zidar":1wuxnrq7 je napisao(la):
Inace kabine mogu da se dodaju po potrebi na tu jedinstvenu zicu (u stvari postoje dve zice, jedna koja noci kabine i jedna koja ih vuce)
Ček, ček, polako: postoje dve vrste žičara - one sa jednim kablom i više manjih kabina i one sa dva ili tri kabla i samo sa dve kabine.
*edit: sad gledam sliku iz hongkonga, gde izgleda da ova sa više kabina ima dva kabla: noseći i vučni, verovatno zbog težine tereta, tj. broja kabina i dužine trase
Prve idu u krug i kabina se na cilju skida sa glavnog kabla da bi usporila, da putnici mirno mogu da izađu. Kad uđu putnici za suprotan smer kabina se ponovo kači na glavni kabl i kreće natrag drugom stranom. Zato mi je palo na pamet da umesto da se zakači na isti kabl, može da se zakači na sledeći segment i krene dalje. recimo: 200 ljudi hoće sa Ade da pređe na NBG, ali samo 50 ide do Bežanije...
Ovaj tip žičare prikazan je na onoj simpatičnoj animaciji na početku ove diskusije, kao i ove na slikama Hong Kong i Lisabon.
Drugi tip žičare ide samo napred-nazad. Na cilju stane, putnici izađu, uđu novi i kabine sinhronizovano krenu natrag po istom kablu po kom su i došle. Ovaj tip žičare je na svim fotografijama objavljenim na prvoj strani ove diskusije.
U prve staje manji broj ljudi u kabinu (ja sam se vozio u onima do 4, verovatno ima i za više), ali prazne kabine konstantno dolaze, a u druge staje recimo 20-30 ljudi i moraš da čekaš da oni stignu na cilj, da bi ušao u narednoj turi.
Zapravo, sad razmišljam: ovo sa segmentima verovatno ne bi funkcionisalo jer je poenta žičare da ima neki nagib, tj. da se penje na neko brdo, ne bi li motoru pomogla i gravitacija (kabine koje idu na dole služe kao protivteg onima koje se penju). Ako bi išla ravno, sigurno bi cena eksploatacije bila veća.
Drugo, moralo bi da se uklapa da se kabina sa jednog segmenta uklopi u drugi, plus sa suprotne strane mora istovremeno da se pošalje kabina-protivteg... zvuči mnogo komplikovano. Odustajem od segmenata, ništa od Bežanije u prvoj fazi.
Zicare su veoma fleksibilni sistemi koji mogu da se prilagode potrebama, da ubrzaju i uspore po zelji.
wow, može da ubrza i uspori po želji! skoro kao - tramvaj!
šalu na stranu, mislim da je žičari mana upravo održavanje: to mora da se radi jednom godišnje, traje dugo (lupiću, ali sigurno nedelju-dve dana) i tad nema vožnje.
sad sam se setio još jedne potencijalne opasnosti: zamisli da u kabinu uđe grupa pijanih navijača i počne da skače ili pretrčava s kraja na kraj... sigurno ne bi bilo prijatno...
JohnnyLee":1wuxnrq7 je napisao(la):
е, а да се уместо жичаре постави
ово. дође му на исто, а има већи капацитет
deluje mnogo skuplje i teže za gradnju od žičare, obaška praktično bi pravio most po sred Ade ciganlije, što je ružno.