Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Ovo je ok za povezivanje prigradskih naselja sa centrom ali centar ovim zicama premrezavati izgleda krajnje degutantno.
 
Rjesenja za saobracaj u Beogradu se mjenjaju od Jovinovog metroa preko tzv lakog metroa i evo sad do gondole.
 
Sve su to samo predlozi jedne privatne firme, a konačno rešenje donosi Grad.

Možda na nekim pravcima ima smisla izgraditi gondole, ali neće one zameniti GSP.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1331647

Ministar trgovine Rasim Ljajić izjavio je da će "sasvim sigurno" izgradnja gondole u Beogradu od Kalemegdana do parka Ušće na Novom Beogradu početi u 2018

On je za Radio-televiziju Srbije kazao da je reč o projektu koji će trajati najmanje dve godine.

"Deo sredstava biće na poziciji Ministarstva trgovine, a deo sredstava obezbediće se iz grada Beograda", rekao je Ljajić.

Govoreći o budžetu Ministarstva za narednu godinu, Ljajić je kazao da je dobijeno više nego što je traženo i da je zadovoljan budžetom za narednu godinu.

"Kako smo se nadali, dobro smo se udali. Dobili smo i više nego što smo tražili. To je zato što imamo poziciju za kapitalne investicije... Jedna od tih kapitalnih investicija biće izgradnja gondole u Beogradu", kazao je Ljajić.

On je naveo i da su dobijena sredstva za ostale infrastrukturne projekte, da se opet uvode podsticaji turističkim agencijama koje organizvoano dovode strane turiste i da će biti i povoljnih kredita za turističku privredu.

Prema ranijim najavama gradonačelnika Beograda Siniše Malog, izgradnja gondole od Kalemegdana do parka Ušće trebalo bi da počne na proleće 2018. godine.

Šta bre 2 godine? Za par stubova i gotov mehanizam?
 
Nešto mora i da pokreće i kontroliše taj "gotov mehanizam", pa stanice za putnike, . . .

Ima tu građevinskih radova, pogotovu na Kelemegdanu, ali nisam očekivao baš 2god.
 
Naravno, malo parafraziram, ali 2 godine mi je zaista previše. Mada, ako budu radili sa dve mašine i 10 radnika, onda je 2 godine realan rok.
 
Posle uništenog vidikovca zbog Turske česme, zbog bezvezne gondole biće uništen i drugi tradicionalni vidikovac na Kalemegdanu, onaj na raskršću staza Glavnog Savskog šetališta. Bar bi mogli da je pomere malo u nizvodnom pravcu. Recimo da prolazi iznad onih baraka, što znači da je početak neposredno pre stepenica, ispod guste grupe borova. Ovde su ga stavili verovatno jedino što zbog već postojeće pećine ne moraju puno da kopaju, a i trasa je ovako vrlo malo kraća, je pa je jeftinije. Međutim ti razlozi su smešni prema šteti koja se ovako pravi.

Može li neko da pokuša napraviti render budućeg pogleda sa ovog mesta. Nažalost 99% ljudi reaguje samo na sliku. Niti mogu lako da zamisle prostor, niti imaju koncentraciju da čitaju, niti im samo reči puno znače. Dakle nešto ovako (ucrtana pozicija verovatno nije sasvim precizna, a uklanja se i svo drveće ispod gondole duž trase, u širini zaštitnog pojasa). Za preciznije pozicioniranje i sve dimenzije postoji tekst i grafički prilog koji je ranije objavljen.

file.php
 
Meni se ideja nesvidja uopste bolje da su obnovili skijaliste na avali
Takodje mislim da si promasio poziciju zicare
Reko ja da cesmu nije trebalo dirati sve zatrpati
 
Jos jedan u nizu idiotluka koji pada na pamet pojedinim budalama...

Ako im je vec do gondole, ima mnogo smislenijih mesta za postavljanje.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Са туристичког аспекта има смисла. Повезује Калемегдан са МСУ и на крају трасе шопинг молом. Савршен низ за узимање пара странцима.

Само бих ја ту турио пешачки мост, а не жичару. Жичара није за БГ метеро услове.
 
Deo na Kalemegdanu koji je obuhvaćen PDR-om, a u sredini je objekat koji se rekonstruiše.
 
Pesacki most svakako. Mislim da je gondola pomalo nesrecno resenje za ovaj potez. Nije to samo sajla sa kabinama. Stanice na krajevima moraju biti izgradjene i tornjevi a to gabaritno nisu mali objekti. Evo i nekih primera popularnih urbanih gondola:

http://www.telefericodebarcelona.com/en/

i jedina koju sam 'overio' za sada (na podstranici media mogu se videti snimci i fotografije):

http://www.telefericodebarcelona.com/en/

Evo i kako je tamo resina 'okretnica':

https://www.archdaily.com/389377/ne...tions-forgas-arquitectos-station-03-elevation
 
Treba da iskopaju pola najčuvenijeg Kalemgdanskog šetališta, unište pećinu, drveće i ubodu ne malo šipova, samo da bi stogodišnje mesto za uživanje u vidiku i opuštanje pretvorili u krov mašinske hale, a vidik u pogled na viseće metalne kutije. Naravno, tik pored nove kafane umesto srušene stare zgrade.

To je bolest. Nema drugog opisa.
 
Zasto bi unistili pecinu ona im nesmeta setaliste ne moraju ni da dotaknu masinska hala moze biti i sa suprotne strane na nbg
Organizuj peticiju protiv siri medju gradjanima protest itd zali se na plan itd itd
Nemoj samo ovdje kukas
 
Za sada nije ni započeta izrada PDR-a ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497924#p497924:83u17hki je napisao(la):
direktor » 03 Dec 2017 10:06 pm[/url]":83u17hki]Zasto bi unistili pecinu ona im nesmeta setaliste ne moraju ni da dotaknu masinska hala moze biti i sa suprotne strane na nbg
Organizuj peticiju protiv siri medju gradjanima protest itd zali se na plan itd itd
Nemoj samo ovdje kukas
Zašto bi uništli pećinu? Zato što je tako po planu koji su objavili. Ali vidim da tebe sve to ne dotiče. Koga još briga za tradiciju, staro šetalište, buku motora, uništen vidik i posečene stare borove ... Bilo pa prošlo. Glavno je ne smarati čitaoce.

Prošlost:

setaliste-na-kalemegdanu-.jpg


A budućnost je kafana na šetalištu i ovo:

file.php


file.php


file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497934#p497934:34q0zjin je napisao(la):
stf » 03 Dec 2017 10:52 pm[/url]":34q0zjin]Za sada nije ni započeta izrada PDR-a ...
A urbanisti imaju slobodu pri izradi PDR-a? :lol:
 
Zuma na uci da citas planove za pocetak ako nekad u opste dodje do gradnje gradice se na mjestu gdje nema borova na onom prosirenju gdje penzosi imaju par stolova za sah Tako da nece biti sjece borova
Motor zicare moze da bude i na nbg
Tako da ce i tradicija biti na mjestu zicara se nece vidjeti na setalistu ako je uopste bude
 
Iskreno, uopšte ne razumem šta si napisao. Da li si uopšte čitao tekstualni deo plana? Prikačio sam detalj grafičkog dela. Da li si ga pogledao? U njemu je ucrtano gde će biti hala sa ogromnim točkom koji drži kablove i gde se prikačene gondole okreću. Tu je negde i mesto za silazak putnika nadole i platforma za njihovo ukrcavanje i iskrcavanje, za prodaju karata, trafo stanica, tehničke prostorije, itd. Biće i motor zato što je ovde viša od dve terminalne tačke žičare. Sve se ukopava u padinu i šetalište. Krov objekta je u nivou šetališta, na mestu dela pećine, odnosno bukvalno ćemo ići po njegovom krovu. Dakle treba da se iskopa i poveliki deo šetališta na raskršću i Kalemegdanske padine ispod njega. Minimalno beli šrafirani deo a verovatno i više od toga. Pa da se zatim još mnogo dublje ukopaju prlično ozbiljni šipovi koji mogu da izdrže tenziju veoma zategnutih i veoma dugačkih kablova, težinu 30 do 35 gondola punih putnika, relativno ozbiljan vetar, i da još postoji bezbednosna margina zbog zemljotresa itd. Pa je i fundiranje veoma ozbiljno. Verovatno je potrebna i kontra zatega i njeno fundiranje negde JOŠ dublje u parku. pa se i to kopa. Ali čak i bez ovog poslednjeg, znači da odlaze i šahovski stolovi penzionera i borovi na nizvodnoj strani raskršća. Takođe svo iole više zelenilo, tj svo drveće, na padini u okviru označenog bezebednosnog pojasa, pa čak i na tramvajskoj okretnici. Isto kao i na suprotnoj obali Save u parku duž čitave trase, sve do tržnog centra Ušće.

Zatim će se ozbiljan deo konstrukcije sigurno videti jer je dve trećine belog šrafiranog dela, dakle provizorne konturne linije ukopanog objekta, na kosoj padini, dalje od zidića na ivici, pa mora da se vidi jer teren tu pada. Pa će se čak videti i čuti i bučna ulica ispod, koja je do sada bila sakrivena šibljem na padini.

A u ovom trenutku je glupo ponašati se kao da će se sve ovo graditi negde drugde kad je na uvidu upravo OVA verzija, a ne neka zamišljena. Jeste u pitanju rani javni uvid, ali kakve to veze ima kad je iz predstavljanja baš OVE verzije jasno da je upravo ONA na vrhu liste kandidata koji su razmatrani?

Molim te objasni mi kako TI čitaš ovaj mapu, ako to već ja ne umem?

http://www.beograd.rs/lat/gradski-oglas ... an---usce/
 
Dakle, garaza (za smestaj kabina) se planira na kalemegdanu?

A da vratimo kasarnu na tvrdjavu? ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pored ove teme
-Gondola 'Kalemegdan – Ušće'
imamo i temu
-Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

spoiti teme po istoj (vučno-žičanoj ) vrsti ,, prevoza,,
te bi bilo lakše za pracenje ,,novog vida Bg transporta,, kao i uporedjivanje iskustava i dr. sl predloga

Ne samo da još uvek nije zaživelo vec i kad zaživi... ako zaživi.... :roll:
broj ,,linija,, ne opravdava da svaka linija ima svoju temu
zamisli da
na temi o autobusima za svaku liniju imamo posebnu temu ....
posebno zglobni, posebno solo, posebno otvoreni autobusi...... suludo zar ne ?

Predlažem spajanje tema zbog
bolje efikasnosti i preglednosti pracenja potencijalnog drugačijeg javnog transporta putnika
:sesir:
 
Na planu bušotina koji ja imam pomerena je pozicija cele strukture prema padini. Biće tu ozbiljnih konstruktivnih problema sa poroznom stenom u kojoj je pećina / današnji noćni klub.....
 
Vrh