Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Kod nas na mani niko nije imun. Time se najbolje leče stid , sram i sve ostale boljke što ih prate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608316#p608316:254ca1ti je napisao(la):
oplatnatehnika » Sre Mar 13, 2019 10:44 pm[/url]":254ca1ti]И жути су изборе изгубили због платана, прескупог моста и бусплуса. То ће вас да дочека на следећим изборима.

To je bilo 2011-12. Sada su druga vremena.

Na primer, tada je Dulic sa razlogom politicki sahranjen nakon afere izrade sajta od 35 000 evra. Danas predsednica vlade, mrtva-hladna kaze kako je sajt vlade placen 200 000 evra i nikom nista. Tako ce biti i sa ovom secom. Vec sledece nedelje to niko nece ni pominjati
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608766#p608766:14ptz9ay je napisao(la):
astrodule » Pet Mar 15, 2019 10:09 am[/url]":14ptz9ay]Kako li se osećaju zaposleni u Zavodu za spomenike? Da li ih je bar malo stid?
Zašto bi ih bilo stid kad nisu nadležni™...
 
Ponavljam kritike gondole su cisto politicke nista vise
Kad se uradi park Usce kako je sve planirano i te kako ce to biti atrakcija za turiste
Zivi bili pa videli
 
Туристи су као луди за парковима. Нису критике политика већ чиста логика. Боље да су направили гондоле и жичару на некој планини која развија зимски туризам. Џибери са вашарским бизнис планом (шатре и рингишпили, тј. баште кафића и гондоле + украси и фонтане).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608874#p608874:2tvm8ta1 je napisao(la):
Misterija74 » Today, 16:33[/url]":2tvm8ta1]Ponavljam kritike gondole su cisto politicke nista vise
Kad se uradi park Usce kako je sve planirano i te kako ce to biti atrakcija za turiste
Zivi bili pa videli

Plan Jana Gela po kome se rekonstruiše park je jasno rekao da je Gondola loše rešenje i forsirao je most.
 
Njuz.net :)
Kako će izgledati pobednik posle rekonstrukcije
 
Slike sa Kalemegdana.

Koliko sam video, za sada je u gornjem delu, na šetalištu, posečeno ukupno 10 stabala. Stari platan na raskrsnici u sredini, tri bora pored klupa uz ivicu, i 6 stabala na travnjaku. SVA stabla su bila savršeno zdrava, što se lako može videti u preseku svakog od njih. Mogla su trajati još mnogo decenija.

Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

Minut ćutanja nad "palim borcima" za čist vazduh, kiseonik i naše zdravlje:

Pogledajte prilog 5
Na tramvajskoj okretnici još nisu stigli sve da iseku.

Pogledajte prilog 6
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608911#p608911:19qyfqua je napisao(la):
Toni » Pet Mar 15, 2019 8:54 pm[/url]":19qyfqua]Njuz.net :)
Kako će izgledati pobednik posle rekonstrukcije
file.php
Ulepša mi dan sa ovom sličicom. Ranije je bilo predloga , naravno šaljivih , da pobednik drži košarkašku loptu u ruci , koliko smo bili dobri u tom sportu. Danas bi mnogo prikladnije bilo da u jednoj ruci drži gondolu , a u drujoj jarbol. :)
 
Glavni argument zašto je ovo užasna ideja.

Ne samo duga tradicija, nego i glavni smisao ovog "Savskog šetališta" na Kalemegdanu je VIDIK. Sedeti na bregu, u zdravom, mirnom i zelenom okruženju, daleko od buke i motora, i posmatrati reku i drugu obalu Beograda. Ova žičara svojom Kalemegdanskom terminalnom stanicom koja je gornjim delom isturena za čitavih 20 METARA izvan ivice padine POTPUNO UNIŠTAVA VIDIK ! Bez obzira sa koje se strane gleda. Gubi se čitav smisao i istorijska tradicija ovog mesta i njegovog uređenja koje je fiksirano još za vreme kraljevine. Pristup na istureni krov stanice neće biti moguć, pa su tako šetači jednom ogromnom platformom koja štrči odvojeni od pogleda na reku. Dakle, sasvim bukvalno, običnim partijskim dekretom je desetinama i stotinama hiljada Beograđana (i turista) ODUZET pogled sa Kalemegdana da bi vlast posle mogla da nam ga PRODAJE u vidu pogleda iz gondole, i to po početnoj ceni od 430 dinara za JEDAN MINUT pogleda tokom vožnje iznad reke!

Teško je pronaći bezobrazniji primer "brige" za nas.

Evo kako bi to otprlike izgledalo:

Kad se gleda sa nizvodne strane od stanice ka gradu:

Pogledajte prilog 1
Kad se gleda sa uzvodne strane od stanice ka ušću:


Kad se glada pravo na reku sa samog raskršća, tj bivšeg vidikovca, pored zidića (koji će biti srušen):

file.php


Videće se ovo:

file.php


Teško je pronaći prave reči za novu verziju čuvenog, i tobože zaštićenog, "vidika sa Kalemegdanskog šetališta" sa prethodne slike.
 
Грозота. Надам се да ће у неко нормално време та накарадна склепотина бити срушена а простор реконстуисан.
 
Ništa, neka sledeća vlast će morati da ide po spisku i da vraća brdo stvari u prethodno stanje.
 
^^ svidja mi se program, zvacemo se “nadležna stranka”.
Nekome pijuk, nekome lopata, nekome motka.
 
I ako neko ne veruje ovim crtežima novih Kalemegdanskih vizura, evo brze provere. Pokušavamo da grubo procenimo pod kojim bi se uglom ispod nivoa horizonta (tj horizontalne ravni koja polazi iz oka posmatrača) videla dalja ivica krova gondolske stanice (tj šta će biti zaklonjeno ispod nje), i to za dve pozicije posmatrača. Jedan posmatrač stoji na samom ulazu u stanicu (kod zidića) i drugi koji sedi malo dalje, na nekoj klupi sa leve strane stanice. Ako je prvi posmatrač visok 1,80 m, a najveći deo krova stanice je još 1,2m ispod njega, to je u vertikalnoj ravni pravougaonik 3 metra visine i 20 metara dužine. Dakle njegova vizura dalje ivice krova stanice je dijagonala tog pravougaonika, a njen nagib je samo 8,5 stepeni ispod ravni njegovog horizonta. I to je najniže što ta ivica može biti. Za svakog drugog posmatrača koji je više levo ili desno, recimo oni na klupama ili na šetalištu iza klupa, udaljenost je uvek veća, pa je i ugao ispod horizonta uvek manji (tj prepreka izgleda viša, bliža je horizontu i više zaklanja).

Ukratko, stanica će se videti kao prepreka čija je gornja ivica tek nešto niža od linije horizonta posmatrača, i to najviše za 8,5 stepeni niža, a uglavnom manje od toga. Tj, sem za one koji su baš u osi stanice, pa na "vidikovcu" jedva da vide BILO ŠTA sem nje, za ljude na ostalim tačkama Savskog šetališta zaklonjeno je pola horizontalnog vidika (po pravcu levo-desno) ako su blizu, a to se zatim smanjuje ako se udaljuju, ali ne naročito brzo. Pravi 3D model i render bi naravno bio bolji i precizniji, ali je ovo daleko brže, i sasvim dovoljno da se proceni da od čuvenog vidika neće ostati puno. Lepo je znati da ga je "Zavod za tobožnju zaštitu" tako efikasno zaštitio od Beograđana :(

 
Odgovori na par uobičajenih "argumenata" za gondolu koji su vuku po novinama.

1. "Žičara će omogućuti još lepši pogled!"

Odgovor: Niko ne spominje da će početna objavljena cena tog pogleda biti 3,6 evra za odrasle i 2,5 evra za decu u jednom smeru. Sad imamo desetine i stotine hiljada, i Beograđana i turista, koji mogu besplatno da se dive pogledu, i to koliko god dugo žele. A ovako će uobičajeni par ljudi će morati da plati skoro hiljadu dinara da bi imao taj lepi vidik JEDAN ili DVA MINUTA. A jedna porodica sa decom? Pa posle nekako moraju i da se vrate. Gde će se skupljati mladi? Penzioneri? Zaljubljeni? NA STANICI!?? Pa da li ste vi normalni da TO ističete kao prednost ako se istovremeno uništava pogled koji je VEĆ postojao besplatno, za svakoga i proizvoljno dugo?

2. "Privući će turiste!"

Turisti bi hteli na obalu reke ili na ušće Save u Dunav. A ova žičara se završava kod tržnog centra, na saobraćajnoj raskrsnici i onoliko daleko od parka, reke i ušća koliko je to uopšte fizički moguće postići. Na obali reke nema čak ni stanice, a do ušća treba pešačiti čitav kilometar, i onda još toliko nazad! Dva kilometra pešačenja posle "povezivanja dve obale" i silnih NAŠIH para! Kakvi crni turisti! Ovo je šema da neko pokupi pare, da se postepeno uključi u gradski saobraćaj i uzme novac od kupaca iz tržnog centra, od imućnijih i onih koji u nekom trenutku iz raznih razloga nemaju vremena ili drugog izbora.

3. "Posečeno drveće nije problem pošto ćemo zasaditi više nego što smo posekli!"

Da bi novo drveće poraslo treba dvedesetak godina, ako uopšte uspe da preživi zagađeni vazduh i klimatske promene. Potrebno je VEOMA mnogo krošnji mladog drveća da bi davali isto kisonika ili čistili vazduh kao samo jedno staro drvo (zapremina lopte-krošnje raste sa trećim stepenom njenog prečnika). Zatim, zapremina zelenila nije jedini kriterijum. Ako se sečenjem drveća u parku napravi goli pravolinijski rov, to će jezivo ružno da izgleda za sve koji gledaju tačno duž njega. Saditi drveće na drugom mestu, gde ga ionako već ima, ni malo ne pomaže.

4. Niko ne spominje da će se na obe stanice praviti i kafane u parku. A hoće. Pa se tako lepo U PARK, ne obe strane SAVE, ubacuju i privatne kafane. Što inače bez ovakvog "pokrića" ne bi bilo dozvoljeno. Plus ona kafana na mestu nelegalno srušene stare kućice. Plus što se skejt park sada mora pomeriti, pa će i on da uništi još jedan deo parka. Pa onda onaj ogromni jarbol i plato za manifestacije oko njega. Pa veliki zabavni točak, novi tereni, nova igrališta ... Zbogom parku, pošto će mu ovo biti smrtni udarac.

5. Gradnjom na ovom mestu će biti uništeni i vredni arheološki nalazi za koje sada znamo da SIGURNO postoje ispod šetališta (Rimski logor 4. Flavijeve legije). Nađeni su ostaci u neposrednoj blizini, u nelegalno srušenoj kućici pored (koja izgleda NASTAVLJA DA SE GRADI). Pogledajte ovaj video i izjavu arheologa:

https://www.slobodnaevropa.org/a/beogra ... 11392.html

6. Problem pećine i bitno povećana cena gradnje zbog nje.

7. Prolazak gondola previše blizu i u horizontalnoj ravni zračenja antene stuba mobilne telefonije

.... itd, itd.



file.php

file.php
 
Još uvek ne znamo kako će izgledati stanica na Kalemegdanu, videli smo više verzija, pa će možda moći i da se šeta po "krovu stanice" i ne blokira se vizura.. mislim na ovaj render:
 
Овај стуб ће исто значајно блокирати визуру.
 
Stub je niži od ravni pogleda šetača na krovu stanice gondole, neće to mnogo da remeti vizuru..Glavni problem ovog projekta je finansiranje, a zatim to što će cena prevoza biti visoka za naše standarde i što bi zato pešački most preko Save bio mnogo bolja opcija - koristili bismo ga besplatno i u svim vremenskim uslovima..
 
Evo šta Jan Gel u svom predlogu za park kaže o gondoli (plusevi i minusi)

+ Arrives at the promenade
- Expensive to run and maintain
- Loosing out of the attraction of sensing the river flying up high
- Inconvenient for people to use - have to wait; not always
available when needed
- Ticket costs? = not for everybody

A evo šta kaže za pešački most
+ Activates the whole waterfront
+ Can become a landmark/sculptural destination
+ Connects to the new bridge between the fortress and the
eastern promenade (PASARELA)
+ No waiting time or expenses to get to the other side of
the river; Open 24/7
+ Less expensive to construct
+ Could offer seats for people to take a rest and enjoy the
view
- The bridge needs to be high to give room for boat traffic
 
Sve je čovek lepo objasnio.. ali je prevideo nameru gradskih vlasti da državnim novcem i kreditima gradi potpuno nepotreban projekat u Beogradu, a da ga kasnije, verovatno, da na upravljanje i eksploataciju podobnima..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609004#p609004:tzsy9lhg je napisao(la):
Vox91 » 16 Mar 2019 09:00 am[/url]":tzsy9lhg]Još uvek ne znamo kako će izgledati stanica na Kalemegdanu, videli smo više verzija, pa će možda moći i da se šeta po "krovu stanice" i ne blokira se vizura.. mislim na ovaj render:
file.php
Ako dopustimo da se izgradi ova metalna šklopocija, kao nacija smo dez daljnjeg zreli za kolektivni harakiri.

Nažalost deluje mi da je gradnja ove sumanute ideje politički rešena stvar i da narod neće imati snage da se usprotivi ovom skrnavljenju, pa se samo nadam da će rešenje biti više nalik na render koji je postavio Zuma par postova iznad. Kad već mora da se bira manje zlo.
 
Ljudi, pa na drugim renderima se već jasno vidi da će na krovu gondola stanice biti kafić. Taj pogled će moći da gleda samo onaj koji hoće da ga plati.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609004#p609004:gky8ws94 je napisao(la):
Vox91 » 16 Mar 2019 09:00 am[/url]":gky8ws94]Još uvek ne znamo kako će izgledati stanica na Kalemegdanu, videli smo više verzija, pa će možda moći i da se šeta po "krovu stanice" i ne blokira se vizura.. mislim na ovaj render
U PDRu Gondole se kaže sledeće pa, iako ovde reč "pristup" možda može da ima više različitih značenja, ipak sumnjam da će hodanje po krovu isturenog dela stanice i nadstrešnici izlaznog portala biti dozvoljeno:

Правила за архитектонско обликовање станице гондоле на Калемегдану

"Планирати озелењавање дела крова станице гондоле изван границе Савског шеталишта како би се надокнадило заузимање постојећих зелених површина на Савској падини, а у складу са условима планираног уређења јавних зелених површина дефинисаним у поглављу II.3.3. „Зелене површине“.

Није дозвољен непосредан приступ станици на коти платоа, већ треба предвидети отворена степеништа и рампе, односно отворене ескалаторе или платформе, којима се корисници спуштају са платоа до улаза у станицу испод платоа."
 
Valjda je svakom jasno da je svrha izgradnje ove besmislice na prvom mestu punjenje dzepova sa velikim procentima.
 
Vrh