Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Još nisam video animaciju ili skicu gde se vidi cela putanja žičare. Već sam iznosio tvrdnju da će nagib da bude mali i da će kabine ići neprijatno nisko iznad parka (za one u parku).

Ima li neka takva animacija / render?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609004#p609004:3qi91n37 je napisao(la):
Vox91 » Sub Mar 16, 2019 11:00 am[/url]":3qi91n37]Još uvek ne znamo kako će izgledati stanica na Kalemegdanu, videli smo više verzija, pa će možda moći i da se šeta po "krovu stanice" i ne blokira se vizura.. mislim na ovaj render:
file.php

Шалиш ли се? Хоће ли наплаћивати улазнице за пењање на ту грдобу од крова, са све штоперицом у руци, јер "побогу други чекају"?
 
За ово лудило од гондоле је крива опозиција колико и власт. Последњих 5 година када хоће да прозивају СНС о неиспуњеним обећањима, они би им набијали на нос ту гондолу. И ови сада кажу ево ми испуњавамо обећања биће гондоле. Онда да лудило буде још веће креће се патетику колико је то аутобуса, вртића, пелена... уместо да се лепо објасни и демонстрира, као што то овде Зума ради, да је сама идеја гондоле уништавање Калемегдана што је најлеште што Београд има. Али та опозиција је продала Беко и затворила Калемегдан ка Дунаву, а ови ће га затворити ка Сави...
 
Evo ko je potpisao resenje o seci drveca.

Zvaničnu saglasnost opštine Stari grad za seču tog istog drveća (Rešenje Odeljenja za građevinske i komunalne poslove i investiciono projektovanje opštine Stari grad, broj 352-77/19 od 8. marta 2019.) (uputnica 4). Rešenje Opštine Stari grad je potpisao rukovodilac Odeljenja za građevinske i komunalne poslove i investiciono projektovanje, Marjan Nakov, koga je na tu funkciju postavio Marko Bastać.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609100#p609100:3u2m74zw je napisao(la):
Gringo » 16 Mar 2019 02:43 pm[/url]":3u2m74zw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609004#p609004:3u2m74zw je napisao(la):
Vox91 » Sub Mar 16, 2019 11:00 am[/url]":3u2m74zw]Još uvek ne znamo kako će izgledati stanica na Kalemegdanu, videli smo više verzija, pa će možda moći i da se šeta po "krovu stanice" i ne blokira se vizura.. mislim na ovaj render:
file.php

Шалиш ли се? Хоће ли наплаћивати улазнице за пењање на ту грдобу од крова, са све штоперицом у руци, јер "побогу други чекају"?
Naravno. Čak i kada bi pristup na krov stanice bio dozvoljen, mada izgleda da PDR to zabranjuje, ali čak i kada bi bio, ne može jedna dodatna tačka sa vidikom (tipa uđi i izađi) da kompenzuje uništavanje neometanog pogleda na reku na obe strane i duž čitavg šetališta. I to sa klupama, ispod starih borova, gde se može sedeti koliko vam duša želi. Ta razmena vrednosti je smešna i niko normalan ne bi dobrovoljno pristao na to.

To je trik, isto kao na BNV-u. Umesto da naprave šetalište uz obalu koje je dovoljno široko za buduće potrebe i u skladu sa značajem te obale, oni ga maksimalno suze, a kao tobožnju "kompenzaciju", "novost" i zamazivanje očiju javnosti ponude par terasa. I to je sad kao "nova vrednost" što se tiče pogleda i pristupa reci, a niko i ne pominje šta je sve lako bilo moguće i TREBALO da se uradi, pa je sa takvim izborom izgubljeno. A pravi razlog je da sužavanje javne površine za metar dva, ali DUŽ ČITAVE SAVSKE OBALE, privatnicima u zbiru poklanja ogromnu površinu, dok je površina koji smo mi dobili gradnjom terasa daleko manja (kao i njihova cena u odnosu na cenu tako poklonjenog javnog zemljišta), a način korišćenja terasa BITNO ograničeniji od potencijala široke javne obale. Isto i sa kvalitetom mogućeg iskustva u dva slučaja. Dakle, u oba slučaja imamo jedan primitivni marketinški trik u dizajnu. Prividna nova vrednost, kao ovde pogled iz gondole i možda sa krova stanice (mada sumnjam), ali se ogromni minusi i gubici takvih rešenja nigde ne pominju.

Ovako, svako na šetalištu dobija istureni bočni zid koji mu zaklanja veliki deo pogleda na reku sa jedne strane, dok je sam centralni deo vidikovca na ulazu i raskrsnici staza verovatno totalno izgubljen (klupe na njemu i zidić kao dugačka linearna klupa na kojoj je UVEK bilo ljudi su izgubljene svakako).

Ovoga više neće biti:

file.php


Vizuelni zid skoro do visine horizonta će posmatraču uvek biti vidljiv sa jedne njegove strane, bez obzira gde se na šetalištu nalazi:

file.php
 
Preterivanje...Nemam ni želju, niti nameru da branim ovaj nepotrebni projekat, ali tvrdnje o velikim blokadama vizura ne stoje. Ovaj istureni deo stanice neće biti tako velikih dimenzija, Savsko šetalište je dugačko i i dalje će omogućavati nesmetan pogled u najvećem delu svoje dužine..Takodje, Zuma, u tekstu koji si citirao nigde se ne pominje pešački pristup krovu stanice gondole, tj. zabrana istog. Govori se samo o pristupu stanici, a u konačnoj izvedbi videćemo da li će krov stanice postati integralni i istureni deo šetališta, što bi bilo vrlo poželjno.
 
Vračarac":3mipr3sm je napisao(la):
Evo ko je potpisao resenje o seci drveca.

Zvaničnu saglasnost opštine Stari grad za seču tog istog drveća (Rešenje Odeljenja za građevinske i komunalne poslove i investiciono projektovanje opštine Stari grad, broj 352-77/19 od 8. marta 2019.) (uputnica 4). Rešenje Opštine Stari grad je potpisao rukovodilac Odeljenja za građevinske i komunalne poslove i investiciono projektovanje, Marjan Nakov, koga je na tu funkciju postavio Marko Bastać.
Šapić je rekao da su i oni potpisali jer da nisu onda bi ih Grad na neki način naterao (spominjao je neki upravni postupak).
Ipak, ovi iz Starog grada su ispali malo glupi (nestručni) jer se već inate.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Bastac je ekstremno piglu lik, umesto da slavi one ljubicaste zone jer ce stanari lakse dolaziti do parkinga jer je zadrzavanje 30min i skuplja je tarifa on poskida table. A onda kaze da je to uradio u interesu stanara starog grada, pa prijatelju objasni mi kako to radis u interesu stanara a skines table gde je zadrzavanje 30min i trazis da bude kao pre 1h. Stanari svakako placaju 470din koja god da je zona...
 
Prlično je nejasno da li je seča drveća bila legalna. Verovatno sve zavisi od tajminga, kad je šta urađeno. Mada je moguće i da je, nezavisno od toga, NASTAVAK aktivnosti nelegalan jer više nema opštinske dozvole pa, ako i više nema posečenog drveća, možda to i dalje podrazumeva neko (novo) drvo na istom mestu. To je više za pravnike.

Predsednik opštine Stari grad Marko Bastać održao je danas sastanak o „odbrani Kalemegdana“, na kojem se sa građanima dogovorio da će fizički sprečiti gradnju gondole, a ako se ipak nešto izgradi, oni će to srušiti.

On je pozvao građane da se organizuju i da se na Kalemegdanu napravi dvadesetčetvoročasovno dežurstvo.

„Sve što urade preko dana, mi odemo preko noći i uništimo“, rekao je Bastać na sastanku, upozorivši građane da u takvim akcijama može doći do hapšenja. Bastać je novinarima rekao da za gradnju gondole na Kalemegdanu grad nema nikakvu dozvolu, a da će radove zaustaviti jer su nelegalni i gradi se protivno volji građana.

On je istakao da je za seču stabala bila potrebna opštinska dozvola i da ju je potpisao čovek koji je ucenjen.

„Nakon što smo to saznali, održali smo sednicu veća na kojoj smo poništili odluku, a pokrenut je disciplinski postupak i taj čovek razrešen je funkcije“, rekao je Bastać.

https://www.danas.rs/beograd/bastac-gra ... u-gondole/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609148#p609148:18vwphgn je napisao(la):
Vox91 » 16 Mar 2019 05:59 pm[/url]":18vwphgn]Preterivanje...Nemam ni želju, niti nameru da branim ovaj nepotrebni projekat, ali tvrdnje o velikim blokadama vizura ne stoje. Ovaj istureni deo stanice neće biti tako velikih dimenzija, Savsko šetalište je dugačko i i dalje će omogućavati nesmetan pogled u najvećem delu svoje dužine..Takodje, Zuma, u tekstu koji si citirao nigde se ne pominje pešački pristup krovu stanice gondole, tj. zabrana istog. Govori se samo o pristupu stanici, a u konačnoj izvedbi videćemo da li će krov stanice postati integralni i istureni deo šetališta, što bi bilo vrlo poželjno.
Prošetaj do Kalemegdana pa pogledaj sam. 3D prostor je teško vizuelizovati napamet, bolje je da se pogleda. A plan koji jasno govori o veličini stanice postoji. Evo ga. Plava crtkana linija je građevinska linija stanice. Sem toga izbor je i logičan jer ovo što su nacrtali ima najviše smisla. Tj da se stanica pruža do linije vertikalnog produžetka naviše zida na ulazu u "Andergraund", tj zida na ozidanom delu ulaza u pećinu i greben stene koji je iznad zida. Pa kad odeš tamo, prvo se odozdo, sa stepenica, orjentiši se prema virtuelnom produženju ovog zida naviše, pa onda zamisli gde bi se ta površina projektovala kad se posmatra odozgo, sa šetališta. Nije tako lako za vizuelizaciju jer smeta rastinje, ali je moguće. Dakle, na planu se vidi da će štrčati neprovidna konstrukcija 22 metara dužine plus još par metara, recimo do 25m, od zidića za sedenje do ivice stanice. Što je za 5 više od 20 metara koje sam ja uzeo u računu uglova.


Kraj stanice, tj otvor ka Savi, će verovatno biti u produžetku naviše ove zidne ravni i stene iznad nje, i upravo je to nacrtano na gornjem planu:

file.php
 
Ljudi moji, sve što se radi, gradi, razgrađuje i ruši je DOGOVORENO između pozicije i lažne opozicije.

Naravno, policije nema nigde u toku (dogovorenih) dešavanja, što samo govori u prilog teze da je sve unapred dogovoreno, pa samim tim i inscenirano.

Jednom rečju, i ove godine biće "izbora"...
 
Pronašao sam i eksplicitni navod za MINIMALNU dimenzije stanice (PDR za Gondolu Kalemegdan - Ušće), iz čega se otprilike, na osnovu grafičkog dela PDRa, može proceniti i dužina ometajućeg isturenog dela, onog koji nije ukopan u brdo. Stanici je ukupno, na jednom nivou, potrebno minimalno 40 x 20 m !

Објекат станице гондоле „Калемегдан“
Табела 6. Посебна правила грађења за станицу гондоле „Калемегдан".
Врста и намена објекта

Станица гондоле: подручја укрцаја/искрцаја; вертикалне и хоризонталне комуникације; простор за оператера; билетарница; сувенирница; простор за инсталисану опрему (носећа конструкција, машински склоп); гаража за смештај кабина.
Минималан простор за инсталацију 40x20m, не рачунајући простор за оператера, продају карата и гаражу за смештај кабина, која се може
предвидети на другом нивоу.
I još jedan podatak iz PDR-a. Kažu da pećina kao kulturno dobro ne sme da se uništava niti menja sem u smislu ojačanja. Pa je pozicioniranje ukopanog dela stanice ograničeno po visini između plafona pećine i tla šetališta. Ne sme da izbije ni gore ni dole. A osa i učvršćenje velikog horizontalnog pogonskog točka je iznad same pećine. On bi trebao na sebe da primi sve vibracije od udara košave u sve gondole duž oba noseća kabla na dužini od 1 kilometar. Puno sreće kako će to da učvrste u tankom sloju problematičnog zemljišta tačno iznad pećine, a da se ona ne uruši, i koliko će taj tehnološki trijumf da nas košta.

Pa ONDA:

Vrh stuba u centru tramvajske okretnice se uzdiže jedno 10 do 15 metara IZNAD nivoa šetališta! Zajedno sa svojim kablovima i gondolama koje strmo idu ukoso naviše da bi brzo postigli visinu da preskoče široku Savu, tj da luk kablova i gondola bude na sredini Save dovoljno iznad vrhova velikih brodova koji idu međunarodnim rečnim putem. Što će biti posebno deguntantan vizuelni doživljaj u odnosu na ono što smo imali pre.

 
Циљ вероватно и јесте да се пећина уруши да имају изговор и ту нешто да чепркају - што мени теоретски не смета ако би се то урадило како треба па да и буде функционалан и користан простор.
 
На жалост мали је број људи који тако гледа на ствари, као што и много људи на Калемегдан долази једном у години или у неколико година, а многи и не памте кад су били. Туристи су ту сувише кратко да би примећивали такве детаље. А тек заљубљени ...зна се да им је све лепше него што изгледа. Природа ће рећи своје, без бриге.
 
Ovo drvo je zaslužilo bolje.

file.php


Seča ovog drveta nam samo govori da oni koji odlučuju o ovakvim stvarima, su krajnje nesposobni u svojoj struci. Brzo seci, sadi, bez plana, bez objašnjenja, bez dozvole, primitivizam.

Da su, angažovali firmu koja će presaditi drveće, pokazali bi da su naučili nešto o upotrebi tehnologije u zaštiti živote sredine.

Ali njima je sve ovo u nastavku sci-fi:

Hinxton-Hall-Image-Tree-on-Lorry.jpg


maxresdefault.jpg


R9Zzkmy.jpg


AD-Architecture-Around-The-Trees-01.jpg
 
Србијом управљају нестручни дивљаци. Док се то не среди биће само горе.
 
Непоправљиви Оптимиста, сећам се машине сличне оној на твојој другој "машинској" слици 80-тих која је пресађивала стабла по Црној Гори после земљотреса, била је монтирана на камион, и могла је без проблема да пребаци стабло пречника 20-так цм. Отада је прошло неких 40 так година, али мислим да идемо 80 уназад.
 
Имамо слику на форуму како је коришћена иста машина и у БГу чини ми се 70-80их око Сава центра.
 
Ispred interkontija masina je sadila odrasle sadnice ja kacio fotku vise puta ....
 
Тачно Дишо. Предлостављам да је та машина расходована 90их, а зеленилу је очигледно испод части да се врати на технологију 80их.
 
Sve učesnike u ovoj nečasnoj raboti treba za kaznu naterati da se 8 sati dnevno voze godnolom u periodu dok duva košava.
 
Umesto da stvarno rekonstruisu Kalemegdanski park i Beogradsku tvrdjavu castelbianco, oni izmisljaju toplu vodu i bacaju pare na gluposti. Takodje skrnavi se najlepsi, ali najnajnajnajlepsi pogled tj panorama Beograda. Ko tvrdi drugacije laze. Svaki put kada stanem tu u sred letnje noci kada sam besan tuzan nikakav ja dozivim katarzu i sve se promeni. Bude mi lakse. Od sada cu moci jedino i verovatno da gledam u stubove, kablove, kabine koje ce da obrcu krugove i kondukterku koja ce da prodaje zetone. O Bastacu koga poznajem iz moje opstine i ovim laznim opozicionarima ne bih trosio reci.

Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Eh, da ... Gde još glavna pešačka zona u centru velegrada izlazi na OVAKVO mesto?

Pogledajte prilog 1
Stari borovi kao ovi se ne mogu tek tako "zameniti" novima. Niti se ovakav pogled baca zbog nečije zarade uz savršeno besmislena opravdanja o "turistima" za koje je iz same trase očigledno da ih treba odvesti do privatnog tržnog centra, a ne recimo na Ušće ili obalu reke. I to, od svih mesta, baš odavde?! To je prosto namerni i očigledni zločin prema gradu.

Pogledajte prilog 2
A evo i foto reportaže o današnjoj atmosferi na mestu gde će posle sto godina pažljivog čuvanja biti upropšćena osnovna ambijentalna vrednost i čitava ideja urbanog oblikovanja ovog prostora. Čisto da se vidi, dok je to još moguće, život i ambijent jedne od glavnih fokusnih tačaka čitave pešačke zone, decenijski i već stoletni izbor i tradicija građana. Stručne službe koje se, nasledivši čitave generacije normalnih ljudi, prave da ovu implicitnu vrednosnu procenu građana očiglednu sa ovakvih fotografija "ne vide" i "ne znaju", da, ubacujući mašine, buku, metalne stubove, metalne kutije i sajle, zaklanjajući 100 godina čuvani vidik odobravaju neko "poboljšanje", su tako postale samo moralno i etičko dno Beograda. I to ne samo današnjeg Beograda, nego u poređenju sa stogodišnjim nizom generacija svojih prethodnika koji slične perverzije moćnika za svo to vreme nikada nisu odobrili. Sve do ovog moralnog taloga danas.

Pogledajte prilog 18
Pogledajte prilog 17
Pogledajte prilog 16
Pogledajte prilog 15
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13

Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
R.I.P.

Pogledajte prilog 3
 
Из безброј примера стања природних предела, којим је наш Београд богатији него било који град, а пореде га још само са Стамболом и Риом, намеће се закључак да су вредности предела и природе изван дефиниције било које релевантне струке, то јест могу им бити предмет само у виду функционалног, не и естетског значења.
Истовремено стасавају поколења којима поглед не допире даље од екрана, па ће им слике предела направљене дроновима бити сасвим довољне...
 
Vrh