Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Prvoplanirana linija metroa bi napravila najbržu vezu do Kalemegdana, ali je napredno planirana linija tu liniju bacila u zapećak.

Tako da nam je umesto metroa ponuđena gondola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476355#p476355:lqzyfhoa je napisao(la):
mekbejn » 08 Sep 2017 11:34 am[/url]":lqzyfhoa]Da li ce moci u gondolu da se unese bicikli, ..?
Da, moći će i 'prevoz bicikla u kabini' - prema ovom insertu iz Plana detaljne regulacije :
 
A kada krene kosava da duva bice zanimljivo.
 
Jasno pise
max. brzina vetra 70 km / h
A
u Bgdu HMZ zabelezio udare vetra od 130 km /h

Od ove masovno ubilacke ideje nema nista
te mogu da pisu propala provizija :lool:
 
Upravo to.

Umesto pesackog mosta pravi se gondola koja ce pri udarima vetra biti van funkcije i sve to da bi se doslo do usce soping centra a ne parka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476342#p476342:3cmcz9m3 je napisao(la):
astrodule » Fri Sep 08, 2017 9:19 am[/url]":3cmcz9m3]Prvoplanirana linija metroa bi napravila najbržu vezu do Kalemegdana, ali je napredno planirana linija tu liniju bacila u zapećak.

Tako da nam je umesto metroa ponuđena gondola.
U stvari ovo je probna varijanta novotg koncepta javnog prevoza.
Svi veci gradovi prave metro pod zemljom, a u BGD idu iznad zemlje pa ce se zato preorjentisati na zicare i tako organizovati javni prevoz (prvi u regionu i u novijoj istoriji).
Radi na struju, ne zagadjuje okolinu, nema saobracajnih zastoja, nema vozace-manje zaposlenih i solidan kapacitet. Fenomenalno :D :D
Samo da usavrse tehniku ulaska i izlaska putnika na medjustanicama...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476409#p476409:2xdczt4s je napisao(la):
boca-ica » 08 Sep 2017 04:04 pm[/url]":2xdczt4s]Jasno pise
max. brzina vetra 70 km / h
A
u Bgdu HMZ zabelezio udare vetra od 130

Od ove masovno ubilacke ideje nema nista
te mogu da pisu propala provizija :lool:

Јел у БГ сваки дан дува ветар од 130 km /h ?

Па и на планинама се жичаре заустављају када су јаке мећаве и ветар, те не видим да кошава представља икакав проблем.

Већи је проблем што је сама идеја жичаре на том месту сулуда, али приче о кошави која ће блокирати жичару је бесмислена исто као што су биле приче да је немогуће саградити солитер у Бара Венецији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476418#p476418:2gqllw7d je napisao(la):
vranac » 08 Sep 2017 05:43 pm[/url]":2gqllw7d]..приче о кошави која ће блокирати жичару је бесмислена ...
Možda i bude obustavljen prevoz, ako bude baš toliko duvala košava

ali tada i neće biti mnogo zainteresovanih putnika za prevoz po košavi.
 
Sto se tiče bezbednosti bez ,,podmazivanja,, stvar je jednostavna
da bi se dobio atest za korišcenje moraju se ispuniti uslovi u odnosu na mesto korišcenja
jer svako mesto ima drugačije okolnosti
a ko izda takav atest on i je i odgovoran tako da to nije stvar rasprave



Jedino od mesta sa stvarnom svrhom i prigodom za žičaru gondola (mada moze i bilo koja dr.
je Avala i to pod uslovom da obnove staru ski-stazu
za kojom Beograd vapi

više o staroj Avalskoj stazi pisano je na temi o Avali

:sesir:
 
Znači ideja je da se na Kalemegdan, na deo sa najlepšim pogledom ka mostovima postavi nešto od minimum 40x20m plus pomoćni prostori.

Na NBGD strani prostor nije toliko problem (a i stanica je manja), ali na Kališu staviti takvu skalameriju mi je ludilo (naročito na planiranom delu)



Pa širina šetališta je tu 20-ak metara, a potrebno je bar 20x40 (svako ko je ikada bio blizu krajnjih tačaka žičara zna kako to izgleda)
 
Unistice najlepse setaliste u Beogradu zarad sulude ideje... Najvise me interesuje odakle im tako nesto samo padne na pamet...
 
Гондола у граду Порто у Португалији. Лично сам се провозао њоме и нисам приметио да је уништила шеталиште где је улазна станица и стару тврђву са дворцем где је излазна. Није баш исти принцип јер ова гондола не прелази реку али може се упоредити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476432#p476432:rmgvpywh je napisao(la):
astrodule » 08 Sep 2017 07:28 pm[/url]":rmgvpywh]Znači ideja je da se na Kalemegdan, .. postavi nešto od minimum 40x20m plus pomoćni prostori.
Pa širina šetališta je tu 20-ak metara, a potrebno je bar 20x40 ..
Ovo je deo na Kalemegdanu koji je obuhvaćen PDR-om, a u sredini je i neki objekat (?)
 
Zaboravih Barselonu da pomenem i žičaru (narodski naziv za gondolu) koja spaja brdo Monžik (pardon maj frenč) i luku.

Ta žičara je duga 1300m i ima toranj u sredini (100m)

8646289_orig.jpg


1700456_orig.jpg


A evo koliko mesta zauzima početna stanica (vrlo lepo uklopljena u deo gde nema baš puno pešaka kao što ih ima na planiranom mestu u BG)

DSC_0592-web-optimized.jpg


Telecabine_Montju%C3%AFc.jpg
 
Bilo bi zanimljivo da temu pretvorimo u glasanje? Da li ce gondola biti gotova u roku? Da / Ne :mrgreen:

Salu na stranu... Meni smeta polozaj na kome se gondola nalazi, ali se i dalje nadam da gresim. Kada se stoji na Brankovom mostu i gleda ka Kalemegdanu, da li ce se videti konstantna povorka metalnih kabina? Pogled na usce ce biti izgubljen sa mosta? Da li znate da li su zice i visece kabine bar nize od trotoara na mostu?

Da li bi neko od vas malo vestijih, molim vas, mogao da skicira pogled, koristeci mere koje vec znamo?

Iako se generalno ne mesam u politiku, hvata me jeza od same pomisli na cirkus koji ce sagraditi. Jos kad na sve to dodaju raznobojno osvetljenje :x
 
Kako će sve to izgledati i koliko će se uklopiti u aktuelnu vizuru, tek ćemo da vidimo.
Pogotovu što su u PDR-u predviđeni na obe stanice i neki 'komercijalni sadržaji' :
 
Zakon o planiranju i izgradnji - Rani javni uvid - član 45a omogućuje primedbe i sugestije :

"Sve primedbe i sugestije pravnih i fizičkih lica evidentira nosilac izrade planskog dokumenta, a
evidentirane primedbe i sugestije mogu uticati na planska rešenja.
Javnost mora imati mogućnost izjašnjavanja, a evidentirane primedbe mogu uticati na planska rešenja".

Sada ko ima neku razumnu primedbu ili sugestiju može da je uputi pismenim putem 'donosiocu plana'.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476652#p476652:23ltn42m je napisao(la):
astrodule » 10 Sep 2017 09:12 am[/url]":23ltn42m]Tako je bilo i za BnV pa su sve primedbe i sugestije odbijene bez neke veće rasprave.
Da li znaš možda neku od tih odbijenih primedbi ili sugestija?

Poenta je javno aktivno angažovanje, a ne samo 'kukanje'.
 
Искрено, никад нисмо видели неки ПДР за Београд на води на ком се могло видети каква ће бити променада и сл. на шта се углавном и жалимо на форуму. Одбијена је јавна примедба удружења љубитеља железнице да се сачува функција главне станице са паром колосека са јавним шиканирањем истог удружења да је ретроградно, зауставља развој града и државе и да се залаже за чување зарђалих вагона и шина и оронулих магацина уместо нових лепих објеката за елитно становање.
 
Uobičajena je povremena pojava Iznenadnih i jakih udari vetra na ušcu
odlično ilustruje priča o Bg.brodskoj katastrofi koja se odigrala na sred ušća za svega 5 minuta ....

Tog 9. septembra 1952. godine u Beogradu je osvanuo sunčan, jesenji dan.....
...Tada je na liniji Beograd - Zemun potonuo brod "Niš" tokom iznenadnog nevremena koje je zahvatilo Beograd. Nastradalo je više od 100 osoba. Tačan broj nije utvrđen jer je zvanično prodato 106 karata, ali se pretpostavlja da je na brodu bilo možda i 150 ljudi.....
...... Istraga je, međutim, zaključila
da je za nesreću kriva "viša sila" - vetar orkanske jačine koji je čupao drveće iz korena...
.... Prema saopštenju policije,
"Niš" je krenuo iz Beograda u 13.07 sati, do ušća je plovio normalno, a onda su ga zahvatili jaka kiša, grad i vetar
koji je duvao brzinom većom od 100 kilometara na čas. Od siline vetra u 13.12 sati brod se preturio i potonuo na dno reke na dubinu od 14 metara......
Objavio Telegraf 2016 g http://www.telegraf.rs/zanimljivosti/23 ... delu-sveta
istu priču objavio je i Blic 09. 09. 2017 sa razlogom u odnosu na zaostravanje klimatskih prilika:
http://www.blic.rs/vesti/beograd/titani ... re/4mh2tfh


Predložena gondola u objavljenoj tehničkoj specifikaciji izdržava 70 km / h

a na zvaničnom sajtu grada Beograda jasno piše
...Karakteristika beogradske klime je i košava, jugoistočni i istočni vetar, koji donosi vedro i suvo vreme. Najčešće duva u jesen i zimu, u intervalima od 2 do 3 dana. Prosečna brzina košave je 25-43 km/h,
a u pojedinim udarima može dostići brzinu do 130 km/h. Košava je najveći prečišćivač vazduha Beograda....
izvor http://www.beograd.rs/lat/upoznajte-beograd/1191-klima/

Ova gondola je zlonamerna zamisao umno poremecenog skrivenog masovnog ubice
(isto kao ono, sto hoce da uništi jedini prostali čist Beograski vodozahat na Dunavu )
i svako njeno propagiranje je zapravo potstrekivanje i saučesništvo u podrivanje opšte sigurnosti i bezbednosti gradjana
kao i posetilaca ovog grada....

A o skrnavljenju najstarijeg i najvaznijeg kulturno istoriskog spomenika ovog grada
na taj način što bi natakarili jednu ne uklopljivu modernu tehničko tehnološko godolino postrojenje
i pride zauzeli tri puta veci okolni prostor
uskrativši kretanje po Kalemegdanu , suvišno je i pominjati.....

Ovo tema o gondoli moze opstati isključivo ako se izabere

neki drugi prigodniji prostor a Bgd ih ima
ili
gondola koja moze da podnese i ovakve meteo-uslove



:grand:
 
Vrh