Šta je novo?

Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

E.... ovo bi bio pravi Bg-oldtajmer :D
i Troteri bi nam pozavideli
.....Da je razvoj automobilske industrije u bivšoj Jugoslaviji mogao da krene potpuno drugim tokom od onog koji nam je dobro poznat, najbolje svedoči ovaj neobični prototip.
Maleni automobil neobičnog imena "Prvenac" svetlost dana ugledao je daleke 1958. godine pod krovom fabrike David Pajić Daka, koja je svoje ime u nekadašnjoj državi stekla proizvodnjom liftova......
izvor http://vesti.mojauto.rs/Istrazujemo/516 ... -auto-SFRJ
 
1958 je ta fabrika David Pajic Daka bila naprednija po dizajnu nego Zastava 2000te.
 
To u pauzi izmedju liftova samo mislim da je bio crveni mozda je i sacuvan motor od pumpe je imo ako se dobro sjecam
 


Надам се да је пројектна документација сачувана.
 
Sta su ti limareve vjeste ruke i smisao za dizajn
 
Ceka nekog sa parama da se zainteresuje za ta kola
 
20160920_125501.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7GcZhOqaLRk[/youtube]
LIBELA - Muzej automobila

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WrH5sPPN50Y[/youtube]
Tajna Titovih automobila

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HRuwvRiZeac[/youtube]
MUZEJ AUTOMOBILA ŠKODA
 
Некад смо му се дивили, био је један од ослонаца Југословенске привреде, са њим је на неки начин почела ера моторизације југословена, многима је био први породични аутомобил, многи аутомобилисти су почели са фићама или ти "фикусима" да стварају аутомобилистичку спортску каријеру, да то је непревазиђени ФИЋА.

Пре 61. годину, далеког 18. октобра 1955. године, почела је производња легендарног Фиће, а након произведених 923.487 примерака Фића у три модела (600, 750 и 850), производња се угасила 18. новембра 1985.године.

Мислим да је ово задњи произведени Фића који се налази у Крагујевцу у музеју !
Pogledajte prilog 1

Ево једне лепе приче о Фићи са сајта Аутославија, "Мали породични драгуљ" http://www.autoslavia.com/fica-zastava- ... BfhGy0rKUk
 
Ovaj gore na parkingu kod buvljaka ce na zalost pod presu kao jos 300 vozila koja prodaje parking servis na gomilu na kilo i nemogu vise u saobracaj ako se nevaram
 
Усликао сам га поодавно, тако да је вероватно већ претопљен..
 
A ti primerci koji su 'kod buvljaka' ...
Ako ja npr. odem tamo i pitam za neki model, mogu li ga kupiti kao fizicko lice, ili moram biti firma za sekundarne sirovine?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mozda mozes da ga kupis ali neces moci da ga registrujes. Jedino za delove sto moze biti interesanto ukoliko i ti imas neki oldtajmer.
 
Pa pazi, osim sto bi odlicno posluzili kao izvor jako deficitarnih delova za stara vozila, pravog kolekcionara i ne mora da zanima klasicna registracija za svakodnevni saobracaj.
Nas nakaradni zakon ne prepoznaje registraciju istorijskih vozila.
Oped sa druge strane, znam jednog advokata u unutrasnjosti Srbije koji je uspevao da 'legalizje' nekoliko starih vozila koja su bila ostala bez papira, kao i jedan predratni traktor ( koji u originalu cak nije imao gume na naduvavanje :D )
Greentimeri i njihove restauracije su moja davnasnja zelja i strast. Nazalost, nedostatak vremena i novca je uslovio da je ta strast danas potisnuta, ali nadam se da ce doci neko drugo vreme kada cu ponovo moci da se posvetim tome.
U medjuvremenu me dusa zaboli svaki put kada vidim kako neki primerak, potencijalni eksponat trune u nekom zapecku, ili zavrsi pod presom.
Veliiki problem pored besparice su i nerealni zahtevi prodavaca koji samo zbog godina automobila smatraju da on vredi nekoliko hiljada €
bez obzira sto je primerak oronuo i zapuste, i sto treba puno novca, rada i ogromna ljubav (naj bitnije) da bi se doslo do pravog rezultata.
Posledicno, takav auto na kraju ne kupi ni kolekcionar niti neki entuziasta, vec ga po prijavi komunalaca odnesu... :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Лаки, колико је мени својевремено речено на плацу Паркинг сервиса, пoвремено се организују лицитације на којима се продају ова возила, купују се за пресу у већим количинама.
 
Vrh