАНИЦА МЕРКАТОР

picture22e.jpg


picture23v.jpg


ФОНТАНА

picture8bv.jpg


picture9m.jpg


ОМЛАДИНСКА

picture15x.jpg


picture11jq.jpg


НОВИ БЕОГРАД

picture12ipw.jpg


picture13yy.jpg


КОНГРЕСНИ ЦЕНТАР

picture15x.jpg


picture18vm.jpg



Сутра наставак...Решење преко реке је врло занимљиво,као и цео систем у старом делу града. :gobb:
 
Vrlo interesantna studija Delija, medjutim tek se sada vidi koliko je ovaj projekat bio preambiciozan imajuci u vidu da i ova prva osnovna varijanta A1 sa 2 linije metro-a je u domenu naucne fantastike za nas u ovom trenutku.
 
Bravo delija!Posebno mi se svidja A3 verzija koja je i usvojena,ali mi je bez veze da ide za kalemegdan i dorcol.Problem je sto ocigledno nece biti para za metro i regionalni metro ili ti bg voz/beovoz pa se moraju malo prepraviti linije.M1 je manje vise definisana.M2 u obliku potkovice bi bila savrsena od tog medaka do karaburme.

Sto se tice regionalnog metroa,kada bi mogao nekako da se dotera do vukovog spomenika od kaludjerice i vince to bi bio san snova za taj deo Beograda!

Takodje mi zapada za oko sto metro od cvetka skrece za denkovu bastu i konjarnik sto znaci da bi ostao tramvaj duz bulevara ali logicno sa manje linija.

I mozda najvaznije,da se ne gube tramvajske linije osim ovih u Bulevaru zbog izgradnje metroa.

Stalno zaboravljam a verujem i dobar deo ljudi da se sa izgradnjeom jednom ili vise linija metroa olaksava funkcionisanje ostalog saobracaja,pogotovu javnog.

P.S.Molio bih te da na kraju postavis na neki upload sajt ceo materijal u arhiviranom fajlu da bi sve imali na gomili.A i za slucaj da te Vukan Vukic i ostala BELAM ekipa likvidiraju :D
 
spatiotecte":18hi4xe4 je napisao(la):
Vrlo interesantna studija Delija, medjutim tek se sada vidi koliko je ovaj projekat bio preambiciozan imajuci u vidu da i ova prva osnovna varijanta A1 sa 2 linije metro-a je u domenu naucne fantastike za nas u ovom trenutku.

Последње речи које би смеле да се користе када се говори о развоју једног метроа тј о развоју града. Метро је кичма сваког велеграда без којег се дневно губе огромне количине новца.

Иако поштујем твоје мишљење морам ти рећи да те управо ова студија демантује јер имаш на неколико места,само у овоме што сам поставио доказе да је управо та "преамбициозна" варијанта најоптималнија и најисплативија.


Што се тиче Калемегдана,слажем се,но то је ситница у поређењу са квалититема целог система.А сутра ако стигнем да поставим планове за стари град пашће у воду и она прича о превазођености овог плана(ако вас ово до сада није разуверило),видећете и зашто.

vucko":18hi4xe4 je napisao(la):
P.S.Molio bih te da na kraju postavis na neki upload sajt ceo materijal u arhiviranom fajlu da bi sve imali na gomili.A i za slucaj da te Vukan Vukic i ostala BELAM ekipa likvidiraju :D

Наравно,а о Вукану и екипи на одговорајућој теми.
 
picture21zm.jpg


koliko sam ukapirao ovi su se vratili na ovu ideju, rekli su da ce se verovatno graditi i druga linija ka slaviji, mada meni smeta sto recimo ovde nigde ne postoji tunel koji ide kroz srpskih vladara. secam se sa vikipedije neke studije koja je radjena valjda 60tih i koja je podrazumevala da druga linija ide kroz srpskih vladara, sto je old skul resenje (npr Budimpesta prva linija ili pariz) , ali i po meni primerenije BGu .

takodje primecujem da su na nbg stanice nisko ukopane, kad stavis stanice iz grada videcemo detaljnije. i sada se po medijima spominje eventualni niski ukop sto je dobro.
 
Vidite, oni su računali na tramvaje i nema preklapanja. Izohrone su računali kompjutersjki i ideja je bila da nema tačke u Beogradu odakle se do centra neće doći za više od oko 30 minuta sa sve pešačenjem do tramvaja, voza, autobusa, metroa...!
 
Uf, kod mene bi se ukrstali RM2 i RM4 :cool:

Nema asfalta, nema struje, nema vode, nema gasa, nema skole, nema obdanista, nema doma zdravlja, ali zato dve linije regionalnog metroa, bato!
 
Матеја Бељан":3ug7jmij je napisao(la):
Vidite, oni su računali na tramvaje i nema preklapanja. Izohrone su računali kompjutersjki i ideja je bila da nema tačke u Beogradu odakle se do centra neće doći za više od oko 30 minuta sa sve pešačenjem do tramvaja, voza, autobusa, metroa...!


Аксиоми које добронамерни део струке понавља као папагај већ 30 година али авај...
 
Биће сутра поподне. :) Не замерите.Немам сад времена.

Иначе,није ово само студија.Ово у другом посту је идејни пројекат који је одговор на њу.

Homer Jay":193g95t0 je napisao(la):
Uf, kod mene bi se ukrstali RM2 i RM4 :cool:

Nema asfalta, nema struje, nema vode, nema gasa, nema skole, nema obdanista, nema doma zdravlja,
ali zato dve linije regionalnog metroa, bato!

А да ли си се запитао да ли би свега тога било да су изграђене те две линије? ;)
 
Две линије до Панчева и још једна негде до Старчева/Омољице. Три моста на Дунаву. Опуштено... Још један доказ да су неки људи у оно време итекако знали да размишљају унапред.

@Хомер Џеј, па ти би за пола сата био у центру града. Исто као и сада, зар не? :bash:
 
Bravo, bas si pravi Delija :) Ovo sam trazio svuda ko ludak i nigde nisam mogao da pronadjem. Hvala na ovako korisnom info :kk:
 
Oki delija,no problemo.

Pa naravno da su planirali toliko mostova,linija metroa i regionalnog metroa jer nisu predvidjali da ce se desiti ono sto se desilo.

Sada treba skinuti prasinu sa ovog projekta,malo ga modernizovati i to je to.
 
@Хомер Џеј, ниси ваљда лоше схватио оно што сам ја написао. Несавршеност ове врсте комуникације... ''Лупао сам главом у зид'' зато што је неко још пре 35 година имао визију да становници приградских насеља за пола сата могу да буду у центру, а данас се, након толико времена, патите горе него тада,а одговорни још увек окрећу главу од тога.
 
Zapravo bila je ona situacija kada napises nesto, pa kliknes "Submit", a onda shvatis da je to malo glupo, pa ne mozes da ispravis, pa onda sve obrises. E, onda je glupo da stoji samo prazan post, pa moras da napises neko objasnjenje.
 
Sjajno @ Delija, plus ko vrata.

Ako mozes to sve da okacis u nekim malo vecim rezolucijama, naravno ako imas.

Sto se projekta tice uz prilagodjavanje novonastalim uslovima i nekim novim naseljima mislim da je mnogo bolje resenje nego ostala pominjana.
Posebno mi se svidja trasa M3.
 
Homer Jay":27p9jums je napisao(la):
Zapravo, u tome i lezi objasnjenje zasto nemamo te dve linije.

Заправо те две линије би биле најоптерећеније у целом систему са чак 53000 путника у вршном сату по смеру јер се ради о ,назовимо то, природној осовини Београда.Зато се највећим делом и поклапају те две линије а рачвају се баш на том месту где престаје цивилизација :) и иду даље ка крајњим приградским насељима.Да документујем:

picture6m.jpg



Напокон стигосмо и до реке! :)

picture1wo.jpg


picture2d.jpg


picture3xyb.jpg


picture4qj.jpg


Ево и изгледа

picture5ot.jpg


Подсећа ли вас ова горња варијанта моста на нешто? Не могу да вам опишем колико сам се изнервирао када сам видео ово решење. :bash: Пре 35 година смо имали план за х пута јефтинији,рационалнији и прикладнији мост од овога што се сада завршава. Још пре месец дана сам видео много детаљније планове и визуелације оба моста које на жалост немам сад овде. Надам се да сад увиђате зашто сам толики противник онога на Ади. Технички гледано ово горње решење(а и ова друга варијанта,конструкцијски јако слична Газели) је много напредније и рационалније од овога што нам постаде симбол,сад видите и чега.
 
Ocu dalje mene interesuje kako dalje poslije mosta delija bilo bi lijepo da dodjes na okup u kasinu :gobb:
 
vucko":12qg79u7 je napisao(la):
Pa naravno da su planirali toliko mostova,linija metroa i regionalnog metroa jer nisu predvidjali da ce se desiti ono sto se desilo.

Sada treba skinuti prasinu sa ovog projekta,malo ga modernizovati i to je to.

Plan iz 74. savrseno je odgovarao Beogradu kao glavnom gradu velike Jugoslavije i veri u Bratstvo i Jedinstvo.

Predvidjao je nezavisni metro, regionalni metro i zeleznicu (beogradski cvor, paralelan projekat)

Posle raspada drzave i opste propasti ekonomije i drustva koja ga je propratila, treba naravno krenuti unapred, projektovati mrezu metroa ali sagledati realne mogucnosti ovog grada i drzave.

Plan iz 74. moze biti inspiracija, neki delovi se mogu iskoristiti, ali nikako podloga jer ima smisla samo u svojoj celini (kada bi se sve prokopalo).
Od tada su se stvari promenile, gradska zeleznica recimo koristi infrastrukturu predvidjenu za daljinsku zeleznicu i postace de facto "regionalni metro".

Prvenstveno valja iskoristiti postojecu infrastrukturu, mrezu koju koristi BG:voz, postojece mostove (Stari Savski i novi na Adi) ukoliko je to moguce i umreziti sve to tako da jedna ili dve metro linije sa sto kracom trasom imaju sto veci ucinak.

Naravno da moramo isprojektovati celu buducu mrezu ali u dogledno vreme mozemo racunati samo na par linija i zato one moraju biti sto efikasnije.

primer:

Jedna metro linija Vuk-Centar-Z.St. NBGD-most na Adi-Banovo Brdo pokrila bi glavne ekonomske centre i trecinu stanovnistva grada i stvorila vezu centra sa oba pravca bg:voza (Srem-Sumadija i Sumadija-Banat)

Uz 4. krak bg:voza Prokop-Autokomanda-duz autoputa-Kaludjerica-Lestane-Vrcin (postojeca pruga za Malu Krsnu) pokriven bi bio i istok Beograda.

jedna metro linija+bg:voz+tramvaji i saobracaj ce vec imati smisla u Beogradu.

Potrosismo 500 000 000 evra, kada budemo imali jos siricemo mrezu.


PS. plan iz 74. jasno pokazuje da je najbolji prilaz centru/grebenu sa NBGD preko parkova u Karadjordjevoj i Terazijske terase. Taj se kraj od onomad nije nimalo promenio i ceo taj deo projekta mogao bi da se izvede sutra
 
Мислим да је бесмислено позивати се на величину државе.Од ње Београд је могао да добије само ћушке,што је био и један од разлога зашто је овај пројекат од животне важности за Београд (по мени и за Србију) стопиран. У студији су урађена и демографска предвиђања за 2000. годину. По њима би Београд имао 2-2.2 милиона становника.Данас има 1.6 а ја сам убеђен да би данас Бг имао близу 2 милиона без обзира на ратове,само да је овај пројекат реализован барем у основи.

Идемо даље...

picture7uu.jpg


picture8mz.jpg


picture9rw.jpg


picture10bq.jpg



Е сад,скупштина.О овоме сам већ писао.Погледајте гаражу.За време Богдановића нашим парама су извршили ништа ддруго до минирање овог пројекта.Наиме,изграђена гаража испод платоа код скупшине града је пробила све трошкове како изградње тако одржавања јер се 24 сата дневно испумпавају подземне воде.Да све буде горе,намерно су габаритима гараже ушли у планирану линију метроа како би додатно нарушили овај план.

picture12ey.jpg


picture13q.jpg


picture14z.jpg


picture15wp.jpg
 
може то лако да се премости, направиш пероне на два нивоа, горе једна линија, доле друга. сад, цена је друга прича, али паркинг није непремостива препрека
 
Ма све је решиво.Није у томе поента.Суштински је проблем што је злонамерност данашњих политичких и планерских структура овог града као и утицајних финансијских кругова са стране очигледна а то овакви пројекти потврђују.

milanche":24tjm8sb je napisao(la):
Bravo, bas si pravi Delija :) Ovo sam trazio svuda ko ludak i nigde nisam mogao da pronadjem. Hvala na ovako korisnom info :kk:

Нема на чему. :gobb:


Galeks":24tjm8sb je napisao(la):
Sjajno @ Delija, plus ko vrata.

Ako mozes to sve da okacis u nekim malo vecim rezolucijama, naravno ako imas.

Хвала.Качио сам их на 1024х768 што је већа резолуција од резолуције самих слика које имам код себе.Иди на десни клик па view image.Онда можеш да зумираш слику тако што ћеш да стиснеш цтрл и скролујеш

direktor":24tjm8sb je napisao(la):
Ocu dalje mene interesuje kako dalje poslije mosta delija bilo bi lijepo da dodjes na okup u kasinu :gobb:

Ја у ствари све ово радим због пива. :laugh:
 
Vrh