Karlo del Ponte":35w2336q je napisao(la):
Подржавам добру вољу и ентузијазам да се нешто паметно уради, нарочито са нечим што већ имамо, и што не захтева претеране инвестиције.
bas tako :kk:
1) преклапање са трамвајским коридорима је лоша пракса
vec znas da se slazem sa tobom da tramvaj ima daleko veci potencijal od autobusa ali dok ne sredimo tramvajsku mrezu i dok ljudi ne budu mogli da se uvere da je pouzdana i promene negativno misljenje o tramvajima nije na odmet da poboljsamo autobuse
naravno to ne treba da bude na ustrb tramvaja, mozda na nekim trasama sistemi mogu da se preklope a na drugim nema prostora. Ja sam nacrtao 10 mogucih linija, ne znaci da su najbolje, svako neka smisli svoje pa cemo da odaberemo najefikasnije.
Bus ne mora da ide recimo kroz Pozesku vec iskljucivo preko Padine ali je zato tesko zaobici bul. JNA od Autokomande do Slavije. Kada bude prosiren na 2+2 + dupla bastica (sto je predvidjeno) mozemo da napravimo 1+1 + dupla zuta + dupla tramvajska bastica
2) Не треба се стидети предлагати проширивање путева тамо где је то једноставно, ради жуте траке.
slazem se ali se plasim da time projekat ne bude sasvim jasan to jest da postane podlozan lakim kritikama.
Mislim da ce biti mnogo jasniji i efektiniji ako se oslanja iskljucivo na postojece kapacitete, a kada zazivi i pokaze se pouzdanim i efikasnim bice primer kako dalje treba siriti ulice i praviti zute trake.
Projekat koji kosta samo par litara farbe je tesko odbaciti
a nateracemo nadlezne da na njega reaguju.
Моја сугестија је да се користи средина аутопута између Аутокоманде и Арене,[...]То решење би подразумевало изградњу прилазних рампи код Аутокоманде и Арене.
isto kao i gore ^^^, ajde da probamo da damo resenje koje ne kosta nista.
4)Оних "5%" што не иде жутом су углавном хронично загушене улице.
Tih 5% je moj mali ustup u pravilima, bolje bi bilo da je 100% ali sumnjam da cemo uspeti da dobijemo zutu traku u tunelu
5) Прескочена су нека велика насеља која немају трамваје. Ту мислим на Бежанијску косу, која има услове за "Жутаће", Миријево преко Вишњичког и Миријевског булевара.
Kao sto rekoh, moj plan je samo prvi pokusaj, nastavite dalje
Bezanijsku Kosu je lako vezati, ima puno varijanti, zato sam je i preskocio. Mirijevo je malo teze uz postovanje sva tri pravila
.
6) На семафорима у Београду су углавном периоди 1,5 или 2 минута. Када се на то дода и фактор возач извршење реда вожње фреквентне линије постаје доста непоуздано.
zuta traka tu pomaze
7) Многе улице које су 1+1, 2+2, 3+3 никада немају загушења нити успорен саобраћај, тако да у њима жута трака не остварује никакав ефекат. Штета је прикинути "жутог" пред улицом 1+1 у којој никада нема проблема у саобраћају.
Zuti bus/zuta traka je stvar principa, slike, pouzdani prevoz koji ne moze da se zaglavi u inace prohodnoj 1+1 ulici gde se zadesio kamion i blokirao saobracaj. Akoo treba 20 min od tacke A do tacke B uvek ce biti tako. Ako je takt 4 min uvek ce biti takav i nece biti "autobuskih vozova" i dugih cekanja izmedju njih. Presedanja time postaju laka i bezbolna.
Nije steta prekinuti zutu liniju na kraju zute trake, bas naprotiv. Neka druga linija moze slobodno da ide dalje, ali nece biti zuta.
Mozemo gledati na zuti bus kao na metro a na ostale buseve kao na LRT
Такође, не треба скакати са приче на причу. Још нисмо разрадили ни трамвај. А приче о аутобусу и трамвају никако не треба одвајати као засебне и супротстављати. Много проблема је ту слично.
Sve je to jedna ista prica o reorganizaciji saobracaja samo sa odvojenim poglavljima:
- BG:voz (nove linije, produzeci i presedanja)
- Tramvaji (nagazni semafori, pomeranje perona, izmestanje trase, resavanje trgova, reorganizacija linija)
- Zuti Bus (pouzdani autobuski podsistem)
- Prigradski busevi (lokalne linije do preifernih cvorova, ekspres linije do Usca)
Volim kada projekti imaju ime, lakse se razumeju, informativni sistem za prevoz smo recimo nazvali "BES", reorganizacija prevoza neka bude:
GSP 2.0
imamo jos nepuna 2 meseca fore do Miksera...