Šta je novo?

Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

Gradske zicare u svetu
Hong Kong-Ngong Ping
5,7 km, 25 minuta voznje, 3500 putnika/sat/smer
220px-NP360_newcar01.jpg


Njujork-Roosevelt Island Tramway
940 m, 3 min, 28,8 km/h, 25 M€
images
images


La Plagne (alpi) - Vanoise express
1824 m, 3min i 50 sek, brzina 45 km/h, 2000 put/sat/smer, cena 16.5M€
images


Portland Aerial Tram
1000m, 3 min, 35 km/h, 1850 put/sat/smer, 57M€ (4 puta vise nego predvidjeno)
images


Barselona - Port Vell Aerial Tramway
1,3 km, 10,8km/h
images


Lisabon - Parque das Nações
images

@Johnnylee

Za zicaru ti treba samo zica, par stubova i motor a za viseci tramvaj glomazna konstrukcija koja ce da ga nosi + motorizovana vozila.
 
знам, само би лично више волео да имамо тако нешто него обичну жичару. мада, када видим те твоје слике, не испада ни то лоше. једино ме брине како би се понашала жичара при кошави
 
JohnnyLee":1gk8r18x je napisao(la):
знам, само би лично више волео да имамо тако нешто него обичну жичару. мада, када видим те твоје слике, не испада ни то лоше. једино ме брине како би се понашала жичара при кошави
Imaju kabine neku aerodinamiku i stabilnost, kako lete avioni po vetru? Nije to ništa strašno.

Inače najviše mi se sviđa ova u Lisabonu
images
 
zidar":1wuxnrq7 je napisao(la):
Inace kabine mogu da se dodaju po potrebi na tu jedinstvenu zicu (u stvari postoje dve zice, jedna koja noci kabine i jedna koja ih vuce)


Ček, ček, polako: postoje dve vrste žičara - one sa jednim kablom i više manjih kabina i one sa dva ili tri kabla i samo sa dve kabine.

*edit: sad gledam sliku iz hongkonga, gde izgleda da ova sa više kabina ima dva kabla: noseći i vučni, verovatno zbog težine tereta, tj. broja kabina i dužine trase


Prve idu u krug i kabina se na cilju skida sa glavnog kabla da bi usporila, da putnici mirno mogu da izađu. Kad uđu putnici za suprotan smer kabina se ponovo kači na glavni kabl i kreće natrag drugom stranom. Zato mi je palo na pamet da umesto da se zakači na isti kabl, može da se zakači na sledeći segment i krene dalje. recimo: 200 ljudi hoće sa Ade da pređe na NBG, ali samo 50 ide do Bežanije...
Ovaj tip žičare prikazan je na onoj simpatičnoj animaciji na početku ove diskusije, kao i ove na slikama Hong Kong i Lisabon.


Drugi tip žičare ide samo napred-nazad. Na cilju stane, putnici izađu, uđu novi i kabine sinhronizovano krenu natrag po istom kablu po kom su i došle. Ovaj tip žičare je na svim fotografijama objavljenim na prvoj strani ove diskusije.

U prve staje manji broj ljudi u kabinu (ja sam se vozio u onima do 4, verovatno ima i za više), ali prazne kabine konstantno dolaze, a u druge staje recimo 20-30 ljudi i moraš da čekaš da oni stignu na cilj, da bi ušao u narednoj turi.


Zapravo, sad razmišljam: ovo sa segmentima verovatno ne bi funkcionisalo jer je poenta žičare da ima neki nagib, tj. da se penje na neko brdo, ne bi li motoru pomogla i gravitacija (kabine koje idu na dole služe kao protivteg onima koje se penju). Ako bi išla ravno, sigurno bi cena eksploatacije bila veća.
Drugo, moralo bi da se uklapa da se kabina sa jednog segmenta uklopi u drugi, plus sa suprotne strane mora istovremeno da se pošalje kabina-protivteg... zvuči mnogo komplikovano. Odustajem od segmenata, ništa od Bežanije u prvoj fazi. ;)


Zicare su veoma fleksibilni sistemi koji mogu da se prilagode potrebama, da ubrzaju i uspore po zelji.

wow, može da ubrza i uspori po želji! skoro kao - tramvaj! ;)


šalu na stranu, mislim da je žičari mana upravo održavanje: to mora da se radi jednom godišnje, traje dugo (lupiću, ali sigurno nedelju-dve dana) i tad nema vožnje.

sad sam se setio još jedne potencijalne opasnosti: zamisli da u kabinu uđe grupa pijanih navijača i počne da skače ili pretrčava s kraja na kraj... sigurno ne bi bilo prijatno... :(


JohnnyLee":1wuxnrq7 je napisao(la):
е, а да се уместо жичаре постави ово. дође му на исто, а има већи капацитет :)

deluje mnogo skuplje i teže za gradnju od žičare, obaška praktično bi pravio most po sred Ade ciganlije, što je ružno.
 
Blok 44 - Ada - Košutnjak
dobili su novi most
baš im fali još i žičara pa da im kupimo i žutog kanarinca da im i cvrkuce sa žice :laugh: :lool: :laugh:
 
opet podele na nas i njih.. mozda da se svima koji nisu sa ove stane save naplacuje ulaz na adu (sem ako ne preplivaj reku), da kazemo da nas ne zanima spajanje zemuna sa mocvarom sa one strane dunava, da zaboravimo metro liniju tvornicka-ustanicka jel vam je ionako ravno pa mozete i peske i sl

moze li mi neko citirati deo ovog intervjua u kome se kaze da se ocukuje da se ova zicara finansira iz budzeta posto je skoro polovina postova na tu temu, zabrinuti gradjani ne daju svoje pare? ako ja nisam slep prica je da je ovo projekat koji bi bio finansiran privatnim parama a da se od grada ocekuje jedino da se projekat podrzi integracijom u javni prevoz i to ne tako da bi se koristile bus plus kartice nego da polazne stanice zicare budu blizu stanica gradskog saobracaja
 
razgradjevinar wrote: ,,opet podele na nas i njih... . . ,,
Upravo to . . .
Negde iz već prašnjave magle mi odzvanja da je od tih ,,zajedeničkih para,,
kupljeno dosta opreme za žičare a mnoge i danas leže po magacinima

Ne mogu da se otmem utisku da ce neko od privatnih para
iste otkupiti , bud zašto, uz malu investiciju i tako uči u isplatljiv posao . . .
lepo i moguce samo ovde kao što je je bila sva privatizacija . . .

Upravo ta podela na nas i one kojima je to omoguceno
zar nije onda bolje, da ih grad i postavi a od njih da imamo svi vajde kad su vec plaćene
plus iz studije podatak o tom boljitku
Sama žičara, komercijalni objekti i izvođači radova na izgradnji i održavanju, otvorili bi mogućnost otvaranja oko 700 novih radnih mesta .(izvinjavam se zbog malog OFa)

Ostaje otvoreno pitanje
Da li pokrivati njima samo turističke lokacije ili da učestvuju u rasterećivanju javnog prevoza

Voleo bih da ih Bgd ima jer konfiguracija omogucava i šinske uspinjače kao i žičare a grad ih nema
Svidela mi se u Atini uspinjača i bio sam ljubomoran što je mi nemamo
a tek žičare bi samo oplemenille egzotiku Beograda
nadam se da smo se sada razumeli :)
 
JohnnyLee":37a7joxm je napisao(la):
е, а да се уместо жичаре постави ово. дође му на исто, а има већи капацитет :)

Vupertalski švebeban (u kojem sam se vozio) je pravljen pre više od 100 godina kad su ljudi imali muda da rade Ajfelovska gvozdena čuda, niko tako nešto ne bi napravio danas. A druga stvar je što je on izgrađen isključivo iz geografskog problema, grad (tj. dva grada koja su se vremenom spojila) je napakovan u dnu doline između dva brda, te je uzan i duguljast, i jedino mesto na kojem je neki transport mogao da se primeni je na reci koja prolazi kroz dolinu, iznad koje je izgrađen švebeban. Zanimljiv je jako švebeban pošto ima i muzejsku vrednost i ikona je grada, a opet je i danas praktičan pošto mesta za izgradnju druge vrste prevoza nema. Ali svakako tako nešto niko ne bi danas uzimao u obzir za izgradnju..

Wuppertal_kaiserwagen.jpg


Bio sam u Mannheimu prošlo leto i tamo slučajno otkrih da su 1975. godine za vreme nacionalnog sajma napravili u gradu neko čudo koje su nazvali "Aerobus", praktično voz na kablu. Kapaciteta kao laki šinski a visi kao žičara. Znači dođe mu kao nešto između žičare i švebebana. Na njihovom sajtu tvrde da je cena infrastrukture 10-20 puta jeftinija od metroa po km, što bi došlo idealno za naše finanskijske uslove. Razmak dva pilona može da bude max oko 600m, i u principu su vitki kao i za žičaru, što znači da je lako premostiti vodene površine i močvare.. Opet mu dođe idealno za naše uslove, prelaz preko Save, a zamisli Dunava ka Krnjači-Borči i to bez izgradnje mostova. A i kablovi su tanki i izgledaju kao viseći mostovi pa ne izgledaju tako ružno niti naročito kvare pogled kao tramvajski ili trolebuski. Tehnologija se testirala dugi niz godina u Švajcarskoj i pre neku god su Kinezi počeli izgradnju jedne linije u Weihai-u koja povezuje kopno sa obližnjim ostrovom. Čudi me što se tehnologija od 70ih primenjuje samo na par mesta i nigde se ne pominje, što mi deluje da ima neki žestok disadventidž (koji baš i ne mogu da prokljuvim). Smatraju da je ona u Mannheimu bila veliki uspeh (a opet su je demontirali posle 6 meseci). Zapravo jedini očigledni disadventidž kolko vidim je što su svi gradovi koji su ga planirali ubrzo videli da im zapravo treba veći kapacitet nego što aerobus daje. Ali opet može da bude da tehnologija nije popularna zato što... jednostavno nije popularna! šinski prevoz je proveren i svuda prisutan pa se i zna kako se rešavaju problemi, dok je kod ovog riskantno biti pionir.

https://www.youtube.com/watch?v=esy7QP_YaRU
https://www.youtube.com/watch?v=O3peHnmYUzk

http://www.rothenhoefer-wiesloch.de/bahn/Aerobus.html
http://www.aerobus.com/home.html

75x021.jpg
 
B92:

Mali potpisuje: BG dobija žičaru

Gradonačelnik će Protokol o saradnji na pripremi realizacije Projekta za izradnju kabinske žičare potpisati sa direktorom JP "Skijališta Srbije" Dejanom Ljevnaićem.

Kako je navedeno, Protokol se odnosi na pripremu realizacije izradnje kabinske žičare - gondole, koja će povezati Novi Beograd, Adu Ciganliju i Košutnjak i unaprediti razvoj novog vida saobraćaja u Beogradu, kao i turističku ponudu grada.

Podsetimo, ideja o izgradnji žičare stara je više od jedne decenije.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda tada je naručila i finansirala izradu generalnog projekta prema kome je žičara je trebalo da poveže sportski centar na Košutnjaku, preko autobusko-tramvajske okretnice na Banovom brdu, Makiša i Ade, sa Blokom 44 na Novom Beogradu.

Ukupna dužina predviđene trase bila je oko pet km, sa pet predviđenih stanica (terminal u Bloku 44, stanice na Adi, Makišu i Banovom brdu i terminal na Košutnjaku), 27 stubova i depoa za gondole.
 
Шта ће ти макета? Уместо што ће дати паре на макету могу платити пола стубова!
 
ljiudi šta vam nije jasno?


to je samo protokol o saradnji.

projekat ne postoji.
finansijska konstrukcija ne postoji.
studija o finansijskoj opravdanosti takođe ne postoji.


moram li da crtam da se sve radi zbog dnevno-političkog marketinga.
 
Не даш нам ни да маштамо.
 
MilisaV":2ymm1553 je napisao(la):
ljiudi šta vam nije jasno?


to je samo protokol o saradnji.

projekat ne postoji.
finansijska konstrukcija ne postoji.
studija o finansijskoj opravdanosti takođe ne postoji.


moram li da crtam da se sve radi zbog dnevno-političkog marketinga.
Ne moras.
Nekima je jasno i bez ikakvog objasnjenja, a vecini naroda je zalud i nacrtati i objasnjavati...
;)
 
pogledajmo teleferico kako izgleda u mom selu, čisto da bi ste imali predstavu šta je to žičara, kako je vi u beogradu zovete

DSC_6291.JPG


DSC_6292.JPG


DSC_6293.JPG


DSC_6294.JPG


DSC_6295.JPG


DSC_6297.JPG


DSC_6298.JPG


DSC_6299.JPG


DSC_6300.JPG


DSC_6302.JPG


DSC_6303.JPG


DSC_6305.JPG


DSC_6306.JPG


DSC_6307.JPG


DSC_6308.JPG
 
Stim sto ovi nasi ne planiraju u Kaludjerici da prave zicaru nego na Cukarici tj uglavnom zelenom pojasu i preko reke.
 
Vrh