Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

I pivo, narodnjaci na telefonu, trenerke i pederuša. Koja romantična scena, pravi rom com blokbaster scenario. Klupa uvek zauzeta, premeštena, pokrivena pikavcima i nekulturnim džiberima na istoj. I tako je već decenijama.

Ili ili čekaj još bolje, aj da ubacimo gitaru i Đorđe Balaševića il tako nekog i kao se pretvaramo da su bezbrižne 80e. Pa kao ono dođe raja iz kraja spontano pa se povede pesma. Dvoje su se tako smuvali...

Poenta posta, svako vidi šta želi od baš te jedne, dobro dve, klupe na tom delu promenade. Stvarno su potrebni realni renderi iz svih uglova da bi moglo da se vidi šta se zaklanja i slično.

Meni lično ne bi smetalo da se uvede malo generalni red u Kalemegdan. Na primer, da li sme da se priđe tenkovima iz muzeja, bedemima, zelenim površinama i kojim (trava i cvetne aleje), terenima i kojim (javni, privatni).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574001#p574001:3k2mnwoc je napisao(la):
Дошљак » Пет Окт 12, 2018 1:17 am[/url]":3k2mnwoc]Значи да са Бранковог моста не заклања ни тврђаву, ни ВРО, ни Косанчићев венац и Саборну цркву а шта више са НБГ би био бољи поглед и на тврђаву и на острво. А гондола би покварила поглед са Бранковог моста и на реку, и на тврђаву и на острво.


Нови мост за пешаке преко Саве би морао да лебди тик изнад воде да не би био између погледа са садашњег моста и Ушћа и нарушавао поглед на све. Нико нигде није изнео предлог таквог моста сем једног маштовитог шаљивџије који се представља као архитекта.
 
Oпет је мост мање нарушавање визура и амбијента од гондоле.
 
Да ли је битно да не нешто мање или више наружено ? Зато и имамо сплавове и солитере и много тога што је добро јер је мање лоше од још лошијих решења на нашим прелепим обалама и пределима уз њих.
 
Zbog ove gondole vise nece moci da se dovrsi projekat Beton hale. :(

beton-hala-1983.png


beton-hala-3.jpg
 
U što ovo lepo izgleda. Što bre nijedan od tih starih velelepnih planova nikad nije realizovan... :bash: :roll:

P.S. Jel ima neko ime za taj stari projekat? Hoću da pročitam više o njemu na netu.
 
To je bila samo ideja koja je u štampi plasirana kao "evo, samo što nije", isto kao što se radi i danas.
 
Što mi to poznato :D Ali ipak, voleo bih da vidim ako ima još neka skica toga.
 
Da ali iz Politike ili iz nekih drugih novina, ne znam sada, bilo je i ovde na forumu.
Osim tog članka nisam išta više video na tu temu.
Ali znamo da je negde blizu današnje tramvajske okretnice bila planirana nova zgrada za carinu, zemljište je bilo određeno, projekat je već bio urađen, znamo da ta konktena zgrada nikada nije bila izgrađena ali ona ovde uopšte nije ni prikazana.
 
Postojao je i projekat uredjenja iz 80tih cini mi se po konkursu svojevremeno pricala je o tome svojevremeno aleksadndra sasa banovic
 
Gradonačelnik je izrazio nadu da će se na tender prijaviti veliki broj ponuđača.

– U ovom slučaju, konkurencija je poželjna. Za svaku firmu je velika čast da učestvuje u realizaciji ovakvog projekta, jer graditi u Beogradu je privilegija. Gondola će pozitivno uticati na razvoj prestonice, od turizma do saobraćaja. Zbog toga se nadamo što većem broju ispravnih ponuda i zdravoj konkurenciji na tenedru – zaključio je Radojičić.

Kako se navodi u Pozivu za podnošenje ponuda u otvorenom postupku javne nabavke – „Izgradnja gondole u Beogradu – kabinska žičara, Ušće–Kalemegdan”, izbor najpovoljnije ponude biće izvršen primenom kriterijuma „najniža ponuđena cena”. Ugovor će biti dodeljen ponuđaču koji ponudi najnižu ukupnu cenu bez PDV-a, pod uslovom da je ponuda prihvatljiva po Zakonu o javnim nabavkama i konkursne dokumentacije za predmetnu javnu nabavku.

Pogledajte prilog 1

Cenim da će biti jedna ispravna ponuda.

Opet najniža cena kao jedini kriterijum.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=11&dd=13&nav_id=1469022

BG dobija gondolu: Za 5 minuta, 3.000 osoba na sat
Beograd -- Postupak javne nabavke za izgradnju beogradske gondole "Kalemegdan - Ušće" traje do 30.novembra.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić pozvao je sve zaintresovane firme da učestvuju na tenderu, saopšteno je iz gradske uprave.

Procenjena vrednost investicije je oko 1,8 milijardi dinara, bez PDV-a.

Za realizaciju projekta, Grad Beograd će izdvojiti 600 miliona dinara, a ostatak Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, na čijem sajtu je i objavljen tender.

Prema Radojičićevim rečima, beogradska žičara spojiće Kalemegdansku tvrđavu i Ušće, biće duga jedan kilometar, a putnici će se prevoziti u 25 kabina.

"Nadamo se dobrim ponudama i potpisanom ugovoru sa izvođačem radova do kraja godine. Očekujemo da sa radovima krenemo početkom građevinske sezone 2019. godine. Ako vremenski uslovi budu povoljni, realno je da beogradska gondola bude gotova do kraja naredne godine", izjavio je Radojičić.

Gradonačelnik je izrazio nadu da će se na tender prijaviti veliki broj ponuđača, navodeći da je konkurencija poželjna.

Ocenio je da će gondola pozitivno uticati na razvoj prestonice, od turzima do saobraćaja.

Tender je objavljen na portalu javnih nabavki, kao i na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Kako se navodi u pozivu za podnošenje ponuda u otvorenom postupku javne nabavke „Izgradnja gondole u Beogradu - kabinska žičara, Ušće-Kalemegdan”, izbor najpovoljnije ponude biće izvršen primenom kriterijuma „najniža ponuđena cena”.

Ugovor će biti dodeljen ponuđaču koji ponudi najnižu ukupnu cenu bez PDV-a, pod uslovom da je ponuda prihvatljiva po Zakonu o javnim nabavkama i konkursne dokumentacije za predmetnu javnu nabavku.

Gondola će prevoziti 3.000 osoba na sat, u oba smera, a vreme putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosiće oko pet minuta.

Prema stručnoj proceni, uloženi novac u izgradnju gondola vratiće se za oko šest godina.
 
Ako se tako brzo vraća,što ne izgradiše javni prevoz gondolama,ahhhh,
pa tu ne bi bilo šverca,nego bi svako morao da plati,zamisli samo!!
 
Da se javi što više ponuđača ali tako da favorizovani ima najmanju ponudu, a ostali će po dogovoru da daju veće ponude. To je princip tenderskog konkursa u Srbiji.
Čudi me da nisu napravili međudržavni sporazum o gondolama pa da bude bez tendera, da ne gube vreme.
Što je najgore, kad sruše tramvajski most, gondola će zaista dobiti na popularnosti. Ko bude hteo da pređe Savu što brže, moraće da ide na gondolu.
Tako da su napravili win-win sistem za zavlačenje ruku u džepove građana. Sruši most, napravi krkljanac, i onda će privatnik da naplati papreno gondolu.
Ako im se ovaj gondolijerski biznis pokaže kao ekstra profitabilan, ima da ukinu održavanje mostova, da mostovi postano potpuno neupotrebljivi, i da prelazimo reke samo gondolama. Sledeća gondola, kad se potpuno raspadne Pančevački most, biće na trasi Dorćol - Borča.
 
Neće biti potrebe, sad kad ćemo uskoro da imamo leteća kola.
 
A šta da radimo dok ne dođe to "uskoro"? Evo metro u Srbiju , tačnije Beograd , stiže uskoro skoro pola veka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581351#p581351:3a87u10p je napisao(la):
vladanet » Wed Nov 14, 2018 11:29 am[/url]":3a87u10p]Ako se tako brzo vraća,što ne izgradiše javni prevoz gondolama,ahhhh,
pa tu ne bi bilo šverca,nego bi svako morao da plati,zamisli samo!!
to i predlazu zagovornici gondola. ceo grad pod mrezom gondola. ne treba da se kopaju tuneli. javni prevoz ide u vazduh a ne pod zemlju. prelazno resenje za letece gondole, ovaj, autobuse..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581462#p581462:uwlwlsd9 je napisao(la):
roland » Sre Nov 14, 2018 5:13 pm[/url]":uwlwlsd9]Da se javi što više ponuđača ali tako da favorizovani ima najmanju ponudu, a ostali će po dogovoru da daju veće ponude. To je princip tenderskog konkursa u Srbiji.
Čudi me da nisu napravili međudržavni sporazum o gondolama pa da bude bez tendera, da ne gube vreme.
Što je najgore, kad sruše tramvajski most, gondola će zaista dobiti na popularnosti. Ko bude hteo da pređe Savu što brže, moraće da ide na gondolu.
Tako da su napravili win-win sistem za zavlačenje ruku u džepove građana. Sruši most, napravi krkljanac, i onda će privatnik da naplati papreno gondolu.
Ako im se ovaj gondolijerski biznis pokaže kao ekstra profitabilan, ima da ukinu održavanje mostova, da mostovi postano potpuno neupotrebljivi, i da prelazimo reke samo gondolama. Sledeća gondola, kad se potpuno raspadne Pančevački most, biće na trasi Dorćol - Borča.


Hm malo si ga sada preterao.Kad sruse tramvajski most ici ce preko mosta na Adi nije to prevelika daljina koliko bi bilo ako cena karte gondole bude 5 evra.Brzo ce se ljudi preorjentisati sa Banovog Brda direktno na Novi Beograd tramvajem a iz grada preko savskog mosta autobusom mozda ce i nekim linijama da promene trasu. Mislim da se ovde najvise racuna na turiste jer malo ce od nasih ljudi ce cesto davati 10 evra za tu relaciju.Turisti ce moci (pogotovo oni sto dolaze brodovima na izlet) od Kalisa do Usca pa u park u setnju do splavova tu ce biti i jarbol sa zastavom mala ruta i super je ideja za turiste i one koji imaju para kao atrakcija.Ali ti sto mislis na gradjane koji svakodnevno putuju znam koliko im je to skracenje puta a pogotovo koliko im se finansijski isplati.Jer prvo moras peske na Kalemegdan na gondolu i onda sa Usca gde ce biti silazna stanica opet moras peske do busa.A Savu brzo moze preci i autobusom preko savskog mosta. Ako mislis na guzvu preko sasvskog mosta tu ima logike ali nece to bas tako biti kao sto mislis.Ovaj drugi deo sto se tice Pancevackog mosta on je skoro krpljen mada u pravu si trebalo bi ga skroz renovirati mislim da mu je vreme.
 
Evo koje firme će graditi BG gondolu

http://mondo.rs/a1150768/Info/Beograd/B ... aditi.html

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio je da će beogradsku gondolu graditi tri domaće i jedna italijanska firma.

U postupku javne nabavke za izgradnju gondole u Beogradu doneta je Odluka o dodeli ugovora grupi ponuđača „Leitner S.p.a Vipiten”, „КOTO” d.o.o., „Elkoms” d.o.o. i „Del ing” d.o.o.

Prema Radojičićevim rečima, zakonski rok za žalbu je deset dana, a nakon toga potpisaće se ugovor sa izvođačem.

"Ponuda grupe ponuđača je u postupku javne nabavke ocenjena kao najpovoljnija, pa je Кomisija za nabavku dala predlog da se donese odluka o dodeli ugovora. Ponuda za izgradnju gondole iznosi 1.794.000.000 dinara bez PDV-a", rekao je Radojičić.

Ukoliko u narednih deset dana ne bude bilo žalbe na postupak javne nabavke, ugovor će se sklopiti sa tri domaće firme i jednom kompanijom iz Italije, saopšteno je iz gradske uprave.

Prema ranijim najavama, gondola će povezivati Ušće i Kalemegdan i trebalo bi da počne da se gradi krajem ove godine, a očekuje se da će biti završena za oko 10 meseci. Prevoziće 3.000 putnika na sat u prvo vreme.
 
Eto, ima se 15 miliona za gondolu, a sređivanje Tiršove će još malo morati da sačeka. Mislio sam da će ovaj vršilac dužnosti gradonačelnika Beograda barem uspeti da sredi dečiju kliniku čiji je načelnik dok je na ovoj kvazifunkciji,ali očigledno da se taj čovek ne pita apsolutno ništa u gradskoj vlasti.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Zašto poziv nije upućen firmi Pomagalski, koja je isporučilac opreme, za najdužu gondolu na svetu,za zlatiborsku gondolu?
Srbija na svojoj teritoriji ima takvu jedinstvenu gondolu,i apsolutno ih ne zanima njihovo iskustvo,ponuda,rešenje.
Šta je to za njih,9km dužine, za 13 miliona eura,sa jednom međustanicom.
Možda deluje da je izbor izvođača bitan ,ali ovde to uopšte nije bitno.Grad je trebao da ide na koncesiju,odnosno da kompletnu gondolu izgradi investitor svojim parama,i da posle ubira prihod,kada su već toliko sigurni u isplativost iste.Zašto bi grad za ovakve namene uopšte davao novac iz budžeta?
 
Vrh